Skocz do zawartości
Piotrek96

Smarownica dojarki

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Piotrek96    0

Witam, mam problem z dojarką alfa laval. Otóż przecieka tzn. olej wycieka pomiędzy górnym (czarnym), a dolnym (przezroczystym) korpusem. Wymieniłem obydwa, wleję olej i trzyma kilkanaście godzin, dojarka normalnie działa i w jednej chwili dolny korpus zapełni się cały i znowu wycieknie wszystko... Jest to bardzo uciążliwe, bo muszę codziennie dolewać olej... Może trzeba dobrze ustawić tą miedzianą śrubę, co wkręca się w górnym, czarnym korpusie (z tego co wiem służy do ustawiania smarowania) i może on zawodzi? Czy ktoś miał podobny problem? Albo czy ktoś może sprawdzić ile wystaje ta śruba w górnym korpusie? Bardzo proszę o pomoc i dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablo1970    6

Na  dolnym  korpusie  są  trzy  kreski  śrubę  należy  ustawić  tak  aby  olej  utrzymywał  się  w   okolicy   środkowej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek96    0

Wykręciłem tą śrubę prawie do końca, ale niestety nic to nie dało... Do tego przy włączaniu przez chwilę dziwnie wurczy i dymi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ekwador    11

Skoro regulacja tą śrubą nic nie dała to oznacza, że masz nieszczelność gdzieś w zbiorniczku.

Najczęściej winna jest uszczelka zbiorniczka czyli ta między czarnym korpusem a tym półprzezroczystym zbiorniczkiem wkręconym w niego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ekwador    11

Bo tam ma być szczelina  :P  Cała regulacja poziomu oleju w tym przezroczystym pojemniku polega na tym,że powietrze ma się dostawać do głównego pojemnika w którym jest olej tylko i wyłącznie przez króciec.  To tak jest regulowane.

 

Zdejmij ten główny pojemnik z olejem (półprzezroczysty), odkręć czarną zakrętkę z króćcem i zobacz w jakim stanie jest ta uszczelka o której pisałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek96    0

No właściwie jej tam nie ma od dawna... :P Ale wcześniej nie było też i było w porządku... A może wiesz jeszcze co jest przyczyną warkotu po włączeniu i dymu z tłumika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ekwador    11

No to masz winowajcę, załóż uszczelkę i będzie dobrze.

Warkot spowodowany jest nadmierną ilością oleju w komorze pompy przez co łopatki  sie przyklejają do wirnika.Zanim się odkleja i będą poprawnie działać to chwilę potrwa.

Ten dym to może nie dym, a opary oleju,  spuść zużyty olej z osadnika pompy-tym wężykiem w tylnej części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek96    0

Jeszcze jedno jak go bezpiecznie wyciągnąć? Przy tej kostce? Przepraszam, że tak wszystkiego wypytuję, ale jestem w tym zielony z ojcem, ja mam dopiero 18 lat i przez wiele lat nie było problemów z dojarką więc i niezbyt interesowałem się jej mechanizmami i budową...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1189

Śruba powinna być chyba wykręcona na 22mm licząc od skośnego czubka do czarnej podstawy. Zbiorniczek powinien być skręcony szczelnie, żeby tam było podciśnienie jak przy opróżnianiu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×