Skocz do zawartości
majes

ares 550 problem ze zmiana biegow

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ares
majes    4

przy ujemnych temperaturach wychodzą powoli usterki w moim aresie.

czasami zdarza sie tak, jak jest zimno to czesto, ze nie moge dźwignią zmiany biegow poruszac w lewo prawo. biegi wchodza dobrze. na wylaczonym silniku nie ma problemu. czyli po kolei. odpalam ciagnik, normalnie moge wrzucić 3 i 4 ale nie moge przesunac dźwigni w lewo zeby wrzucić 1lub 2. dopiero na sile jak przesunę dzwignię w lewo badz prawo cos sie odblokowuje i normalnie lata lewo prawo. jak sie rozgrzeje nie zauważyłem tego problemu. poza tym jak jest zimny ciagnik to pulsuja mi cyfry 1 i 4 od polbiegow, ciagnik jedzie na 4 polbiegu, nie ma mozliwosci ich zmiany do chwili az sie troche rozgrzeje, polbiegi wtedy wracaja. ale to to juz chyba gdzies czytalem ze normalne w mrozy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

Półbiegi są blokowane przez komputer bo olej jest gęsty, najlepiej jak ciągnik stoi i się rozgrzewa do momentu odblokowania.

Co do blokady dzwigni to zaraz po odpaleniu włączasz biegi czy czekasz chwile, powinieneś zapalić na sprzęgle i po chwili je zwolnic i potem jeszcze raz wdusić i dopiero włączać bieg, może to być tęż spowodowane czujnikiem od przełączania żółw-zając bo po zbyt szybki przełączeniu tym bardziej w niskiej temperaturze. Spróbuj gasić ciągnik na żółwiu i po zapaleniu przełączać dopiero na zająca jak chwile "pochodzi"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Dobrze @pawlo36 pisze, nie są to żadne usterki, masz po prostu nie odpowiedni olej. Miałem dokładnie takie same objawy kiedy jeździłem  na Agrolu U, po wyżej zera było ok. jak przychodził mróz pojawiały się objawy jak u Ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawlo36    5

I co tam kolego zalałeś za olej mu teraz? Tak pytam z ciekawości bo Aresa już nie mam ale Mf 6180 to skrzynie te same także opinia zawsze się przyda bo czas na zmianę oleju :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Teraz mam Agro UTTO 10w30 z Orlenu;http://allegro.pl/platinum-agro-utto-10w-30-olej-wielofunkcyjny-20l-i4861625212.html

http://allegro.pl/olej-wielofunkcyjny-orlen-oil-agro-utto-10w30-20-l-i4932316136.html.

Obydwa oleje to praktycznie to samo, spełniają normę dla przekładni GIMA (MF); M-1143 i API GL4, normy z instrukcji obsługi. Ważne żeby był 10W30, świadczy to o gęstości oleju.

Mam go w Aresie i MF3065 i obydwa sprawują się bez zarzutu, na pewno lepiej niż na Agrolu U (w zimie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

No to podobny jak u mnie w tej chwili bo mam Agro STOU też z Orlenu i chyba ponownie go zaleje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

To trochę mnie pocieszyliście i tak na wiosne miałem wymieniac olej w skrzyni ale chyba w takim razie zrobię to teraz. Chociaż pogoda mało sprzyjająca na jakiekolwiek prace.

 

Na stronie Orlenu jak i Fuchs zalecany jest 10W40 a nie 10W30. Ponadto na stronie Orlen jest napisane:

"ORLEN OIL AGRO STOU 10W-30 nie jest zatwierdzony dla przekładni wyposażonych w mokre hamulce tj. Tam gdzie zalecany jest PLATINUM MULTI UTTO 10W-30 lub dla modeli ARES"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

Nie wiem, z wyszukiwarki to nie wynika, przy hydraulice jest puste pole natomiast w uwagach jest info jak wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Sprawdzałem tą dobieraczkę i pozmieniali nazwy tych olejów, tylko po co? Kiedy ja szukałem to zalecali do silnika Platinum Ultor Plus 15W-40 a do skrzyni jak już pisałem Agro UTTO 15W-30.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

Półbiegi są blokowane przez komputer bo olej jest gęsty, najlepiej jak ciągnik stoi i się rozgrzewa do momentu odblokowania.

Co do blokady dzwigni to zaraz po odpaleniu włączasz biegi czy czekasz chwile, powinieneś zapalić na sprzęgle i po chwili je zwolnic i potem jeszcze raz wdusić i dopiero włączać bieg, może to być tęż spowodowane czujnikiem od przełączania żółw-zając bo po zbyt szybki przełączeniu tym bardziej w niskiej temperaturze. Spróbuj gasić ciągnik na żółwiu i po zapaleniu przełączać dopiero na zająca jak chwile "pochodzi"

Zrobiłem jak napisałeś, odpalamy przy wcisnietym sprzegle, puszczam, ciągnik chodzi kilka minut i jest ok. Biegi wchodzą dobrze. Myślałem że jak nie ma sprzęgła takiego klasycznego mechanicznego to nie ma to kompletnie znaczenia czy odpalamy na wcisnietym czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

Bo za bardzo nie ma ale po odpaleniu sprzęgło dostaje ciśnienie i nawet jakbyś odpalił bez sprzęgła (co jest dziwne że tak mogłeś zrobić bo tam powinien być czujnik dzięki któremu ciągnik nie kręci bez wduszenia sprzęgła) to przed włączeniem biegu lepiej raz wdusić sprzęgło i puścić, jakoś inaczej to wtedy chodzi. U mnie przy MF jak zapale na sprzęgle (bo inaczej nie mogę) i przy tym wduszonym sprzęgle zaraz bym włączył bieg i puścił sprzęgło to ciągnik nie ruszy mimo że bieg jest włączony, dopiero jak wduszę drugi raz i puszczam to rusza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

@ptaszyna u ciebie można odpalić bez wcisnietego sprzęgła? Jak nie to będę szukał tego czujnika może jest walniety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

Czujnik musisz mieć na 100% chyba że już ktoś tam był wcześniej albo coś z nim nie tak i jest wduszony cały czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Nie mogę odpalić bez wduszonego sprzęgła,czujnik (włącznik) jest przy sprzęgle pod plastikiem. Nie ma on jakiegoś kluczowego znaczenia, chodzi o względy bezpieczeństwa. Tak samo mam w MF 3065 i był w Zetorze 3320 ale sie popsuł i wystarczyło połączyć kabelki idące do czujnika i już nie trzeba wciskać sprzęgła. Prawdopodobnie masz tak zrobione w swoim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam77tc    3

Słuchajcie, mam pytanie czy jesttescie zadowoleni ze swojego aresa? czy teraz kupilibyscie cos innego? Przyznam ze szukam takiego ciagnika szczegolnie ares 620, powiedzcie na co musze zwrocic szczegolna uwage przy zakupie takiego ciagnika, prosze o opinie i podpowiedzi czy warto!?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez pawelozim
      Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.
      Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.
      A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.
      Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.
    • Przez ROTODISEL
      Witam wszystkich,potrzebuje pomocy odnośnie silnika MWM D227-4 Potrzebuje  informacji z jakim momentem dokręcać śruby głowic i korbowodów.Śilnik na etapie demontażu głowic czyszczenia i docierania zaworów pastą (gniazda w głowicach i zawory wydechowe w idealnym stanie problem z wydechowymi wżery ale pasta daje) Po zrobieniu porządku z głowicami zabiorę się za zdjęcie misy olejowej i odkręcanie korbowodów w celu wymiany pierścieni(okropne przedmuchy na odmie i po odkręceniu korka wlewu oleju)
    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez janosik32
      Panowie Zmieniał ktoś w/w synchronizator? Który to jego numer; bo na tym wałku kilka ich jest? Zmienia się jeden (ten mosiężny) czy razem z tym drugim, takim bezzębnym, w parze?

      Jak mniemam jest to numer 7.
      7700038182 ?
×