Skocz do zawartości

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Trochę się boję półsyntetyka,niestety nie wiem jaki jest w 100% stan silnika ,to pierwsza wymiana po kupnie.

 Sprecyzuj ,lepiej tzn??

Edytowane przez MarcinKa
Opublikowano

A przyjdzie zima parę dni na minusie i w tedy zacznie się inna śpiewka. A tak pozatym to lej 10/40 i się nie martw. Ja już prawie 2 lata na mobilu 10/40 i spokój. Tursusa 15/40 leję do c-360 i t25. Wczesniej ojciec lał superol najzwyklejszy ale brał go z wojska. Sam zreszta póki miałem zapas to też lałem. Ale ja źródełko wyschło przerzuciłem się na turdusa i do tych sprzętów jest wystarczający.

Opublikowano

do MWMa w naszych warunkach, szczególnie jeśli ciągnik jest często użytkowany zimą, lepiej zalać rzadszy, czyli 10w40

 

co do pytania o wybór, myślę że mobil i shell są na podobnym poziomie i w podobnej cenie, więc wybór należy do Ciebie

Opublikowano

do MWMa w naszych warunkach, szczególnie jeśli ciągnik jest często użytkowany zimą, lepiej zalać rzadszy, czyli 10w40

 

Oczywiście słowo rzadszy jest tu przejęzyczeniem, poza tym wszystko się zgadza. 

Opublikowano

Witam co ile motogodzin wymieniacie olej w silniku co 100 czy więcej? Mam zalany mobil 15W40 ale przy następnej wymianie myślę żeby zalać10W40. Renault 110.54

Opublikowano

Co ile godzin wymieniamy olej w silniku, czy co ile godzin zalecana jest wymiana oleju w silniku przez producenta? - bo to będzie spora różnica.

O jaki olej chodzi: mineralny, półsyntetyk, MC lub HC? - to także znacząca różnica.

 

Tak na marginesie: piszcie pełną nazwę oleju, bo "mobila 15W40" nie ma - zjadłeś co najmniej siedem literek.

Opublikowano

Liczydło w ciągniku liczy motogodziny i na podstawie liczydła robi się wymiany. Jak wiesz co ile producent zaleca wymianę to napisz, a co ile sam wymieniasz?

Mobil Delvac MX 15W40 to mineralny olej

Opublikowano

Te zdania zapytania w poprzednim moim poście były po to, aby zminimalizować zbędne kłótnie i spory nie na temat, gdyż klasa jakościowa oleju mówi m.in. o zachowaniu parametrów oleju na przestrzeni czasu jego eksploatacji. Im wyższa jakość oleju, tym jego wymiany mogą być przeniesione w czasie (w odniesieniu do przepracowanych mtg a nie upływającego czasu wyrażonego w dniach).

 

Pełna nazwa oleju: Mobil Delvac MX ESP 15W40 – to mineralny olej, ale spełnia bardzo wygórowaną normę „Renault RLD-3” z czego wnioskuję, że jego jakość sprawia iż można go eksploatować nawet w wydłużonych okresach między wymianami max do 200 mtg, ale nie dłużej niż jeden rok!

 

Renault zaleca wymianę co 100 mtg (dla oleju mineralnego z niską zawartością dodatków uszlachetniających).

 

Odpowiadając na Twoje pytanie odnośnie moich wymian oleju. Osobiście stosuję oleje FUCHS-a, które pozwalają wydłużyć okresy między wymianami. Zasadniczo staram się wymieniać oleje przed osiągnięciem 250 mtg.

Wskazania liczników z tego roku dla czterech Renault w dniu wymiany oleju (FUCHS AGRIFARM MOT 10W40*):

238 mtg dla 180.94, 213 mtg dla 160.94 i 265 mtg dla 921.4S, (oraz 107 mtg dla 110.54 w dniu sprzedaży).

 

*Od razu dodam, aby przeciąć wszelkie spekulacje, iż nie jest to jedynie najlepszy olej, ale rzeczywiście dobry i sprawdzony przeze mnie w ciągu kilku lat użytkowania ciągników Renault.

Opublikowano

Liczydło w ciągniku liczy motogodziny i na podstawie liczydła robi się wymiany. Jak wiesz co ile producent zaleca wymianę to napisz, a co ile sam wymieniasz?

Mobil Delvac MX 15W40 to mineralny olej

 

bzdura, zegar pokazuje godziny

 

wymiana w zależności od jakości oleju i wykonywanej pracy, zwykle około 200 godzin

Opublikowano

Dzięki kolego za obszerną wypowiedź.

Robię rocznie około 100mtg na fuchs mogę jeździć 2lata? Jest niewielka różnica w cenie pomiędzy Mobilem na 20l jakieś 50zł , na wiosnę mija rok od wymiany to bym zmienił na Fuchs-a.

Opublikowano

Zaleca się wymianę każdego oleju silnikowego nie rzadziej niż raz na rok.

Nawet dla olejów o tzw. wydłużonym okresie między wymianami (wydłużony okres dotyczy ilości zrobionych mtg na danym oleju w ciągu roku) zaleca się wymianę raz na rok.

Co się stanie jeśli nie wymienimy na czas? – trudno powiedzieć jednoznacznie, ale osobiście nie polecam. Jeśli jednak zdecydujesz się na taką operację to proponuję i zachęcam wymienić przynajmniej filtr oleju na nowy, bo może okazać się, że jest zapchany i nie filtruje oleju w ogóle a to z kolei może skończyć się zatkaniem kanalików w magistrali olejowej silnika.

 

Podsumowując.

Wymianę oleju dokonuje się raz na rok, więc dwa lata nie można jeździć na tym samym oleju a jeśli już to na własną odpowiedzialność!

Czy zalecenie wymiany oleju raz w roku to zmowa producentów olejów, czy też nie – trudno powiedzieć, ale pewnie znajdą się na forum zwolennicy takiej teorii spiskowej.

Opublikowano

Kolego AlaCapone mam pytani szukam renowki dla ojca chce coś od 130 do 160 koni znalaz temisa 130km na silniku iveco jak to się sprawuje? Osobiście wolałbym 155.54 ale ciężko znaleźć coś w mechanicznej wersji.

Opublikowano

Kolego @Forg, co do Temisa nie wypowiadam się, gdyż nigdy nie byłem jego użytkownikiem.

 

Mam natomiast sentyment do silników MWM i skupiam się wyłącznie na nich. Co wcale nie znaczy, że są najlepsze na świecie, ale mnie zadowalają.

Ogólna zasada jest taka, że ważny jest faktyczny stan techniczny pojazdu, odpowiednie serwisowanie przez poprzedniego właściciela, dostępność części, itd… Nie zawsze obiegowe opinie (bywa, że powtarzane przez osoby nie pracujące ani godziny na danej maszynie) mają obiektywną wartość merytoryczną. Nie będę pisał o tym więcej, bo temat jest o płynach eksploatacyjnych. Załóż nowy temat.

Opublikowano

Kolego AlaCapone mam pytanie

 

Czy moglbys powiedziec jaki leje sie olej do silnika i skrzyni do hydrauliki,Reault 120.54 z 1996r  ma rewers elektrohydrauliczny ,polbiegi i ehr. 

Dzieki

Opublikowano

Postaram się odpowiedzieć.

Silnik* (MWM D226.6):

FUCHS AGRIFARM MOT 10W30 lub 10W40 ewentualnie AGRIFARM STOU 10W30 MC albo 10W40 MC.

Z innych firm: MOBIL Delvac MX ESP 15W40 lub XHP ESP 10W-40; MOTUL DS Super Agri 10W30

 

*Olej musi być odpowiedniej klasy jakości i lepkości! Do silnika wybieraj olej przeznaczony do silników diesla. Druga rzecz to klasa jakości wg API: CI-4 (oryginalnie było CD), zaś wg ACEA: E7. Kolejna to klasa lepkości: 10W30 lub 10W40 ewentualnie 15W30 lub 15W40, dalej powinien mieć aprobatę RENAULT.

Unikaj olejów uniwersalnych, lepsze są specjalnie przeznaczone do silników diesla.

 

Hydraulika**/skrzynia biegów:

FUCHS AGRIFARM UTTO LN bądź AGRIFARM STOU 10W40 MC.

Z innych firm: MOBIL Mobilfluid 424, MOTUL TRH 97, TOTAL Dynatrans MPV.

 

**Olej musi być odpowiedniej klasy jakości i lepkości! W skrzyni przekładniowej należałoby opisać go jako 75W-90 wg SAE i GL-4 wg API. Co się tyczy hydrauliki to pasuje tu oznaczenie w formie HV wg ISO 6743/4 (popularnie HVLP wg DIN 51524), zaś wskaźnik lepkości w granicach 150.

Do tej skrzyni dobierz olej lepszej jakości, aby nie mieć z nią problemów na przyszłość.

Opublikowano (edytowane)

a czym się różni nasz rodzimy turdus do tych bardzo drogich wymienionyc wyżej oleji Moim skromnym zdaniem tylko ceną Mówię o 15W40

Edytowane przez icek1
Opublikowano

Na początku pragnę zaznaczyć, że nikt nie musi zgadzać się z moją opinią. Nawet lepiej jeśli się nie zgadza, pod warunkiem, że jest w stanie udowodnić swoją tezę. Nie mam najmniejszego zamiaru przekonywać kogokolwiek do moich przekonań i doświadczeń z olejami.

 

Jaka jest różnica? – zasadnicza, gdyż różnią się zarówno bazą z którego „zrobiony” jest olej, jak również pakietem dodatków (ilością i rodzajem) oraz inhibitorami utleniania oraz modyfikatorami lepkości. Im cena oleju jest wyższa tym więcej w jego składzie jest wysokogatunkowych, wyselekcjonowanych olejów bazowych wykorzystywanych podczas produkcji. Po wtóre różnią się dodatkiem wysokojakościowym oraz bardziej zaawansowanym technologicznie pakietem dodatków (poprawiaczy parametrów oleju).

Nie będę zagłębiał się w szczegóły nadmienię tylko, że pakiet dodatków odpowiada m.in. za wytrzymałość temperaturową oleju. Bez dodatków olej gotuje się i dochodzi do lakowania stając się węglem po-olejowym i smołą – w grę wchodzi także zastosowanie dobrego oleju bazowego.

 

Co to oznacza dla użytkownika? Łatwo sprawdzić jakość oleju w hydraulice/skrzyni biegów na podstawie koloru oleju i konsystencji. Jeśli olej zmienia barwę na ciemniejszą lub wytrąca się z niego „coś” oznacza to jednoznacznie iż mamy do czynienia z produktem „olejo-podobnym”. Mało kto wie, że im więcej olej zawiera dodatków, tym bardziej wyczuwa się weń nieprzyjemny zapach (odór).

Dla przykładu choć, jak to mówią "każdy przykład kuleje" różnica między blachą o tej samej grubości i o tych samych wymiarach, ale inną ceną może polegać na wykorzystaniu odmiennych składników wyjściowych albo na innym procesie produkcji i obróbki lub czystości produktu końcowego – podobnie jest z olejami. Jeśli ktoś myśli, że olej mineralny składa się tylko i wyłącznie z naturalnych składników jest w błędzie. Tak samo jak ktoś, kto twierdzi iż olej półsyntetyczny zawiera połowę olejów mineralnych a drugą połowę syntetycznych. Olej nie powinien wyglądać dobrze kiedy jest nowy, lecz zapewniać dobrą ochronę (np. na ścieranie) do samego końca. Cóż z tego, że nowy olej ma dobre parametry, jeśli po krótkim czasie nic z tego nie zostaje a odpowiada za to skład oleju. Nie ukrywam, że boli mnie fakt odbiegania jakościowego naszych rodzimych olejów od czołówki zza zachodniej granicy, choć muszę przyznać iż zmienia się to na korzyść naszych producentów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v