Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

niestety nowy traktor odpada.

a poza tym mam belarusa 820 więc..

a tak dodatkowo jeszcze mam jedne pytanie czy można założyć świecę płomieniową do c330?

bo do c360 są na allegro a do c330 nie widziałem..

Opublikowano

silnik-komplet naprawczy Krotoszyn,szlif wału azotować ale przy pierwszym szlifie można darować,wałek rozrządu,koło pośrednie,osiowość bloku,regeneracja głowicy,pompa oleju,korbowody-regeneracja,sprawdz stan gniazd tulejowych-wżery-regeneracja,sprzęgło(tarcze) koszt spory ok.2500 ale jak ktos dobrze zrobi i będziesz dbał (olej,filtry)służyc bedzie długie lata

Opublikowano (edytowane)

Mnie życie nauczyło, że jak robić remont to konkretnie i u kogos kto się w tym specjalizuje.8 lat temu ojcec zaprowadził c330 do swojego kolegi mechanika i z założenia miał być remont zrobiony na markowych częściach (chełmno, skropol, mahle, kraśnik) z tym

efekt remonty

łożysko o na wale koła wysypało sie po od jego wymiany 20mth(mały być kraśnickie łożyska a były cx)

widełki zmiany biegów jedynka-wsteczny(czwórka-wsteczny)złamały się po ok 50mth

koło napędu pompy hydraulicznej wypracowało się po70 i tak co kilkadziesiąt godzin trzeba było ciągnik rozbierać i naprawiać po kawałku

Miarka się przebrała i po dwóch latach od remontu trzeba było znowu przeprowadzić kapitalke tym razem w firmie zajmującej się naprawą ciagników... skrzynia, hydraulika, silnik,

efekt jest taki że od 6ciu lat c330 śmiga bez awaryjnie wprawdzie zapłaciłem kilkaset złotych więcej, wzamian mam pewność że jest zrobione tak jak chce i nikt mnie nie oszukuje

Teraz podłapałem sporo wiedzy i naprawiam sam

Edytowane przez 6441Marcin6441
Opublikowano

witam ponownie

zaprowadzenie ciapka do takiego warsztatu również odpada gdyż jest za drogo.

najwyżej sam bym kupił części.

 

ale co z tą skrzynią i mostami?

Opublikowano

Na wiosnę w agromie cała skrzynia komplet kosztowała coś koło 2200 zł zależy co chcesz w niej robić, ja za remont tzn wszystkie łożyska, sprężyny i koło zębate 5 biegu i jeszcze któreś ale już nie pamiętam dałem 600 zł. Ale rób maszynę tą, jak włożysz w nią trochę to będzie długo służyć a 30 to maszyna nie do zajechania, i mały ciągnik w gospodarstwie zawsze się przyda

Opublikowano (edytowane)

ok dzięki

może pod koniec zimy się za niego wezmę :)

ale bez mechanika :)

a ile z tego wziął mechanik?

 

i ile czasu mu to zajęło

Edytowane przez mt3820
Opublikowano

wiele rzeczy możesz zrobić sam. Zwolnice nie są trudne do przejrzenia/naprawy. Mechanik przyda Ci się do poważniejszych rzeczy. Pytanie czy chcesz jeszcze kupić mu nowe ogumienie, akumulatory, siedzenie bo wtedy koszta rosną. Przód będziesz tulejować? Ciągnik chcesz później zalać płynem czy trzymać na wodzie?

Ciapek nie ma płomieniówek a świece żarowe.

Opublikowano

Czemu chcesz robić skrzynię i most? Czy są w tak złym stanie? Ile mth ma ten ciągnik?Orginalne skrzynie chodzą wiele lat bez awarii a remont na siłę może dac wiele złego - kiepskiej jakości części...pamiętaj ze przy remoncie silnika bardzo wazną rzeczą jest czystosc...

Opublikowano

tak czystość jest ważna a czy silnik był zalany płynem czy okresowo wodą bo jak wodą to może być problem z wybiciem tulei cylindrowych bo kamień osadzony na ściankach blokuje potrzebna będzie prasa hydrauliczna dlatego lepiej zalewać płynem bo wtedy wychodzą po nie wielkim uderzeniu sam to sprawdziłem na własnym ciapku330 wał do szlifu daj razem z panewkami to ci spasują i obejrzyj zawory na głowicy i sprawdz końcówki wtryskiwaczy i wymień wszystkie uszczelki i uszczelniacze wiesz ja to sobie sam z bratem robimy taki remont kapitalny wiesz tam nie nić trudnego jedno wyjmujesz drugie wkładasz i tak dalej

 

jak bedziesz robił skrzynie to jak będziesz wyjmował wałki od strony sprzęgła to uważąj żeby ci się łożysko igiełkowe nie wysypało do skrzyni bo tam są dwa

Opublikowano

jeśli biegi chodzą za lekko to sie nie przejmuj, mają prawo-jedyny powód zaglądania do skrzyni w 30 to rozkręcanie się samoistne-dociągnąć , zaspawać, wiecej nie grzeb dopóki nie wyskakują biegi ani inne cuda wianki. most podobnie-wyregulować luż na talerzu a przy zdjętej czapce zregenerowac co najwyżej podnośnik-tłok i cylinde 120, pompa 250 i jazda, nawet jesli bedzie nico ćwierkać lub stukać. zwolnice-fakt lubią się wyrobić jeśli wozisz ciężary na tuzie, ale to tak nie mniej jak 5-6k mth, najczęściej pomoże dokręcenie łożysk na czas, choć czasami koło zebate lubi sie poluzować na frezie na półosi wtedy koszt 300 koło i 250 półoś.

pamiętaj kolego że to nie '60 żeby przy każdym remoncie silnika remontować mu tyłek.

hmm-silnik-zestaw naprawczy ok 200 na cylinder, nowy wał bodajże 700(?), szlif połowę tego. i tu moje zdanie znów jest podobne-dopóki chodzi to nie remontuj-po pierwsze są lepsze sposobywydawania kasy, po drugie i wazniejsze jak koledzyjuż wspommnieli nowe czesci to co najmniej loteria-możesz poprawiać szybciej niż myślisz;/ jak bedziesz wyjmował tłoki to obejrzyj sobie panewki-jeśli nie są zbyt różowe(starta warstwa ślizgowa) i nie widać owalu to zostaw-najlepiej wkręć manometr do układu smarowania-jesli przy max obrotach nie zejdzie poniżej 2,5-3 bary a na jałowych trzyma w granicach 1bara to nawet nie myśl o wale, co najwyżej za 200 zł wstaw nową pompę olejową. jeśli dół bedzie ok to zmień tuleje jeśli mają straszne progi lub same pierścienie, tłok, kobowód zostaw, podobnie panewki-wstawianie nowych na stare korbowody to spore ryzyko przed obróceniem, choć w swoim ciapku tak musiałem zrobić i po 800mth jest ok. oprócz pierścieni obowiązkowo regeneracja głowicy-mile zaskoczy cię jak wydając 100 na cylinder poprawisz pracę, podobnie pompa-regeneracja lub ustawienie. do tego nowe wtryskiwacze 120 sztuka.

 

zsumuj sobie, i jeszcze raz rozważ moje słowa-rób to co naprawde konieczne.

aha-dwa lata temu,jeszcze jak pracowałem w warsztacie naprawy ciągników było zlecenie KAPITALKI '60 -zostało w niej stare tylko blok, obudowa skrzyni, mostu i zwolnic i fragmenty kabiny-cała reszta razem z robocizną, renomowanymi częściami itd kosztowały faceta ponad 25 000 zł. ale chciał mieć ciągnik, który znów posłuży mu 30 lat bezawaryjnie...:)

Opublikowano

ok rozważam każdą odpowiedz :)

dzięki wielkie :P

co do ilości mth to licznik stanął na ok 5k mth więc nie wiem...

skrzynia to chyba jednak nie będzie do roboty oprócz 5 tego biegu bo strasznie rzęzi...

wał to do szlifu i nie wiem czy tulei też nie dam do szlifu bo to jeszcze jest dobry materiał. most to na pewno do roboty bo jak się szybciej jedzie to też rzęzi. pompa i wtryski ok bo odpala po 2-gim przekręceniu wału.

i mam jeszcze jedną proźbę :P

mam 16 lat i zamierzam sam się podjąć tej naprawy. Jeśli czegoś nie będę pewien to czy mogę liczyć na waszą pomoc ? jeśli już miałbym naprawiać to pewnie w ferie. :)

Opublikowano

próbować zawsze możesz-ciągnik jest mały i wybacza błędy, choć jeśli nie masz zielonego pojecia, bo np nigdy nie robiłes takich rzeczy z ojcem, wujem, szwagrem to możesz spierniczyc robote przez szczegóły-nie posmarujesz olejem panewek przy składaniu, nie trafisz w zamki, czy bojąc się że wyciągniesz szpilkę nie dociągniesz dobrze głowicy... takich kruczków jest mnóstwo.

 

btw. pierwszą moją naprawą na właśna rekę była wymiana uszczelki pod głowicą w ciapku, i to jeszcze nie swoim-lata temu-bodaj w 2. gimnazjum:) z tym że widziałem jak to sie robi wcześniej ...

Opublikowano

jeśli chodzi o doświadczenie to rozbierałem skuter, wymieniałem w nim pierścienie itd.

w ciapku robiłem tylko elektrykę bez schematu i jeszcze w 6 tej podstawówce rozbierałem całego malucha ale go już nie składałem bo poszedł na złom..

 

oczywiście klucz dynamometryczny będzie zakupiony :)

więc nie powinienem nic przeciągnąć.

Opublikowano

Po tych poradach musisz jeszcze raz zadać sobie pytanie czy chcesz robic remont kapitalny silnika czy go tylko -poprawiać- jeśli nigdy tego sam nie robiłeś zadowolony raczej nie będziesz przy -poprawianiu-raczej też nie dobrze się zastanów koszty nie małe a satysfakcja najważniejsza

Opublikowano (edytowane)

to czy to ja będę naprawiał tojeszcze nie jest przesądzone..

ale na pewno będę pomagał mechanikowi chyba, że tata się zgodzi to będę go sam robił.

dzięki wielkie za wasze odpowiedzi :)

 

a jaki klucz kupić dynamometryczny?

chodzi mi o przedział. czy taki wystarczy? http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny-1-2-vorel-57350-28-210nm-i1931434735.html

bo on ma od 28-210nm

Edytowane przez mt3820
Opublikowano

W silniku pierścienie a jeśli jest mocno dobity to wszystko czyli tłoki, cylindry, panewki, wał o ile nie ma rys, sprawdzić pompę i wtryski, uszczelka głowicy każdorazowo, może głowica do planowania jeśli zmęczona i to silnik. Przydało by się do sprzęgła i skrzyni zajrzeć. Podnośnik, rozdzielacz, pompa. Jeżeli hydraulika i sprzęgło spoko to masz sporo oszczędności.

Opublikowano

jak narazie pytam co na pewno będzie konieczne po rozebraniu silnika a z tego co wiem to chłodnica do wymiany okładziny hamulcowe całą hydraulike zrobić tłoki itd jak kolega wyżej pisał tez pasuje zmienić bo poci sie czasem olejem :P

Opublikowano (edytowane)

remontuj koszt fakt duży ale traktor sam wiesz jak pracuje..

lukasx21, nie jeździsz c 330 to się nie wypowiadaj!

 

Za odkop i wulgaryzmy wobec innych + 1 punkt ostrzeżeń.

Marcin91

Edytowane przez Marcin91

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez Pawel197890
      Panowie co może być przyczyną pulsacyjnego hamowania w Ursus c 385.po wciśnięciu pedału koło blokuje i puszcza tak jak ABS w samochodzie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v