Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ma dużo wspólnego bo w 30 się ciężej kręci niż w 30m gdzie była jeszcze inna oś(dla nie których to pewnie kosmos że inna oś). Różni się nie wiele ale różnica jest. Jak w emce dobrze wysmarujesz to masz prawie wspomaganie. Eeee Karol nie przesadzaj znać to się trochę i znam ale są i takie osoby co więcej wiedzą :P

Opublikowano

Jedyne co może miec wpływ na opór kierownicy to długość ramion przy zwrotnicy długosc ramion przy kolumnie i przełozenie samej przekładni kształt osi naprawde nie ma tu nic do rzeczy więc nie wiem po co ta dyskusja

Opublikowano

Oj, czuje się, jakbym prowadził dyskusję z 5 letnimi osobami. Najwidoczniej tak jest. Muszę użyć obrazków, bo wydaje mi się, że ktoś tutaj jest ułomny, albo na siłę wpycha użytkownikom, coś co nie jest prawdą.

 

Seria ciągników C-330 i jego poprzedników była wyposażona w trzy rodzaje przedniej osi:

 

Ursus C-325(1959-1963) oraz Ursus C-328(1963-1967) były wyposażone w przednią oś bez zmiennego rozstawu kół. Wyglądała ona tak: Przednia oś nr.1

 

Ursus C-330(1967-1979) był wyposażony w oś okrągłą ze zmiennym rozstawem. Przednia oś okrągła nr.2

 

Natomiast Ursus C-330(1979-1987) oraz Ursus C-330M(1986-1993) miał zakładaną oś przednią płaską ze zmiennym rozstawem. Oś przednia płaska nr.3

 

Wersja eksportowa C-335 miała zakładaną oś zależną od czasu produkcji(wyżej info).

 

Jeżeli chodzi o przełożenie w przekładni kierowniczej w całej rodzinie tych ciągników było ono takie samo. Różnica jest tylko w stożku główki kierowniczej - C-330 miały szerszy niż C-325/8 oraz piasty były na 5 otworów w C-325/28 i C-330 przez początkowy czas produkcji. Kierowanie zależy od smarowania - zwrotnice, sworzeń, główki kierownicze oraz przekładnia kierownicza oraz ciśnienia w przednim ogumieniu - 1.5-2atm.

 

Mocowanie osi było w C-325/28 na 4 śruby przy bloku, oraz dwie boczne podpory. Natomiast w C-330 oryginalnie 4 śruby w bloku oraz dwie w misce olejowej.

 

Oś najprawdopodobniej została zmieniona ze względów wytrzymałościowych, bądź chcieli ją zunifikować z C-360.

 

P.S Przełożenie będzie inne, jeżeli była założona przekładnia ślimakowa.

 

Jeżeli komuś przeszkadza, że użyłem Jego fotek - niech napisze do mnie na PW. Pozdrawiam, kiełbasa. :P

Opublikowano (edytowane)

No więc chyba kur** napisałem ci potem **** że 28 MIAŁO PŁASKĄ OŚ PODOBNA DO SZYNY A 330 PŁASKA I NA GÓRZE PÓŁOKRĄGŁĄ.WYSTARCZY NAUCZYĆ SIE CZYTAĆ :P .Widzę że długo tego szukałeś na wikipedi :):)

 

Grzeczniej następnym razem !

Edytowane przez Matey
Opublikowano

Oj, widzę że Ty jednak nie umiesz czytać i za te słowa to bym Ci w realu skopał zad, bo nie masz za grosz szacunku. Jak oglądałeś te zdjęcia i nie widzisz żadnej różnicy to idź do specjalisty, bo rzeczywiście coś nie tak. Poza tym swoje wypowiedzi buduję na własnych doświadczeniach, a nie z internetu.

Opublikowano

@kiełbasa chyba napisałem w poprzednim poście że poprawiłem swoja wypowiedź(jest na 1 stronie na dole)a sam spójrz na obrazki i ich opis.Bo to samo napisałem gdy poprawiałem swój błąd :P a co do mojego wzroku to sie o niego niemartw jest w porządku :) I Sam zaczołeś pisac o ułomnych(2 strona 10 post) :)

Opublikowano

dokładnie, kiełbasa prawdę rzecze,

 

powodem zmiany osi "szynowej" (325 328) na okrągłą (330) była jej wytrzymałość i po prostu pękała po założeniu Tura, i na eksport tak dobrze nie schodziła, na "zachodzie" już wtedy tury nie były rzadkością

 

dodam tylko, że pewnie powodem zmiany osi z "okrągłej" na "płaską" w 330 i 360 raczej był koszt wytworzenia niż wytrzymałość, bo w 355 w domu i 330 mam okrągłą i nic jej nie dolega a sprzęty wiekowe

 

a w robocie mamy 360 3P i widać, że pęka koło otworów i jest już 2 od nowości, luzów od razu piszę, że nie ma i są dobrze dokręcone,

Opublikowano

Witam.

 

Panowie zaraz po wakacjach mam zabrać się za remont "trzydziestki" ze szczególnym uwzględnieniem silnika(profilaktyka), instalacji elektrycznej, kabiny której rama popękana jest kilku miejscach, maski+ błotnikowi kompletnie przeżartych korozją.

Wszystko chcę wyczyscić, zmatowić a następnie pomalować w oryginalne barwy.

 

Kabinę raczej muszę wymienić na nową, błotniki to samo(znalazłem kilka ofert na allegro) natomiast mam pewne wątpliwości co do samej maski którą znalazłem na allegro za 600zł, ale jest wykonana z plastyku co budzi we mnie pewne podejrzenia, że zaraz przy tłumiku prawdopodobnie może sie odkształcać lub w ogóle się roztopi. Maska co prawda wygląda po założeniu fajnie, ale jakoś nie mam przekonania do "tuningowych wersji" które wyglądają mniej więcej jak 20 letni VV Golf z lotką od Subaru Imprezy.

 

Przez chwilę przeszło mi przez głowę, że może zainwestuję we wspomaganie kierownicy, ale kółka i bez tego kręcą się lekko a i wydatek jak na tak stary ciągnik nie potrzebny.

 

Drodzy forumowicze podpowiedzcie co przy okazji rychłego remontu dodatkowo można wykonać,oraz jakie macie zdanie na temat tych masek z tworzywa sztucznego.

 

Z góry thx.

Opublikowano

to ja zaproponuję przy okazji wymiany/renowacji kabiny i instalacji elektrycznej zamontować sobie porzadne oświetlenie - przód i tył (ew. boki), o ile oczywiście zdarza Ci się w nocy nim pracować ;)

Opublikowano

myslę że maskę błotniki zrobi ci blacharz odremontuje-wtedy ino podkład lakier,chyba że dość zżarte-ja mialem błotniki w opłakanym stanie -sam zrobiłem powstawiałem łaty -powycinałem dziury na to miejsce nowa blacha -pospawane -przeszlifowane -wymalowane i cacy..chyba szkoda kasy .Sam bys to zrobił jesli masz spawarkę i troche czasu i cierpliwosci ;).Co do wspomagania...zapytam wprost jak juz sam pisaleś układ kierowniczy lekko pracuje...wiec tez szkoda kasy -koszt ponad 2 tys zł.... Oczywiście wymalować blok-korpus ciągnika.Wymienic instalację pewnie jest cała zaoliwiona-brud itp.. wymienić- zamontować reflektory u góry kabiny i tak samo z tyłu ..ja tak mam -bo często praca w nocy a dodatkowe swiatło sie przydaje. Jak błotniki tylne sciagniesz i chamulce słabe -sprawdzić stan okładzin-bębnów moze tam olej jest??? wymienić uszczelniacz... niewiem jaki stan masz ciagnika wiec trudno cos napisac wiecej...

 

Co do plastików ..niewiem ..nie sprawdzałem jak się spisują...

Opublikowano

Mnie też czeka remont C330 bede musiał zainwestwac w blotniki bo sa prawie zgnite i nowy kolorek ;) Moim zdaniem lepiej podleczyc stara maske z c330 niz kupywac taka w ktorej, chyba sie ze mna zgodzicie niezbyt ładnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez Pawel197890
      Panowie co może być przyczyną pulsacyjnego hamowania w Ursus c 385.po wciśnięciu pedału koło blokuje i puszcza tak jak ABS w samochodzie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v