Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam instrukcję napraw w języku polskim orginalna wydana dla ZPC Ursus są to ciągniki  MF 550,565,575,590,opisane trzy typy silników AD.3152,A.236,A4.248,W mf 590 jest to silnik A4.248

Opublikowano

mi chodzi o silnik A4. 318. ale instrukcja do mf 590 też może być. bo poza silnikiem to to samo jest w 595. a czy kolego możesz mi ją w jakiś sposób udostępnić?

a jeżeli ktoś jeszcze posiada instrukcje do silnika a4.318 to było by super bo do tego silnika nie można nigdzie znaleźć

Opublikowano

Orientuje się ktoś może na ile instrukcja napraw i katalog części z ursusa np 4514 czy 5314 pasuje do tylnego mostu(hydraulika,podnośnik, załączanie przedniego napędu, wom, hamulce) w MF 690? Będę go musiał rozebrać, bo przedni napęd drapie tylko przy większych obrotach, a wywrot dobrze działa mi tylko z podnośnika, a na hydraulice zewnętrznej tylko na pusto podnosi

Opublikowano

Odnośnie porównań 4514 czy 5314 do MF 690:

- Inny silnik bo w MF jest A4.248 czyli większy brat A4.236 ( blok ten sam ale większe tłoki, korbowody itd., osprzęt taki sam)

- Skrzynia zależy bo mogą być takie same ( standard MF w tym modelu to 12+4 czyli opcja w ursusie ale tam podstawowa była 8+2)

- Tylny most - obudowa, zwolnice, przekładnia główna taka sama a co do reszty to zarówno MF jak i ursus miał sporo różnych modeli, np WOM mechaniczny i hydrauliczny, pompa hydrauliki jak się nie mylę to w ursusach jedna a w MF były podwójne tzn. podnośnik i hydraulika osobne choć wydaje mi się że tak może też być w ursusach.)

- Przedni most  -tu już zupełnie inne rozwiązania ponieważ Ursus kupił licencję od Landini ( wtedy wykupiona przez MF i seria MF3xx miała takie same rozwiązanie czyli wał z boku) a MF serii 6xx ma wał centralnie gdzie w ursusie idzie z boku. Jest też inne przełożenie więc przekładnia raczej inna i nie należy do najtańszych w MF ( ogólnie remont przedniego napędu nie jest najtańszy). 

Opublikowano

Przedni napęd mechanicznie mam sprawny, tu problem leży we włączaniu go hydraulicznie. Pompa zębata w korpusie jest włożona z ursusa w z 2010r, ale gdzieś musi tracić się cisnienie, dlatego napęd drapie tylko przy wyższych obrotach silnika. Wiem, że pompy można wsadzać z Ursusa, tarczki womu także, obudowa tylnego mostu jest ta sama, ciekawy jestem co jeszcze pasuje i jak się to ma z katalogami odnośnie tyłu ciągnika. Co do napędu, wiem, że w Ursusach jest podobnie jak w Landini jeśli chodzi o wał z boku co w sumie dla mnie wydawało się lepszym rozwiązaniem, ale to nie ważne, Chodzi mi o sam sposób załączania przedniego napędu hydraulicznie przez pompę zębatą, Czy w Ursusie 4514/5314 może być podobnie  jak w MF 690?

Opublikowano

W Ursusie 4514/5314 napęd włączany jest mechanicznie a w MF 690 hydraulicznie poprzez elektrozawór,pompę z ursusa da się zamontować,ale ona ma tylko jedną sekcję nie będziesz miał niezależnej hydrauliki zewnętrznej

Opublikowano (edytowane)

Dzięki, to jeden problem rozwiązany, rozumiem, że ursusowska pompa zębata nie wpływa negatywnie na napęd i WOM?

ok dzięki za odp, bo mam zębatą z tucholi jednosekcyjną założoną, i muszę jezdzić bez belki bo podnosnik dzwiga dyszel co jest z deka denerwujące. Czyli ta pompa byłaby własciwa do mojego MF:

http://www.sklep.mizar.com.pl/pompa-hydrauliczna-podwojna-p-10383.html?utm_source=okazje.info&utm_medium=referral&utm_campaign=okazje.info

Edytowane przez baggio
Opublikowano

Moment dokręcania 149N.m, oczywiście w trzech etapach.

 

czy te dane masz napewno do tego silnika???

bo ten moment to troche duży......

przy tych siłach to okucia uszczelek pękają i przez to wypala uszczelke

Opublikowano

Dane kolego pochodzą z instrukcji napraw silnika A4.3182 a moment który podałeś bardziej pasuje do silników A4.236 i A4.248 bo wynosi 135.5 N.m. a szpilki wkręcane w blok dla wszystkich trzech silników dokręca się momentem 32.5 N.m. Pozdrawiam.

Opublikowano

12-13 w jakich jednostkach bo jak w Nm to sorki i nie będę się śmiał ale taki moment to Pudzian ma w palcach:) 

Dla A4.236 w polskim wydaniu zalecają dokręcać w 3 etapach do 100Nm na krzyż ( zaczynasz od 2 środkowych i na krzyż).

Natomiast Ursus w Chełmnie zaleca dużo więcej w zakresie 132-137 Nm i ja takie stosuję ( dla silnika A4.248). Jeszcze nie miałem problemów z uszczelką ale u mnie warunek jeden - pomiar bloku i planowanie głowicy.

Wydaje mi się że A4.318 jest bardzo zbliżony do A4.236 czy A4.248 i moment podany przez kolegę @emilchaja jest jak najbardziej poprawny.

Opublikowano

witam, powiele pytanie posiada ktoś instrukcje napraw czy katalog do MF 595? czy to jest do dostania bo mam cały czas z tym problem i nie mogę nigdzie znaleźć,bym był bardzo wdzięczny za pomoc. muszę rozebrać wzmacniacz momentu i by mi się do tego przydała

Opublikowano

Już jak wszyscy czegoś potrzebują i szukają to i ja się dołączę poszukuje instrukcji obsługi (nie instrukcji napraw) do ciągnika mf 590 lub do serii 500/600 o ile taka istnieje, chciałby się z nią zapoznać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v