Skocz do zawartości
ben87

instrukcja napraw 5XX 6XX

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Instrukcja
ben87    1

witam wszystkich forumowiczów;) czy posiada ktoś instrukcje napraw mf 595 lub 590 albo podobnego z nsilnikiem a4.318 (np. 698, 3XX)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

Posiadam instrukcję napraw w języku polskim orginalna wydana dla ZPC Ursus są to ciągniki  MF 550,565,575,590,opisane trzy typy silników AD.3152,A.236,A4.248,W mf 590 jest to silnik A4.248

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ben87    1

mi chodzi o silnik A4. 318. ale instrukcja do mf 590 też może być. bo poza silnikiem to to samo jest w 595. a czy kolego możesz mi ją w jakiś sposób udostępnić?

a jeżeli ktoś jeszcze posiada instrukcje do silnika a4.318 to było by super bo do tego silnika nie można nigdzie znaleźć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

baggio    0

Orientuje się ktoś może na ile instrukcja napraw i katalog części z ursusa np 4514 czy 5314 pasuje do tylnego mostu(hydraulika,podnośnik, załączanie przedniego napędu, wom, hamulce) w MF 690? Będę go musiał rozebrać, bo przedni napęd drapie tylko przy większych obrotach, a wywrot dobrze działa mi tylko z podnośnika, a na hydraulice zewnętrznej tylko na pusto podnosi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Odnośnie porównań 4514 czy 5314 do MF 690:

- Inny silnik bo w MF jest A4.248 czyli większy brat A4.236 ( blok ten sam ale większe tłoki, korbowody itd., osprzęt taki sam)

- Skrzynia zależy bo mogą być takie same ( standard MF w tym modelu to 12+4 czyli opcja w ursusie ale tam podstawowa była 8+2)

- Tylny most - obudowa, zwolnice, przekładnia główna taka sama a co do reszty to zarówno MF jak i ursus miał sporo różnych modeli, np WOM mechaniczny i hydrauliczny, pompa hydrauliki jak się nie mylę to w ursusach jedna a w MF były podwójne tzn. podnośnik i hydraulika osobne choć wydaje mi się że tak może też być w ursusach.)

- Przedni most  -tu już zupełnie inne rozwiązania ponieważ Ursus kupił licencję od Landini ( wtedy wykupiona przez MF i seria MF3xx miała takie same rozwiązanie czyli wał z boku) a MF serii 6xx ma wał centralnie gdzie w ursusie idzie z boku. Jest też inne przełożenie więc przekładnia raczej inna i nie należy do najtańszych w MF ( ogólnie remont przedniego napędu nie jest najtańszy). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baggio    0

Przedni napęd mechanicznie mam sprawny, tu problem leży we włączaniu go hydraulicznie. Pompa zębata w korpusie jest włożona z ursusa w z 2010r, ale gdzieś musi tracić się cisnienie, dlatego napęd drapie tylko przy wyższych obrotach silnika. Wiem, że pompy można wsadzać z Ursusa, tarczki womu także, obudowa tylnego mostu jest ta sama, ciekawy jestem co jeszcze pasuje i jak się to ma z katalogami odnośnie tyłu ciągnika. Co do napędu, wiem, że w Ursusach jest podobnie jak w Landini jeśli chodzi o wał z boku co w sumie dla mnie wydawało się lepszym rozwiązaniem, ale to nie ważne, Chodzi mi o sam sposób załączania przedniego napędu hydraulicznie przez pompę zębatą, Czy w Ursusie 4514/5314 może być podobnie  jak w MF 690?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

W Ursusie 4514/5314 napęd włączany jest mechanicznie a w MF 690 hydraulicznie poprzez elektrozawór,pompę z ursusa da się zamontować,ale ona ma tylko jedną sekcję nie będziesz miał niezależnej hydrauliki zewnętrznej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baggio    0

Dzięki, to jeden problem rozwiązany, rozumiem, że ursusowska pompa zębata nie wpływa negatywnie na napęd i WOM?

ok dzięki za odp, bo mam zębatą z tucholi jednosekcyjną założoną, i muszę jezdzić bez belki bo podnosnik dzwiga dyszel co jest z deka denerwujące. Czyli ta pompa byłaby własciwa do mojego MF:

http://www.sklep.mizar.com.pl/pompa-hydrauliczna-podwojna-p-10383.html?utm_source=okazje.info&utm_medium=referral&utm_campaign=okazje.info

Edytowano przez baggio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

Podłącz manometr  między elektrozawór a przystawkę przedniego napędu jak będziesz miał 17 atm to będzie świadczyć że pompa dobra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    5

Mam prośbę do kolegów o podanie mi kolejności i momenty dokręcenia głowicy w perkins A4.318 w ciągniku MF 595.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    4
Napisano (edytowany)

 

 

 

 

 

Moment dokręcania 149N.m, oczywiście w trzech etapach.

Edytowano przez emilchaja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ben87    1

Moment dokręcania 149N.m, oczywiście w trzech etapach.

 

czy te dane masz napewno do tego silnika???

bo ten moment to troche duży......

przy tych siłach to okucia uszczelek pękają i przez to wypala uszczelke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    4

Dane kolego pochodzą z instrukcji napraw silnika A4.3182 a moment który podałeś bardziej pasuje do silników A4.236 i A4.248 bo wynosi 135.5 N.m. a szpilki wkręcane w blok dla wszystkich trzech silników dokręca się momentem 32.5 N.m. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

12-13 w jakich jednostkach bo jak w Nm to sorki i nie będę się śmiał ale taki moment to Pudzian ma w palcach:) 

Dla A4.236 w polskim wydaniu zalecają dokręcać w 3 etapach do 100Nm na krzyż ( zaczynasz od 2 środkowych i na krzyż).

Natomiast Ursus w Chełmnie zaleca dużo więcej w zakresie 132-137 Nm i ja takie stosuję ( dla silnika A4.248). Jeszcze nie miałem problemów z uszczelką ale u mnie warunek jeden - pomiar bloku i planowanie głowicy.

Wydaje mi się że A4.318 jest bardzo zbliżony do A4.236 czy A4.248 i moment podany przez kolegę @emilchaja jest jak najbardziej poprawny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

No ok ale w przypadku głowicy silnika to nie ma ogólnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Grzesiek_5    5

witam, powiele pytanie posiada ktoś instrukcje napraw czy katalog do MF 595? czy to jest do dostania bo mam cały czas z tym problem i nie mogę nigdzie znaleźć,bym był bardzo wdzięczny za pomoc. muszę rozebrać wzmacniacz momentu i by mi się do tego przydała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

Trzysta zl i masz dwie części instrukcji napraw w języku polskim jest tam opisany multipower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już jak wszyscy czegoś potrzebują i szukają to i ja się dołączę poszukuje instrukcji obsługi (nie instrukcji napraw) do ciągnika mf 590 lub do serii 500/600 o ile taka istnieje, chciałby się z nią zapoznać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Grzesiek_5    5

he ile?? chyba trochę przesadziles... poczekam może znajdzie się ktoś bardziej pomocny a nie taki który chce tylko wyrwać kasę,za tyle to ja bym to rozebral naprawił i złożył...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×