Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Koło
emtezecik    7

Witam wszystkich forumowiczow .
Wracając dzisiaj z pola zauwazylem lekkie latanie ciągnika na boki przy dużej prędkości  skrzynia 14/4 najwiekszy bieg .
okazało sie na podwórku ze lewe tylne koło wysuneło sie na zewnatrz < 3 cm trzymało się tylko ośki od piasty > rozmiar opon to 16,9 r 38 cudem zjechałęm do domu .
okazało sie że sruby piasty bardzo sie luzuja kilka razy w tym roku juz je dokrecalem do tego jedna sruba miała przeciągniety gwint , klin byl ok .
moje pytnie czemu sie tak dzieje zbyt ostra jazda po zakretach , slaby material srub czy moze cos innego ??
dodam ze robilem lozysko w tylnim moscie w tym roku - popekalo , a dokladnie rozwalila sie bieżnia i poszly kulki , zauwazylem tez ze z drugiej strony zaczyna juz cos latac prosze o porade czy zbyt raptownie chamuje i wszystko sie rozwala czy poprostu koncza sie elementy ekspolatacyjne . pozdrawiam i zamieszczam fotki

Edytowano przez emtezecik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomencki184    13

w swoim MTz też tak miałem wymień te sruby na nowe przegwintuj te otwory gdzie maja być te śruby, dobrze wszystko oczyszc z rdzy z piasty.ewentualnie możesz wymienić klin,i dobrze dokręć, chyba że jest piasta uszkodzona. Ale narpiew spróbuj tak jak ci radziłem na początek   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    53

u mnie też tak jest z lewej strony. posiadam mtz z drugiej ręki. z prawej zaś strony poprzedni właściciel też miał taki problem i po prostu przyspawal kawałek plaskownika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja kupiłem nowy wkład z gwintowanymi otworami i nowe śruby wraz z podkładkami. Skręciłem wszystko na kleju do gwintów i już drugi rok trzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czajens    3

Miałem to samo, dokręcanie z kołem nic nie dawało. Kupiłem 4 nowe śruby podkładki kuliste i sprężyste. Odkręciłem koło od piasty i piastę z osi. Wyczyściłem oś do metalicznego połysku grubym papierem ściernym. Piastę tak samo, sprawdziłem czy dobrze przylega do osi, czy nie ma zadziorów i czy gdzieś nie jest ubita. Składasz to i skręcasz przynajmniej półtora metrowym kluczem ile sił. U mnie tak trzyma już trzy lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Dokręcaj małymi krokami za każdym razem śrubę przeciwną tak by na każdej  czuć taki sam opór. Długa rura, klucz nasadowy. Płaskim nie ma szans tego dokręcić książkowo ma być 300 Nm..

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandazo    120

Przede wszystkim kup jeszcze mocny klej do gwintów i zakrec powinno pomoc chyba ze masz cos wyrobione i jest luz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Sprawdź też podkładki sprężynowe. Jeśli stare mają zmiażdżone szpice nie spełniają już swojej roli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    53

witam wczoraj miałem trochę czasu więc wziąłem się za lewe koło w mtz żeby wkońcu się nie zsuwalo rozkrecilem piaste i wyczyścilem ja . i w tej mniejszej części te ząbki które niby trzymaja koło znikły . i tu moje pytanie czy bez nich będzie trzymać czy kupić ta obejme nowa. kosztuje ok 50 zł więc nie duży wydatek . i jeszcze jedno pytanie czy można kupić grubszy klin?

Edytowano przez robi57362

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    287

Klin nie pomoże zbyt wiele a nad wymiarowy może powodować luz na osi całej piasty więc lepiej kupic nowa , tym bardziej ze nie kosztuje wiele jak piszesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Koledze nie chodzi o klin tylko a ząbki wchodzące w wycięcia w półosi. W starszych był tam ślimak, w nowszych tylko ząbki.

One blokują koło tylko na czas dokręcania potem przestają pełnić swoją funkcję. Koło utrzymuje opór jaki jest pomiędzy piasta a półosią przez dokręcenie czterech śrub. Jeśli zsuwa ci się piasta z półosi szukaj pęknięć, sprawdź czy dolega do półosi całą płaszczyzną nie jest zowalizowane. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    175

witam wczoraj miałem trochę czasu więc wziąłem się za lewe koło w mtz żeby wkońcu się nie zsuwalo rozkrecilem piaste i wyczyścilem ja . i w tej mniejszej części te ząbki które niby trzymaja koło znikły . i tu moje pytanie czy bez nich będzie trzymać czy kupić ta obejme nowa. kosztuje ok 50 zł więc nie duży wydatek . i jeszcze jedno pytanie czy można kupić grubszy klin?

 

@seweryn ma racje te ząbki, czy tez ślimak, są  po to by ustawić koło w pożądanym rozstawie i nie ganiać go podczas dokręcania. Bardzo ważne jest dokładne oczyszczenie piast i osi, oraz gwintów na śrubach i w piastach. Dopiero tak przygotowane elementy skręca się korzystając z kleju, leżeli choć trochę rdzy, brudu pozostanie to po pewnym czasie to dziadostwo się rozjedzie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

No właśnie. Tak samo jeśli nie zaciska się na półosi całą powierzchnią to jak byś nie dowalił to wykolebie. Możesz spróbować posadzić to na kleju do łożysk. Może pomoże. Jak nie to kombinować. Tokarz i wyprowadzić powierzchnie dolegania do powierzchni półosi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    53

jutro spróbuje i poprzymierzam . więc według was nie warto kupować nowego elementu ze względu na brak tych zabkow. A co do kleju do lozysk to nie miałem jeszcze z nim do czynienia czy jak się nim pmsmaruje to nie będzie problemu z oderwaniem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    175

Jak kupisz czerwony to będziesz miał problem (za to trzyma elegancko), przy niebieskim żadnego, ale obydwa wystarczy podgrzać by puściły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×