Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak mówicie do wzbudzenia może zostać oryginalny przewód od prądnicy. Pozostałe 2 przewody można bez problemu wyciągnąc z koszulki po odcięciu końcówek.

Co do przewodu prądowego to powinien mieć co najmniej 6mm^2

Napięcia ładowania powinno mieścić się w granicach 13.9-14.4V (przy średnich obrotach)

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Nowy Lucas za 135 zł? Dobre, naprawdę dobre. :D Nowego wirnika nie da się kupić poniżej 200 zł. Ten na pewno jest regenerowany z użyciem chińskich części. Jak wytrzyma okres gwarancji to i tak będzie sukces.

Edytowane przez Elektrotechnik
Opublikowano

Pisać sobie może. Wystarczy spojrzeć na komentarze sprzedającego. Dwie osoby pisały, że rozruszniki wyglądają na regenerowane, a nie nowe... Przecież sprzedawca za darmo nie odda "nowych" rozruszników i alternatorów. Ja mam alternator Elmotu 44A. Działa już czwarty rok bezawaryjnie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Expom Kwidzyn regeneruje alternatory Elmotu. Też nie są to nowe wyroby. Większość części jest z odzysku. Dają nowe regulatory napięcia (zresztą też no name) i jakoś to działa. Ale jak widać trafiają się dobre egzemplarze. Ja osobiście przestałem je montować klientom. Zawsze były z nimi problemy.

Opublikowano

patrzę po sklepach i nigdzie nie jest nadmienione że są to regenerowane, chyba ze są one uznawane za nowe przez producenta ...

 

jak jest regenerowane coś to w opisie jest, ze regenerowane, a i ten nasz nie wyglądał ani trochę na z odzysku :)

 

 

Ale nie zaprzeczam, że jest jak piszesz, masz więcej do czynienia z nimi :)

Opublikowano

Expom Kwidzyn regeneruje alternatory Elmotu. Też nie są to nowe wyroby. Większość części jest z odzysku. Dają nowe regulatory napięcia (zresztą też no name) i jakoś to działa. Ale jak widać trafiają się dobre egzemplarze. Ja osobiście przestałem je montować klientom. Zawsze były z nimi problemy.

Na jakiej podstawie twierdzisz że sprzedwają regenerowane alternatory jako nowe?

Opublikowano

Witam alternatory sprzedawane jako expom nie są po regeneracji tylko nowe, oczywiście można także kupić alternatory po regeneracji expomu. Alternatory tej firmy są moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem przy kupnie nowego, nie ma sensu kupować chińskiego steel-power. Co do Elmotu to został kupiony już dobrych parę lat temu przez amerykańską firmę DelcoRemy. Robili do polskich ciągników jeszcze rozruszniki ale w filii na węgrzech, w tej chwili już nie robią. Pozdrawiam

Opublikowano

Od roku mam w mojej c-330M alternator. Myślę że baterie sa w niej jeszcze niezłe ponieważ niezbyt stare. Problemem jest to że nie chce odpalać gdy dłużej postoi (doba). Rano muszę go ładować kwadrans bo inaczej nie chce zagadać, a jak raz juz zapali to potem po krótszych kilkugodzinnych postojach odpala. Zastanawiam się czy skoro jest założony alternator to czy nie powinno być również odcięcia masy tzn. hebla. Bo w c-360 mam również alternator ale jest i hebel. Dodam że w c-330M mam tez rozrusznik szybkoobrotowy.

Czy założyć wylącznik/wlącznik masy?

Opublikowano

Może nie wyciągasz kluczyka ? Mi też sie tak kiedyś działo

Opublikowano

Zdejmij minusową kleme z akumulatora i między kleme a akumulator daj amperomierz i zobaczysz jaki masz pobór przy wyłaczonych odbiornikach i tak znajdziesz winowajce, a hebel możesz spokojnie wstawić sam u siebie mam ciągnik czasem nocuje w stodole to bezpieczniej...

Opublikowano

Jeżeli instalacja jest dobra to hebel jest niepotrzebny.

W C330M go nie było i nie będzie.

W C385 ktoś go wymontował i było dobrze bez niego.

W Z10145 też go nie było jak go kupiliśmy i też nie ma problemów z elektryką.

Zrób dobrze instalacje, masy, sprawdź akku.

Opublikowano

Musisz sprawdzić czy na zgaszonym(z wyciągniętym kluczykiem) jest pobór prądy, najłatwiej zdjąć kleme na akumulatorze i zobaczyć czy iskrzy. najlepiej by było pożyczyć od kogoś akumulatory i zobaczyć czy jest duża różnica w odpalaniu. Ja miałem podobnie jak ty, rano zawsze ciężko było odpalić, poprostu aku nie miał siły, zacząłem szukać zwarcia, przepadałem ładowanie miernikiem(było super), myślałem nad wymiana aku lub cewki aż w końcu przez przypadek zauważyłem że przewód na akumulatorze przy odpalaniu robi się ciepły, wniosek-duży pobór prądu przez rozrusznik, no to go na stół, okazało się że pękła głowica rozrusznika(dziwne co nie?) i jeden odłamek blokował się miedzy obudową a kołem zamachowym. Po wymianie pali jak wściekły :D

Opublikowano

witam, problem polega na tym że altek nie chce mi ładowac akumulatora.

 

zacznę od początku jak było- padły mi akumulatory wiec kupiłem nowe które zostały założone zgodnie z biegunami (stare były odwrotnie czyli - na +). postanowiłem do zestawu dorzucić alternator od poloneza zamiast prądnicy, i ten problem że kontrolka nie chce gasnąc. Kombinowałem na różne sposoby: alternator został sprawdzony u fachowca i jest dobry, zamieniałem regulator i szczotki na drugie i dalej to samo. Proszę o pomoc bo już nie wiem co robić. Z góry dzięki.

 

ps: rok temu zakładałem sam altek do c-360 i bez problemu chodzi.

post-8616-0-86412000-1308662325_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

sprawdz czy w stacyjce masz podłaczony przewód idący od elektromagnesu rozrusznika (ten czerwony do zacisku 30 w stacyjce) i żarówka powinna mieć 4 W jak sie nie myle

ps. poprostu musi być przejście między zaciskiem 30 a 15 w stacyjce bo do 15 powinienes mieć podłączony jeden kabelek od kontrolki, a drugi do alternatora

Edytowane przez Roki212
Opublikowano (edytowane)

kabel mam podłączony tak jak napisałeś a żarówkę mam 2W.

ale słyszałem że 4W trzeba włożyć jak ta się spali.

 

 

kable mam tak samo jak piszesz ;( i nic

Edytowane przez lukas17d
Opublikowano

Kolego moja rada taka byś przełożył alternator , bo być może szukasz przyczyny a poprostu alternator masz kijowy.Podmień alternatory i będziesz wiedział co i jak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v