Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zależne od zuzycia koła w miejscu pracy simmeringa. Jak nie ma wytartego dołka to nie. Zainwestuj w dobry usczelniacz najlepiej 2 wargowy.

Mozna wziac pod uwage zurzycie koła w miejscu pracy paska klinowego, ale to można delikatnie poprawic na tokarce.

Opublikowano

czymś takim zaslepione sa otwory wykonaneprzy nawiercaniu kanalow olejowych jeden na pewno w klawiaturze po zdjeciu pokrywy w chyba przednim wsporniku klawiatury ale po wykreceniu sie samoczynnie takiego elementu powinno niebyc cisnienia oleju

 

wkrecane sa też w wał korbowy

Opublikowano

Raczej na pewno ta śruba pochodzi od zaślepienia końców takiej rurki co rozprowadza olej, jest to pod pokrywą głowicy, chyba tak się to nazywa (ta z wlewem oleju) - o tym też pisze kolega wyżej.

A z tym ciśnieniem oleju przy braku tej śrubki to chyba różnie jest. Tej zimy robiłem mały remont swojej c-330 i brak tej śrubki zauważyliśmy przy regulacji luzu na zaworach. Ile tak chodził bez tej zaślepki to nie wiem, ale ostatnio było tam zaglądane ze 20 lat temu. Dorobiliśmy tam zaślepkę ale po pracy ciągnika i kontrolce ciśnienia nie widać żadnej różnicy.

Opublikowano

Witam, chciałbym się doradzić ponieważ w moim c 330 przy obrotach tak gdzieś powyżej 1500-1600 w silniku słychać takie jak by stuki. Normalnie silnik działa ok, silny i żadnych wycieków. Zawory są dobrze ustawione, i czy przyczyną takich stuków mogły by być luzy na korbowodach?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Na początek sprawdź czy nie masz popękanych sprężyn zaworowych.

Opublikowano

W c330 sa podwójne sprężyny, jak jedna pęknie po to jest druga by nie doszło do kolizji, napisze tak jeżeli jest to rytmiczne stukotanie przy jakiś tam obrotach to prowadnica zaworów i trzonek zaworu są wyrobione i się tłucze gdy zawór dobija do przylgni, jak ten dźwięk jest metaliczny i głośny i pusci dymek to tłok pomaga zaworowi wrócić do przylgni, tak czy owak głowica do obejrzenia po zdjęciu. Ale najpierw przyjrzyj się klawiaturze czy wszystko jest dobrze ustawione łącznie z odprężnikiem.

Opublikowano

Witam,

Po kilku sezonach bezproblemowej pracy pojawiła się dziwna usterka. Otóż c330 odpalił normalnie przejechałem kilka metrów i zostawiłem go na 2-3min na wolnych obrotach. Potem chciałem normalnie ruszyć ale po przejechaniu kilku metrów traktor spadł z obrotów i zaczął chodzić na jeden cylinder(komorę spalania)-po kilku sekundach załapał na dwa i normalnie pracował. zgasiłem go i sprawdziłem paliwo-pół baku. Zatem rozebrałem filtry ale niczego złego nie zauważyłem. Potem rozkręciłem mały filtr przy ręcznej pompce- ten był trochę zasyfiony więc go wyczyściłem. Potem odpowietrzyłem pompe i odpaliłem. Przejechałem ok 1km na wysokich obrotach-bez problemu i bez spadku obrotów więc myślałem że problem rozwiązany. Po kilku dniach nie mogłem go odpalić- był totalnie zapowietrzony- długo go pompowałem ręczną pompką i kręciłem rozrusznikiem. Odpaliłem kosiłem trawę ale wyczuwalne jest przy wysokich obrotach jakby tak delikatnie co chwilę przerwał( nie "szedł" ciągiem ze stałymi obrotami) tylko delikatnie spadał z obrotów i powracał.....

W czym problem???

ciśnienie sprężania? zapowietrza się gdzieś? pompa siada? sekcję pompy??? a może jeszcze coś innego???

Opublikowano

Najprawdopodobniej tak jak piszesz zapowietrza się skoro po kilku dniach musiałeś przepompować i od tego zacznij. Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia szczególnie między bakiem a pompką zasilającą (odstojnikiem) skoro wszystkie filtry ok to można je wyeliminować. Zazwyczaj tam łapie powietrze, bo za pompką masz już ciśnienie i na przewodach czy połączeniach widać gdzie się poci wtedy łatwo wyeliminować. Zerknij tez na dno zbiornika czy nic nie blokuje ujścia paliwa ze zbiornika do kranika, korek wlewu w zbiorniku ma otworek odpowietrzający tez musi być drożny. Ostatnim elementem pozostanie już jak dla mnie pompka zasilająca, zerknij czy w pompie wtryskowej masz olej czy ON

Opublikowano

Sprawdź drożność powrotu paliwa od zaworka utrzymywania ciśnienia na górze pompy.Przypuszczam że powrót paliwa do zbiornika jest zapchany i ciśnienie cofa ci paliwo z powrotem paliwo do zbiornika przez pompkę zasilającą.Borykałem się kiedyś z tym problemem a okazało się że zaworek utrzymujący ciśnienie w pompie był zapchany syfem.

Opublikowano

W moim potworze kiedyś były podobne objawy, które uwidaczniały się bardziej przy dużym obciążeniu. Szukałem chyba z pół roku a przyczyną był zatykający się otwór w nakrętce wlewu paliwa. Maska nieco opadła i tarła się o korek, a że z czasem powstał tam tłusty osad to skutecznie uszczelniał ten otwór. To może prowadzić nawet do zapowietrzenia układu.

Opublikowano

otwór w nakrętce wlewu paliwa drożny,

powrót paliwa do baku z pompy rozebrany i przedmuchany- to samo z powrotem z wtrysków- niczego niepokojącego nie zauważyłem,

rozebrałem odstojnik w ręcznej pompce przy pompie paliwa i tam był syf( taka plastelina szaro- metaliczna pokrywała ten mały filterek- no chyba że to są jakieś drobne opiłki)

 

odpaliłem ciągnik i przejechałem nim z 5km- jest dobrze ale czasami mi się wydaje że delikatnie coś przerwie na wysokich obrotach(chyba że to już przewrażliwienie)....

Opublikowano

pompa wtryskowa, miałem niedawno taki na warsztacie 328 jak zobaczyłem czy jest olej w pompie wtryskowej bagnet był zardzewiały pompa sucha i jak to ma działać sam sobie winien.

Opublikowano

ok dzięki za odpowiedż u mnie w pompie olej jest bo sprawdzam ale chyba już siada jeśli nic nie pomoże to bede chyba musiał ją oddac do regeneracji

Opublikowano

jak 330 może się zapowietrzyć skoro paliwo płynie grawitacyjnie?? bak wyżej od pompy, sprawdź czy jeszcze olej jest w pompie paliwa, miałem przypadki że bagnet z pompy był zardzewiały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v