Skocz do zawartości
mrursus7

Belarus 820 wałek wom

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mrursus7    5

Witajcie. Potrzebuje na wczoraj pomocy od was. A więc problem zaczął sie w sieczkarni. Podpjelismy ( jednorzędową ) i pojechalismy ciąć. Raz w koło i nagle zapchałą sie i potem z 20 razy tak samo. Przejrzałem całe forum i wymieniliśmy taśmy na wałku wom. Dziś pojechalismy w pole ujechaliśmy 20 m i znowu to samo. Widać , że sieczkarnia nie ma wystarczających obrotów jak np rok temu podczas cięcia. Regulowałem ją kilka razy lecz to nic nie dalo. Wieksza kukurydza i już zapchana. Prosze o pomoc może jest tu jakiś spec który wie o co kaman :) pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mrursus7    5

Sieczkarnia potrzebuje 540. Cielismy rok temu i bylo dobrze. Dodam rowniez , ze miesiac temu popsulo sie sprzeglo , podciagnelem je i dziala . Czy to moze byc cos wspolnego ? Poprostu sieczkarnia nie ma sily wyrzutu i sie zapycha.. tak jakby stracil moc na walku wom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    6

A jakie kolego założyłeś taśmy kostka czy parciane? I są różnej szerokości czy jednakowe? Sprężyna jest dobra od docisku? Ja raz żeby skończyć bez regulacji to dźwignie dociskałem z całej siły i pomogło żeby skończyć:) Sprzęgło jest tylko od jazdy. I czy ten bęben co taśma się zaciska nie był za bardzo śliski, potrafi się to bardzo zrobić śliskie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrursus7    5

Kostka. Sa jednakowe. Hmmn ciezko.okreslic czy ten beben jest slizgi a to.musi byc szorstki czy jaki ? Na pusto ma spore obroty ale potem gdy dostaje kukurydze to poprostu slabnie... wymienilem te tasmy a tu nadal. Regulacje robilem juz kilka razy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    6

Te z ciągnącą szersza a hamującą wąską są dużo lepsze. Czasami się zrobi jak lusterko. Ja to lekko biorę papierkiem ściernym albo tokarką to na początku jak jest duża maszyna to silnik potrafi zgasnąć. Może hamulec Ci trzyma za bardzo. Opisz jak to regulujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras84    0

Moim zdaniem, jeżeli wymieniałeś taśmy to poprostu są za słabo naciągnięte od góry pod tą małą pokrywką, jest jescze opcja, że na wałku, na którym są taśmy żle ustawiłeś. Patrząc z tyłu o ile dobrze pamiętam nacięcie powinno być chyba z prawej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras84    0

Jakie nacięcie ?

 

na wałku z mimosrodem z jednej strony jest ścięcie, które powinno być pionowo z prawej strony

Edytowano przez Piotras84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    5

Wom w mtz jest słaby z natury. Ja w ubiegłym roku kupiłem zarówno taśmy, jak i bębny, przy czym przeszedlem na sserszą taśmę startującą. W tym roku znowu pojawił się ten sam problem ze ślizgającym się womem. Po rozbiórce okazało się, że stalowy bęben ma rysy, nierówności. Tym razem przetoczyłem go lekko i zamontowałem nową taśmę, problem zniknął.Wychodzi na to, że co roku taki remont muszę robić i tyle. Maksymalne obciążenie dla wom w mtz to około 60km, jak się pracuje maszynami o takich potrzebach, to zużycie wom będzie szybkie. Druga sprawa to oczywiście właściwa regulacja napięcia taśm i sprężyny.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    359

Cześć :D nie zakładam nowego tematu piszę tutaj...

 

u mnie w mtz 82 regulowałem naciąg taśm bo wałek nie kręcił i teraz wszytko ładnie mi grało, aż po tygodniu wożenia przy beczce (miałem obroty normalnie 540) załączam a tu nie kręci wałek ???? o co tu chodzi??

dźwignia normalnie chodzi a wałek nie, to pod ciągnikiem pod skrzynią ruszełyme kluczem 17 po uprzednim po puszeczniu kluczem 14 tej blaszki i zmieniłem obroty na 1000  działało to woziłem dalej, i później jak chciałem zmienić na 540 to cały czas zapie*dala mi na 1000 obr/min jak dokładnie działa te przełanczanie??? robić to na zgaszonym ciągniku czy jak? Bo czytałem z pronarowskich instrukcji że tam się własnie min za pomocą tego przeprowadza regulację ?? i czy mtz 82 ma jakieś obroty wałka przez skrzynie??

 

z góry dzięki za pomoc kiedyś może ogarnę tego mtz :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor52    0

ja jak przełanczam obroty to luzuje kluczem 14 i uruchamiam silnik i potem kluczem 17 jedno ręko przekręcam a drugą gasze silnik i wtedy przełancza się bez zgrzytu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r niesprawności w nim to nie działający przekaźnik wom oraz problem z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgla od razu opadają. Czy ktoś mógł by mi poradzić jakie mogą być przyczyny tych usterek? 
    • Przez Lukasz9696x
      Witam kupiłem ciągnik jumz ktory poprzednio był koparko spycharką przerobiłem go na ciągnik rolniczy i mam problem ktory dotyczy przeglądu mianowicie jest napisane ze to pojazd specjalny i nie moge nigdzie w okolicy zrobić przeglądu czy mozna coś z tym zrobić ?
    • Przez emergency12
      Witam, Planuje kupić belarusa 952.6 (identyczny jak 952.5 tylko z podwójnym wtryskiem ad blue). Jak oceniacie ten ciągnik? 952.5 kosztował 123 tys brutto, 95km. warto dokładać pieniędzy do lepszego ciągnika na 20ha?
    • Przez czesio200
      witam mam problem z ładowaniem w moim mtz 82 z 2000r ładowanie jest ale słabe wymieniłem regulator na nowy i dalej jest to samo czyli bez świateł jako tako ładuje a na światłach wcale. miernikiem wyszło że ładuje na 11 z groszami i na zegarze pokazuje podobnie. co może być przyczyną jeśli alternator to jaki kupić nowy tzn są różnej mocy 700 i 1000W który kupić? do alternatora ida tylko 2 kable gruby i cienki. Aku są 2X 12V 125ah
×