Skocz do zawartości
mrursus7

Belarus 820 wałek wom

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mrursus7    5

Witajcie. Potrzebuje na wczoraj pomocy od was. A więc problem zaczął sie w sieczkarni. Podpjelismy ( jednorzędową ) i pojechalismy ciąć. Raz w koło i nagle zapchałą sie i potem z 20 razy tak samo. Przejrzałem całe forum i wymieniliśmy taśmy na wałku wom. Dziś pojechalismy w pole ujechaliśmy 20 m i znowu to samo. Widać , że sieczkarnia nie ma wystarczających obrotów jak np rok temu podczas cięcia. Regulowałem ją kilka razy lecz to nic nie dalo. Wieksza kukurydza i już zapchana. Prosze o pomoc może jest tu jakiś spec który wie o co kaman :) pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mrursus7    5

Sieczkarnia potrzebuje 540. Cielismy rok temu i bylo dobrze. Dodam rowniez , ze miesiac temu popsulo sie sprzeglo , podciagnelem je i dziala . Czy to moze byc cos wspolnego ? Poprostu sieczkarnia nie ma sily wyrzutu i sie zapycha.. tak jakby stracil moc na walku wom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    7

A jakie kolego założyłeś taśmy kostka czy parciane? I są różnej szerokości czy jednakowe? Sprężyna jest dobra od docisku? Ja raz żeby skończyć bez regulacji to dźwignie dociskałem z całej siły i pomogło żeby skończyć:) Sprzęgło jest tylko od jazdy. I czy ten bęben co taśma się zaciska nie był za bardzo śliski, potrafi się to bardzo zrobić śliskie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrursus7    5

Kostka. Sa jednakowe. Hmmn ciezko.okreslic czy ten beben jest slizgi a to.musi byc szorstki czy jaki ? Na pusto ma spore obroty ale potem gdy dostaje kukurydze to poprostu slabnie... wymienilem te tasmy a tu nadal. Regulacje robilem juz kilka razy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    7

Te z ciągnącą szersza a hamującą wąską są dużo lepsze. Czasami się zrobi jak lusterko. Ja to lekko biorę papierkiem ściernym albo tokarką to na początku jak jest duża maszyna to silnik potrafi zgasnąć. Może hamulec Ci trzyma za bardzo. Opisz jak to regulujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras84    0

Moim zdaniem, jeżeli wymieniałeś taśmy to poprostu są za słabo naciągnięte od góry pod tą małą pokrywką, jest jescze opcja, że na wałku, na którym są taśmy żle ustawiłeś. Patrząc z tyłu o ile dobrze pamiętam nacięcie powinno być chyba z prawej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras84    0
(edytowany)

Jakie nacięcie ?

 

na wałku z mimosrodem z jednej strony jest ścięcie, które powinno być pionowo z prawej strony

Edytowano przez Piotras84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6

Wom w mtz jest słaby z natury. Ja w ubiegłym roku kupiłem zarówno taśmy, jak i bębny, przy czym przeszedlem na sserszą taśmę startującą. W tym roku znowu pojawił się ten sam problem ze ślizgającym się womem. Po rozbiórce okazało się, że stalowy bęben ma rysy, nierówności. Tym razem przetoczyłem go lekko i zamontowałem nową taśmę, problem zniknął.Wychodzi na to, że co roku taki remont muszę robić i tyle. Maksymalne obciążenie dla wom w mtz to około 60km, jak się pracuje maszynami o takich potrzebach, to zużycie wom będzie szybkie. Druga sprawa to oczywiście właściwa regulacja napięcia taśm i sprężyny.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    362

Cześć :D nie zakładam nowego tematu piszę tutaj...

 

u mnie w mtz 82 regulowałem naciąg taśm bo wałek nie kręcił i teraz wszytko ładnie mi grało, aż po tygodniu wożenia przy beczce (miałem obroty normalnie 540) załączam a tu nie kręci wałek ???? o co tu chodzi??

dźwignia normalnie chodzi a wałek nie, to pod ciągnikiem pod skrzynią ruszełyme kluczem 17 po uprzednim po puszeczniu kluczem 14 tej blaszki i zmieniłem obroty na 1000  działało to woziłem dalej, i później jak chciałem zmienić na 540 to cały czas zapie*dala mi na 1000 obr/min jak dokładnie działa te przełanczanie??? robić to na zgaszonym ciągniku czy jak? Bo czytałem z pronarowskich instrukcji że tam się własnie min za pomocą tego przeprowadza regulację ?? i czy mtz 82 ma jakieś obroty wałka przez skrzynie??

 

z góry dzięki za pomoc kiedyś może ogarnę tego mtz :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor52    0

ja jak przełanczam obroty to luzuje kluczem 14 i uruchamiam silnik i potem kluczem 17 jedno ręko przekręcam a drugą gasze silnik i wtedy przełancza się bez zgrzytu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez dzastin
      Witam!
      Mam dylemat odnośnie przyłączenia hydrauliki wapniarki do ciągnika. Potrzebuje podłączyć dwa węże, z którego jeden będzie zasilający a drugi na powrocie. Standardowo podłączyłem je jak pług obrotowy do tych gniazd z lewej strony, zamieniając dwukrotnie pozycją prawy na lewe i lewe na prawe, ale za każdym razem wysadziło mi uszczelniacz przy wapniarce. jako że nie jestem wybitnym specjalistą w tych sprawach , a w książkach serwisowych ciężko cokolwiek znaleźć mam do Was pytanie: czy za powrót oleju nie będzie czasem odpowiadało to gniazdo z prawej strony ciągnika? Będę wdzięczny za jakąkolwiek poradę ;)

    • Przez Kacper2305
      Witam. Niechcący poprzestawialem ustawienia licznika w belarusie. 952 2011r przód krzyzakowy koła z tyłu r34. Czy wie ktoś jakie muszą być ustawione te kody i pomorze? 



    • Przez Nikita_Bennet
      Witam ponownie.
      Dopiero co przyszły świece żarowe i miałem się do tego brać ale najpierw chcieliśmy coś z pszenicy zasiać. Skończyliśmy sianie kawałka (jesteśmy w połowie) ale już zjeżdżając z pola (4km) było słychać tak jakby stukanie między silnikiem a skrzynią biegów. Słychać po obu stronach ciągnika, bardziej metalicznie po prawej tam gdzie jest ten element/obudowa w który wchodzi dźwignia załączania przedniego napędu. Najgorsze że ostatnio musieliśmy kończyć talerzowanie MTZ952 a nie Zetorkiem 10145 bo tam padł mi alternator. Wyszło wtedy że trochę słabo napęd w MTZcie ciągnie ale człowiek pomyślał że pewnie tarczki trza dociągnąć.
      Co może być?
      Ogólnie na jutro plan jest taki aby spuścić olej ze skrzyni i zobaczyć czy nie ma opiłków lub śmieci, spróbować przez otwór z lewej strony, ten od smarowania sprzęgła zobaczyć czy coś nie walnęło przy sprzęgle choć tam niewiele widać, zwalić prawe koło i zdjąć tą przystawkę od napędu, sprawdzić czy tarczki są dokręcone bo to i tak muszę zrobić.
      Jakieś inne sugestie??
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.