mrursus7

Belarus 820 wałek wom

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mrursus7    5

Witajcie. Potrzebuje na wczoraj pomocy od was. A więc problem zaczął sie w sieczkarni. Podpjelismy ( jednorzędową ) i pojechalismy ciąć. Raz w koło i nagle zapchałą sie i potem z 20 razy tak samo. Przejrzałem całe forum i wymieniliśmy taśmy na wałku wom. Dziś pojechalismy w pole ujechaliśmy 20 m i znowu to samo. Widać , że sieczkarnia nie ma wystarczających obrotów jak np rok temu podczas cięcia. Regulowałem ją kilka razy lecz to nic nie dalo. Wieksza kukurydza i już zapchana. Prosze o pomoc może jest tu jakiś spec który wie o co kaman :) pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mrursus7    5

Sieczkarnia potrzebuje 540. Cielismy rok temu i bylo dobrze. Dodam rowniez , ze miesiac temu popsulo sie sprzeglo , podciagnelem je i dziala . Czy to moze byc cos wspolnego ? Poprostu sieczkarnia nie ma sily wyrzutu i sie zapycha.. tak jakby stracil moc na walku wom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    7

A jakie kolego założyłeś taśmy kostka czy parciane? I są różnej szerokości czy jednakowe? Sprężyna jest dobra od docisku? Ja raz żeby skończyć bez regulacji to dźwignie dociskałem z całej siły i pomogło żeby skończyć:) Sprzęgło jest tylko od jazdy. I czy ten bęben co taśma się zaciska nie był za bardzo śliski, potrafi się to bardzo zrobić śliskie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrursus7    5

Kostka. Sa jednakowe. Hmmn ciezko.okreslic czy ten beben jest slizgi a to.musi byc szorstki czy jaki ? Na pusto ma spore obroty ale potem gdy dostaje kukurydze to poprostu slabnie... wymienilem te tasmy a tu nadal. Regulacje robilem juz kilka razy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    7

Te z ciągnącą szersza a hamującą wąską są dużo lepsze. Czasami się zrobi jak lusterko. Ja to lekko biorę papierkiem ściernym albo tokarką to na początku jak jest duża maszyna to silnik potrafi zgasnąć. Może hamulec Ci trzyma za bardzo. Opisz jak to regulujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras84    0

Moim zdaniem, jeżeli wymieniałeś taśmy to poprostu są za słabo naciągnięte od góry pod tą małą pokrywką, jest jescze opcja, że na wałku, na którym są taśmy żle ustawiłeś. Patrząc z tyłu o ile dobrze pamiętam nacięcie powinno być chyba z prawej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras84    0

Jakie nacięcie ?

 

na wałku z mimosrodem z jednej strony jest ścięcie, które powinno być pionowo z prawej strony

Edytowano przez Piotras84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6

Wom w mtz jest słaby z natury. Ja w ubiegłym roku kupiłem zarówno taśmy, jak i bębny, przy czym przeszedlem na sserszą taśmę startującą. W tym roku znowu pojawił się ten sam problem ze ślizgającym się womem. Po rozbiórce okazało się, że stalowy bęben ma rysy, nierówności. Tym razem przetoczyłem go lekko i zamontowałem nową taśmę, problem zniknął.Wychodzi na to, że co roku taki remont muszę robić i tyle. Maksymalne obciążenie dla wom w mtz to około 60km, jak się pracuje maszynami o takich potrzebach, to zużycie wom będzie szybkie. Druga sprawa to oczywiście właściwa regulacja napięcia taśm i sprężyny.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    362

Cześć :D nie zakładam nowego tematu piszę tutaj...

 

u mnie w mtz 82 regulowałem naciąg taśm bo wałek nie kręcił i teraz wszytko ładnie mi grało, aż po tygodniu wożenia przy beczce (miałem obroty normalnie 540) załączam a tu nie kręci wałek ???? o co tu chodzi??

dźwignia normalnie chodzi a wałek nie, to pod ciągnikiem pod skrzynią ruszełyme kluczem 17 po uprzednim po puszeczniu kluczem 14 tej blaszki i zmieniłem obroty na 1000  działało to woziłem dalej, i później jak chciałem zmienić na 540 to cały czas zapie*dala mi na 1000 obr/min jak dokładnie działa te przełanczanie??? robić to na zgaszonym ciągniku czy jak? Bo czytałem z pronarowskich instrukcji że tam się własnie min za pomocą tego przeprowadza regulację ?? i czy mtz 82 ma jakieś obroty wałka przez skrzynie??

 

z góry dzięki za pomoc kiedyś może ogarnę tego mtz :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor52    0

ja jak przełanczam obroty to luzuje kluczem 14 i uruchamiam silnik i potem kluczem 17 jedno ręko przekręcam a drugą gasze silnik i wtedy przełancza się bez zgrzytu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez I_LOVE_MTZ
      witam co może być przyczyną słabo świecą lampy na wyjściu przy lampie ma 9v
    • Przez corejack
      Mój pierwszy post, zatem witam wszystkich serdecznie.
      Od niedawna jestem właścicielem mtz 82 z 1979r.
      Technicznie ok, ale dość mocno zaniedbany optycznie, elektrycznie.
      W wolnych chwilach doprowadzam go powoli "do ładu"
      Użytkowany będzie głównie jesienią i zimą, więc chcę opanować również ogrzewanie.
      I tu moje pytanie i prośba o pomoc:
      Gdzie przy silniku podłącza się nagrzewnicę - jedno wyjście jest od strony kabiny, wspominane nieraz tu na forum (pełni również rolę kranu), ale nie wiem, gdzie jest drugie.
      Podejrzewam korek 3/8 w pompie wody, ale nie jestem pewien, obdzwoniłem też kilka sklepów i nikt nie ma ewentualnie króćca w to miejsce, więc jestem w przysłowiowej kropce.
       
      Używałem szukajki, ale nie znalazłem taj informacji. Jeśli ktoś mógłby wrzucić fotkę z tym wyprowadzeniem, byłoby super.
    • Przez BAD80
      Witam,
      posiadam mtz-82 z 96r. jestem jego drugim włascicielem. W ciągniku po dokonaniu zakupu zauwazyłem, że brakuje na spodzie ciągnika pokrywy tu pod tarczą sprzegłową.
      Dopiero podczas pracy uświadomiłem sobie z jakiego powodu - ciągnik jak się rozgrzeje to przez ten otwór wycieka olej. Jak chwilę postoi to pod spodem tworzyła się mała kałuża z oleju bo kapało. Widocznie nie ma tej pokrywy bo inaczej olej by się gromadził i by zaolejał tarcze sprzegłową ( tak myslę sam) Ostatnio musiałem zrobić przegląd, więc postanowiłem dorobić tą pokrywę tymczasowo, tak by nie nakapało na stacji;) Po powrocie i krótkiej pracy w polu zauważyłem, że olej zaczyna wyłazić naokoło szczeliny tu gdzie jest złączony przód ciągnika z tyłem ( tak myśle, że pewnie obracające się sprzegło tak rozbryzgało aż szczelinami olej wyszedł?), postanowiłem wykrecić tą pokrywe pod sprżegłem i wtedy wylało się sporo oleju i dosłownie ciurem się leje teraz jak jest rozgrzany i zwłaszcza wtedy gdy jest załączony WOM, natomiast na tej pokrywce zostało sporo syfu - tylko po jednym dniu. Moje pytanie jest takie skąd on się tam bierze i co mogło puścić? najpewniej przedostaje się ze skrzyni biegów bo tam stwierdzam ubytek oleju. Od spodu widzę, że olej gdzieś z góry wycieka i chyba bez rozpoławiania ciągnika nie da się stwierdzić gdzie jest defekt. Czy ktoś się już spotkał z czymś takim? Może ktoś posiada jakieś rysunki/katalog części gdzie jest narysowane co tam po kolei jest? W załączeniu kilka fotek... Z gory dziękuję za pomoc, mam ten ciągnik od niedawna, więc dopiero się go "ucze"

    • Przez Mateusz95
      Witam. jestem zainteresowany kupnem belarusa. i czytałem ze jedne maja taka skrzynie a drugie taka. czym sie rózni skrzynia zsynchronizowana od niezsynchronizowanej. i która jest lepsza?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.