Skocz do zawartości

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dlatego kupiłem epoksydową za 100zł/L po prawie roku się nic nie dzieje. Pozatym bez żadnych podkładów itd, bo nie trzeba. Fakt że na wypiaskowaną powierzchnie było malowane.

 

 

Ja kupiłem epoksyd z Novola na rozsiewacz, zobaczymy czy to coś warte.

  • Root Admin
Opublikowano

czekam az ojciec wyczyści agregat, wtedy go psiknę tą okrętówką epoksydową, zobaczymy co będzie. już myślę o zamówieniu 15l podkładu i nawierzchniówki

Opublikowano

Z papierami.Jedna burtę wyprostować,światła,hamulce pewnie zastałe to będzie trzeba rozbierać ale to nie problem.Problem jest w tym że to przetarg kopertowy.

Opublikowano

@new_profil_luki21 znajdz mi taka przyczepe w tej cenie w obojetnie jakim stanie

ceny takich przyczep zaczynaja sie od 9-10 tys. i rewelacji nie ma, srednia cena to 12-15tys. wystarczy popatrzec troche po ogloszeniach

Opublikowano

Z opisu wynika że przyczepa nie jest po remoncie a już na pewno nie po generalce. Zgadzam się że można dać i 15 jak jest cacy zrobiona od podstaw wszystko szczelne że woda na przyczepie stoi to się wszystko zgadza. Druga sprawa że ludzie się trochę galopują w tych ogłoszeniach i już nie wiedzą za co pieniądze brać. Dwa miesiące szukałem d-47 to jeździłem po Dolnym Śląsku i oglądałem to ludzie sprzedają takie gnioty i wołają za to 6-7 koła. Dla mnie realna cena za przyczepę do remontu z papierami w skład którego wchodziło by: regeneracja siłownika- ów, wymiana podłogi, piaskowanie ramy, wymiana burt, dorobienie nakładek, remonta pneumatyki, to jest 6 tyś max za dobre opony mogę dołożyć pięć stówek. Każde wykroczenie staje się nieopłacalne. Jaki jest sena dawać za przyczepę 15tyś z lat 80 tych jak w tej chwili ZASŁAW ma w ofercie przyczepę 6 ton która kosztuje w okolicach 20 tyś nówka przynajmniej tak mówił przedstawiciel w Kielcach.

Opublikowano

Nowy Zasław D-55 kosztuje 23tyś netto w dodatku odchudzona na maxa.

Koła i felgi jakieś made in China,mocowane koł jak w D-47 na 6 śrub.

Burty z blachy1,5mm z zamkami z PRL-u

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie używana HL za 16-tyś z nowymi burtami otwieranymi na dwa sposoby,nową podłogą i na solidnej ramie.

Jak kupisz do remontu za 6-tyś to uwierz mi że ostateczny koszt nie wiele będzie mniejszy od tych 16-tyś,na pewno do tego stracisz mnóstwo czasu i nerwów.

Wiem coś o tym bo jestem właśnie na etapie odnawiania takiej przyczepy D-46.

Przyczepy używane zdrożały od tej pory jak nie można rejestrować sam-ów.

Opublikowano

Ja teraz remontuję D47 i przekroczę 8 tyś na pewno, ale wszystko rozbieram, i remontuję, podłoga 4mm burty 2 mm ocynk otwieranie z dołu i góry.Światła Led, pleumatyka cała nowa 2 obwodowa, farby epoksydowe.

Rama była w takim stanie że po dwóch dniach prostowania porozcinałem i wstawiłem nowe podłużnice z C 160 walcowanego, kiper na kulach.

Mam ją od nowości i jakby dał mi ktoś za nią z 6 tyś to nie zastanawiał bym się tylko sprzedał i nową kupił.

Burty i podłogę sprzedałem za 1000 zł.

Kolega remontował D50 przerobił i na D55, z pod Krakowa zamówił górne paki z siłownikiem, nowe felgi opony 22,5 używane bardzo ładne, to wyszły 19 tyś netto.

Według mnie wolał bym nowe po 25 netto kupić, tak mi z metal techu oferowali.

A te nowe D55 to jakieś nie porozumienie, chyba tylko dla fanatyków je wypuścili.

Opublikowano (edytowane)

Kule mają taki plus że cały kiper leży na kulach nie musisz montować osi do wywrotu.

 

Edycja

Chodzi oczywiście o wywrot do tyłu.

Edytowane przez asharot
  • Root Admin
Opublikowano

u nas wszyscy robią burty z blachy 2.

ja na dniach odstawiam przyczepe do remontu.

burty maja być 60x500 cm i dlatego wybraliśmy profil 50x50x3 mm a blachę 2. jestem ciekaw czy nie będę musiał dołożyć jeszcze jakichś łańcuchów na środku aby nie rozpychało przyczepy na boki

Opublikowano

Na kulach nie ma luzu, a na uszach są z 2 cm, a przy kiprowaniu do tyłu na tym może być problem, no i osi nie ma.

2 mm raczej nie przesada, bo będzie tylko jeden słupek na środku, albo wcale, bo giętarka ma 3 metry, a burty ponad 4 więc będzie łączona blacha na środku, a na początku i końcu zastanawiam się nad słupkami z profila, może tylko płaskownik 10mm..

 

Przy normalnych burtach z 5 słupkami nie mam sensu dawać blachy 2mm bo są ciężkie, i trzeba użyć trochę siły żeby ją podnieść.

Profil na dole przy zawiasach 3mm, na górze i środkowe słupki 2mm.

Robiłem tak burty w Czeskiej BSS 9 t 5 metrów długie a blachę dałem 1mm i nic się nie działo po 3 latach użytkowania, łańcuch w nakładkach był. Jest chyba jeszcze u mnie w galerii.

 

Jak wozi się gruz, kamienie to jest sens dawać grubą blachę, jak tylko do zboża to nie ma sensu, bo pewnie szybciej zacznie rdzewieć i powstaną dziury od rdzy niż ją się wygnie, dlatego daje ocynk blachę.

Robię pod wzór Wieltona.

Rama i podłoga zrobiona, może w tym tygodniu postawie na kołach i zacznę robić burty.

 

Yacenty a będziesz miał nakładki? bo przy 60 cm wysokości bez nakładek, i bez łańcucha w nakładkach po paru latach wygną ci się.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v