Skocz do zawartości

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Dobry będzie jak postawisz go w pionie. W innej płaszczyźnie jak pionowa nie ma tam obciążeń pomijając fakt że większość ciężaru spoczywa na ramie. No może częściowo przy doładowanej boki przez zawiasy ciągną za burty. profil i tak będzie lepszy jak w większości przyczep jest tam blacha.

Opublikowano

blachę mamy dosyć grubą, nie pamiętam jaką, ale arkusz 200x150cm waży ponad 100kg, ta blacha będzie na burty i podłogę

@seweryn20 czyli twierdzisz że profil 40x20x3 będzie ok na burty??? dodam że w palnie jest dać na burcie bocznej zamiast 5 pionowych poprzeczek 7szt.

Opublikowano

Pewnie. Z tym że poprzeczki od ramy w stronę burt też przenoszą obciążenie tylko pionowe czyli ważna wysokość.

Mam D-46 sztywna tam to same blaszki powyginane w kątowniki. W d*pę nieraz dostała i nic jej nie jest. Jak zrobisz to z profila który jest mocny na zginanie to będzie mocniejsze od oryginału. Ważne żeby solidnie przyspawać bo to będzie najsłabszy punkt.

Opublikowano

na podłogę plan jest taki że do okoła, czyli w miejscach gdzie będą mocowane zawiasy burt uspawać ramkę z kątownika 50x50x4, i dopiero do niej dawać poprzeczki od ramy głównej

na poprzeczki mam całą młocarnię mzc-4b, a pewnie i tych profili 40x20x3 zostanie trochę, wyda???

Opublikowano

Rozumiem z tego co mówisz że wszystko będzie rozkopane i praktycznie sama rama zostanie. Poprzeczki przytnij na równy wymiar i spawaj do ramy. Kątownik będzie dobry przynajmniej kuty. Nie wiem co do wysokości 50mm. Musiał bym sprawdzić ile bok pod burtą ma u mnie ale zdaje się więcej a to daje wytrzymałość na pionowe obciążenia. Choć z drugiej strony cała masa jest na ramie.

Myślę że uciągnie.

Opublikowano

dokładnie, z przyczepy ma zostać tylko rama z wózkami

co do profila to tylko propozycja -pytanie, jeśli uważasz że potrzebny jest większy to pisz, akurat tego nie mam jeszcze, więc mogę kupić większy, poprzeczek też można więcej dołożyć niż fabrycznie, nie stanowi to problemu

co do poprzeczek to będzie mi to spawał kolega który ma o tym bardzo duże pojęcie, ja umiem spawać, ale nie aż takie tematy

Opublikowano

remontowaliśmy D 46 i burty drewniane 60cm - ciężko samemu zapinać po kilka razy dziennie więc rozważ wysokość burt (może lepiej 45+15 nadstawki zdejmowane), to po pierwsze.

Po drugie to sprawdź gdzie ma to numer ramy żebyś go przypadkiem nie zniszczył w trakcie remontu bo może zachce Ci się to zarejestrować i będzie lipa - ja o mało nie zniszczyłem tego podczas remontu D-45 i potem było szukania a szukania.

Opublikowano (edytowane)

Nie przesadzaj z solidnością. Wystarczy siedem profil też dobry. Tym bardziej że jak mówię przeważnie są tam blaszane przetłoczki w kształcie kątownika. profil ma zamkniętą konstrukcję i jest przez to mocniejszy. Wystarczy.

Spawacza przypilnuj niech się przyłoży. KAŻDE spawane miejsce zabiel do czystego.

Ja dużo robię ślusarki i czasami przesadzam z solidnością. Jak byś zobaczył jakie zrobiłem lagi do pługa do odśnieżania to byś nie uwierzył. Ważą ponad sto kilo i ciągnik złamie a im nic nie będzie. Dla tego niczym się nie przejmuj. Możesz dla pewności przyjrzeć się oryginalnym konstrukcjom.

 

D-46 i drewniane burty? A który rok? Moja cała w metalu. Numer ramy z tyłu po zdaje się lewej stronie tylnego zaczepu.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

@nikita

przyczepa jest używana praktycznie tylko w żniwa, więc wolałbym pełne burty, tym bardziej że to kolejne miejsce gdzie może uciekać zboże ,tzn. bez nadstawek, jest nas dwóch z bratem, więc damy radę

przyczepa jest u nas zarejestrowana od 1981r. na ojca, ale trzeba będzie niedługo myśleć o przerejestrowaniu na brata, ale będę pamiętał o tym numerze, kiedyś się przyda

@seweryn

profila wolę dać więcej, niech będzie pewne, są tam na pewno jako poprzeczki te wygięte blaszki

za spawacza dam sobie rękę uciąć, nie znam lepszego, nasza przyczepa też jest cała w metalu

Edytowane przez bratrolnika
Opublikowano

W tym roku remontowałem D44A. Poszerzona i wydłużona wewnątrz ma 205X 395X80. Burty aluminiowe, boczne są dzielone z kłonicami, dodatkowo dołożyłem drewniane szczytki by plandeka miała spadek. Dobrze nasypana mieści 5,5 tony żyta.

Opublikowano
...D-46 i drewniane burty? A który rok? Moja cała w metalu. Numer ramy z tyłu po zdaje się lewej stronie tylnego zaczepu.

z lat siedemdziesiątych ale wyciągnięta jako rama ze złomu, tzn jak PGR likwidował sprzęt to przywieźli na niej złom i tak zostawili a mieli przeciąć ją na pół. Tato odkupił, wyremontował i zarejestrował. Potem przeszła remont w 2004 roku chyba i założyliśmy drewniane burty bo dobre dechy mieliśmy a i zależało mieć w jednej drewniane (2 pozostałe mają burty metalowe). Ogólnie fabrycznie nie miała zaczepu z tyłu ale dołożony został. Nr ramy z przodu.

 

 

 

@nikita

przyczepa jest używana praktycznie tylko w żniwa, więc wolałbym pełne burty, tym bardziej że to kolejne miejsce gdzie może uciekać zboże ,tzn. bez nadstawek, jest nas dwóch z bratem, więc damy radę

przyczepa jest u nas zarejestrowana od 1981r. na ojca, ale trzeba będzie niedługo myśleć o przerejestrowaniu na brata, ale będę pamiętał o tym numerze, kiedyś się przyda...

w jednoosiówce mamy 40cm+15 nadstawki które zakładam tylko na żniwa, problemu ze szczelnością nie mam. Natomiast dużo łatwiej się na nią wrzuca inne graty jak jest po żniwach.

Ogólnie na żniwa to d-633 też dostaje nadstawki po 25cm a po żniwach się zdejmuje.

Tylko u nas jest tak że często albo ja sam zamykam burty albo tato sam jak ja jestem w pracy.

Opublikowano

Moja to sanok D-46A z 83 roku. Kupiona z kolka rolniczego. Nigdy jej nie używali. Kółko dostało przyczepę sztywną i lebry nią jeździć nie chciały. Koła potrzebowali na klocki postawili i tyle z niej było. Do dziś w oryginalnym lakierze cała w żelazie.

Opublikowano

witam przerabiam d46 na wywrotkę i chciałbym się dowiedzieć czy rama gorna lezy na uchach czy na tych gumowych podkładkach, zostawić coś luzu na uchach?? jakiej wysokosci sa ceowniki w ramie górnej chodzi mi o te w poprzek przyczepy i co najlepiej dac wzdłuż przyczepy(ceownik profil myslke dac profil 100x60x4??

Opublikowano

No ale wiadomo ze skoro chce załozyc takie nadstawki to i tyle wiecej chce na nią ładowac, bo co za sens byłby załozyc nadstawki i nie ładowac na przyczepe duzo wiecej? no chyba ze ładowałbym jakis lekki a objetosciowy materiał. Oczywiscie chciałbym te 8-9 ton na nia włożyc. Poporostu zastanawiam sie nad nadstawkami 30cm a 50cm ?

Opublikowano

Przelicz z gęstości zboża objętość skrzyni ładunkowej swojej przyczepy i będziesz wiedział jakie nadstawki potrzebujesz. Swoją drogą za wysokie burty są trudne w eksploatacji, bo mogą zaczepiać o podłoże przy otwarciu i co nieco można sobie urwać :D wchodząc na nią.

Opublikowano

Witam panowie jaki jest uszczelniach w tłoku na samym spodzie pod taką ala nakrętkąś którą sie wkręca w dno tłoka w przyczepie D-47 tam mi często wywala oring i tak sie zastanawiam czy tam niepowinno być coś innego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v