Skocz do zawartości

Polecane posty

tymtus    41

Którko i na temat, jeżeli Ktoś jest chętny, może się rozpisze, chodzi o to w co lepiej inwestować,co się bardziej opłaca? Chcę poznać wasze opinie na ten temat: "W co lepiej zainwestować,co się bardziej opłaca sprzęt rolniczy(pługi, kombajny, rozrzutniki itp.), czy nowy ciągnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Ani to ani to.

Inwestycja ma przynosić zyski a na maszynach sie tylko traci .

Maszyny czy ciagniki kupuje sie tak tanio jak to możliwe i tak drogo jak to konieczne.

Jeśli coś zrobisz ciagnikiem za 20tyś to nie kupuj ciagnika za 200tyś bo wtedy placisz tylko za luksus a nie bo musisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ziomster    64

Ani to ani to.

Inwestycja ma przynosić zyski a na maszynach sie tylko traci .

Maszyny czy ciagniki kupuje sie tak tanio jak to możliwe i tak drogo jak to konieczne.

Jeśli coś zrobisz ciagnikiem za 20tyś to nie kupuj ciagnika za 200tyś bo wtedy placisz tylko za luksus a nie bo musisz.

 

bardzo mądre słowa:)

ruchomosciami rządzi zasada że kupujemy zawsze najtańsze jakich wypada nam używać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tymtus    41

No nie jestem do końca pewny, bo można kupić używaną maszynę/ciągnik, albo po prostu lipny, i teraz pytanie czy za jakość warto jest dać więcej.

A jeszcze co do maszyn, to można robić np. opryskiwaczem 12m albo 21m, i chodzi mi o to, czy warto dopłacać za takie rzeczy.

Co do ciągników to chodzi o komfort pracy, jest to inwestycja, i temu nie można zaprzeczyć, można robić starą 60-tką, lub nowym john deerem, tej samej mocy, ale wiadomo, że w nowym będzie mniej awarii itp itd.

Dlatego chciałbym się dowiedzieć jaka jest wasza opinia. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Po pierwsze to co i do czego jest ci potrzebne? u każdego będzie to inaczej wyglądało. Jeśli bedziesz miał co robic tymi maszynami czy ciagnikiem to warto zainwestować wiecej ale jak ma stać i gnić to szkoda kasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tymtus    41

Po prostu się zastanawiałem, bo stoję przed takim wyborem, i chciałem się dowiedzieć jak to wygląda u innych. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krassus    95

Najbardziej plonotwórczymi maszynami jest siewnik do zboża, opryskiwacz i rozsiewacz. Te maszyny tworzą Ci plon. Ciągnik jest narzędziem jedynie do ich ciągania. Ciągnik robi się ważny, jeżeli masz napięte terminu i każdy jego przestój powoduje straty. Ale sądząc po twoim poście, 100 ha nie masz więc dzień przestoju nie popsuje Ci terminów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tymtus    41

Bo za rok będzie młody rolnik, ale mam wszystkie maszyny w dobrym stanie, więc zastanawiam się w co najlepiej zainwestować :) Bo po co inwestować w maszyny, które mało pracują w roku, wiem, że to niby banalne sobie określić, ale w co Wy byście najpierw zainwestowali?

@Krassus to się zgadza, ale jednak jak zrobisz złą orkę, to nawet dobry siewnik nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krassus    95

To agregatem wyrównasz. Ale zasiej źle, wysiej za mało rzepaku albo nie wykonaj na czas oprysku to zobaczysz co spowoduje gorsze plonowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomster    64

Bo za rok będzie młody rolnik, ale mam wszystkie maszyny w dobrym stanie, więc zastanawiam się w co najlepiej zainwestować

 

inwestuj w infrastrukture - budynki, silosy, suszarnie, wialnie, itp

 

moim zdaniem kupowanie teraz nowych maszyn to słaby pomysł. ceny sa ewidentnie zawyżone - lepiej szukać czegoś używanego w dobrym stanie za połowe albo 1/3 ceny nowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilek1    17

ja zalapalem sie na MR w tym naborze i cala kase zainwetuje w kupno dodatkowych ha plus jakis tam kredyt by wiecej odrazu kupic, niestety w nowym naborze ma byc tak ze tylko 30% bedziesz mogl przeznaczyc na ziemie... a obecnie mozna na szczescie jeszcze cala kwote, wydaje mi sie ze to najlepsza inwestycja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilek1    17

tak, w nowym naborze tak ma byc ze tylko 30 tys bd mozna na zakup ziemi przeznaczyc.. wiec automatycznie tak jak mowisz to raczej taki zakup wyklucza, chyba ze jako wklad czesciowy do zakupu przeznaczysz te 30 tys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×