Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

można wiedzieć u jakiego dilera są takie ceny?

Warpol agro po zobaczeniu cen jakie zaproponował mi roltex teraz roltex poszedł jeszcze w dół dość znacznie i będę brał z roltex-u prasę i ciągnik a sąsiad ładowarkę.

Opublikowano

Czy to dobra oferta na t4.75 za 123 tys netto z wyposażeniem: skrzynia biegów 20x20 z biegami pełzającymi, rewers hydrauliczny, klimatyzacja, pneumatyka, szyberdach, fotel skrętny pneumatyczny, koła wąskie przód 11.2 r24 i tył 12.4 r36 i dodatkowe tylne światła robocze?

I czy warto zapłacić 3 tys drozej by wziąć od bliższego i większego dilera?

Opublikowano

Zna ktoś cene nowego deutz fahr agrotron seria 5 a konkretnie 5110 wersja standart + przedni tuz i szerokie gumy

I Massey ferguson 5610 w takim wypoaeniu jak wyżej. I co lepsze ?

Opublikowano

Ostatnio dużo przegladalem broszur różnych marek i co zauważyłem żę jesli ktos ma kupować NH w granicach 120 140 km to niech lepiej się zastanowi nad JD Mbo może okazać się że JD wyjdzie taniej i nie ma AdBlue to chyba duży plus.Przykladowo NH t6.165 kosztuje wersja bogata około 240 tyś netto a JD 6125 M tyle samo więc chyba lepiej kupić jelonka tylko że NH ma 6 garow a jelonek 4.To tak dla kogos kto jest na zakupie smerfa niech przemysli zakup.

Opublikowano (edytowane)

to za 250 tys netto można mieć MF 5475 z amortyzacją osi :)

 

Ja miałem okazje pojeździć obiema markami i gdy bym miał wybierać między ręczną skrzynią JD a pół automatyczną skrzynia w NH ( electrocommand ). Wybrał bym NH :)

John deere serii M są składane w chinach :)

Edytowane przez Danioq202
Opublikowano

Ostatnio dużo przegladalem broszur różnych marek i co zauważyłem żę jesli ktos ma kupować NH w granicach 120 140 km to niech lepiej się zastanowi nad JD Mbo może okazać się że JD wyjdzie taniej i nie ma AdBlue to chyba duży plus.Przykladowo NH t6.165 kosztuje wersja bogata około 240 tyś netto a JD 6125 M tyle samo więc chyba lepiej kupić jelonka tylko że NH ma 6 garow a jelonek 4.To tak dla kogos kto jest na zakupie smerfa niech przemysli zakup.

 

Tu kolego można dyskutować na temat tego co jest lepsze czy DPF czyli filtr cząstek stałych czy AdBlue jednak z mojej perspektywy (mechanik) mogę bardziej polecić AdBlue niż DPF, DPF pochodzi 4 tyś mth i do wymiany przy częstym gaszeniu i odpalniu ciągnika do tego jest EGR czyli silnik oddych nie świeżym powietrzem tylko spalinami zaś AdBlue nie posiada EGR czyli zaworu recyrkulacji spalin a ciągnik zasysa czyste powietrze z zewnątrz czyli tak jak w starych ciągnikach np w C-360 przez co jego praca jest lepsza mieszanka paliwowa się lepiej spala i można odłączyć AdBlue, wiadomo nie zadarmo tak samo nie za darmo można wyżucić DPF-a.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

wszystko zależy od wyposażenia. W tym samym modelu cena może różnic się nawet i ze 20-30% między full biedą a full wypasem.

 

O Valtrze sie nie wypowiem bo nie wiem, ale mógłbyś napisac co ma nh?

 

 

@Danioq202

Apropo's adblue

Kupiłem sobie traktor z tym ustrojstwem i moge powiedziec tyle, ze dopóki działa problemów nie stwarza żadnych. (w przeciwieństwie do filtra cząstek nic sie nie wypala etc)

 

Plus jest taki, że silniki z adblue nie mają zaworu EGR przez co spaliny nie wracają z powrotem do silnika i ten nie jest tak zamulony (szczególnie na niskich obrotach)

A różnica jest i to znaczna. Porównywałem swój traktor (z adblue) z identycznym traktorem sąsiada (model, moc te same, tylko rok starszy i bez adblue, ale za to z EGRem) i mój ma znacznie lepszy zryw.

W cięższej robocie tak tego juz nie czuć, ale przy ruszaniu, rozpędzaniu sie itp różnica jest znaczna.

 

Co do spalania, to sie nie wypowiem, bo aż tak dokładnie tego nie sprawdzałem, zeby napisać, ze mój czy jego jest oszczędniejszy.

 

Teoretycznie ad blue nie ma żadnego wpływu na spalanie (ono w ogóle nawet nie uczestniczy w procesie spalania, bo jest wtryskiwane już w kolektorze wydechowym prosto do spalin), wiec teoretycznie, jak się go kiedyś uda nam pozbyć, to spalanie powinno zostac na niezmienionym poziomie. Jedyna różnica to to, że silnik będzie lubił zakopcić na czarno.

 

A dlaczego producenci chwalą sie, że ad blue obniza spalanie?

To jest lekkie naciąganie faktów. Ad blue nie obniza spalania. To zawory recyrkulacji spalin (EGR-y) i filtry cząstek stałych podnoszą spalanie (niezły paradoks, ze względu na ekologie silniki palą wiecej paliwa :D ) A że ciągniki z ad blue tych wynalazków nie mają, to moga sie pochwalic deczko niższym spalaniem.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

 

Tu kolego można dyskutować na temat tego co jest lepsze czy DPF czyli filtr cząstek stałych czy AdBlue jednak z mojej perspektywy (mechanik) mogę bardziej polecić AdBlue niż DPF, DPF pochodzi 4 tyś mth i do wymiany przy częstym gaszeniu i odpalniu ciągnika do tego jest EGR czyli silnik oddych nie świeżym powietrzem tylko spalinami zaś AdBlue nie posiada EGR czyli zaworu recyrkulacji spalin a ciągnik zasysa czyste powietrze z zewnątrz czyli tak jak w starych ciągnikach np w C-360 przez co jego praca jest lepsza mieszanka paliwowa się lepiej spala i można odłączyć AdBlue, wiadomo nie zadarmo tak samo nie za darmo można wyżucić DPF-a.

 

Masz racje że SCR i DPF mozna odlaczyć ale jeśli mialbyś pracowac w zimie przy ujemnych temperaturach to lepszy bedzie DPF .A do SCR caly czas musisz kupowac i lać AdBlue.Jak ktos rozsądnie pracuje maszyna to mysle że nie musi wymieniac filtra cząstek stałych.

 

Ja slyszalem że za NH t6.120 wołają 250 tyś brutto.

Opublikowano

Wiesz, z tym kupowaniem i laniem cały czas to trochę przesada.

Też myślałem, że tego będzie dużo szło, więc kupiłem sobie cały baniak 1000l, żeby stało i nigdy w nieodpowiednim momencie nie zabrakło (drogie nie jest, bo coś lekko powyzej 900zł za to dałem). Teraz, z perspektywy czasu widzę, ze to była lekka przesada.

 

Spalanie adblue wynosi u mnie (przy 6 cylindrach i 125KM) 0,5-0,6 litra na motogodzine, więc co 3 pełne tankowania paliwa uzupełniam też adblue. Jakiś wielki problem to więc nie jest.

Opublikowano (edytowane)

nh 6.120 za 190netto : klima, amortyzacja kabiny, sztywna przednia oś, 6 wyjsc z tyłu, komplet oswietleń, pneumatyczny fotel, skrzynia 16x16 ,

smieszne obok na placu stał nowy t5 dealer mówił ze ma tę samą skrzynie tylko gałka od sterowania jest w nim prostsza no i silnik o litr pojemności mniejszy. Przy niskich obrotach w trakcie zmiany biegów to w tym t5 strasznie odgłosy ze skrzynki przekładniowej było słychać. heh sam dealer aż był zakłopotany. mam nadzieje ze to tylko brak kalibracji.

 

a i bym zapomnial 52n 38 opony z tyłu w tym nh6.120

 

Wiecie co forumowicze najbardziej mnie irytuje to ze taki sprzedawca w odpowiedzi na pytanie ,,ile możesz jeszcze opuścić" twierdzi patrząc w oczy ze zarabia 3tysie i ze nie ma z czego..... hm te dotacje do kupna maszyn rolniczych tylko rynek zepsuły według mnie....

Pisz wolniej bo litery gubisz!

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

AdBlue i DPF od 2015 roku powyżej mocy 175 czy 250 KM juz nie pamietam ale podom tak niby ekologia połączona

 

 

Rozmawiając i pytając rolników który tych jest najlepsze to żaden z tych systemów nie chcą tojest tylko dodatkowy koszt utrzymania ciągnika nic pozatym!!!

Opublikowano

Proanar82a ..

A czy jesteś w stanie powiedzieć czy Ad blue wpływa na spalanie ciągnika w poszczególnych pracach ??

A jeżeli tak to gdy go odłączymy to spalanie wzrośnie ?/

 

AdBlue nie wpływa w żadnym stopniu na spalanie ON gdyż cały proces dopalania spalin odbywa się w tłumiku, także po jego odłaczniu spalanie nie wzrośnie tylko tak jak ktoś już wcześniej pisał może pojawić się czarny dym z tłumika :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v