Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
piotrekbial1

jumz padnięta pompa oleju ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Jumz

Witam

mam pewien problem ze wspomaganiem i ogólnie z hydrauliką w ciągniku Jumz

wspomaganie jest na orbitrolu zasilane pompą z ciągnika

skręca się ciężko nie można szybko kręcić gdyż napotykany jest opór

czasem zdarza się nawet tak że nie da się skręcić wcale przez kilka sekund

 

po rozgrzaniu oleju w układzie tur na wolnych obrotach sie nawet nie podnosi należy dodać gazu

 

ładowanie jest bardzo uciążliwe często wymaga dodania gazu do końca co i tak nie zawsze daję zamierzanego efektu

 

objawy przy tuzie podczas pracy są takie same

 

zastanawiam się co może być przyczyną

czy pompa kończy/skończyła swoją żywotność ?

 

Pozdrawiam Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mironeks    6

Sprawdź stan oleju , wymień pompe ze 160 zł kosztuje i sprawdzisz czy była wina pompy do wspomagania jest druga pompa kosztuje do 100 zł przy okazji wyczyść filtr oleju .

Zalewaj gęste oleje kacapy lubią takie (HL 68) , pompy są prawe i lewe musisz odpowiednią dokupić .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Fest dajesz porady a moze by tak wpiąć zegar na wyjście hydrauliczne? 150-170 bar tak powinno pokazac w mgnieniu oka jeżeli będzie mniej a po dodaniu gazu więcej to wywalaj pompe oczywiście jeżeli filtry będziesz miał ok


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tylko że w jumzie nie mam filtra oleju hydraulicznego z tego co mi wiadomo

jest tylko "odśrodkowy" od oleju silnikowego

więc ograniczyć się do sprawdzenia ciśnienia oleju ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    416

Nie chce mi się szukac instrukcji do JUMZ-a, ale poszukaj filtra w zbiorniku oleju. Powinien być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NorthWlkp    0

Tak jak napisał jahooo, poszukaj filtra oleju w zbiorniku oleju. Znajduje sie z prawej strony zbiornika w miejscu gdzie są przyłączone węże. Filtr ten jest rozbieralny, składa się z kilkunastu krążków które trzeba wyczyścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mironeks    6

Filtr jest w zbiorniku oleju trzeba go czyścić co jakiś czas bo jak jest brudny to olej bez filtrowania pójdzie do zbiornika i będzie zacinać sie rozdzielacz od brudnego oleju .

Z czasem zawór regulujący ciśnienie trzeba dokręcić.

 

Pompa chydrauliczna w moim jumzie wytrzymuje tylko 1 rok , kiepskie te pompy kacapy robią a polski zamiennik jest problem kupić .

Bługarska pompa kosztuje 700 zł i nie wiem czy warto za nią tyle zapłacić a może koledzy polecicie jakiś inny dobry zamiennik w rozsądnych pieniążkach .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez marekw1980
      Witam. Posiadam mtz od niedawna i do tej pory nie rozszyfrowalem jak uruchom. blokadę tylnego mostu. Dodam że przedniego napędu nie posiada. Szukałem ale żaden opis nie pasuje do mojego mtz. Czy może być ta blokada zalaczana pneumatycznie? W zal zdjęcia wyłącznika którego nie wiem od czego może być i wejścia powietrza tam gdzie powinno być niby oleju. Jak twierdzą niektórzy? 
      Proszę o jakieś podpowiedzi 


    • Przez marekw1980
      Witam. Jeszcze jeden temat wskaźnika paliwa. Wymienilem  zegar i pływak. I reakcja żadna w sumie. Albo czasem wskakuje na opór  albo leży na 0.
      Na przewodach napięcie 12 v przy pływaku i liczniku też. 
      Poproszę o jakieś porady. 
      Może ktoś schemat posiada
    • Przez Nikita_Bennet
      Witajcie, robił to ktoś?
      Jak się do tego dobrać aby nie rozwalić niczego, mam luz na tym co jest skierowany do tyłu ciągnika i chcę to zrobić zanim rozwali ten z przodu.
      MTZ 952.3.
      Jeden krzyżak to 20-60 zł max z tego co patrzę po allegro więc tyle co nic a jak zrobię to następne 6-7 lat będzie spokój.
      A i czy jest sens wstawiania takiego z kalamitką? Bo widzę że są takowe.
       
      No i o co chodzi z tymi wałkami - od 80 zł do ponad 200zł??
    • Przez marekw1980
      Witam. Posiadam mtz od niedawna i do tej pory nie rozszyfrowalem jak uruchom. blokadę tylnego mostu. Dodam że przedniego napędu nie posiada. Szukałem ale żaden opis nie pasuje do mojego mtz. Czy może być ta blokada zalaczana pneumatycznie? W zal zdjęcia wyłącznika którego nie wiem od czego może być i wejścia powietrza tam gdzie powinno być niby oleju. Jak twierdzą niektórzy? 
      Proszę o jakieś podpowiedzi 


    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.