Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
piotrekbial1

jumz padnięta pompa oleju ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Jumz

Witam

mam pewien problem ze wspomaganiem i ogólnie z hydrauliką w ciągniku Jumz

wspomaganie jest na orbitrolu zasilane pompą z ciągnika

skręca się ciężko nie można szybko kręcić gdyż napotykany jest opór

czasem zdarza się nawet tak że nie da się skręcić wcale przez kilka sekund

 

po rozgrzaniu oleju w układzie tur na wolnych obrotach sie nawet nie podnosi należy dodać gazu

 

ładowanie jest bardzo uciążliwe często wymaga dodania gazu do końca co i tak nie zawsze daję zamierzanego efektu

 

objawy przy tuzie podczas pracy są takie same

 

zastanawiam się co może być przyczyną

czy pompa kończy/skończyła swoją żywotność ?

 

Pozdrawiam Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mironeks    6

Sprawdź stan oleju , wymień pompe ze 160 zł kosztuje i sprawdzisz czy była wina pompy do wspomagania jest druga pompa kosztuje do 100 zł przy okazji wyczyść filtr oleju .

Zalewaj gęste oleje kacapy lubią takie (HL 68) , pompy są prawe i lewe musisz odpowiednią dokupić .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Fest dajesz porady a moze by tak wpiąć zegar na wyjście hydrauliczne? 150-170 bar tak powinno pokazac w mgnieniu oka jeżeli będzie mniej a po dodaniu gazu więcej to wywalaj pompe oczywiście jeżeli filtry będziesz miał ok


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tylko że w jumzie nie mam filtra oleju hydraulicznego z tego co mi wiadomo

jest tylko "odśrodkowy" od oleju silnikowego

więc ograniczyć się do sprawdzenia ciśnienia oleju ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    320

Nie chce mi się szukac instrukcji do JUMZ-a, ale poszukaj filtra w zbiorniku oleju. Powinien być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NorthWlkp    0

Tak jak napisał jahooo, poszukaj filtra oleju w zbiorniku oleju. Znajduje sie z prawej strony zbiornika w miejscu gdzie są przyłączone węże. Filtr ten jest rozbieralny, składa się z kilkunastu krążków które trzeba wyczyścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mironeks    6

Filtr jest w zbiorniku oleju trzeba go czyścić co jakiś czas bo jak jest brudny to olej bez filtrowania pójdzie do zbiornika i będzie zacinać sie rozdzielacz od brudnego oleju .

Z czasem zawór regulujący ciśnienie trzeba dokręcić.

 

Pompa chydrauliczna w moim jumzie wytrzymuje tylko 1 rok , kiepskie te pompy kacapy robią a polski zamiennik jest problem kupić .

Bługarska pompa kosztuje 700 zł i nie wiem czy warto za nią tyle zapłacić a może koledzy polecicie jakiś inny dobry zamiennik w rozsądnych pieniążkach .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez grego
      Mój MTZ miał straszne problemy z odpalaniem, jesli nawet juz załapał to nie był w sytanie wejśc na obroty. Wytypowałem że to wina pompyt wtryskowej.
      Znalazłem u siebie właściwie taką sama pompe, symbol ten sam zdaje się UTN -5, po założeniu i odpowietrzeniu pali na dotyk i wchodzi na obroty, ale...maksymalne obroty to tylko 1600 ob/min. Jak sie dobrze przyjrzałem to nawet tak pisze na tej pompie. Wykręciłem tą śrube regulacyjną, ale teraz max obroty to i tak tylko około 2000. Do sie jeszcze coś z tym zrobić?
    • Przez MichaPieprzak
      Witam przymierzam się do remontu skrzyni w mtz 82 powodem jest wycie nie zależnie czy sprzęgło jest wciśnięcie czy nie podejrzewam jakieś łożysko napędu pompy hydraulicznej wycie na tak zwanym żułwiu i wycie 5.8 bieg proszę o porady o czym pamiętać na co uważać trzeba jakieś luzy w skrzyni ustawiać etc z góry dzięki pozdrawiam 
    • Przez Narko
      Witam Wszystkich
      Temat poswiecony totalnej metamorfozie i remontowi JUMZA 6M.
      Jestem na etapie modyfikacji i kapitalnego remontu ciagnika.
      Cel jest prosty... zrobic z niego ciagnik,ktory spelni moje wymagania a praca nim sprawiala przyjemnosc.
      Na dzien dzisiejszy silnik jest po kapitalnym remoncie. Teraz hydraulika no i tu jest wielkie pole do popisu... rozdzielacz na linkach 7 sekcji ale teraz nie o tym. Pytan mam kilka do uzytkownikow Jumza w kwestii szczelnosci tylnego mostu. Zmieniajac  olej w przekladni glownej zauwazyliscie jakies zmiany w oleju, tzw. "mleko" ? Czy zauwazyliscie w oleju jakies zabrudzenia,ktore moglyby sie dostac np. przez okno rewizyjne ? Do czego zmierzam? Z racji duzej ilosci oleju w wannie przekladni glownej chcialbym go wykorzystac do zasilenia calej hydrauliki Jumza. Hydraulika to bedzie dosc mocna strona ciagnika,ktora bedzie dosc mocno eksploatowana wiec chcialbym zapobiec grzaniu sie oleju... stad pomysl by wykorzystac te kilkadziesiat litrow oleju w przekladni.
      Zmodyfikowales/usprawniles  swojego Jumza,pochwal sie i podyskutujmy o tym.
      Hejt czy stwierdzenia " po co ,to nie ma sensu, Jumz nigdy nie bedzie pelnowartosciowym ciagnikiem, sa lepsze i fajniejsze traktory,mogles wybrac inny ciagnik " sa mi zbedne... wiec sie nie wysilajcie i nie robcie mi smietnika w temacie.
      Fotki z remontu sa i beda kolejne ale nie teraz... a bedzie co ogladac
×