Skocz do zawartości

Polecane posty

Yakuza94    0
Napisano (edytowany)

Witam. Mam problem z Pronarem82A. Polega to na tym, że traktor odpalił dziś normalnie i podjechałem podczepić grabiarkę i gdy już wszystko porobiłem, wsiadam i nie chce zapalić, akumulatory siadają... Wcześniej też miałem takie przypadki i nie obeszło się do ponownego ładowania akumulatorów. Po naładowaniu chodzi kilka dni i znowu to samo. Myślałem że są zużyte już i wymiana na nowe nic nie pomogła. Nie wiem w czym może być problem. Na zaciąg odpala i chodzi już normalnie, lecz jak zgaszę ciągnik to znowu nic...

Edytowano przez Yakuza94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    48

Akumulatory były rozładowane? Mieżyłeś gęstość elektrolitu , napięcie pod ociążeniem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Yakuza94    0

Akumulatory są nowe więc wątpię żeby było coś nie tak z nimi. Na starych było to samo też. Alternator raczej ładuje bo chodzi normalnie po zaciągnieciu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vinchee    7

Na pierwszy "rzut oka" wynika, że jest problem z alternatorem, sprawdź go. ;) Jak alternator będzie sprawny to będzie się szukało problemu dalej ale etap poszukiwań raczej powinien się skończyć na alternatorze. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yakuza94    0

Pradu też nic nie kradnie bo sprawdzałem, przykładałem żaróweczkę do klemy i nie zazrzyła się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vinchee    7

Alternator raczej ładuje bo chodzi normalnie po zaciągnieciu.

Raczej, a więc sprawdź go dla pewności na odpalonym silniku. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yakuza94    0

Ale przecież jakby nie chodził to po zaciągu też by nie szło... a jak myślicie o przełączniku 12/24 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586
Napisano (edytowany)

A masz przełącznik 12/24 czy przetwornice prądu?

I co ma alternator do zaciągania na pycha? Możesz go całkiem wywalić a silnik i tak zapali. Na linkę i na rozrusznik.

Miernik i sprawdź czy alternator ładuje. Napięcie zmierz na altku i na akumulatorach. Póki nie zmierzysz i nie podasz wartości dalsza dyskusja mija się z celem.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yakuza94    0

Zmierzyłem akumulatory żaróweczką i świeci mocno więc akumulatory ok wiec alternator tez musi być ok. Mam rozrusznik 12/24 i nei wiem co dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Zacznijmy od tego że w ogóle nic nie wiesz. Żaróweczką możesz szukać stopu w przyczepie a nie napięcie sprawdzać. Stwierdzenie że masz rozrusznik 12/24 jest już w ogóle błędne. Znajdź elektryka bo nie wiesz jak i nie masz czym szukać usterki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalus8    46

panowie podepnę sie pod temat

mam taki problem że na akumulatorach mam około 12,6 a na alternatorze 14V przy obrotach 1000

jaka może być przyczyna niskiego napięcia na aku

czy może być winny przełącznik 12/24 ?

jak go sprawdzić?

Dodam że jeden akumulator dziś wymieniłem na nówkę bo w starym jedna cela padła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

A jakie jest napięcie na aku na zgaszonym silniku?

Nawet jeśli był by zepsuty przełącznik 12/24 to jeden akumulator i tak był by ładowany. Sprawdź kabel idący od przełącznika 12/24 do kostki pod deska rozdzielczą i wszystkie połączenia po drodze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalus8    46

na zgaszonym 12v

miałem problem z odpaleniem i jak powłączałem światła to przygasały na niskich teraz wymieniłem ten akumulator na nowy.

sprawdziłem tylko na starym i było 12v

Edytowano przez rafalus8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

To gdzieś w instalacji coś nie łączy i stawia duży opór. Chyba. Musisz szukać przegrzanych wtyczek, skorodowanych połączeń. Możesz też sprawdzić w przełączniku styki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalus8    46

jutro to przejrze

a jakie powinno być minimum na akumulatorach przy zapalonym silniku

czy przyczyną może być uszkodzona wiązka do oświetlenia roboczego i kierunkowskazów?

ewentualnie możliwe też że przewód masowy z lewego aku do przełącznika 12/24 ale jego raczej wykluczam

Edytowano przez rafalus8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalus8    46

jeszcze mam jedną zagadkę do alternatora mam podpięte trzy przewody a jeden jest luźny. Czy tak ma być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DamianM116    0

witam mam problem z pronarem 82a zgasłmi dzisiaj na polu i niechciał zapalić. jak przekręcam kluczyk to pstryka w oporniczku i nie reaguje przełącznik 12/24 prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcon    7

Pamietam u mnie w 82SA jak wystąpiły takie objawy jak u Ciebie to problem leżał w wyłączniku elektromagnetycznym tzw. automat. Sprawdź go. Możesz też tak profilaktycznie sprawdzić klemy czy jest przejśćie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DamianM116    0

klemy czyste i akumulatory nowe. a może mieć alternator coś wspulnego z zapalaniem bo ze dwa tygodnie temu był przewijany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcon    7

Alternator nie ma nic wspólnego z zapalaniem on zasila w prąd urządzenia w ciągniku podczas pracy silnika. Do rozruchu potrzebne są akumulatory. Sprawdź wyłącznik elektromagnetyczny na rozruszniku. U mnie to było robione już kilka razy a nawet nie obyło się bez kupna całego rozrusznika. A i jeszcze sam Ci zgasł? Spróbuj odpalić go na krótko, jeżeli rozrusznik będzie krecił bez zapłonu to automat do wymiany.

Edytowano przez Marcon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Seweryn
      Wiecie cokolwiek na temat tych ciągników? Najbardziej interesuje mnie moc, wyposażenie i cena.
    • Przez Silver
      który lepszy by był w gospodarstwie 35 ha z maszynami do c 360 (pług bym sobie dokupił), jaka jest różnica w spalaniu w lekkich pracach i czy jest jakaś regóła który bardziej awaryjny, dodatkowo chciał bym wozić nim drzewo z lasu i z prasą zwijającą pracować, więc jakie spalanie jednego i drugiego i który będzie mniej awaryjny?
    • Przez Pronar82a
      Jak mam przestawić zawór od butli ciśnieniowej w Pronarze 82A i gdzie on się znajduje, tak żeby mi lepiej przyczepy hamowały i żeby pierwsze przyczepy zaczęły hamować anie ciągnik.
    • Przez ursus914
      Temat założony na prośbe wuja, mianowicie gdy ciągnik stoi (niejest odpalany) dłużej niż dobe to z przewodów paliwowych zchodzi paliwo,i niemożna go odpalić, żeby odpalić trzeba podpompować ręczną pompką. Sprawa ta ma miejsce od nowości, instrukcja o takim czymś niepisze , próby zakładania zaworka zwrotnego nic niedały, dodam że układ jest szczelny. Ten egzemplaż jest jednym z pierwszych 10 szt. Może ktoś spodkał się u siebie z tym problemem lub wie co z tym zrobić . Za wszelkie porady z góry dzięki
    • Przez Pronarek82a
      Chce zalożyc do swego Pronara wiekszą pompe olejową! I chcę sie dowiedźiec ile kosztuje? Może ktoś u siebie założyl?
×