Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak skalibrować skrzynie (sprzęgło) Objawy: przy ruszaniu do przodu z rewersu (bez sprzęgła) szarpnie gdy napęd jest włączony,ze sprzęgłem bardzo rzadko do tyłu nie ma takich problemów,

Opublikowano

Srodek w Twoim podobny do mojego czyli do Aresa 657 tyle ze ja mam dodatkowy wyswietlacz na slupku przednim-prawym ktory pokazuje mi na ktorym biegu jazde. U mnie podnosisz rewers w gorna pozycje neutral (ale bez zmiany kierunku jazdy, tylko podnosisz) i trzymasz jednoczesnie wcisniety przycisk blokady mostow. Komputer zaczyna piszczec tak jakbys chcial ruszac z wlaczonym hamulcem recznym i po chwili na wyswietlaczu pokazuje sie chyba 6 lub 7 slupkow. Wtedy mozesz puscisz rewers i blokade. Regulujesz ilosc slupkow przyciskami plus i minus na dzwigni zmiany biegow (im wiecej slupkow sie wyswietla tym ostrzej dziala skrzynia). Ja mam u siebie na 3 slupek ustawiony. Ustawiasz te slupki a nastepnie wciskasz sprzeglo i przestawiasz rewers w jazde do tylu i znow ustawiasz sile reagowania sprzegla ale w tyl. Pamietaj o trzymaniu sprzegla noznego bo ciagnik inaczej ruszy ;) gdy juz ustawisz te wartosci wracasz rewersem w pozycje neutral i przytrzymujesz sprzeglo na dzwigni zmiany biegow ;) komp zapamietuje i juz wiecej nie dotykasz, chyba ze bedziesz chcial zmienic :) tak nawiasem jesli przy trzymaniu rewersu jak wyzej bedziesz trzymac przycisk przedniego napedu to na wyswietlaczu pojawi sie temperatura oleju w skrzyni ;) pomocne w czasie lata :) nie wiem czy zadziala ale warto sprobowac

Gość Profil usunięty
Opublikowano

oj w tym modelu chyba to nie zadziała moj tylko szarpie do przodu jak jest zimny ale do 2 3 ruszenia i potem jest ok takze nie warto tam nic grzebac.

Opublikowano

Srodek w Twoim podobny do mojego czyli do Aresa 657 tyle ze ja mam dodatkowy wyswietlacz na slupku przednim-prawym ktory pokazuje mi na ktorym biegu jazde. U mnie podnosisz rewers w gorna pozycje neutral (ale bez zmiany kierunku jazdy, tylko podnosisz) i trzymasz jednoczesnie wcisniety przycisk blokady mostow. Komputer zaczyna piszczec tak jakbys chcial ruszac z wlaczonym hamulcem recznym i po chwili na wyswietlaczu pokazuje sie chyba 6 lub 7 slupkow. Wtedy mozesz puscisz rewers i blokade. Regulujesz ilosc slupkow przyciskami plus i minus na dzwigni zmiany biegow (im wiecej slupkow sie wyswietla tym ostrzej dziala skrzynia). Ja mam u siebie na 3 slupek ustawiony. Ustawiasz te slupki a nastepnie wciskasz sprzeglo i przestawiasz rewers w jazde do tylu i znow ustawiasz sile reagowania sprzegla ale w tyl. Pamietaj o trzymaniu sprzegla noznego bo ciagnik inaczej ruszy ;) gdy juz ustawisz te wartosci wracasz rewersem w pozycje neutral i przytrzymujesz sprzeglo na dzwigni zmiany biegow ;) komp zapamietuje i juz wiecej nie dotykasz, chyba ze bedziesz chcial zmienic :) tak nawiasem jesli przy trzymaniu rewersu jak wyzej bedziesz trzymac przycisk przedniego napedu to na wyswietlaczu pojawi sie temperatura oleju w skrzyni ;) pomocne w czasie lata :) nie wiem czy zadziala ale warto sprobowac

 

Bardzo ważne wiadomości i mega rzeczowy opis, tylko Twój ciągnik jest o dwa modele nowszy od wspomnianego w temacie, mam podobny i spróbuję czy zadziała i jeszcze dopytam, pisząc o słupkach masz na myśli wyświetlacze temp. i poziomu paliwa?

Opublikowano (edytowane)

Bardzo ważne wiadomości i mega rzeczowy opis, tylko Twój ciągnik jest o dwa modele nowszy od wspomnianego w temacie, mam podobny i spróbuję czy zadziała i jeszcze dopytam, pisząc o słupkach masz na myśli wyświetlacze temp. i poziomu paliwa?

 

Na przednim-prawym slupku kabiny mam wyswietlacz a na nim pokazywany jest np bieg na ktorym poruszam sie i ustawiony bieg do nawrotow. I to wlasnie na tym wyswietlaczu pokaza sie kolejne slupki roznej wielkosci (od lewej najmniejszy a po prawej najwyzszy) i to jaki ustawisz slupek (po lewej masz minimalne szarpniecia a po prawej najostrzej) zalezy stopien puszczania sprzegla. Slupki pokaza sie pod informacja dotyczaca aktualnie wybranego biegu ;) jak cos to moge nagrac krotki filmik jak to sie ustawia ;)

Edytowane przez MatysekxD
Opublikowano

Słuchaj jak możesz to nagraj bo też mam takiego aresa tylko 4 cylindrowego. Może wiesz kolego jak ustawić który ma być bieg po odpaleniu ciągnika? O kalibracji jest napisane w instrukcji czy wiesz to od kogoś?

Opublikowano (edytowane)

Słuchaj jak możesz to nagraj bo też mam takiego aresa tylko 4 cylindrowego. Może wiesz kolego jak ustawić który ma być bieg po odpaleniu ciągnika? O kalibracji jest napisane w instrukcji czy wiesz to od kogoś?

 

Ustawianie biegu po odpaleniu ciagnika opisane w instrukcji jest ;) reszte info wiem od mechanikow :) jutro postaram sie cos nagrac ale ostrzegam ze dzis wrocil traktor z kilkudniowego siewu wiec nie jest zbyt czysty ;) wstyd mi go pokazywac wrecz bo jest dopiero przed czyszczeniem zaplanowanyn na sobote ale postaram sie cos jutro nagrac ;)

Edytowane przez MatysekxD
Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Ustawianie biegu po odpaleniu ciagnika opisane w instrukcji jest ;) reszte info wiem od mechanikow :) jutro postaram sie cos nagrac ale ostrzegam ze dzis wrocil traktor z kilkudniowego siewu wiec nie jest zbyt czysty ;) wstyd mi go pokazywac wrecz bo jest dopiero przed czyszczeniem zaplanowanyn na sobote ale postaram sie cos jutro nagrac ;)

 

Hehe a ja zawsze się zastanawiałem czy nowe ciągniki się w ogóle brudzą bo zawsze świecą się jak psu.... a w polu błoto, kurz itp. :P

 

Ptaszyna sprawdzałeś w swoim aresie ??? u nas nie ma tego wyświetlacza na słupku i może być problem gdzie ewentualnie pojawiłyby się te słupki.

Edytowane przez Frytek
Opublikowano

 

 

Hehe a ja zawsze się zastanawiałem czy nowe ciągniki się w ogóle brudzą bo zawsze świecą się jak psu.... a w polu błoto, kurz itp. :P

 

Ptaszyna sprawdzałeś w swoim aresie ??? u nas nie ma tego wyświetlacza na słupku i może być problem gdzie ewentualnie pojawiłyby się te słupki.

 

Po prostu niewazne czy ciagnik/maszyna nowa czy stara ale czysta byc musi po pracy ;) czyszczenie/mycie maszyn to wg mnie podstawowy sposob ich konserwacji a dodatkowo kazda maszyna, urzadzenie czy ciagnik to wizytowka gospodarstwa :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

U mnie nie działają te kalibracje nie ten model niestety....

Opublikowano

czytam i czytam i żadnych konkretów. Kolega zrobił filmik bardzo fajny ale od modelu młodszego. Jeszcze raz opisze objawy; zanim się skrzynia dobrze rozgrzeje nie ma żadnych problemów czy to na samym rewersie czy ze sprzęgłem czy napęd włączony czy nie, jak się dobrze rozgrzeje to szarpnięcia są tylko na włączonym napędzie,do przodu i z samego rewersa, ze sprzęgłem to wolno puszczam i jest dobrze wyłączę napęd i jest dobrze nawet z samego rewersa. Nie wiem co może być mam instrukcje obsługę ale po francusku

Opublikowano (edytowane)

Ptaszyna sprawdzałeś w swoim aresie ??? u nas nie ma tego wyświetlacza na słupku i może być problem gdzie ewentualnie pojawiłyby się te słupki.

Sprawdzałem, nie działa, po prostu nie ma takiej opcji w starszych modelach. w instrukcji nie ma słowa o regulacji czułości reversu.

@MUMINEK a na wszystkich biegach szarpie czy tylko na wyższych np; od 2 szosowej w górę.

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

Jesli moj sposob nie dziala w Arionach serii C (moze slupki wyswietlaja sie w okolicy zegarow) to niestety nie umiem nic doradzic. Pewnie masz skrzynie Quadshift (4 grupy po 4 polbiegi) a z taka mialem stycznosc tylko w trakcie krotkiej proby po placu. U mnie jest Hexashift (4 grupy po 6 polbiegow) i o takiej moge nieco powiedziec.

Opublikowano

na 1 i 2 robiłem w polu to wiem a reszta to nawet nie przyszło mi do głowy aby sprawdzić,dziwna sprawa że tylko do przodu i na załączonym napędzie oczywiście na rozgrzanej skrzyni.

Opublikowano (edytowane)

mam sposób na kalibracje rewersu:

temp oleju w skrzyni  50 stopni

obroty silnika hyba 1500

rewers na neutral

dzwignia zmiany biegów przestawiona na zółwia i na luz

i teraz w tym samym czasie przestawiamy dzwignia zmiany biegów na zajac i jednoczesnie wciskamy blokade mostu

ciagnik wchodzi w kalibracje

migaja strzałki w tył przód, i sugnał dzwiekowy

po kilkunastu sek powinny zaswiecic sie wszystkie półbiegi i wtedy jest git

jak któres mygaja to błąd kalibracji

dajemy rewersem do przodu i jest koniec

jak cos pomyliłem to sorki ale dawno to robiłem

Edytowane przez ignacy01
Opublikowano (edytowane)

kalibracja rewersu

temperaturę można sprawdzić za przez wciśniecie jednocześnie zmiany zakresu i blokady mostu.

kalibrację można przeprowadzić gdy świecą wszystkie kontrolki od półbiegów, ewentualnie 4 mruga reszta świeci (temperatura oleju 45oC)

lub miga 1 a reszta świeci (temp. oleju 55oC )

reszta jak w opisie w załączniku.

Ewentualnie gdyby ktoś miał kłopot z przeprowadzeniem kalibracji opisanej w załączniku drugim sposobem na jej przeprowadzenie jest wykonanie czynności jak w opisanym załączniku z tym wyjątkiem ze zamiast włączać bieg należy przed wszystkimi czynnościami zaciągnąć hamulec ręczny.

kalibracja może trwać do 5 minut.

post-61618-0-30791200-1448206006_thumb.jpg

Edytowane przez kozob

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v