Skocz do zawartości
stachu1991

Alternator-lampka się pali

Polecane posty

zts    1

W nowszych papajach tak ma być, jak zgaśnie to oznacza awarię alternatora bądź pęknięcie paska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stachu1991    0

Jak się pasek urwie to lampka się pali.

sprawdzałem voltomierzem napięcie wysokich obrotach wynosi 15V,

Lampka raz się pali raz gaśnie od obrotów, pali się na wolnych obrotach dodając obroty przygasa a dodając jeszcze więcej zapala się znowu. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

to masz starszą wersję, w nowej ciągle pali się kontrolka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

@Karola44 chyba ma racje. Regulator szwankuje. Wraz ze wzrostem obrotów rosna także wibracje i może to powodować w regulatorze przerywanie luźnego styku. Podaj dokładnie rok traktora i jaki masz alternator(podaj jesgo moc 300W czy 700W). W starszych traktorach instalacja alternatora była barzdziej rozbudowana, później została znacznie uproszczona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacol    0

Witam nie koniecznie musi być uszkodzony regulator może być uszkodzona któraś z diód wzbudzenia wewnątrz alternatora to są takie małe diody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

;) .

Przejzalem mnostwo watkow na AF, elektrodzie, ppr. Wszystkie z ciekawoscia przeczytalem w szczegolnosci o alternatorach. I z tych porad tam przeczytanych, jak i z mojej praktyki polecam zdecydowanie zapomniec o ruskim alternatorze w szczegolnosci gdy ma 300W jak kolega wczesniej pisal. Dla 700W jeszcze mozna sie pobawic.

Czasami naprawde warto zainwestowac np 50-70 zl i kupic uzywanego Boscha lub Mangeti, Delco , Lukasa, O mocy minimum 600-700W. Latwo dostepnych czesciach i wcale ni edrogich w naprawach.

I wreszcie zapomniec o klopotach z ladowaniem w ciagnikach.

Ale to tylko moje delikatne sugestie. Kolega pyta o przyczyne i sposob rozwiazania problemu a ja zniechecam do naprawy. Wybacz. Wciaz utrzymuje ze masz regulator napiecia do wymiany+ ewentualnie trzeba sprawdzic diody wzbudzenia. Jezeli ten alternator takie posiada.

Pozdrawiam.

 

 

Przypomnialo mi sie. Koniecznie jak juz zaczniesz cos dzialac przy tym altku, zrob pozadne polaczenie masy miedzy akuu i alternatorem i miedzy regulatorem a masa. To podstwa poprawnego dzialania ukladu ladowania.

Ale tak myslac nat da swiecaca lampka ladowania i porownujac objawy do mojego ostatniego przypadku przy fiacie Tempra. Regulator warto sprawdzic ale na bank trzeba sprawdzic diody wzbudzenia. Wyglada jak co najmniej jedna ma calkowita przerwe. I zamiast pobierac prad z uzwojenia roboczego do wzbudzenia, regulator ciagnie prad z aku przez lampke. Ale to proste jest to naprawienia. Jak ni emasz gdzie kupic takich diod to znajdz jakis stary telewizor albo radio. W okolicach zasilacza na 100% bedzie tam 4 szt minimum 1A diod prostowniczych. Potrzebujesz 3 szt ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×