stachu1991

Alternator-lampka się pali

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zts    41

W nowszych papajach tak ma być, jak zgaśnie to oznacza awarię alternatora bądź pęknięcie paska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stachu1991    0

Jak się pasek urwie to lampka się pali.

sprawdzałem voltomierzem napięcie wysokich obrotach wynosi 15V,

Lampka raz się pali raz gaśnie od obrotów, pali się na wolnych obrotach dodając obroty przygasa a dodając jeszcze więcej zapala się znowu. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

to masz starszą wersję, w nowej ciągle pali się kontrolka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

@Karola44 chyba ma racje. Regulator szwankuje. Wraz ze wzrostem obrotów rosna także wibracje i może to powodować w regulatorze przerywanie luźnego styku. Podaj dokładnie rok traktora i jaki masz alternator(podaj jesgo moc 300W czy 700W). W starszych traktorach instalacja alternatora była barzdziej rozbudowana, później została znacznie uproszczona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacol    0

Witam nie koniecznie musi być uszkodzony regulator może być uszkodzona któraś z diód wzbudzenia wewnątrz alternatora to są takie małe diody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

;) .

Przejzalem mnostwo watkow na AF, elektrodzie, ppr. Wszystkie z ciekawoscia przeczytalem w szczegolnosci o alternatorach. I z tych porad tam przeczytanych, jak i z mojej praktyki polecam zdecydowanie zapomniec o ruskim alternatorze w szczegolnosci gdy ma 300W jak kolega wczesniej pisal. Dla 700W jeszcze mozna sie pobawic.

Czasami naprawde warto zainwestowac np 50-70 zl i kupic uzywanego Boscha lub Mangeti, Delco , Lukasa, O mocy minimum 600-700W. Latwo dostepnych czesciach i wcale ni edrogich w naprawach.

I wreszcie zapomniec o klopotach z ladowaniem w ciagnikach.

Ale to tylko moje delikatne sugestie. Kolega pyta o przyczyne i sposob rozwiazania problemu a ja zniechecam do naprawy. Wybacz. Wciaz utrzymuje ze masz regulator napiecia do wymiany+ ewentualnie trzeba sprawdzic diody wzbudzenia. Jezeli ten alternator takie posiada.

Pozdrawiam.

 

 

Przypomnialo mi sie. Koniecznie jak juz zaczniesz cos dzialac przy tym altku, zrob pozadne polaczenie masy miedzy akuu i alternatorem i miedzy regulatorem a masa. To podstwa poprawnego dzialania ukladu ladowania.

Ale tak myslac nat da swiecaca lampka ladowania i porownujac objawy do mojego ostatniego przypadku przy fiacie Tempra. Regulator warto sprawdzic ale na bank trzeba sprawdzic diody wzbudzenia. Wyglada jak co najmniej jedna ma calkowita przerwe. I zamiast pobierac prad z uzwojenia roboczego do wzbudzenia, regulator ciagnie prad z aku przez lampke. Ale to proste jest to naprawienia. Jak ni emasz gdzie kupic takich diod to znajdz jakis stary telewizor albo radio. W okolicach zasilacza na 100% bedzie tam 4 szt minimum 1A diod prostowniczych. Potrzebujesz 3 szt ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj