Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Coś ci się pomyliło. 20 lat miałem 4011 najpierw z oryginalnym silnikiem a potem 60-ki i gwarantuję ci że ma mniejszy kat wyprzedzenia wtrysku niż 60-ka panie mechaniku od kija.

Zdejmując głowicę i ustawiając GMP na zegar masz najmniej 5 stopni błędy z wiadomego powodu.

Najwyraźniej nie za bardzo wiesz po co i jaki wpływ na pracę silnika ma kąt wtrysku paliwa.

Gdy robiono 4011 a potem 60-ke 10-ki jak nie setki mechaników rozbierało ten silnik multum razy, badali i mierzyli parametry na różnych ustawieniach silnika przy pomocy przeróżnego sprzętu po to żeby ustalić optymalne ustawienia silnika a ty rozwaliłeś ich robotę patykiem w stodole w kilkadziesiąt minut. No cóż pozostaje się uśmiać he he he.

Opublikowano (edytowane)

No;p ale mówię Ci serio,mierzyłem rozstaw znaków na jednym i drugim kole zamachowym od zera do najdalszej kreski,różnica odległości 4mm,co za tym idzie spora różnica jak na skok tłoka przed GMP,moc ciągnika nieporównywalna względem drugiego.Być może nie spotkałeś się z innym oznaczeniem koła,stąd te nieporozumienia.

Edytowane przez Alamo
Opublikowano (edytowane)

Coś jest nie tak bo na 100% 4011 ma mniejszy kąt. Bardzo możliwe że koło z jakiegoś starszego zetora. One miały zdaje się 27 stopni.

Można to z grubsza przeliczyć. Policz ile zębów ma wieniec, podziel pełny obrót 360 stopni przez zęby będziesz wiedział co ile stopni są rozłożone zęby. Przelicz wyprzedzenie od GMP i zobaczysz co z tego wyjdzie.

Fajny wykład na temat wpływu kata wtrysku.

http://www.pan-ol.lu.../Wasilewski.pdf

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Mi w ciężkiej pracy nigdy więcej niż 5l/mth nie spalił. Do tego dochodzą tanie części do silnika, prostsza obsługa, (choćby nie trzeba wymieniać oleju w pompie wtryskowej), no i duuuużo mniejsze drgania jakie generuje silnik. W zwykłej 360 śruby same się wykręcają od drgań silnika. A jak ktoś twierdzi, że silnik AD3 jest mniej wytrzymały , to raczej nigdy nie miał do czynienia z żadnym perkinsem. Jak ciągnik jest odpowiednio eksploatowany i serwisowany to nie ma mowy o awariach.

 

A wiec po kolei ;)

Jakie czesci do 3P sa tansze niz do zwykłej 60?

Jaka prostsza obsługa?

O tychdrganiacg bym polemizował ;) Mam 60 koło 20 lat od nowosci i jeszcze zadna sruba sie nie wykrecila ;) Co do silnika 3P moze sa i dobre dopoki sie im nie zrobi remontu ;) U nas zaden mechanik nie daje gwarancji po kapitalce i zbytnio nie chca ich remontowac, o pekajacych wałąch juz chyba mowic nie musze.

Odnosnie ostatniego zdania to chyba ono sie tyczy kazdego ciagnika :)

Podsumowujac zwykła wcale az tak duzo nie pali w lekkich pracach. Swoja 60 mam skrecona na pompie i wcale nie duzo wiecej pali od ciapka w lekkich pracah tj opyskiwacz rozsiewacz :)

Opublikowano (edytowane)

Coś jest nie tak bo na 100% 4011 ma mniejszy kąt. Bardzo możliwe że koło z jakiegoś starszego zetora. One miały zdaje się 27 stopni.

Można to z grubsza przeliczyć. Policz ile zębów ma wieniec, podziel pełny obrót 380 stopni przez zęby będziesz wiedział co ile stopni są rozłożone zęby. Przelicz wyprzedzenie od GMP i zobaczysz co z tego wyjdzie.

Fajny wykład na temat wpływu kata wtrysku.

http://www.pan-ol.lu.../Wasilewski.pdf

 

No cóż taki Wasilewski to może jedynie teczkę nosić za @Alamo z kijem. A tak na poważnie to ciekawe czy Alamo wogóle wie jak wygląda czujnik indukcyjny czy momentoskop?

 

Mi w ciężkiej pracy nigdy więcej niż 5l/mth nie spalił

Porównując spalanie na mth warto jeszcze porównać obroty silnika przy których to mth wybije, bo 360 musi pracować na 1860 obr/min żeby mth równała się godz. zegarowej a w 3p wystarczy coś ok. 1500 ( dokładnie nie pamiętam).

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

3p ma drożesze części do ślinika. Wujek robił kapitalke silnika w mf 255 i jak narazie sobie chwali. Wiem jak to jest z tymi częściami, tato ma firmę to mówi że dałby z część dwa razy więcej ale żeby chodziła. Jak już wymiesz oryginalną cześć to już zawsze będzie z nią problem. Silnik czy w 3p czy w c 360 po remoncie nie wytrzyma tyle co oryginał z 70,80 lat.

Opublikowano (edytowane)

Stg poprawiłem się :) .

No właśnie te drgania to nie wiem skąd wziął. Ponad 20 lat 4011 i jakoś nic się nie rozkręciło a z tego co zauważyłem sąsiada 3p bardziej trzepie na wolnych od zwykłej.

Nie wspominając o czystej dedukcji. Jak by nie kombinował trzycylindrowy silnik ma lepsze predyspozycje do wibracji. Trzy cylindry na jeden cykl pracy silnika maja trzy suwy pracy co 240 stopni a czwórka co 180. 60 stopni to dużo. Do tego masy wprawione w ruch są zdecydowanie lżejsze np. tłoki korbowody czy wał co też nie sprzyja płynnej pracy a wręcz przeciwnie.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

No tak silniki 3p są tak zaawansowane technicznie i technologicznie ze nikt nie chce ich naprawiać i nikomu się to nie udaje... no prosze was nie przesadzajcie takie opinie tylko zle swiadczą o mechanikach ...zle wykonana robota bedzie zła a wszystkie pękające wały to pewnie wina producenta...

Edytowane przez 2701
Opublikowano

Ogólnie nie spotkałem się z tym by ktoś nie chciał robić remontu 3-p.

Wały nie pękają w każdych silnikach. Są silniki w których nie zdarza się to dosłownie nigdy. W 3-p zdarza się niestety. Jest to jego słaby punkt a fakt że ten czy tamten jeździ i nic się nie dzieje o niczym nie świadczy. Bo inny tamten jeździ i urwał. W 60-ce wał jest solidniejszy i temu raczej nikt nie zaprzeczy. Zdarza się że urwie korbowód ale to zazwyczaj w niemożliwie katowanych sztukach.

Opublikowano

Skłaniał bym sie bardziej do tego ze 60 wał jest równomierniej obciązony z uwagi na 4 cyl a czy solidniejszy trudno ocenic no chyba ze ktoś ma dostęp do technologii wytwarzania tych wałów i na tej wiedzy się opiera...myślę tu oczywiście o orginałach.

Opublikowano

Ja mam 3P i jestem zadowolony z tego tylko ze Malo pali,czasem jednak te kilka koni mniej irytuje i do cięższej pracy wybralbym chyba 60-tke.

Opublikowano

U mnie 3p w tym roku skończyło 30 lat zjeżdziło przez swoje życie 3 kpl opon tylnych pracowało na 10 h nigdy nie pekł wał ani nie było żadnej poważniejszej usterki. 5 lat temu czyli jak traktor miał 25 lat zatarł się jeden cyliner ( przyczyna zatkone kamieniem z wody kanały przelotowe w bloku silnika) kupiłem zestaw naprawczy w sklepie i naprawiłem. Rok póżniej poszły panewki na wale i cały silnik poszedł do kapitalnego remontu ale do porządnego mechanika, który ma warsztat ze 40 lat, robi szlify itp. Po przejrzeniu silnika w warsztacie okazało się że nowy zestaw naprawczy (tłok, pierścienie i szklanka) mają większe luzy niż te prawie 30 letnie (podobno tak jest ze względu na to że jak by nie miały tego luzu to bym ich w domu sam nie zamontował). Mechanik włożył nowe szklanki tzw surówki, które potem roztacza się do wymiaru tłoka, orginalne tłoki i pierścienie, nowy wał i wyosiował blok w. W 3p po każdej ingerencji w wał KONIECZNE JEST WYOSIOWANIE BLOKU i jak narazie perkins lata bez zarzutów odpala mi na sucho bez wody w zimę przy - 14 st C jest ok. Moim zdaniem we wszystkich pracach bije c 360 szybkością i ekonomicznością pracy oprócz orki bo w orce c 360 jest lepsza gdyż ciąga 3 pługi a 3 p jednak lepiej jak ciąga 2. No i ogólnie jest problem z częściami ciężko znaleść orginalne a tych nieorginalnych to szkoda wogóle montować

 

Pozdrawiam

Opublikowano

2701 do jakiej technologi? Silniki z praktycznie tego samego okresu produkcji. nie było innej technologi a nawet jeśli to na pewno nikt nie filozofował przy produkowaniu taniego silnika do wszystkiego. A wał jest lichy i wystarczy na niego popatrzyć. Nie dość że trzy gary meczą go o to dość sporo to jeszcze ma większy stopień sprężania.

5075e wytłumacz dla czego bije 60-kę pod względem prędkości wykonywania roboty.

Opublikowano

No cóż taki Wasilewski to może jedynie teczkę nosić za @Alamo z kijem. A tak na poważnie to ciekawe czy Alamo wogóle wie jak wygląda czujnik indukcyjny czy momentoskop?

post-53118-0-66479800-1394709438.jpg

Opublikowano

stg,z tego co napisałeś wnioskuję,że skłaniasz się ku 3p...ale skoro pytasz co sądzimy to odpowiem,że ja mam zwykłą 60 już od 11 lat

i nie żałuję tego wyboru mimo że pali więcej.Mogę normalnie orać grudziądzkimi trójkami-ziemie słabe klasy 4-6,ale ci znajomi którzy mają 3p

wszyscy jak jeden na podobnych glebach orzą tylko dwójkami.Inne prace 3p da radę i trochę paliwa zaoszczędzisz-a ile,no właśnie chciałem

sprawdzić i znalazłem,że zwykła 60 na 1 ha.orki średniej spala ok.16.5kg.ropy[dane producenta] a 3p,nie mam danych,ale orać będziesz dwójkami

więc potrwa to z 30min. dłużej albo i lepiej,i może 10zł na 1ha. zaoszczędzisz,tak że szału nie ma.

mam 3p i mam 60-tkę. tez mam ziemię 4-6 klasa i nie orzę pługiem dwuskibowym. 3 skiby ciągnie bez problemu,chociaz 60-tka nawet 4 w orce siewnej daje rade. do perkinsa 4-skibowego nie zakładałam, bo to chyba przesada, ale perkins z mądrym kierowca kazda robote zrobi. u mnie to 3p jest głównym koniem pociągowym, bo jest ekonomiczny, do pomocy jest dla niego 30-tka i 60-tka.

Opublikowano

No chłopaki czapki z głów przed koleżanką konkretnie gada zgadzam się w całości miałem 3p i spokojnie 3 skiby szedł ziemia dobra trzecia czwarta klasa gdzie konkretna glina to i 80 tka ledwo 3 skiby ciągnie, a pytanko jesteś fanką naszych ursusów 3 sztuki tylko czemu masz dwie 60 tki nie myślałaś zastąpić jedną 60 czymś z nowszych nie buczy skrzynia cały tył jak w 60, siedzonko inne siedzisz jak w aucie szczelna kabina itd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v