Skocz do zawartości

Fendt 300 lsa płyn w oleju i niskie cisnienie oleju na wolnych obrotach [połączone]


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Mam problem z Fendtem 311 LSA.Od jakiegoś czasu przedostaje się trochę oleju do płynu chłodzącego,wymiana uszczelek pod głowicami nic nie dała.Jeżeli ktoś miał z takim przypadkiem doczynienie bardzo proszę o radę.Nie sztuką jest rozebrać silnik w drobny mak i nic nie znaleźć.

Opublikowano

Należy sprawdzić i wykluczyć awarię wymiennika ciepła, tam może tkwić prawdopodobna przyczyna opisanej usterki. To powinien być pierwszy krok w przypadku wykrycia oleju silnikowego w cieczy chłodzącej - może okazać się, że demontaż głowic to niepotrzebny koszt i strata czasu.

Grześ.

Opublikowano

mam problem odkrecilem korek oleju i jest woda w oleju co z tym zrobic i co to moze byc uszkodzone czy to np jest uszczelka pod głowica czy cos innego jak ktos wie ile mniej wiecej bedzie kosztowalal naprawa to niech napisze? prosze o odpowiedzi

Opublikowano

jesli by ci poszla uszczelka pod glowica to by oleju in ebylo wcale poniewaz by wyzygalo sprawa jest prosta panewka do wymiany mialem ostatni taki przyklad szukalem problemu u goscia a tu sie okazalo ze panewka poszla bo woda szla do oleju jedna panewka do fenda to koszt okolo 600zll ale 100%orginal

Opublikowano

damian, Ty czytałeś to co napisałeś? bo z tego zrozumiałem, że panewka jest przyczyną obecności wody w oleju. Może nie myślę dobrze, ale na mój prosty rozum usterka panewki może być efektem (nie przyczyną)obecności wody w oleju. Jeśli woda jest w oleju to jeszcze nie znaczy, że cały silnik jest do remontu. A co do przyczyny obstawiałbym uszczelkę pod głowicą. Jeśli się mylę, popraw mnie ;[

Opublikowano

Uszczelka to raczej wątpliwa sprawa, gdyż ciśnienie wody w układzie jest raczej dużo niższe niż oleju i dlatego to olej powinien być w wodzie a nie odwrotnie. U sąsiada w case poszła woda do oleju to okazało się chyba, że jakieś guma pod tuleją skruszała i woda do misy zleciała ...

Opublikowano

kolego może to być wymiennik ciepła przy filtrze oleju zobacz czy nie masz oleju w wodzie. bo olej do filtra idzie z małym ciśnieniem i jeżeli jest pękniecie to wiadomo, miesza się. bo jeżeli to nie to, to masz duże szanse na pęknięty blok lub głowice a w najlepszym wypadku uszczelka pod nią, innej możliwości nie widzę.

Opublikowano

Witam, tak jak napisałem w temacie problem jest w traktorze Fendt 311 LSA Farmer Turbomatic. Przy orce uszkodziła się uszczelka pod głowicą i zaczął wyciekać płyn chłodniczy spod niej. Potem na wolnych obrotach było słychać dźwięk tak jakby ,,chlipania" na wysokich obrotach nie było tego słychać, jednak z czasem także na wysokich obrotach to słychać, lecz przestał wyciekać płyn. Postanowiłem zrezygnować z dalszej pracy tym traktorem. Proszę o rady co to może być. Z góry dziękuje.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

nie zastanawiaj się dłużej tylko wymień uszczelkę na nową i patrz czy nie wycieka płyn do oleju.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

czyli ma tak jak w c360 oddzielne głowice dobre bo mało roboty przy wymianie.

Opublikowano

No ma oddzielnie te duże traktory tak mają, z tego co sam zauważyłem, ale uszczelki to trzeba wymienić i tak wszystkie bo wymieniając jedną potem pójdzie następna. Tak jak napisałem wcześniej ten dźwięk najprawdopodobniej nie jest winą uszczelki. Proszę o rady co to może być?

Opublikowano

Odkręć kolektory ssący i wydechowy i odrazu będziesz widział na której głowicy jest problem. Następnie zdemontuj daną głowice. Zawiez głowice do szpeca do sprawdzenia, bo może być pęknięta w środku. Przy okazji niech zrobi szlif powierzchni jeśli to potrzebne. Uszczelka tylko pod jedna głowice. Resztę najlepiej nie ruszać jeśli nie ma potrzeby. Natomiast pod kolektory zalecam wszystkie nowe. Idzie ich 12 sztuk jednak nie są drogie. Przy okazji możesz obejrzeć tuleję, jeśli jest pęknięta to od góry. Pekniecie nierowne o długości ok centymetra. Najlepiej szukać przy pomocy szkła powiększającego.

Opublikowano

Witam prosze o pomoc , mam fenda 309 lsa 1996 r, uzywam go drugi rok od dłuzszego czasu ubywa mi płyn chodniczy i trafia do bloku , na korku wlewu oelju jest biała galaretka , wczoraj zaczela mi sie swiecic kontrolka oleju na wolnych obrotach zmierzylem cisnienie oleju na wolnych obrotach ma 0.5 at na wyzyszch odrazu wchodzi na 3,4 at . silnik ciepły . co o tym myslicie ??? pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Płyn przedostaje się do miski olejowej wskutek nieszczelnych dolnych o-ringów tulei cylindrowych, ciśnienie oleju na wolnych obrotach to osobna sprawa może np mieszanina płynu i oleju nie zapewnia odpowiedniego ciśnienia?

Edytowane przez Grzesiex
Opublikowano

Nie zapewnia odpowiedniego smarowania. Jeździłeś sobie tak od dłuższego czasu i przy okazji załatwiłeś panewki być może wał. Obyło by się może wymianą uszczelki a teraz trzeba się będzie zabrać za dół.

Przyczyn samego przecieku może być wiele. Nie znam konstrukcji tego silnika ale może być to uszczelnienie tulei lub sama tuleja jeśli tuleje są "mokre". Dalej może być to uszczelka pod głowica lub sama głowica no i pozostaje jeszcze ewentualność nieszczelności pompy wodnej jeśli napędzana jest od rozrządu lub różnych wymienników ciepła olej - woda jeśli takie są.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez wojtekw
      Czy przy wymianie poduszek pod kabiną, a konkretnie lewej poduszki muszę wyciągać zbiornik paliwa w Vario 818? Ktoś może to robił w innym modelu z tej serii. Proszę o podpowiedz jak prawidłowo zamontować poduszki i jak się dostać do lewej strony(z prawej jest dobry dostęp). Wiem, że był podobny temat, ale nikt nie odpowiada... 
    • Przez barttek790
      jak wyregulować ciśnienie oleju  w silniku zetor 5211
    • Przez kamil8352
      Witam. Fendt 716 vario 2002r. Po nacisnieciu przycisku nie zmienia zakresu predkości I/II. Po zmianie zakresu mechanicznie kluczem na ciagnik jeździ tak jak powinien. Nie wyswietla zadnych błędów.
    • Gość
      Przez Gość
      witam,
      pytanie jaka jest najwolniejsza jazda na TMSie ?? włączam pierwszą skrzynie i to jest najwolniej ?? a wolniej to już tylko na dżoju z wyłączonym TMS .. czy jak ??
      i do czego te pomarańczowe pokrętła ??
       
       
       

    • Przez ursusikc330m
      Zauważyłem dzisiaj wyciek z tylnej prawej zwolnicy w Zetorze 8145 i mam pytanie czy do wymiany jest uszczelniacza czy może coś jeszcze jest uszkodzone nie wiem za bardzo jak rozebrać tą zwolnice
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v