Skocz do zawartości
News
juras

Fendt 300 lsa płyn w oleju i niskie cisnienie oleju na wolnych obrotach [połączone]

Polecane posty

juras    1

Mam problem z Fendtem 311 LSA.Od jakiegoś czasu przedostaje się trochę oleju do płynu chłodzącego,wymiana uszczelek pod głowicami nic nie dała.Jeżeli ktoś miał z takim przypadkiem doczynienie bardzo proszę o radę.Nie sztuką jest rozebrać silnik w drobny mak i nic nie znaleźć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Należy sprawdzić i wykluczyć awarię wymiennika ciepła, tam może tkwić prawdopodobna przyczyna opisanej usterki. To powinien być pierwszy krok w przypadku wykrycia oleju silnikowego w cieczy chłodzącej - może okazać się, że demontaż głowic to niepotrzebny koszt i strata czasu.

Grześ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hub1029    0

mam problem odkrecilem korek oleju i jest woda w oleju co z tym zrobic i co to moze byc uszkodzone czy to np jest uszczelka pod głowica czy cos innego jak ktos wie ile mniej wiecej bedzie kosztowalal naprawa to niech napisze? prosze o odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    0

jesli by ci poszla uszczelka pod glowica to by oleju in ebylo wcale poniewaz by wyzygalo sprawa jest prosta panewka do wymiany mialem ostatni taki przyklad szukalem problemu u goscia a tu sie okazalo ze panewka poszla bo woda szla do oleju jedna panewka do fenda to koszt okolo 600zll ale 100%orginal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek330    0

damian, Ty czytałeś to co napisałeś? bo z tego zrozumiałem, że panewka jest przyczyną obecności wody w oleju. Może nie myślę dobrze, ale na mój prosty rozum usterka panewki może być efektem (nie przyczyną)obecności wody w oleju. Jeśli woda jest w oleju to jeszcze nie znaczy, że cały silnik jest do remontu. A co do przyczyny obstawiałbym uszczelkę pod głowicą. Jeśli się mylę, popraw mnie ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka to raczej wątpliwa sprawa, gdyż ciśnienie wody w układzie jest raczej dużo niższe niż oleju i dlatego to olej powinien być w wodzie a nie odwrotnie. U sąsiada w case poszła woda do oleju to okazało się chyba, że jakieś guma pod tuleją skruszała i woda do misy zleciała ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
okejas    1

kolego może to być wymiennik ciepła przy filtrze oleju zobacz czy nie masz oleju w wodzie. bo olej do filtra idzie z małym ciśnieniem i jeżeli jest pękniecie to wiadomo, miesza się. bo jeżeli to nie to, to masz duże szanse na pęknięty blok lub głowice a w najlepszym wypadku uszczelka pod nią, innej możliwości nie widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolek12    7

Ale jak peknie uszczelka i woda pójdzie nie do magistrali olejowej tylko w strone popychaczy to tez bedzie w oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Driver220    0

Witam, tak jak napisałem w temacie problem jest w traktorze Fendt 311 LSA Farmer Turbomatic. Przy orce uszkodziła się uszczelka pod głowicą i zaczął wyciekać płyn chłodniczy spod niej. Potem na wolnych obrotach było słychać dźwięk tak jakby ,,chlipania" na wysokich obrotach nie było tego słychać, jednak z czasem także na wysokich obrotach to słychać, lecz przestał wyciekać płyn. Postanowiłem zrezygnować z dalszej pracy tym traktorem. Proszę o rady co to może być. Z góry dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

nie zastanawiaj się dłużej tylko wymień uszczelkę na nową i patrz czy nie wycieka płyn do oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    6

To będzie wina uszczelki bodajże każdy garnek ma swoją uszczelke więc nie trzeba wszystkich ściagac tylko tą w której widac przeciek


Wypadek trwa sekundy, leczenie miesiące!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

czyli ma tak jak w c360 oddzielne głowice dobre bo mało roboty przy wymianie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Driver220    0

No ma oddzielnie te duże traktory tak mają, z tego co sam zauważyłem, ale uszczelki to trzeba wymienić i tak wszystkie bo wymieniając jedną potem pójdzie następna. Tak jak napisałem wcześniej ten dźwięk najprawdopodobniej nie jest winą uszczelki. Proszę o rady co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    6

Nie rozumie po co wymieniac coś jak jest dobre? Puści nastepna to wymienił bym następną tam dużo roboty nie ma


Wypadek trwa sekundy, leczenie miesiące!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt310    1

Odkręć kolektory ssący i wydechowy i odrazu będziesz widział na której głowicy jest problem. Następnie zdemontuj daną głowice. Zawiez głowice do szpeca do sprawdzenia, bo może być pęknięta w środku. Przy okazji niech zrobi szlif powierzchni jeśli to potrzebne. Uszczelka tylko pod jedna głowice. Resztę najlepiej nie ruszać jeśli nie ma potrzeby. Natomiast pod kolektory zalecam wszystkie nowe. Idzie ich 12 sztuk jednak nie są drogie. Przy okazji możesz obejrzeć tuleję, jeśli jest pęknięta to od góry. Pekniecie nierowne o długości ok centymetra. Najlepiej szukać przy pomocy szkła powiększającego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssiiwwyy19    0

Witam prosze o pomoc , mam fenda 309 lsa 1996 r, uzywam go drugi rok od dłuzszego czasu ubywa mi płyn chodniczy i trafia do bloku , na korku wlewu oelju jest biała galaretka , wczoraj zaczela mi sie swiecic kontrolka oleju na wolnych obrotach zmierzylem cisnienie oleju na wolnych obrotach ma 0.5 at na wyzyszch odrazu wchodzi na 3,4 at . silnik ciepły . co o tym myslicie ??? pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Przegrzałeś go kiedyś?Wydmuchana uszczelka albo pęknięta głowica.W najgorszym przypadku tuleja pęknięta.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Płyn przedostaje się do miski olejowej wskutek nieszczelnych dolnych o-ringów tulei cylindrowych, ciśnienie oleju na wolnych obrotach to osobna sprawa może np mieszanina płynu i oleju nie zapewnia odpowiedniego ciśnienia?

Edytowano przez Grzesiex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    591

Nie zapewnia odpowiedniego smarowania. Jeździłeś sobie tak od dłuższego czasu i przy okazji załatwiłeś panewki być może wał. Obyło by się może wymianą uszczelki a teraz trzeba się będzie zabrać za dół.

Przyczyn samego przecieku może być wiele. Nie znam konstrukcji tego silnika ale może być to uszczelnienie tulei lub sama tuleja jeśli tuleje są "mokre". Dalej może być to uszczelka pod głowica lub sama głowica no i pozostaje jeszcze ewentualność nieszczelności pompy wodnej jeśli napędzana jest od rozrządu lub różnych wymienników ciepła olej - woda jeśli takie są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bizonsuperzo56
      Witam czy ktos z was mial problem z grzaniem oleju hydraulicznego do tego stopnia az byl goracy bo ja mam taki problem w swoim jumzie wymienialem pompe rozdzielacz filtr. pojade w pole probie nim pol godziny i rurki od hydrauliki co idzie do pompy nie idzie przytrzymac co jest nie tak waszym zdaniem ????
    • Przez Dakota5a
      Witam, jestem nowym użytkownikiem fendta 714, orientuje się ktoś odnośnie używania sprzęgła turbo, kiedy używać, do czego jest przydatne, czy może cały czas na nim jeździć gdyż jak uruchamiam traktor to od razu się załącza. Dziękuję z góry za odpowiedź 
       
    • Przez Pawel0418
      Witam, czy w waszych Władkach też tak macie ze na zimnym ciśnienie oleju nie przekracza 3atm? przedtem na zimnym do 6 mi dochodziło a na ciepłym za 1,5 nie spadało teraz spada na ciepłym do 0,5 na wolnych a na wysokich dochodzi do 1,5 tylko dziwne ze to się stało z dnia na dzień jak myślicie wskaźnik padł?
      olej superol,wiem to gówno nie olej,ale planuje kupić turdusa tylko jaki? 
       
    • Przez PATRYW
      Witam serdecznie. Poszukuje odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, które dotyczą Fendta 305 ls 1992r.
      Pierwsze z nich dotyczy tylnego podnośnego. Otóż podnośnik nie opada do samego końca. Nie ma różnicy czy ciągnik jest pod obciążeniem czy nie. Mam siłownik wspomagający który dałem do regeneracji, bo delikatnie się pocił, ale nie przyniosło to rezultatów. We wspomnianym siłowniku jest coś podobnego do odpowietrznika. kiedy go odkręcam wypływa olej i podnośnik opada do samego końca. Po kolejnym podniesieniu jest dalej to samo i podnośnik zatrzymuje się ok 10 cm od pozycji maksymalnego opuszczenia. Co może być tego przyczyną ? 
      Druga sprawa dotyczy obsługi tylnych wyjść hydraulicznych. Mam zamontowany przedni ładowacz czołowy i jest on obsługiwany dźwignia miedzy fotelem a dźwignią podnośnika widoczną na zdjęciu. Jest tylko jedna dźwignia bo wiem ze innych modelach występują dwie. Zastanawiam się w jaki sposób obsługiwać tylne wyjścia? Przy okazji proszę o wyjaśnienie do czego służą pokrętła (żółte i niebieskie widoczne na zdjęciach)
      Pozdrawiam

    • Przez DamianNoras
      Fendt 308 ci  nie da śię rozłączyć wałka odbioru mocy
×