Skocz do zawartości
juras

Fendt 300 lsa płyn w oleju i niskie cisnienie oleju na wolnych obrotach [połączone]

Polecane posty

juras    1

Mam problem z Fendtem 311 LSA.Od jakiegoś czasu przedostaje się trochę oleju do płynu chłodzącego,wymiana uszczelek pod głowicami nic nie dała.Jeżeli ktoś miał z takim przypadkiem doczynienie bardzo proszę o radę.Nie sztuką jest rozebrać silnik w drobny mak i nic nie znaleźć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Należy sprawdzić i wykluczyć awarię wymiennika ciepła, tam może tkwić prawdopodobna przyczyna opisanej usterki. To powinien być pierwszy krok w przypadku wykrycia oleju silnikowego w cieczy chłodzącej - może okazać się, że demontaż głowic to niepotrzebny koszt i strata czasu.

Grześ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hub1029    0

mam problem odkrecilem korek oleju i jest woda w oleju co z tym zrobic i co to moze byc uszkodzone czy to np jest uszczelka pod głowica czy cos innego jak ktos wie ile mniej wiecej bedzie kosztowalal naprawa to niech napisze? prosze o odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    0

jesli by ci poszla uszczelka pod glowica to by oleju in ebylo wcale poniewaz by wyzygalo sprawa jest prosta panewka do wymiany mialem ostatni taki przyklad szukalem problemu u goscia a tu sie okazalo ze panewka poszla bo woda szla do oleju jedna panewka do fenda to koszt okolo 600zll ale 100%orginal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek330    0

damian, Ty czytałeś to co napisałeś? bo z tego zrozumiałem, że panewka jest przyczyną obecności wody w oleju. Może nie myślę dobrze, ale na mój prosty rozum usterka panewki może być efektem (nie przyczyną)obecności wody w oleju. Jeśli woda jest w oleju to jeszcze nie znaczy, że cały silnik jest do remontu. A co do przyczyny obstawiałbym uszczelkę pod głowicą. Jeśli się mylę, popraw mnie ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka to raczej wątpliwa sprawa, gdyż ciśnienie wody w układzie jest raczej dużo niższe niż oleju i dlatego to olej powinien być w wodzie a nie odwrotnie. U sąsiada w case poszła woda do oleju to okazało się chyba, że jakieś guma pod tuleją skruszała i woda do misy zleciała ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
okejas    1

kolego może to być wymiennik ciepła przy filtrze oleju zobacz czy nie masz oleju w wodzie. bo olej do filtra idzie z małym ciśnieniem i jeżeli jest pękniecie to wiadomo, miesza się. bo jeżeli to nie to, to masz duże szanse na pęknięty blok lub głowice a w najlepszym wypadku uszczelka pod nią, innej możliwości nie widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki21l    5

pęknięta tuleja, kiedyś tak miałem, też myślałem że uszczelka pod głowicą, lecz wymiana nic nie dała,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolek12    7

Ale jak peknie uszczelka i woda pójdzie nie do magistrali olejowej tylko w strone popychaczy to tez bedzie w oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Driver220    0

Witam, tak jak napisałem w temacie problem jest w traktorze Fendt 311 LSA Farmer Turbomatic. Przy orce uszkodziła się uszczelka pod głowicą i zaczął wyciekać płyn chłodniczy spod niej. Potem na wolnych obrotach było słychać dźwięk tak jakby ,,chlipania" na wysokich obrotach nie było tego słychać, jednak z czasem także na wysokich obrotach to słychać, lecz przestał wyciekać płyn. Postanowiłem zrezygnować z dalszej pracy tym traktorem. Proszę o rady co to może być. Z góry dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

nie zastanawiaj się dłużej tylko wymień uszczelkę na nową i patrz czy nie wycieka płyn do oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    5

To będzie wina uszczelki bodajże każdy garnek ma swoją uszczelke więc nie trzeba wszystkich ściagac tylko tą w której widac przeciek


Wypadek trwa sekundy, leczenie miesiące!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

czyli ma tak jak w c360 oddzielne głowice dobre bo mało roboty przy wymianie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Driver220    0

No ma oddzielnie te duże traktory tak mają, z tego co sam zauważyłem, ale uszczelki to trzeba wymienić i tak wszystkie bo wymieniając jedną potem pójdzie następna. Tak jak napisałem wcześniej ten dźwięk najprawdopodobniej nie jest winą uszczelki. Proszę o rady co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    5

Nie rozumie po co wymieniac coś jak jest dobre? Puści nastepna to wymienił bym następną tam dużo roboty nie ma


Wypadek trwa sekundy, leczenie miesiące!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt310    1

Odkręć kolektory ssący i wydechowy i odrazu będziesz widział na której głowicy jest problem. Następnie zdemontuj daną głowice. Zawiez głowice do szpeca do sprawdzenia, bo może być pęknięta w środku. Przy okazji niech zrobi szlif powierzchni jeśli to potrzebne. Uszczelka tylko pod jedna głowice. Resztę najlepiej nie ruszać jeśli nie ma potrzeby. Natomiast pod kolektory zalecam wszystkie nowe. Idzie ich 12 sztuk jednak nie są drogie. Przy okazji możesz obejrzeć tuleję, jeśli jest pęknięta to od góry. Pekniecie nierowne o długości ok centymetra. Najlepiej szukać przy pomocy szkła powiększającego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssiiwwyy19    0

Witam prosze o pomoc , mam fenda 309 lsa 1996 r, uzywam go drugi rok od dłuzszego czasu ubywa mi płyn chodniczy i trafia do bloku , na korku wlewu oelju jest biała galaretka , wczoraj zaczela mi sie swiecic kontrolka oleju na wolnych obrotach zmierzylem cisnienie oleju na wolnych obrotach ma 0.5 at na wyzyszch odrazu wchodzi na 3,4 at . silnik ciepły . co o tym myslicie ??? pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Przegrzałeś go kiedyś?Wydmuchana uszczelka albo pęknięta głowica.W najgorszym przypadku tuleja pęknięta.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Płyn przedostaje się do miski olejowej wskutek nieszczelnych dolnych o-ringów tulei cylindrowych, ciśnienie oleju na wolnych obrotach to osobna sprawa może np mieszanina płynu i oleju nie zapewnia odpowiedniego ciśnienia?

Edytowano przez Grzesiex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    512

Nie zapewnia odpowiedniego smarowania. Jeździłeś sobie tak od dłuższego czasu i przy okazji załatwiłeś panewki być może wał. Obyło by się może wymianą uszczelki a teraz trzeba się będzie zabrać za dół.

Przyczyn samego przecieku może być wiele. Nie znam konstrukcji tego silnika ale może być to uszczelnienie tulei lub sama tuleja jeśli tuleje są "mokre". Dalej może być to uszczelka pod głowica lub sama głowica no i pozostaje jeszcze ewentualność nieszczelności pompy wodnej jeśli napędzana jest od rozrządu lub różnych wymienników ciepła olej - woda jeśli takie są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 3060mm
      Proszę o pomoc, jaki można założyć zamiennik.
      Ktoś kiedys pisał, że od DAFa nadaje się ???
       
       
      Do MF 3060
    • Przez Romcjusz
      Witam!
      Proszę po pomoc w sprawie wtrysków do MF-a 3095 bez dyna-shift.
      Chodzi mi jakie powinno być ciśnienie na wtryskach przy wymianie i jaka jest cena zamienników.
      Niedawno kupiłem takiego i trzeba się wziąć za drobne poprawki i czy trzeba odpowietrzać układ paliwowy oraz gdzie można coś takiego kupić po rozsądnej cenie. Z góry dzięki.
    • Przez kuba12345
      Witam... Czytam forum i zauważyłem że każdy co jakiś czas wymienia olej w pompie paliwowej ja od kąd pamiętam to chyba nigdy nie był wymieniany gdzie trzeba odkręcić żeby go spuścić gdzie jest wlew do oleju i jak sprawdzić czy jest już wystarczająco a no i oczywiście jaki olej najlepiej prosił bym o jakieś foto.
    • Przez kermit154
      Witam.
       
      Jestem w trakcie naprawy ciągnika fendt favorit 514c turboshift rok 95.
       
      Zaczne może od tego jak dosżło do usterki.
       
      Znajomy wybierał się po nowy rozrzutnik ale zauważył wyciek oleju od hydrauliki ze skrzyni biegów.
       
      Dolał do skrzyni 30L ponieważ nie wie jaki ma stan oleju bo mu wskaźnik nie działa na wyświetlaczu.
       
      Pojechał po rozrzutnik, przyjechał ( w drodze ciągnik zachowywał się normalnie) zaparkował.
       
      Zgasił ciągnik i poszedł na obiad po obiedzie odpala a ciągnik ani do przodu ani do tyłu.
       
      Na pupicie na przemian miga kontrolka ostrzegawcza (czerwony trójkąt) i kontrolka od kierunku jazy w przód.
       
      Zmiana kierunku jazdy po przycisku nic nie daje nadal mrugają kontroli te co opisałem wyżej.
       
      Dodatkowo na wyświetlaczu tym centralnym pokazuje się błąd:
       
       
      4.1.10 na przemian z symbolem kontrolki smarowania przekładni.
       
      oraz
       
      5,1,72 na przemian z kontrolką reduktora
       
      Znalazłem pewne objaśnienie tych błedów w instrukcji od fenda 814.
       
      Odpowiednio:
       
      4.1.10 Oznacza cytuję: Zdefektowany zawór neutralny. Przełącznik w pozycję neutralną. nie jest możliwe uruchomienie.
       
      Gdzie szukac tego zawóru? Dodam jeszcze, że ten błąd występuje po uruchomieniu silnika.
       
      5,1,72 Oznacza cytuję:Zdefektowany wodzik. Nie ma możliwości redukowania biegów ( polowe/szosowe)
       
      Błąd ten występuje i na zapłonie i na uruchomionym silniku.
       
      Nie kasowałem jeszcze błędów bo nie wiedziałem jak. W jaki sposób przeprowadzić kasację błędów?
       
      Czy wykonuję się to tak jak gdzies znalazłem w poście instrukcję ( strzałki w góre i w dół i enter i esc)?
       
      Wczoraj znalazłem uszkodzone przewody od jakiegoś czujnika po stronie prawej ciągnika (strona od "pasażera") czujnik z trzema przewodami gdzieś na wysokości sprzęgła, przewody kolorów (brąż, biały, biało-brązowy). Naprawiłem ta wtyczke ale nic to nie dało.
       
      Bardzo proszę o pomoc.
       
      Dziękuję.
    • Przez Dalas3345
      Witam wszystkich
      Posiadam ten ciągnik juz kilka lat kupilem go w 2011 roku zrobilem nim juz ponad 1100mtg i wszytko okej ale wciąż mnie nurtuje jedna kwestia. Dlaczego dymi jak mu sie da gazu? Z malych obrotow jak sie wkreca to kopci dopiero jak zlapie te 1500obr turbina jakby da mu dosyc powietrza i juz nie ma dymu i odrazu czuc sile. czy byla by to wina turbiny? ktos moze cos kombinowal w tej kwesti? dla mnie to jest dziwne powinien dostawac silnik dosyc powietrza juz na maych obrotach to by nie dymil tak mi sie wydaje moze ktos cos podpowie? moze jakis posiadacz takiego traktora cos z tym robil?
×