Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
roxor

Problem z przednim napędem jd 6900

Polecane posty

roxor    0

Witam panowie mam problem ze swoim jd 6900 mianowicie chodzi o to iż nie chce mi się rozłączyć przedni napęd. Sprawdziłem już bezpieczniki, ta cewke od przedniego napędu i wszystko działa dobrze. Sprawdziłem też ciśnienie w skrzyni biegów i na wolnych obrotach jest takie mocne 13 bar a przedni napęd nadal się nie chce rozłączyć ( dodam jeszcze ze niedawno wymienilem filtry i olej w skrzyni) wie może ktoś z was co to może być lub co jeszcze powinienem sprawdzić? proszę o podpowiedzi z waszej strony dziękuję i pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielj001    0

nie wiesz czy ciśnienie w tym modelu rozłącza czy załącza napęd?? wydaje mi sie ze załącza go sprężyna a wyłącza ciśnienie(mogę sie mylić) trzeba by sie dowiedzieć jakie ciśnienie powinno być w układzie 13 bar troche niskie według mnie ale nie znam ciśnienia tego ciagnika wiec sie nie wypowiadam.Dobrze by bylo spawdzić szczelniść uszczelnień koszy. Ja wpinam sie w tedy zegarem poprzez trójnik i porównuje z ciśnieniem mierzonym bezpośrednio tak jak ty to zrobiłeś.Im mniejsze ciśnienie tym wieksze straty pompa nie nadąża spiętrzyć cisnienia (straty porównywalne do tłoczenia pompy)Napęd załączany sprzęgłem wielotarczowym??? jeżeli tak to zoże coś z zapieczonymi tarczkami ?? postawił bym na diagnostykę czyli sprawdzeniu ciśnienia za pomocą trójnika i sprawdzeeniu nieszczelnosci. Może ktoś podpowie coś wiecej??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    227

Napęd w jaśku załączony jest na stałe a rozłączany ciśnieniem, przy 13 powinien się normalnie rozłączać. Być może uszczelnienie w tym koszyku z tarczami poszło się przejść. A czy nic wcześniej nie grzebałeś w napędzie? Ja kiedyś w moim 7600 wymieniałem okładziny hamulca ręcznego i zbyt mocno dokręciłem sprężynę talerzową która dociska tarcze napędu, po tej operacji napęd nie chciał się wyłączyć i trzeba było od nowa regulować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

roxor    0

jeszcze przy nim nic nie grzebałem ponieważ kupiłem go 4 miesiace temu i dopiero niedawno zauwazyłem ze sie napę nie rozłancza i zanim załozyłem temat próbowałem sam cos z tym zrobić ale niestety nie udało mi sie tego dotychczas zrobic i postanowiłem was zapytac czy czasami ktos nie miał takiego samego problemu lub wie co to moze byc...

 

danielj001; nie wiem czy dobrze zrozumiałem twoja sugestie. a zrozumiałem je tak ze podpowiadasz mi zebym zdiagnozował jakie jest cisnienie oleju w tym przewodzie ktory dochodzi tam gdzie ma załaczac i rozłaczac naped. jezeli o to ci chodziło to sprawdziłem to cisnienie i wyszło ze jest nawt jakby troszke silniejsze od tego co mierzyłem wczesniej bo wyszło mi 13,5 atmoswer

Edytowano przez roxor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roxor    0

a czy mógłby mi ktoś na forum powiedzieć jak można się do tych uszczelniaczy dostać czy trzeba rozpoławiać ciągnik i zabierać się za skrzynie czy może jest jakieś okienko czy pokrywa i można ja odkręcić i jakoś się tam dostać bez rozpołowienia ciągnika ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    0

a jesteś pewny że cewka działa poprawnie? zamień ją np z którąś cewką jazdy i zobacz wtedy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roxor    0

Cewke wyjolem razem z tym tłoczkiem co wchodzi do tej miski i sprawdzałem jak to działa i wygląda mi ze chodzi odpowiednio a żeby sprawdzić czy wina leży po stronie uszczelniaczy użyłem bardzo prostego sposobu mianowicie zamiast przewodu z olejem podłączyłem przewód ze sprężonym powietrzem i słuchałem czy na wyłączonym napędzie będzie słychać jak powietrze wpada do skrzyni i okazało się ze powietrze wlatuje do skrzyni a jeżeli były by dobre uszczelniacze to powinno odepchnąć ten tłoczek i nie powinno powietrze wlatywać do skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielj001    0

aż taki szczelny ten układ nie jest żeby nie przepuszczać powietrza. powietrze ma za małą gęstość.ten pomiar tak naprawdę nic ci nie mówi. w ten sposób dalej nic nie wiesz, szczelność trzeba sprawdzić olejem układ jest szczelny na tyle żeby olej który ma duzo więdszą gęstość niż powietrze przesunął tłok , a po za tym uklad przewiduje straty oleju a co dopiero powietrza

Edytowano przez danielj001

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janosik82    0

witaj kolego przedni napęd jest połączony również z innymi spawami to musisz sprawdzić bo może gdzieś jest błąd . sprawdziłeś kody błędów ? po kodach powinno ci powiedzieć co to jest. jak coś to mam numer do mechanika który john deera ma dosłownie w jednym palcu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roxor    0

Jedyne co zauważyłem z czym jest powiązany przedni napęd to z przednim wom-em bo do napędu jest doprowadzany ten sam przewód oleju co do przedniego wom więc skoro przedni wom działa dobrze to i myślę ze ciśnienie oleju które idzie do rozłączenia napędy też jest wystarczające a tak poza tym to żadnego innego powiązania tam nie widzę patrząc oczywiście na to wszystko z wierzchu. A jak to wygląda w środku to nie mam pojęcia bo nigdy takiej skrzyni nie rozbieram. :) a co do tego numeru do tego mechanika to mógłbyś kolego podać bo napewno się przyda. I z jakich okolic ten mechanik jest bo ja z centralnej polski jestem...

A mógłbyś jeszcze powiedzieć jak moge odczytać kod błędu bo nie wiem kompletnie jak to zrobić. Czy jest do tego potrzebne jakieś dodatkowe urządzenie czy mogę go samodzielnie odczytać w ciągniku.

Edytowano przez roxor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    227

Uszczelnienia tłoczyska które rozłącza przedni napęd znajdują się w przystawce napędu czyli tej misce do której wchodzi zawór i olej, mówiąc łopatologicznie. Wrzuciłem Ci rysunek, będzie to prawdopodobnie numer 11 oraz 12 ja mam 7600 i tam jest trochę inne sprzęgło ale na tej samej zasadzie. http://przeklej.org/file/OoyZnH/JDVision.pdf

Odkręć miskę i obczaisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JarosawKnap    0

Witam, miałem taki sam problem w serii 5m, przyczyną okazał sie spalony biezpiecznik jak dobrze pamietam swiatła stopu lub hamulca postojowego o ikonce p w nawiasie (P).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pawel
      Czy już ktoś zakładał przedni napęd do c 385 ile jest z tym roboty jaki koszt i gdzie można kupić kompletną oś napędzaną ,a może ktoś z agrofotowiczów ma na sprzedanie napęd do czworki .Za wszystkie odpopwiedzi z góry dziekuję.
    • Przez pawel
      Witam mam takie pytanie czy ktoś przerabial juz załaczanie przedniego napędu z tego na linke na takie z elektrozaworem? Jaki jest koszt takiej przerobki i jakie części są potrzebne ?
    • Przez T171
      WITAM ,odnosnie mojej Valtry T171 ,czy słyszał może ktoś o takiej usterce jaką opisuje? co mogło być przyvzyną? wada fabryczna czy moze słaby materiał?sam jestm operatorem i dbam o nią jak o dziecko ma 1300mth i wszystkie przeglady robie w ASO i przepłacam oczywiscie..ale dlaczego mogło wyrwać obudowe łożyska z przedniego mostu?
    • Przez dontadeooo
      witam, juz prawie od roku użytkuje 685dt i mam pewien problem, mianowicie jak maszyna się dobrze rozgrzeje to w przednim moście słychać jakieś zgrzyty i piłowanie, tak jak by jakieś tryby nachodziły na siebie czy coś takiego, w polu nie jest tak żle ale jak zjade z asfaltu to makabra, co gorsze dzeiej sie to coraz częsciej.Druga sprawa to jak wyłącze przedni naped i ruszam to slychać takie pukniecie, (w serwisie powiedzieli ze to normalne) czasami jest tak ze jade i to pukniecie słychać 5 razy albo i więcej, tak jakby ten naped sam sie zalączał i wyłączal mimo że kontrolka sie nie zapala. dzwonilem po serwis 2 razy i za każdym razem jak przyjadą to nic sie nie dzieje, anie nie stuknie ani nie puknie ani nie zgrzytnie;) czy ktoś z was spotkał sie z takim problemem???
    • Przez krzysiek10
      Witam wszystkich.
      Jak w temacie chciałem zapytać jak wymienić olej w przednim napędzie Renault 103,14.
      Proszę o pomoc
×