Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

wymieniamy łożyska zwrotnicy w prawym kole w ursusie 1614 i przy okazji chcielibyśmy zdjąc półoś w celu wymiany uszczelniaczy czy ktoś wie jak to zdjąc odkręciliśmy satelity , 8 sztuk nakrętek po wewnetrznej stronie koła i za nic nie idzie tego zdjąć

Gość Profil usunięty
Opublikowano

u nas jak w glebogryzarce trzeba było wymjenić łorzyska a nie chciała się rozejść to jedena lina do glebogryzarki i do c 360 druga lina do glebogryzarki i do c 4011 i piznąć młotem w odpowiednim mjejscu i zawsze się rozchodziła a już 4 razy tak robiliśmy. a tak na parginesie c 360 na oponach 16.9 a c 4011 na 14.9 i c360 z c 4011 nigdy nie mjała szans!! hehe

Opublikowano

Ale co dokładnie rozbierasz, zwolnicę czy oś. Bo mi wydaję się że zwolnicę, chodzi ci o wyjęcie tego dużego uszczelniacza, bo te 8 śrub odkręcasz, i 3 z nich wkręcasz w te otwory, i dokręcając powoli po kolei każdą z nich rozchodzi się zwolnica, Niestety te śruby mają za krótkie gwinty, i brakuję żeby do końca się rozeszło.

Opublikowano

Zeby zdjąć całą zwolnicę z wałka z krzyżakiem trzeba odkręcić śruby z góry i z dołu.Duży uszczelniacz osadzony jest na pierścieniu który schodzi po biciu przecinakiem.Gdyby już były rysy i uszczelniacz przepuszczał.

 

@Forumkowicz pisz na temat.Twoja wypowiedź nic sensownego nie wnosi do tematu...

Opublikowano

musisz zdjąć zwolnicę z ciągnika.od wewnętrznej strony odkręć 8 śrub z blachą.pod blachą masz 3 otwory zatkane korkami gumowymi.usuń je i wkręć3 śruby(te z tych ośmiu) i wkręcaj je równomiernie aż zwrotnica rozsunie się z kosza satelit.po rozłożeniu tego wszystko masz na wierzchu.

Opublikowano

jak dobrze rozumiem to tam nic nie trzyma.

Odkręcasz 8 śrub 16mm, na klucz 24mm, 4 z dołu i 4 z góry, zbijasz te blachy z łożyskami, podważasz przecinakiem lub montówką i ściągasz całą zwolnicę, łańcuszek, rurka i z trzy osoby, dwie ściągają, a trzecia asekuruje., ciągnie, tam już nic nie trzyma musi zejść z tego wałka frezowanego za krzyżakiem.

Opublikowano (edytowane)

i zeszło problem był z powodu wyrobionego wałka na końcu krzyżaka i klinował się na zębatce od satelit, wiec użyliśmy duzego sciągacza i poszło, a teraz wkrecamy te 3 śruby żeby odeszło ale też łatwo nie będzie bo nic nie idzie moze jakis sposob inny trzeba wymyślić.

Edytowane przez ewaawe3
Opublikowano

no jest sposób na ściągnięcie tego bez tych śrub.wkładamy kawałek rurki w otwór gdzie był wałek z frezem(ma wystawać ok10-15cm).stawiamy na tej rurce lewarek hydrauliczny.na lewarek kładziemy ceownik(trochę szerszy niż zwrotnica).następnie dwoma łańcuchami obejmujemy ceownik i zwrotnicę(tam gdzie były czopy od łożysk).lewarkiem podnosimy ceowniki i powinno się wszystko rozejśc.

Opublikowano (edytowane)

Witam. Jak rozumiem w 914 jest praktycznie to samo, co w 1614 (jeśli chodzi o zwolnicę napędu przedniego).

Wypadł mi klin mocujący kosz satelit (B18x11x50) i wszedł w satelity.

 

To jeden z tych klinów widocznych na zdjęciu.

http://www.fmix.pl/zdjecie/3978784/pb100103

 

Czemu on wszedł? Niczym nie jest zamocowany? Tylko na wcisk?

Czy można go włożyć, nie ściągając kosza satelit i całej zwolnicy z ciągnika? Czy znowu wypadnie?

A może podkładka od środkowego trybu kosza satelit powinna być większa (ta, którą mam jest raczej mała, nie wystaje poza obrys tego środkowego trybu) i trzymać ten klin?

Czy w ostateczności można jeździć tylko na jednym klinie, drugiego nie wkładać?

 

Pozdrawiam...

Edytowane przez GDB
Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam pytanie odnosnie tego żebyscie mi doradzili co mam zrobić. Kupiłem ursusa 1201 bez przedniego napędu. Była to prawdziwa ruina bo dałem za niego 4 tyś. Remontując go zrobiłem następujące rzeczy: Sprzęgło kpl. nowe, chłodnica wody i pompa, wtryskiwacze pompa do regeneracji, pompa podnośnika i wspomagania no i mikropompka, nowe dolne cięgła, nowy filtr powietrza, wyrzuciłem zaspawany wzmacniacz i zastąpiłem je wałkami, nowe akumulatory i rozrusznik no i instalacje, kapitalny remont silnika głowica,zestawy, wałek rozrządu itd., zwolnice, hamulce wraz z wymianą półosi. Regeneracja przedniej osi wraz ze zwrotnicami łącznie wyszło coś ok. 16tyś. Moje pytanie jest takie czy lepiej kupić do niego przedni napęd i będe wiedział co mam czy lepiej go sprzedać za jakieś 15tyś bo pewnie więcej nie dostane i dołożyć i kupić jakiegoś już z przodem? Tylko obawiam się że znowu trafie i zaś będą mnie czekać koszty. Powiedzcie co wy byście zrobili. Ps. Dodam że żona już nie może patrzeć jak siedze w garażu☺


Nikt się nie podzieli ze mną swoim zdaniem?

Edytowane przez ursus55

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v