Skocz do zawartości
ewaawe3

Oś przednia napędzana ursus 1614

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ewaawe3    6

witam

 

wymieniamy łożyska zwrotnicy w prawym kole w ursusie 1614 i przy okazji chcielibyśmy zdjąc półoś w celu wymiany uszczelniaczy czy ktoś wie jak to zdjąc odkręciliśmy satelity , 8 sztuk nakrętek po wewnetrznej stronie koła i za nic nie idzie tego zdjąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

u nas jak w glebogryzarce trzeba było wymjenić łorzyska a nie chciała się rozejść to jedena lina do glebogryzarki i do c 360 druga lina do glebogryzarki i do c 4011 i piznąć młotem w odpowiednim mjejscu i zawsze się rozchodziła a już 4 razy tak robiliśmy. a tak na parginesie c 360 na oponach 16.9 a c 4011 na 14.9 i c360 z c 4011 nigdy nie mjała szans!! hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    244

Ale co dokładnie rozbierasz, zwolnicę czy oś. Bo mi wydaję się że zwolnicę, chodzi ci o wyjęcie tego dużego uszczelniacza, bo te 8 śrub odkręcasz, i 3 z nich wkręcasz w te otwory, i dokręcając powoli po kolei każdą z nich rozchodzi się zwolnica, Niestety te śruby mają za krótkie gwinty, i brakuję żeby do końca się rozeszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

locke    291

Zeby zdjąć całą zwolnicę z wałka z krzyżakiem trzeba odkręcić śruby z góry i z dołu.Duży uszczelniacz osadzony jest na pierścieniu który schodzi po biciu przecinakiem.Gdyby już były rysy i uszczelniacz przepuszczał.

 

@Forumkowicz pisz na temat.Twoja wypowiedź nic sensownego nie wnosi do tematu...


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    5

musisz zdjąć zwolnicę z ciągnika.od wewnętrznej strony odkręć 8 śrub z blachą.pod blachą masz 3 otwory zatkane korkami gumowymi.usuń je i wkręć3 śruby(te z tych ośmiu) i wkręcaj je równomiernie aż zwrotnica rozsunie się z kosza satelit.po rozłożeniu tego wszystko masz na wierzchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ewaawe3    6

ale jak zdjąc tą zwolnice z ciągnika, zbić ?

Stawia opór tak jak by coś trzymało na satelitach ten wałek na środku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    244

jak dobrze rozumiem to tam nic nie trzyma.

Odkręcasz 8 śrub 16mm, na klucz 24mm, 4 z dołu i 4 z góry, zbijasz te blachy z łożyskami, podważasz przecinakiem lub montówką i ściągasz całą zwolnicę, łańcuszek, rurka i z trzy osoby, dwie ściągają, a trzecia asekuruje., ciągnie, tam już nic nie trzyma musi zejść z tego wałka frezowanego za krzyżakiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    5

dokładnie tak.wałek z frezem w zwolnicy nie jest niczym zabezpieczony.musi swobodnie wyjśc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ewaawe3    6
(edytowany)

i zeszło problem był z powodu wyrobionego wałka na końcu krzyżaka i klinował się na zębatce od satelit, wiec użyliśmy duzego sciągacza i poszło, a teraz wkrecamy te 3 śruby żeby odeszło ale też łatwo nie będzie bo nic nie idzie moze jakis sposob inny trzeba wymyślić.

Edytowano przez ewaawe3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    5

no jest sposób na ściągnięcie tego bez tych śrub.wkładamy kawałek rurki w otwór gdzie był wałek z frezem(ma wystawać ok10-15cm).stawiamy na tej rurce lewarek hydrauliczny.na lewarek kładziemy ceownik(trochę szerszy niż zwrotnica).następnie dwoma łańcuchami obejmujemy ceownik i zwrotnicę(tam gdzie były czopy od łożysk).lewarkiem podnosimy ceowniki i powinno się wszystko rozejśc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik554    8

dobrze że ktoś wymyślił te ściągacze bo nawet w bizonie niektóre łożyska nie zdejmie bez tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GDB    0
(edytowany)

Witam. Jak rozumiem w 914 jest praktycznie to samo, co w 1614 (jeśli chodzi o zwolnicę napędu przedniego).

Wypadł mi klin mocujący kosz satelit (B18x11x50) i wszedł w satelity.

 

To jeden z tych klinów widocznych na zdjęciu.

http://www.fmix.pl/zdjecie/3978784/pb100103

 

Czemu on wszedł? Niczym nie jest zamocowany? Tylko na wcisk?

Czy można go włożyć, nie ściągając kosza satelit i całej zwolnicy z ciągnika? Czy znowu wypadnie?

A może podkładka od środkowego trybu kosza satelit powinna być większa (ta, którą mam jest raczej mała, nie wystaje poza obrys tego środkowego trybu) i trzymać ten klin?

Czy w ostateczności można jeździć tylko na jednym klinie, drugiego nie wkładać?

 

Pozdrawiam...

Edytowano przez GDB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11
(edytowany)

Witam. Mam pytanie odnosnie tego żebyscie mi doradzili co mam zrobić. Kupiłem ursusa 1201 bez przedniego napędu. Była to prawdziwa ruina bo dałem za niego 4 tyś. Remontując go zrobiłem następujące rzeczy: Sprzęgło kpl. nowe, chłodnica wody i pompa, wtryskiwacze pompa do regeneracji, pompa podnośnika i wspomagania no i mikropompka, nowe dolne cięgła, nowy filtr powietrza, wyrzuciłem zaspawany wzmacniacz i zastąpiłem je wałkami, nowe akumulatory i rozrusznik no i instalacje, kapitalny remont silnika głowica,zestawy, wałek rozrządu itd., zwolnice, hamulce wraz z wymianą półosi. Regeneracja przedniej osi wraz ze zwrotnicami łącznie wyszło coś ok. 16tyś. Moje pytanie jest takie czy lepiej kupić do niego przedni napęd i będe wiedział co mam czy lepiej go sprzedać za jakieś 15tyś bo pewnie więcej nie dostane i dołożyć i kupić jakiegoś już z przodem? Tylko obawiam się że znowu trafie i zaś będą mnie czekać koszty. Powiedzcie co wy byście zrobili. Ps. Dodam że żona już nie może patrzeć jak siedze w garażu☺


Nikt się nie podzieli ze mną swoim zdaniem?

Edytowano przez ursus55

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pawelkx
      Sprzedam Ursusa C-360. Ciągnik zarejestrowany i ubezpieczony. Cały rok garażowany
      Posiada kabinę, komplet zaczepów, komplet obciążników.
      Od 15 lat w jednych rękach, przez ostatnie kilka lat używany sporadycznie.
      CENA: 16 000zł
      Lokalizacja: Wola Przybysławska, powiat Lubelski
      Dodatkowo sprzedam rozsiewacz do nawozu KOS, wóz konny, przyczepkę drewnianą.




    • Przez TheRolnik1992
      Witam. Mam problem z kiprem w moim sprzęcie. Mianowicie podczas podnaszania przyczepy wąż robi się napięty i nie mogę wyżej już podnieść(dodam że na pustej przyczepie) . Mogę opuścić kawałek ale potem nie da rady podnieść. Dzieje się to w różnych momentach( czasem w połowie a czasem na jednej trzeciej). Co może być przyczyną?
    • Przez Sadownikx2
      Witam.
      Co mogło się stać dzisiaj w moim Ursusie 2812 przy talerzowaniu,że zaczą kopcić na biało z bagnetu oleju,korka wlewu oleju, z odmu cieknie olej,z kolektro wydechowego  tego od 1 i 2 cylindra wyciekło troch gęstej oleistej mazi.
      Z  tłumnika totalnie i niemiłosiernie śmierdzi olejem.
      Ubuło ~0.5 litra oleju.
      Wcześniej nie kopcił z bagnetu na biało tylko troche z tłumnika olejem śmierdziało.
      Z tłumnika z pewnej odległośći widać siwy dym.
      Talerzowane było na 1H.
       
       
       
    • Przez Sadownikx2
      Witam.
      Co mogło się stać dzisiaj w moim Ursusie 2812 przy talerzowaniu,że zaczą kopcić na biało z bagnetu oleju,korka wlewu oleju, z odmu cieknie olej,z kolektro wydechowego  tego od 1 i 2 cylindra wyciekło troch gęstej oleistej mazi.
      Z  tłumnika totalnie i niemiłosiernie śmierdzi olejem.
      Ubuło ~0.5 litra oleju.
      Wcześniej nie kopcił z bagnetu na biało tylko troche z tłumnika olejem śmierdziało.
      Z tłumnika z pewnej odległośći widać siwy dym.
      Talerzowane było na 1H.
       
       
       
    • Przez swistak1983
      Witam,
      Mam problem z podnośnikiem po regeneracji. Po zakupie ciągnika problem był z podnośnikiem.
      Wymieniony został tłok, cylinder, zawór odcinający od pompy wspomagającej, rozdzielacz został zregenerowany w Tucholi, nowy tłok wspomagajacy. Problem z podnośnikiem pozostał
      Po zamontowaniu pojawił się następujący problem.
      1. Rozdzielacz działa jeśli chodzi o wyjścia zewnętrzne. Ciśnienie na wyjściach szybkozłoczy prawidłowe. Stąd zakładam że pompa jest ok.
      2. Zakładam że nowy tłok, cylinder i pierścienie są ok
      3. Zawór bezpieczeństwa tłoka jest raczej ok ( po zablokowaniu opuszczania na dławiku  maszyny nie opadają )
       
      A  w czym jest problem.
      Niestety nie wiem na których pozycjach jest regulacja siłowa, ciśnieniowa, pozycyjna i mieszana ( może ktoś podpowie) wiec próbuję wszystkich kolejno.
      Podnośnik podnosi na wszystkich pozycjach. Jedna na pierwszej od przodu podnosi bardzo powili a czasami wcale się nie zbiera.
      Na każdej pozycji po podniesieniu pługa 3 skibowego obrotowego po lekkim naciśnięciu na końcu pługa maszyna opada. To samo się dzieje sp na najechaniu na dziurę gdzie zawieszona maszyna zakołysze się ( opada do samego dołu jak już zacznie)
      Wygląda to tak trochę na problem z regulacją siłową. Natomiast dlaczego dzieje się to na wszystkich zakresach w szczególności na regulacji pozycyjnej nie powinno mieć na to wpływu.
       
      Będę wdzięczny za podpowiedzi.
       
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.