Skocz do zawartości

Polecane posty

mahado    0

Witam

Mam problem w MF 3065 a mianowicie nie załącza się napęd na przód. Sprawdzałem i prąd nie dochodzi na elektrozawór (pozostałe elektrozawory działają). Wszystkie bezpieczniki są w porządku. Ktoś wie gdzie może tkwić problem.

Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

W Przełączniku.Zobacz czy przełącznik przekazuje napięcie na elektromagnes.Jak przekazuje to sprawdź ciągłość przewodów,może gdzieś jest przerwany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mahado    0

tak, kontrolka się świeci, gdy naciskam przycisk od włączania/wyłączania przedniego napędu zapala się lub gaśnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Skoro zapala się i gaśnie to lecisz po przewodzie od cewki w ,,górę rzeki" poszukując prądu albo uszkodzenia przewodu a jeśli wszystko sprowadza się do komputera to może będzie potrzebny fachowiec. Taka moja teoria

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    120

A ja czytałem gdzieś na forum, że jednemu gościowi zapalała i gasła kontrolka normalnie i przyczyna okazał się zerwany frez na wałku atakującym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Zakładamy że kolega tak banalną mechaniczną rzecz sprawdził i szuka przyczyn w elektryce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Witam

Mam problem w MF 3065 a mianowicie nie załącza się napęd na przód. Sprawdzałem i prąd nie dochodzi na elektrozawór (pozostałe elektrozawory działają). Wszystkie bezpieczniki są w porządku. Ktoś wie gdzie może tkwić problem.

Z góry dzięki.

Prąd na elektrozaworze powoduje rozłączenie napędu, ale tylko w czasie jazdy,

brak prądu na elektrozaworze napęd załączony,

gdy ciągnik stoi (nie jedzie) napęd jest zawsze załączony mimo że go przyciskiem wyłączymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mahado    0

frez atakujący jest w porządku, kable wydają się też całe. nie wiem czemu raz miernik pokazywał, że na cewce jest prąd (w tym czasie nie świeciła kontrolka od przedniego napędu) lecz po następnym odpaleniu ciągnika znowu jest problem. czy może być to wina komputera? czy jest jakiś sposób na zrestartowanie go np. poprzez odpowiednią kombinacje przycisków?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Tak ma być, prąd na elektrozaworze to kontrolka nie świeci i przedni napęd wyłączony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    0

Jeżeli elektryka jest ok, frez też to myślę że tarczki w koszu napędu straciły ząbki, bo zjechane pierścienie przy koszu nie pozwolą rozłączyć napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam , dołączam sie do tematu posiadam mf 3080 i. mam podobny problem z tym ze u mnie naped w czasie jazdy potafi sie wylaczyc i właczyc na chwile lub odwrotnie w zależności czy jade z właczonym czy wyłączonym przednim napedem. I jeszcze jedno po uruchomieniu ciągnika żeby wyłaczyc naped musze pierwszo włączyc pół bieg bo inaczej nie idzie i to samo ze zmianą szosowych , terenowych. Po tym pierwszym przełączaniu z włączonym pół biegiem , później już działa wporządku . dodam że pali sie jeszcze kontrolka trybik w trybiku i kropla ze strzałkami pod nimi. jak napisał kolega wyżej :

 

Prąd na elektrozaworze powoduje rozłączenie napędu, ale tylko w czasie jazdy,

brak prądu na elektrozaworze napęd załączony,

gdy ciągnik stoi (nie jedzie) napęd jest zawsze załączony mimo że go przyciskiem wyłączymy.

 

sprawdzałem ten elektrozawór na postoju oczywiście i próbówka mi nie świeciła,a kontrola od napedu gasła i zapalała sie jakby działało normalnie. Czy tak powinno byc ? Czytałem na forum ze moze to byc tez czujnik filrta oleju . koszt takiego w mojej składnicy to ponad 200 zł wiec pytam zeby niepotrzebnie nie kupowac . prosze o jakies podpowiedzi co powinieniem teraz zrobic . Z góry dziekuje .

 

podaje gg. 11859765 lub piszcie tu na forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Z tą kontrolką to masz problem z filtrem oleju albo brakiem oleju nie pamiętam dokładnie już jak tam jest z tymi kontrolkami. Więc powiedz czy sprawdzałeś stan oleju i kiedy filtr był zmieniany jak w ogóle był

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

olej nowy wysokiej jakości zmieniony na koniec sezonu 2013 czyli na jesieni . filtr wtedy założony nowy oczywiście orginał nie jakiś tańszy zamiennik czy coś w tym stylu. Poziom oleju oczywiscie tez jest

Edytowano przez bartlomiejs90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

W takim razie może coś z czujnikiem ciśnienia jest nie tak i jakieś błędne sygnały daje na kompa a on rozłącza i załącza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak. Czujnik ciśnienia zmieniony na nowy i dalej to samo a nawet gorzej. Teraz po uruchomieniu ciągnika kontrolka odnapdu po chwili sama sie wyłącza i nie idzie jej włączyc. Gdy wciskam sprzegło kontrolka od napedu sie włacza wraz z kontrolka od ciśnienia i po chwili gasną. Nie można różwnież przełączyc biegów żółw , zając. Co dalej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    120

Sprawdź czy frezy wałka ataku masz wporządku, jednemu gościowi z AF też się kontrolka wyłączała po chwili i okazało się, że frezy na wałku mu oberwało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wałek wporządku. Nie wiem co dalej, dodam że pół roku temu była zmieniona pompa na nową wysokiej jakości. Włączała sie ta kontrolka od ciśnienia i mechanik stwierdził że to wina pompy. Po zmianie na nową dalej było to samo , wiec chyba ciśnienie jest wporządku a przyczyna gdzie indziej. Olej także nowy i filtr. Na starym czujniku ciśnienia były dwie wsówki i na jeden z nich była podłączona dodatkowa masa. Na forum czytałem że nie powinno tak byc i prawdopodobnie ktos chciał uryc jakas wade przed sprzedarzą. Nowy podłaczyłem bez tej masy tylko orginalnie na dwa przewody tyle ze to nic nie zmieniło. Stan ciagnika na teraz :

- Odpalam zapala sie kontrolka napedu i gaśnie. Zapala sie tylko jak wciskam sprzegło ( puszczam sprzegło i kontrolka napedu gaśnie )

-Nie moge w żaden sposób go włączyc

-nie działa też blokada

- nie świecą kontrolki żółw zając

- nie moge przłączyc biegów zółw / zając

- zapala sie i gaśnie kontrolka ciśnienia oleju jak jej sie podoba ( trybik w trybiku i kropla pod spodem )

 

Dodam moze jeszcze ze jest to 3080 autotronic z 92 roku

 

Prosze o dalszą pomoc. Bo najgorsze ze nie znam żadej kompetentnej osoby która by mogła pomóc i żadnego mechanika który to ogarnia w pobliżu . Jeżeli ktoś zna takowego prosze o namiar. Najlepiej z podlaskiego . Może byc nawet z mazowieckiego lub warmińsko mazurskiego. Traktor stoii !!

Edytowano przez bartlomiejs90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    120

Kolego napisz do mariusz(ZDUN) jest to mechanik z prawdziwego zdarzenia, który naprawia MF i zna sie na robocie. Tyle mogę Ci pomóc :) Pozdrawiam i 3maj się :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dzieki chłopaki . Już z nim rozmawiałem i sie szykuje spory wydatek jak tak. Najgorzej ze dojeżdzają do klienta tylko w okresie letnim a tak tylko laweta , a na sam trasport w trakim razie z 1500 trzeba. Ale racja ze człowiek zna sie na rzeczy . Dobrze byłoby żebym tylko sam wykluczył czy to wina elektryki i musze w takim razie zmierzyc ciśnienie na układzie. Z tego co mi mówił musze miec opdowiedni manometr i znac wartosci jakie mają byc ale juz nie chciał powiedziec ile hehe, Pomoże ktoś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mahado    0

Jeżeli elektryka jest ok, frez też to myślę że tarczki w koszu napędu straciły ząbki, bo zjechane pierścienie przy koszu nie pozwolą rozłączyć napędu.

 

 

miałeś rację tarczki potraciły ząbki. nowe tarczki zmówione, na dniach przyjdą, mam nadzieję, że po założeniu bedzię ok. dzieki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Daniel43
      Witam. Mam problem ze swoim agrotronem konkretnie z przednim napędem. Chodzi o to, że jak ma lekko (śnieg, błoto) działa dobrze, ale na twardym podłożu przód nie kręci tylko sam tył tak jak by chciał ale nie może. Nie wiem czy coś z prądem, hydrauliką czy czymś innym?? A i również blokada nie załącza na wszystkie 4 koła. Proszę o pomoc.
    • Przez saaQ
      mam maly problem kupilem ciagnik hurliman(to samo co same antares lub lamborghini)sprawdzialem naprawde wszystkie dzwignie przyciski itp a przedni tuz ani drgnie wiem tylko ze jest sprawny. Jesli ktos ma taki lub podobny bylbym wdzieczny za pomoc.
    • Przez szczypek91
      Witam. Mam problem ze skrzynią c385, a mianowcie jak wbije wsteczny (którykolwiek bieg) i puszczam sprzęgło to coś strasznie wali w skrzyni a ciągniki niejedzie tylko tak delikatnie łapie i przeskakuje, dopiero po chwili załapie ale nadal wali i bardzo powoli jedzie jak jest na pusto bo jak załaduje przyczepę to niema szans cofnąć tylko wali. Dodam że psuło się to stopniowo, wcześniej delikatnie pukało i można było cofać. A jak jadę do przodu to puka delikatnie. Więc co to może być? Znajomy powiedział że może atak ale miał wytłumaczony problem tylko przez tel. Kuzyn miał podobnie przy c330 i zdjeli siedzenie i obudowę z góry i tylko skręcili z góry atak i wszystko wróciło do normy. Więc czy jest możliwość że coś się poluzowało i da się skręcić z góry? No i co w ogóle się stało? I czy mogę prosić o jakiś schemat skrzyni albo cała tą książkę od ciągnika. Z góry dzięki.
    • Przez RedPower
      Witam dziś zauważyłem że gdy pod obciążeniem na wszystkich biegach szosowych ciągnik nie może zakręcić kołami schodzi z obrotów i tyle (sporym obciążeniem lecz mniejszy 255 bez problemu daje radę). na biegach polowych kręci normalnie. Co może być przyczyną docisk tarcza czy coś innego?
      Dekielek na spodzie jest sporawo osmarkany. Gdy ruszam sprzęgło puszcza za połową całego ruchu pedału sprzęgła (nwm jak to fachowo napisać )
       
      Z góry dziękuje za pomoc
       
      EDIT sorry za błąd w nazwie 3065 a nie 3064
    • Przez michal1232
      Witam  
      Planuje zakup ciągnika Renault, chciałbym zdać kilka pytań przed kupnem i prosić o pomoc w wybraniu odpowiedniego modelu
      Chciałbym ciągnik który ma około 100-120 KM (modele 133 120 100) 
      Pytania:
      czym różnią się wersje z innymi końcowymi numerami np. 14 54? 
      Jakie są skrzynie biegów i czym się różnią?
      Gdzie jest rewers? Jak się go obsługuje? 
      Na co zwrócić uwagę przy zakupie? 
      Czy jest różnica z którego kraju jest sprowadzony? 
      Srednie spalanie? 
      Słyszałem że jak w tych ciągnikach jest awaria to załącza się jakby "alarm " czy to prawda i jak sprawdzić czy nie jest odłączony jeśli jest? 
      Inne informacje także mile widziane  
×