Skocz do zawartości
Kuba1212

Rozrusznik Renault 75.14 RS

Polecane posty

Kuba1212    13
Napisano (edytowany)

Witam, mam problem z rozrusznikiem w Renault 75.14. Słabo kręci, tulejki są raczej do wymiany i szczotki penie też. Mam pytanie, czy będę mógł dostać części do takiego rozrusznika, ile by kosztowała regeneracja i czy możliwa jest do wykonania w domowym zaciszu. Czy opłaca się regenerować, czy kupić nowy. Są na w internecie rozruszniki po200-300 zł przekładniowe, co o nich sądzicie?

 

Obecnie jest PARIS-RHONED11 E131 , czy są jakieś zamienniki? Podpowiedzcie coś?

 

Pozdrawiam Jakub.

Edytowano przez Kuba1212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek0277    2

Czesci powinny pasowac z naszych ursusow,spokojnie naprawisz sam,nad tym z przekładnia sam sie zastanawiam ponoc dobra sprawa na mrozy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

niewiem jak przy renault, ale w johnie rozeusznik Bosha jest niemal taki sam jak w 360

mysle ze problemu z doborem szczotek czy tulejek nie bedziesz mial

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Darpol    16

Tak z 60-tki to chyba nic nie pasuje bo tulejki toczyłem, a teraz mam chińczyka w 54.133 i chodzi 3 rok w -15 zapala bez zająknięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    3567

Z polskich sprzętów nie pasują. Nie radzę szukać zamienników z dwóch powodów: jakość i cena.

Idziesz do pierwszego lepszego warsztatu zajmującego się naprawą rozruszników, podajesz model (PARIS-RHONE D11 E131) i zamawiasz komplet tulejek, są bodajże cztery - cena około 40 zł, ale zawsze można się dogadać. Szczotki także można zamówić. Radzę sprawdzić w domu swoje, zmierzyć je i zapytać jaka jest długość nowych - jeżeli zużyły się 1-2 mm przez 20 lat nie warto wymieniać pochodzą spokojnie następne 20-30 lat :)

Z innej beczki.

Sprawdź gruby krótki przewód z bendiksa do rozrusznika - to może być jego wina. Jeżeli jest cienki, albo przetartych jest kilka drucików wymień go. Jeżeli podczas kilkukrotnego kręcenia rozrusznikiem przewód ten robi się gorący oznacza to, że jest do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba1212    13

Oddałem do regeneracji do zakładu. Słabo się zbierał jak go podłączył. bu sprawdzić. Zobaczymy co będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba1212    13

Ogólnie po tej regeneracji był już drugi raz w naprawie i nadal z nim jest coś nie tak. Kopci się z niego a słabo kręci. Jak na krótko się kluczem zewrze to aż nakrętka się czerwona robi, akumulatory nowe. Nie wiem co mogę zrobić w tym temacie. Jakby był ten rozrusznik za slaby, a elektrotechnik mówił ze powinno być dobrze.
Spotkał się ktoś z takim problemem? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Ja miałem podobnie - tylko że w mtz-cie. Miałem słabą masę i kabel plusowy, licho kręcił i okropnie się grzał. Jak zakułem nowe kable od spawarki to usterki ustały.

Mi też sie wydawało że w renaulcie jest podobnie ale wina była w aku - słabo kręcił i się grzał. Jak wymieniłem aku to problem ustał.

Skoro aku masz nowe to sprawdź kable, może gdzieś licho końcówka zakuta - ja też w to nie chciałem wierzyć do puki na własne oczy nie zobaczyłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek0277    2

A na wyjętym jak kręci sprawdzałeś,wyjmij i sprawdz na pusto- bez bendiksa + do sruby z tym grubym kablem i z bendiksem + do pustej sruby i + do tej małej, moze za ciasno złożony albo wirnik ociera, trzymaj tak chwile i sprwdz co sie grzeje i czy nie zwalnia,powinien az swistać na pusto. 

Edytowano przez maniek0277

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba1212    13

Nie chcę go rozbierać, bo plomba jest od poprzedniego elektrotechnika. 
Jak akumulator (nowy) podładuję to jakoś kręci, jakby potrzebował naprawdę dobry prąd. Czasami odpali, ale strasznie się grzeje. Jak jest cieplej to jakoś kręci. Jak pierwszy raz odpali to potem jakoś kręci. Olej w silniku Turdus. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek0277    2

To chyba do silnika nie przyplombował? Może taki aku jak musisz ładować,na nowym powinien kręcić jak szalony jeszcze przy takiej temp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×