Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie ,muszę założyć nowe poniewarz z użyły się .Wiem że na zewnątrz jest regulacja ale mnie chodzi o ustawienie po założeniu nowych .poniewarz jedna jest od wyhamowywania wałka a druga do ciągu ,albo coś w tym rodzaju.Dodam że mam szerokie te taśmy [okładziny]

Opublikowano

to to samo zdejmujesz dekielek z korkim pod siłownikiem z tyłu masz 2 spłaszczone śruby (bez łba sześciokąta) a z boku z prawej masz dźwignię sterującą tam przyjrzuj się dobrze w jej ramieniu jest otwór i w korpusie też wsadź mniej więcej jak ustawisz w połowie między włączony a wyłączony WOM śrubkę do zablokowania i wtedy dokręcaj ręką te wcześniejsze 2 śruby

Opublikowano

Może byś tak jeszcze wsppmniał, że po dokręceniu ich do końca należy każdą wykręcić o 2,5 obrotu.

We dwóch jest dużo szybciej bo wystarczy że jeden wejdzie do kabiny i przytrzyma rączkę tak żeby otwory na dźwigni i na skrzyni się pokryły a drugi wyreguluje śruby. W jednego niestety trzeba dźwignię zablokować śrubą a żeby ją wkręcić to trzeba wymontować sprężynę.

Opublikowano

Gdzieś,ktoś na forum pisał,że przerabia napęd wom w MTZ tak,żeby się nie ślizgał.Nie chciał zdradzić szczegółów bo "z tego żyje".niestety nie mogę tego wpisu namierzyć.Prosił mnie o to znajomy,którego kuzyn ma już dość problemów z taśmami wom w swoim MTZ.Może ktoś z forumowiczów wie o co chodzi z tą przeróbką?.Proszę o pomoc.

Opublikowano

miałem problemy z wom , ale po wymianie taśmy tej od napędu (nie hamującej) na tę zieloną kostkę (nowa parciana spaliła się po 2 godz) oraz łożysk igiełkowych satelit mi powylatywały i wyregulowaniu jak wyżej pisałem silnik stękał a Wom nie

 

 

 

Mani ja tych śrub nie popuszczałem a we dwóch to można dźwignię zblokować bez zdejmowania sprężyny ;)

Opublikowano

Tak podaje instrukcja że trzeba dokręcić do oporu ręką i wykręcić o 2,5 obrotu.

Ty masz jakiś inny tajemniczy sposób ale jakoś nie opisałeś dokładnie jak te śruby ustawiasz bo przecież na pewno nie wkręcasz ich do oporu i nie zostawiasz w takim położeniu.

Opublikowano

mani51 no właśnie że tak -_-

 

przy tej dźwigni w korpusie co jest z tyłu blokujesz śrubką jest specjalne miejsce i to jest między włączony a wyłączony WOM i dokręcasz ręką śruby na taśmach do oporu, chodź instrukcja przewiduje popuszczenie o 3 obroty to ja nie popuściłem zapomniałem :huh: ale poprawnie działał :P

Opublikowano

Widocznie nie dokręciłeś do oporu. Po dokręceniu do oporu dźwignia nie rusza się w żadną stronę a już na pewno nie tyle żeby zapewnić dobre załączenie czy wyłączenie nie wspominając o tym że szybciej polecą taśmy bo będą miały za mały luz.

Opublikowano

Witam. Już mnie trafia .....

 

Regulacja taśm womu - nie przerwane kłopoty ....

 

Czy jest ktoś kto krok po kroku opisze regulację taśm ?

 

OK. od początku.

 

Taśmy mam już raz wymieniane i ustawiane przez "podwórkowych fachowców" po tygodniu w prasie znowu poślizg zadzwoniłem po serwis .....

Przyjechali dokręcili tylko śrubę regulacyjną i skasowali 100 zł. po kilku dniach znowu poślizg !!

 

Wiem że nad womem z tyłu jest śruba którą trzeba poluzować aby ustawić mimośród taśm w położenie neutralne ale nie mogę w ogóle tego ruszyć.

nie wiem która śruba jest od taśmy hamulcowej a która od napędowej .

Czytałem ze jeśli jedną się dokręca to drugą trzeba tyle samo odkręcić.

 

Wom mam załączany hydraulicznie. Już nie wiem co mam z tym robić .....

 

Proszę o pomoc.

Opublikowano

Mam instrukcję i przeczytałem.......

Po odkręceniu śruby zabezpieczającej "ramię" mimośrodu nie mogę go ruszyć w żadną stronę w celu ustalenia luzu taśm ale nie wiem dlaczego ....

dziś odkręciłem dekielek nad śrubami regulacyjnymi i zabezpieczenie przy śrubie bliżej tyłu było rozgięte

Opublikowano

Zdarza się że nie chce się ten mimośród ruszyć. Śruba bliżej tyłu jest od ciągnięcia. A jakie taśmy były założone? Kostka? I ciśnienie możesz sprawdzić jakie jest na wężach na słowniczku.

Opublikowano

Weź kolego zmierz prosto manometr w wąż i wiadomo. Ja montuje te w kostkę wydaje mi się że lepiej trzymają i dłużej są. Jak nie chce się ruszyć to go wyjmij z mostu całego i zobacz co tam słychać. To nie jest dużo pracy. Jak jest wyjęty to widać jak ustawić mimośród w odpowiednim położeniu a później regulacja śrubami od góry i nie ma co kręcić tym mimośrodem.

Opublikowano

nie chce zakładać nowego tematu więdz piszę tutaj :)

 

dwa lata temu był robiony przekaźnik w MTZ 82, wszystko pasowało, całe żniwa w prasie, rozrzutnik etc bardzo delikatnie się włanczało, aż teraz zaczepiłem beczkę i co jest dźwignia luźno lata, a wom nie kręci się i tam z tyłu wyskoczyło mi napinanie dźwigni więdz założyłem jak było i to samo, te pasy jakoś się reguluje od wom czy jak? bo jak mam włączony to bardzo pomału się obraca nawet po obciążeniem pompy od beczki? trzeba go rozbierać czy jest jakaś regulacja tego wszystkiego? stało się to od zaraz byłem mega zaskoczony że nie chce kręcić :blink:  


widziałem to z pdf ale mało z tego rozumiem tylko dźwignią się reguluje? u mnie dość ciężko się włączało i nie ma położenia neutralnego albo włączone albo wyłączone a jak w prasie miał ciężko to bardziej dźwignie pociągnąłem do tylnej szyby i się załączał 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v