Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
krzysiekT    0

Witam wszystkich użytkowników mf 3690. Jestem posiadaczem tego ciągnika od pół roku ,początkowo wszystko było OK,pod koniec prac polowych jesienią , zauważyłem po wyłączeniu blokady i napędu kontrolki gasną ale napęd i blokada dalej pracują.Skrzynia Dynashiwt.Za wszelką pomoc z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam;Zanim ci sie to stalo to wszystko dzialalo poprawnie .I czy jestes pewien ze blokada jest zalaczona, bo przedni naped to inna bajka skolei.

 

Na poczatek radzil bym sie zajac blokada .Pierwsze co powinnes zrobic to poszukac elektrozaworu od blokady i zdjac wtyczke z niego .Uruchomic ciagnik i sprawdzic w ruchu czy sie rozlaczyla .Jesli sie nierozloczyla to wina lezy w elekrozawoze .Musisz go wymatowac bo jest zaciety i wyczyscic.Jak bys niewiedzal gdzie sa to w prawej pokrywie skrzyni bieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiekT    0

Pozdrawiam, blokada trzyma a co do sprawdzenia elektrozaworu to dzisiaj nie zdążyłem sprawdzić.Dzięki za wiadomość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzysiekT    0

Witam przeczyściłem ten elektrozawór i jest wszystko wporządku bardzo dziękuję.Mam jeszcze jedno pytanie ponieważ mam przeciek oleju na dolnym sworzniu tam gdzie montowane są cięgna .Może wiecie jak usunąć ten przeciek,z góry dziękuję za pomoc .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpysiu    2

Nie chciałem zakładać nowego tematu , więc napiszę tu .

U mojego znajomego w MF 3095 jest mały problem z napędem przednim . Dokładnie chodzi o to ,że napęd jest cały czas załączony . Dzieje się tak od niedawna , pomyśleliśmy o elektrozaworach ,ale znajomy mówił ,że miał problemy z przyciskiem i robił coś przy kabelkach . Wydaje się , że wszystko jest ok , bo kontrolka w włączaniu i wyłączaniu przycisku zaświeca się i gaśnie . Jeśli chodzi o elektrozawory to byłbym wdzięczny , gdyby napisał mi ktoś który elektrozawór odpowiada za rozłączanie napędu w tym ciągniku . Jeśli coś innego może być przyczyną tej usterki , byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź .

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

jezeli elektrozwory sa tak samo ustawione jak w 36xx to od npedu jest pierwszy od prawej strony, naped cignie kiedy nie m pradu kiedy prad dochodzi wtedy naped nie ciagnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Prośba do wszystkich "pomagających" typu kolegi kraver. Zanim zaczniecie radzić to najpierw dokładniej poznajcie zasade działania tych ciągników. Bo po tym jak doradziłeś koledze to jestem pewien że nie znajdzie napięcia na tym obwodzie i wyjdzie na to że ma rozwalony komputer. No i za chwile będziesz mu radził żeby zrobił napęd na krótko. A to już bedzie kompletna bzdura. Skoro już piszesz o prądzie no może najpierw napisz jak to sprawdzić a elektrozawór drugi od dołu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

a co tam sprawdzac? O.o jak masz zapalona kontrolke od napedu to tedy na elektrozaworze nie ma pradu a naped zaczyn ciagnac, jezeli kontrolka od napedu nie swieci to na elektrozawor idzie prad a wtedy naped nie cignie :D(mf 3630) pisze to bo tak dziala tylko naped, cala reszta jest zalaczana wtedy kiedy prad dochodzi do elektrozaworow

p.s tam nie ma komputera tylko jest modul sterujacy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

no i bład kolego, jednak nie wiesz jak to działa... Na postoju NIGDY nie ma napięcia na przewodzie idącym do cewki zaworu odpowiedzialnego za działanie przedniego napedu. Nieważne czy kontrolka świeci czy nie w chwili zatrzymania naped jest automatycznie włączany (napięcie na cewce zanika). Dopiero kiedy czujnik prędkości umieszczony nad kołem talerzowym wykryje jego ruch napęd może byc wyłączony jeżeli tak chciał kierowca (kontrolka od napędu się nie świeci). Także jeżeli masz wyłączony napęd to przy każdym zatrzymaniu napęd automatycznie się włącza (kontrolka tego nie sygnalizuje).

W związku z tym potwierdzam to że nie wiesz o czym piszesz i nie masz bladego pojęcia o zasadach funkcjonowania tych układów, a czepianie się słowa "komputer" tylko to potwierdza. Tak potocznie się nazywa moduł autotronic i nie gryź mnie po kostkach jak nie masz innych argumentów do dyskusji.

Jeszcze raz uważaj z tymi radami bo możesz kogoś wpędzić w spore koszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galoni    7

Heh pewnie minięty jest komp.... :) albo walnięty jak było u mnie ...

Edytowano przez galoni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

nie jest minety bo przy hamowaniu automtycznie naped sie wlacza a przy wiekszej predkosci sie wylacza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tduda    1

no i bład kolego, jednak nie wiesz jak to działa... Na postoju NIGDY nie ma napięcia na przewodzie idącym do cewki zaworu odpowiedzialnego za działanie przedniego napedu. Nieważne czy kontrolka świeci czy nie w chwili zatrzymania naped jest automatycznie włączany (napięcie na cewce zanika). Dopiero kiedy czujnik prędkości umieszczony nad kołem talerzowym wykryje jego ruch napęd może byc wyłączony jeżeli tak chciał kierowca (kontrolka od napędu się nie świeci). Także jeżeli masz wyłączony napęd to przy każdym zatrzymaniu napęd automatycznie się włącza (kontrolka tego nie sygnalizuje).

W związku z tym potwierdzam to że nie wiesz o czym piszesz i nie masz bladego pojęcia o zasadach funkcjonowania tych układów, a czepianie się słowa "komputer" tylko to potwierdza. Tak potocznie się nazywa moduł autotronic i nie gryź mnie po kostkach jak nie masz innych argumentów do dyskusji.

Jeszcze raz uważaj z tymi radami bo możesz kogoś wpędzić w spore koszty.

 

miałbym do cie bie taka prosbe od nie dawna jestem posiadaczem MF 3095 dynashift i jak ostatnio jechałem po drodze asfaltowej to miałem odczucie jak by mi sie non stop przedni naped właczał i wyłaczał znajomy mechanik po sprawdzał mi elektrozawory i mowi ze jest dobrze wszystko wiem dobrze o tym ze po wyzej 15 km/h naped sie rozłacz ajak spadnie włacz prosił bym o jaka porade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomakos
      witam.kupilem niedawno uzywanego ursusa 1134 i niestety ma pewne braki w elektryce np nie wiem jak wlacza sie blokada przedniego mostu czy powinien byc oddzielny wlacznik elekt. czy moze wlacza sie automatycznie po wcisnieciu blokady tylnego mostujesli ktos pracuje na tej maszynie lub podobnej prosze  o podpowiedz.z gory dziekuje
    • Przez danny82
      Po wymianie oleju w skrzyni biegów w Zetorze 9540 półbiegi przestały działać. Dwukrotne rozbieranie i sprawdzanie czy nic dziwnym trafem sie nie uszkodziło nie przyniosły oczekiwanego rezultatu . Okazało się, że hipol nie zabardzo nadaje sie do skrzyni. Wymiana na olej zalecany przez producenta i wszystko gra. Jednak ostatnio przydała mi sie blokada i co sie okazało. Po wciśnieciu stopki, z okolicy sprzegła wylewa sie spora ilośc oleju. Nie wazne czy ciagnik jedzie, czy stoi , czy jest na biegu jałowym. Olej wyglada troche jasniej niz olej silnikowy i ma zapach oleju przekładniowego. Dodam że poziom ileju w skrzyni jest prawidłowy, a kolor jakby dopiero co wlany.Prosze o pomoc.
    • Przez BooLoo
      Witam.
      Mój kolega posiada Ursusa 3512. Niedawno jadąc pod górke użył blokady mechanizmu różnicowego. Wtedy coś strzeliło. Prawdopodobnie poszły tryby. Wczoraj mieliśmy zabrać sie do pracy nad nim jednak kumpel zgubił gdzieś katalog ze schematem. I tu pojawia sie moja prośba czy mógł by ktoś przysłać skan z katalogu Ursusa (chodzi mi o sam tył ). I czy w ogóle ktoś kiedyś naprawiał takie rzeczy w tym Ursusie ?
      Z góry dzięki za pomoc .
    • Przez typoli
      Co sądzicie o tej blokadzie skrzyni w zetorze http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/473462-blokada-skrzyni-zetor/
    • Przez Adam9125
      Witam.
      Otóż mam taki problem z MF 3690 dynashift
      Ciągnik odpala normlanie ale po dopaleniu nie moge przełączyć żółw/zając ani włączyć napędu i blokady. Ale czasami wszytsko działa normalnie tak jak powinno. Treaz odpaleniu słycgać że skrzynia się ząłącza bo szrpnie lekko do przodu i załączy się dynashift a po chwili skrzynia i dynashift się wyłącza i zostaje na wolenj slrzyni biegów.
      Co to może byc za przyczyna??
      A możę ktoś zna się na elektronice w tym modelu co mógłby podjechać do mnie i zobaczyć o co chodzi? (okolice Nowej Soli, woj, lubuskie)
      A tą przyczyną może być zepsuty czujnik cisnienia oleju w skrzyni?
      Pozdrawiam
×