Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Swoją drogą to @Jontek poważny gość, znający się narzeczy a silnik ma w "głębokim poważaniu". Wiedząc o tym że ciągnik był nie używany 5 lat powinien zacząć prace od wymiany oleju w silniku( bez względu na cokolwiek) a nie zajmowaniem się pierdołami typu "tuning optyczny".

Opublikowano (edytowane)

Z całym szacunkiem dla nowego właściciela ursusa ale gdybym to ja kupił pojazd który 5 lat stał to bym go nawet nie próbował odpalić bez wymiany oleju , ale może przewrażliwiony jestem na tym punkcie . W moich sprzętach olej to podstawa i termin jego wymiany jest bezwzględnie przestrzegany , zdaję sobie sprawę że taki silnik to nawet na kujawskim z niekoniecznie pierwszego tłoczenia popracuje ale tu muszę przyznać że ptaszyna ma dużo racji .

 

Jontek co do płukania silnika to ropy nie lej , aby wyczyścić silnik z osadów są teraz dostępne odpowiednie płukanki np.

http://allegro.pl/liqui-moly-engine-flush-plukanka-pro-line-2662-i3994136964.html

Edytowane przez pepe2
Opublikowano

Panowie, mea culpa, mea maxima culpa.

Tylko ta wycieczka osobista... no kurczę, niepotrzebna.

Przecież pisałem, i to parę razy, że planuję wymianę oleju. Z różnych przyczyn nie dałem rady jej zrobić, a potem przyszła piękna, słoneczna, sobota i trzeba było wyrwać parę (dziesiąt) słupków od starego płota. Podjąłem ryzyko i użyłem ciągnika (wcześniej katowałem w tym celu osobówkę). Ostatecznie nie ma tego złego, coby na dobre nie wyszło, bo nie muszę zrzucać nowego oleju żeby się dobrać do pompy i zaworu... Doceńcie chociaż, że cały czas kontrolowałem "światełko" i jak tylko zaczęło świecić, to gasiłem i studziłem silnik! ;)

 

A na poważnie: jak zdiagnozować czy przyczyna leży w pompie, w zaworze, lub w panewkach?

I czy prawdę mówił mój sąsiad, że jeśli panewki to tylko korbowodowe, a nie główne?

A wszystkie moje problemy podsumował krótko: "a gdzie ty będziesz tyle jeździł, żeby go zagrzać?" :D

Opublikowano

Poprawcie mnie jeśli się mylę ale czy nie jest tak że w tych silnikach pomiar ciśnienia jest brany z wałka rozrządu ? , bo jeśli tak to wymiana panewek na wale korbowym niewiele pomoże .

Opublikowano

Kontrolka ciśnienia jest wpięta w magistralę olejową. Zbyt duży wyciek oleju w którymkolwiek miejscu powoduje spadek ciśnienia. I nie ma to znaczenia czy są to panewki wału, pompa oleju czy panewki wałka rozrządu.

Opublikowano

O ile ja się orientuję (ale zastrzegam, nie jestem "silnikowcem") to nie ważne gdzie mierzymy. Ciśnienie w całym obwodzie jest jednakowe, a jak spada to nie ważne czy przed miernikiem czy za...

Opublikowano

Panowie, mea culpa, mea maxima culpa.

Tylko ta wycieczka osobista... no kurczę, niepotrzebna.

Przecież pisałem, i to parę razy, że planuję wymianę oleju. Z różnych przyczyn nie dałem rady jej zrobić, a potem przyszła piękna, słoneczna, sobota i trzeba było wyrwać parę (dziesiąt) słupków od starego płota. Podjąłem ryzyko i użyłem ciągnika (wcześniej katowałem w tym celu osobówkę). Ostatecznie nie ma tego złego, coby na dobre nie wyszło, bo nie muszę zrzucać nowego oleju żeby się dobrać do pompy i zaworu... Doceńcie chociaż, że cały czas kontrolowałem "światełko" i jak tylko zaczęło świecić, to gasiłem i studziłem silnik! ;)

 

Z tą wycieczką jak mnie miałeś na myśli to się nie zrozumieliśmy, nie miałem na celu Cię obrażać czy ośmieszać tylko jakoś ciężko mi zrozumieć takie podejście do silnika.

Że nie wymieniłeś oleju nie musisz Się tłumaczyć bo jak zrobiłeś krzywdę to tylko sobie ( silnikowi).

Jeszcze powiem że z mojego doświadczenia to silnik mógł być "zdrowizna" tylko kilka godzin pracy na starym przepalonym i zważonym( zjełczałym) oleju doprowadziło go do stanu o którym piszesz.

Tak że popracuj jeszcze trochę to nie będziesz Miał dylematu gdzie zajrzeć, jak zmierzyć bo będzie nadawał się tylko do kapitalki. (żart)

Opublikowano

Ok, przyjmuję krytykę (k..., sam się krytykuję i pluję w lustro, ilekroć na nie spojrzę!), ale jest coś takiego jak empatia...

Wiem, że to iż rozgrzałem silnik, nie zaszkodziło mu. Do takiej samej temperatury dogrzałbym go przed spuszczeniem oleju i na jedno by wyszło... Ale zakończmy publiczne pranie bolączek (moich), jak co to pw.

Sytuacja na dziś jest jaka jest (pomińmy kto jest temu winien) i idźmy dalej, czyli potrzebuję pomocy (albo otuchy) w wyjściu z sytuacji i konstruktywnych porad albo "zasłony milczenia"

Konkretnie: jeśli zastosować płukankę polecaną wyżej to muszę znów rozgrzewać silnik. Czy rachunek potencjalnych zysków do potencjalnych strat Waszym zdaniem jest za płukaniem, czy bezwarunkową wymianą oleju (no a w konsekwencji kolejną po kilkunastu godzinach)?

PS Nie obraziłem się, i jeszcze długo się nie obrażę, bo nie jestem panienka, ale forma mnie zabolała - sam bym takiej nie użył.

 

A z innej beczki: jak przekonać adminów, że nie interesują mnie "byczki"? Ciągle w dolnym prawym rogu forum znajduję jako "polecane dla ciebie" odnośniki do zdjęć bydła...

Opublikowano

Z płukaniem bym się powstrzymał. Wolał bym zdjąć michę i choć by pompę i zawór sprawdzić. Nie wspominając o tym że możesz zajrzeć na panewki. One w pierwszej kolejności cierpią.

Następna sprawa czy warto płukać? Odkręcisz michę to wytrzesz to co osiadło ze starego oleju. Na reszcie silnika nie będzie tego wiele i według mnie nie ma potrzeby płukać. Możesz jeszcze sprawdzić co jest pod pokrywkami rozrządu.

Opublikowano

Mam i adblocka i noscripta. Ale nie potrafię ich jakoś selektywnie ustawić. Na przykład teraz, w czasie pisania odpowiedzi tną mi wszystko do poziomu starego, DOSowego edytora...

Gość czacha17
Opublikowano (edytowane)

macie chlopaki zdjecia przerobki kolumny kierowniczej w c4011 a kolumna od c-360 z ciegnami gazu od c-360

 

Sąsiad ma 4011 i zmienił kolumnę na taką od c 360 , szczegółów nie znam ale mówił że musiał wycinać zbiornik paliwa a potem spawać go -kleić .

 

Jontek zmierzyłeś już to ciśnienie oleju na zimnym i gorącym silniku ? ,jeśli tak to napisz co stwierdziłeś .

Edytowane przez czacha17
Opublikowano

Sąsiad ma 4011 i zmienił kolumnę na taką od c 360 , szczegółów nie znam ale mówił że musiał wycinać zbiornik paliwa a potem spawać go -kleić .

 

Jontek zmierzyłeś już to ciśnienie oleju na zimnym i gorącym silniku ? ,jeśli tak to napisz co stwierdziłeś .

JA TO TAK ZROBILEM Z BLACHY 10MM BEZ SPAWANIA DO OBUDOWY SPRZEGLA WARTO MEKA SIE SKACZYLA Z KOLUMNA OD C 40-11

post-118035-0-29760500-1394386830_thumb.jpg

post-118035-0-01651600-1394386860_thumb.jpg

post-118035-0-57966900-1394386891_thumb.jpg

post-118035-0-54813800-1394386914_thumb.jpg

post-118035-0-93348300-1394387027_thumb.jpg

post-118035-0-90755700-1394387162_thumb.jpg

Opublikowano

Na razie zająłem się zarabianiem pieniędzy, nie ich wydawaniem. Ale namierzyłem znajomego z manometrem i ma on podjechać w wolnej chwili i pomierzymy.

Fajnie ta kolumna wyszła... Mogę wiedzieć ile to kosztowało (ze wszystkimi częściami i przeróbkami)? I jakie jeszcze części i roboty się z taką przeróbką wiążą? Tak na przyszłość, gdybym rezygnował ze wspomagania...

Opublikowano (edytowane)

Na razie zająłem się zarabianiem pieniędzy, nie ich wydawaniem. Ale namierzyłem znajomego z manometrem i ma on podjechać w wolnej chwili i pomierzymy.

Fajnie ta kolumna wyszła... Mogę wiedzieć ile to kosztowało (ze wszystkimi częściami i przeróbkami)? I jakie jeszcze części i roboty się z taką przeróbką wiążą? Tak na przyszłość, gdybym rezygnował ze wspomagania...

 

przerobka duzo swojej pracy blacha 10mm i jedziesz z tym koksem zdjecia wszytko pokazuja gaz reczny i nozny tez przerobilem na c-360 wszysstko smiga i jest super koszt jakis100 zl nie liczac swojej roboty kolumny kierowniczej i ciegien od gazu ale warto dobrze ze zbiornik mialem od c -360 ale pedal od sprzegla terz trzeba bylo zmienic ale przerabiac nie oplaca sie bo nowy pod c-360 kosztuje 21 zl warto

Edytowane przez tomasz2555

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Majorfarm
      Witam szukam kogoś ponieważ planuje przerobić swojego Kosika rozsiewacz kos aby wchodził big bag 500kg używamy tego kosa do wapna a znudziło się sypać wiadrem obrabiamy 40ha i nie opłaca mi się kupić rcw tak że proszę nie pisać aby kupić coś lepszego do nawozu mam rozsiewacz 800kg ale wapno granulowane nim nie idzie dlatego kos 
    • Przez Hubert21
      Witam Koledzy mam takie pytanie odnośnie świecy płomieniowej chciałbym  się dowiedziećjakiej wielkości jest mufka którą wspawóje się w kolektor i czy jest możliwość dokupienia samej takiej mufki bo chodzi mi o to że  mam aktualnie zdjęty kolektor ale nie chce narazie kupować świecy ale chciałbym już wspawać mufke na przyszłość żeby było już gotowe i żebym mógł założyć tylko świece
    • Przez jaco512
      Myślał ktoś nad tuningiem : turbo czy inne zabiegi żeby było z 60 km?
      może praktykował ktoś wyciszenie jej?
    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez sidkoz
      Prosze o kontakt z tym Panem od ursusa C360 4x4
       
      Program do doboru kół zębatych:
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/172422-program-do-doboru-z%C4%99batek-w-przystawkach-nap%C4%99dowych/

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v