Skocz do zawartości

Ursus C-385 - zmiana silnika na 6-cylindrowy Perkins z Claasa Mercatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Użytkuje ursusa c-385 z silnikiem 6 perkinsa od tamtej zimy. Ciągniczek sprawuje się super. Ma przerobioną skrzynie na szybką i gdy założyliśmy do niego ten silnik prędkość wzrosła do ok.50km/h. W naszym silniku nie trzeba było robić praktycznie żadnych przeróbek ponieważ silnik został wyciągnięty z ursusa 3110. Przerobiliśmy tylko obrotomierz ( z elektrycznego na mechaniczny) napięcie alternatora i podobne d*perele. Silnik przed założeniem przeszedł kapitalny remont (tuleje, tłoki, pierścionki, wał itd.). Przodek także założyliśmy od ursusa 3110 oczywiście po tulejowaniu. Długość ciągnika się nie zmieniła lecz przednia oś przesunęła się kilka centymetrów do tyłu. Jestem bardzo zadowolony z tej przeróbki, ciągnik jest żywszy w szybciej wkręca się na obroty.

Opublikowano

tylko, że wstawiając silnik od ursusa 3110, masz już gotowe mocowania do skrzyni pośredniej bo to jest silnik montowany fabrycznie w ursusie i znikome modyfikacje były nie wielkie... ale bez wymiany przodka. w mając silnik od kąbajnu podejżewam,że musiasz dorabiać płytę przejściową oraz przodek.. więc nie wiem czy to jest jakiś sens... bo koszt zamontowania silnika przewyższy sam koszt silnika... może poszukaj sinika od 385 za 2-3 tyś a jak nie to podzwoń po gościach co handlują cześciami do ursusów , może pójdą na zamianę za dopłata , jak dorzucisz im 2 silniki... ;)

Opublikowano

No silniczek fajny.Ale jak przyjdzie wymienić filtr to cuda niewida się dzieją,jak będzie pękać odstojnik :D

Ja w mercatorze 75(widzę że taki sam silnik) to mam takie od 360.Pięć minut i zmienione,a takto to cuduj,odpowietrzaj....

Opublikowano

Miałem przyjemność odpowietrzyć ten silniczek i powiem, że bardzo ciężko jednej osobie to zrobić, trzeba luzować wtryski i powoli kręcić rozrusznikiem. Schodzi długo i sporo ropy idzie na ziemię.

Opublikowano

wszystko pieknie piszecie ale odpowietrzyc silnik perkinsa jest prosto ale wez odpowietrz mf 699 :D a mialem z tym doczynienia nie potrzebuje nowego silnika do mojej 80-tki poniewaz zeby zrobic moj wystarczy wymienic walek rozrzadu potrzebuje tylko maszyny z wieksza moca wiem ze bedziecie pisac ze trzeba sprzedac i kupic no ale wez i sprzedaj w tych czasach jest maszyn tyle ze nie kazdy chce kupic stary wyslozony traktor

a co do silnika z claasa to sroby beda pasowac do 12

Opublikowano

Sąsiad ostatnio zmienił sobie silnik z 4 na 6cyl (martina). On miał dobry silnik, gdybyś chciał ten silnik 4 cyl. to daj znać.Służył jako ciągnik pomocniczy. Myślę że dużo by nie chciał, Chłopaki by Ci nawet odpalili go na miejscu na próbę. Pisz na PW

Opublikowano

no tak, skoro potrzebujesz większego??? ale jak wsadzisz większy silnik to i tak to pozostanie ciągnik bez napędu... a i moc wtedy nie bedzie wykorzystana tak jak powinna... może lepiej kup sobie jakąś 1224 lub coś podobnego , a 385 zostaw jako pomocniczy...

Opublikowano

mnie najbardziej interale ja potrzebuje wiekszego bez napedu mam 12 i mam 914 z napedami ale i tak wiem ze bedziecie pisac ze lepiej kupic taka ludzka natura interesuje mnie tylko czy ktos zakladal silnik 6 perkins lub cos podobnego

Opublikowano

Z tego co widzę wszyscy doradzają, żeby kupić inny itd. Po pierwsze wszystko kosztuje i nie każdy ma pieniążki na nowy sprzęt. Wiem, że ta przekładka silnika też nie jest darmowa ale na pewno wyjdzie taniej. Po drugie trzeba ulepszać swoje sprzęty adekwatnie do swoich potrzeb a nie stare na złom i po nowe do fabryki. Nie każdemu jest potrzebny nowy class czy nh. A po trzecie (wiem to z doświadczenia) nic nie cieszy oka tak jak sprzęt wykonany/przerobiony własnymi rękami :).

Opublikowano

dobrze napisane i nic tak niedenerwoje sasiadow jak to ze cos sie udalo :D jutro wstawie stary silnik do szopy i zaczne ogledziny jak by co fotki podrzuce co do jego sprzegla

Opublikowano

na twoim miejscu to bym wystawił nawet po jakies 1.5 tyś silnik od c385 i od tego kombajnu i już masz 3 tyś dołożyć ok tysiaka i masz silnik od 1224 z jakieś rozbiórki z zachodu i na pewno ci koni starczy

Opublikowano (edytowane)

Ale w takim wypadku trzeba się nagimnastykować i nie zawsze się uda. Wiem jak ciężko jest sprzedać silnik od c-385 bo sam szukałem kupca ponad pół roku a tutaj mówimy o sprzedaży dwóch silników. A nawet jeśli sprzeda silniki i będzie miał pieniążki na zetorowską 6-tę to wątpię, że w tak krótkim czasie (bo rozumiem, że ciągnik ma wyjechać na wiosnę w pole) znajdzie nie zajechaną 6tkę z zachodu. Niemiec nie wyjmuje silnika z ciągnika bez powodu. A @karo0l1 ma ten silnik już troszeczkę czasu i wie co siedzi w środku. Jeśli ktoś ma do tego dryg to dlaczego miałby nie poprawić fabryki? A poza tym ciągnik z zetorowską 6tką to nie jest już to samo. Jest dłuższy i mniej zwrotny no i oczywiście żaden silnik nie jest tak żywy jak perkins (wkręca się tak szybko na obroty). Poza tym spalanie tego silnika perkinsa jest niewiele większe niż spalanie zwykłej c-385. A co do zetorowskiej 6tki to potrafi spalić dużo więcej ( wiem bo mam oba silniki).

Edytowane przez Mmmarcin
Opublikowano

Nie wydłuży się wiem ponieważ sam mam ten ciągniczek. A co do sprzęgła to napewno można gdzieś dokupić od ursusa 3110. Ja kupowałem silnik w miejscowości Golub-Dobrzyń i ten pan ściągał te ciągniki i miał do nich części (może sprzęglo też by się znalazło). Swoją drogą to owy pan od którego kupowałem silnik robił w c-385 ciekawszą przeróbkę mianowicie zakładal silnik v10. Coś około 320 km. Moim zdaniem to już przesada bo to raczej już nie ciągnik a samolot. Ale nikt mu tego nie zabroni skoro ma czas i chęci to czemu nie :).

Opublikowano (edytowane)

O ile przypuszczam to silnik od kombajnu będzie miał inna przystawkę i obudowę sprzęgła jak to bywa w bizonie no chyba że jest już zmodernizowany i ma inne rozwiązanie niż w kombajnach ale to stary typ silnika więc będzie jak piszę.A druga sprawa 2 gary więcej to ciągnik musi być dłuższy o te 20 centów względem osi no chyba że oś zamontujemy pod miską olejową co się mija z celem.

Edytowane przez balcerek1
Opublikowano

320KM w C-385 to przesada, ale chciałbym zobaczyć taką V10 Merca (z Claasa Commandora albo lepiej z sieczkarni, z turbo :lol:) w takiej 16-stce. Głowice by wystawały poza maskę, jeszcze jakby miał bliźniaki... :rolleyes: :D :rolleyes: Full bajer ;)

 

Co do założenia Perkinsa, to koszty nie powinny być większe od kosztów zakupu silnika od 12-stki. Zrobić trzeba płytę przejściową i znaleźć odpowiednie sprzęgło. Reszta to spawanie, cięcie, itd., czyli robocizna.

Ramę i mocowania można przespawać, dociąć, itd. Najgorzej więc z tym sprzęgłem i płytą.

Opublikowano

skoro masz już 2 z napędem, to już nie ma co proponować innych silników... ;) sam w tym roku wstawiłem silnik 0d 16 do mojej 12, bo po prostu potrzebowałem ciągnika 150 km na 4 biegach a jak wiadomo 1614 to ze swiecą szukać na 4 skrzyni... ;)

niby to te same silniki ale też muasiałem się nalatać , a to przewodu nie ma , a to podkładki , a to opaski na przewód... ;) a jak bedziesz dorabiał silnik to dopiero się nalatasz, za pierdółkami... ;)

Opublikowano

Dokładnie. Te d*perelki są najgorsze a szczególnie jeśli sklep z częściami jest daleko. W moim przypadku to 10km od domu. Przy składaniu czasami było 10 kursów dziennie po takie d*perelki jak opaski, pasek klinowy, śrubki, podkładki itd.

Opublikowano

Wg konedata mercator 70 z silnikiem PERKINSA ma moc 105 KM. To daje 20 KM w orce zamiast pługa 4X35, pług 4X40 to daje 20 cm więcej. W agregacie zamiast 3,6 m , 4,2 m to daje 0,6 m więcej. W gruberze zamiast 2,1 m (5 łap), 2,6 m (6 łap). No nie wiem czy warto taka przeróbke robić. A co do smarowania to zdjąć miske olejowa, zdjąć pokrywe zaworów i dwie pokrywki z lewej strony po odkręceniu których widać popychacze. Podgrzać olej ,podłozyć pod smoka, krecić silnikiem i patrzeć gdzie najwięcej oleju leci. Może w ten sposób sie coś niepokojącego zauważy. Olej może lecieć wałem, wałkiem rozrządu, szklankami, popychaczami, dźwigniami zaworowymi. Ja miałem taki przypadek, że kupiłem nowy wał i mechanik jak go zakładał to mówił że luźnawy jest i miał racje bo od samego początku słabe ciśnienie na wale było. Może za bardzo wał był szlifnięty. Albo w c-330 mialem taki przypadek, że za pompą oleju rurka była pękniętam i ciśnienie gubiła. Albo miałem przypadek, że do zaworu (który reguluje ciśnienie w układzie) miedzy kulke a gniazdo dostał się wiórek i ciśnienia nie było.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krychu
      Mam problem z moją 1014. Rok temu wymieniłem głowice na całkiem nowa ze względu na nieszczelność starej. Po roku czasu pod dwoma wtryskami zaczął lecieć płyn chłodniczy. W C360 jak miała miejsce taka sytuacja to się wymieniło tulejke i było ok. Jak to wygląda w urusach c385? Czyżby głowica była walnięta?
    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v