Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z moim mf 6190 o tuz nie ma półbiegu D a trzy pozostałe działają. Nie świeci się kontrolka od D gdy się go włączy i dalej jedzie na C i świeci się C. gdzie szukać usterki które kostki sprawdzać? Wtyczki przy elektrozaworach czyściłem. pozdrawiam

Opublikowano

Nikt nic nie wie w tym temacie? Dodam jeszcze ze czasami nie zawsze świeci mi się kontrolka od napędu... pomimo tego ze napęd jest włączony kontrolka raz świeci a raz nie...

Opublikowano

Z ta kontrolka to moze byc ze zarowka styk gubi, albo kabel sie poluzowal przy wtyczce, musialbys wyciagnac zegary i popatrzec. Z tym polbiegiem to zdejmij kable od elektrozaworow i zobacz wtedy czy bedzie polbieg D bo powinien wtedy byc jezeli mechanicznie wszystko jest w porzadku. Jak bedzie to byc moze juz cos sterownik zaczyna szwankowac

Opublikowano

Tak jak kolega wyżej pisał zdejmij wtyczki od elektrozaworów DYNA (są dwa schowane za blaszaną osłoną widoczne od razu przy prawym stopniu) Z tego co wiem to D nie jest półbiegiem tylko biegiem. Po odpięciu wtyków powinno być bark ABC a jechać będzie tylko na D. Tak będzie jeżeli mechaniczne wszystko jest OK. Jeżeli ciagnik będzie jeżdził na D to wykręć i sprawdź te dwa elektrozawory. Mianowicie sprawdź prąd jaki pobierają elektrozawory (powinno być ok 1 ampera) i czy nie są zaśniedziałe. Tyle mogę podpowiedzieć.

Opublikowano

a na jakiej zasadzie działają półbiegi ponieważ u mnie nie świeci kontrolka B i jak wlaczą na B np transport ciezki, orka to jakby mi sie slizgal jak na sprzegle

Opublikowano

Panowie, taki problem.

 

6190 z polbiegu A przerzuca dopiero na C, polbieg D też  nie działa. Czyli nie działa tak jakby B i D.

A jak się zrzuca w odwrotnej kolejności to działa tak jakby B i C, bo jak się zrzuca z C na B to czuć, aczkolwiek już na A nie przerzuca. 

 

W dodatku nie czuć że przerzuca na D ale jak się jedzie to osiąga maksymalną prędkość 41km/h. 

 

Zgłupialem i nie wiem czy problem jest mechaniczny czy elektryczny. 

 

Komputer miałem nowy w tamtym roku włożony 

Opublikowano (edytowane)

Posprawdzaj kostki przy kompie. Kiedyś jednej nie docisnąłem i było podobnie. To co jest na zegarach to nie istotne. Bo jak masz jakiś problem elektryczny to z automatu masz półbieg D wbity. 

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Masz tutaj kartkę z serwisowki, opisane kostki, konektor A to te z autotronica. Sprawdź żarówki, wajchę, a później napięcia na elektrozaworach na poszczególnych biegach. Wszystko jest fajnie opisane. Elektrozawory masz po prawej stronie. Od sterownika wychodzi przewód zielony-kość słoniowa. Takie kolory mają + elektrozaworów dynashift. Ja mam ostatnio że swoim problemy ale to problem na osobny temat. Jutro się pochwalę... 

Screenshot_20200626_201457_com.google.android.apps.docs.jpg

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
  • Thanks 1
Opublikowano

Odświeżam. 

Nie miałem czasu zająć się problemem od strony elektrycznej.

 

Jedyne co zauważyłem to że po odpaleniu wszystko jest ok. Jak pochodzi chwilę to znikają te polbiegi i przerzuca tylko na D w górę, A w dół z C na B. 

 

Jeśli problem jest hydrauliczny to co może być nie tak? 

Opublikowano (edytowane)

Masz wyżej kartkę z serwisówki - co Ci więcej można niby pomóc ? Szklanej kuli nikt nie ma i za ciebie nie pomierzy. Sprawdź napięcie przy przerzucaniu wajchą - wtyczka A czyli ta duża na kompie. Piny masz opisane. Oczywiście przy wyłączonym silniku, a na włączonym zapłonie. Jak jest ok to wtykasz wtyczkę do kompa, odpinasz wtyczki elektrozaworów i sprawdzasz napięcia na poszczególnych połówkach. Ostatnio rozgrzebałem całą instalację przy kompie i to jest prościutkie jak szpagat. Na półbiegi idzie osobna wiązka, która jest łączona przed wtyczką, która wchodzi do kompa. Kabel zielony i kość słoniowa. Sprawdź też wiązkę od czujnika temperatury skrzyni. 

A problem leży w elektronice.

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
  • Thanks 1
Opublikowano

Problem był w cewce. Była popękana i przestała działać. Niestety wygląda na to, że przez tą awarię uszkodzeniu uległy tarczki półbiegów. 

 

Wymieniał ktoś z was takie tarczki? Jak wygląda to jeśli chodzi o stopień skomplikowania, czasochłonność oraz finanse?

Opublikowano (edytowane)

Trzeba rozjechać traktor i wytargać kosz. Koszta to jak masz katalog to sobie policz ile wyjdzie za tarczki, przekładki. Może wyskoczyć przy okazji, że jakieś Łożysko się kończy więc dokładnie nie oszacujesz. Jakie teraz masz problemy, że tak twierdzisz? Ślizga się ? Widzisz gdybyś odpiął zasilanie z elektrozaworów miałbyś cały czas na d i jeżeli doszło teraz do awarii to byś jej uniknął. 

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Wnioskuje na takiej podstawie że gdy jadę na 4D to jeśli ma lekko z górki to osiąga maksymalną prędkość, ale gdy jest po prostym to obrotomierz zamyka zegar, A prędkość około 25 km/h.

 

Najgorzej jest na 4. N innych biegach wydaje się ok. 

 

Jutro ma być cewka, założę ale wątpię że to pomoże bo gdy przełożyłem cewke z wałka to polbiegi działały jednak działo się to co opisałem powyżej. 

 

Obstawiam, że tarczki już były słabe A awaria dokończyła dzieła. 

 

Można to samemu ogarnąć bez większych problemów? 

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli ślizga się na 4D to winne jest raczej sprzęgło główne. 

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Najprościej mówiąc na półbiegu D jedziesz tak jakby bez kosza Dynashift, tzn wszystko kręci się bez użycia tarczek. Jeżeli na tym półbiegu Ci się ślizga to czyli ślizga Ci się sprzęgło główne. Jest to również sprzęgło mokre. Mogą być zużyte tarczki. Zanim go jednak będziesz rozpoławiać warto sprawdzić ciśnienie na wciśniętym i wyciśniętym pedale sprzęgła.

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Może nie idzie na polbiegi D ciśnienie, ale tarczki dalej tam są. W każdym razie też mnie to zastanawia. 

 

Sprzeglo miałem robione 2 lata temu przez serwis MF, dlatego mnie zastanawia czy siadlo by tak. 

 

W którym miejscu zmierzyć to ciśnienie? 

 

I dlaczego sprzęgło slizga tylko na D. Nie powinno na wszystkich biegach?  

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez marian20
      Witam. Mam zamiar kupić MF 6150 lub 6160. Niedawno sprzedałem MF serii 30XX. Miałem z nim sporo problemów. Na co mam zwrócic uwage podczas zakupu MF z tej serii aby się nie "wkopać". Chodzi mi o dokładna instrukcje po kolei jak spradzić stan techniczny ciagnika. Jakie sa elementy najbardziej awaryjne w tej serii? pozdrawiam
    • Przez Holuzniak
      Witam .Zamierzam kupić Massey 6190 mam na oku takowy na angielskich tablicach ...mam pytanie do was jak jest z zarejestrowaniem takiego ciągnika ,jakie musi mieć papiery i co opłacone itp ,może ktoś z Was rejestrował ciągnik z Angli ,Irlandi i podpowie mi jak z tym jest a wogule to co sądzicie o 6190 tuz, przedni wom , dynashift - wady ,zalety tego modelu i na co zwrócic szczególną uwagę podczas wyboru .ma to być mój pierwszy zachodni ciągnik więc proszę o wyrozumiałość . A może ktoś wie namiar na dobrego zadbanego takiego Masseya może być bez przedniego wom ale z tuz (jakieś namiary na handlarzy masseyami )Pozdrawiam
    • Przez tom446
      Witam mam problem a mianowicie po wciśnięciu sprzęgła nie zapala się kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni zaświeci się tylko przedni napęd i wszystkie kontrolki od dynashifta  po chwili gaśnie i zaświeci się zająć i polbieg D i strzałki od kierunku jazdy .Co może być przyczyną tego ?Wydaje mi się że jest sprzęgło zapowietrzone czy to morze być przyczyną? 
    • Przez galoni
      Panowie w MF 6190 skończyły mi się szczotki w alternatorze, dałem do naprawy, gościu mi wymienił między innymi łożyska, szczotki wraz z regulatorem. I teraz mam cyrk, tzn. Gdy pracuję na obrotach to jest ok. Jak jest na małych obrotach (jałowych) to blokuje mi EHR (zaświeca się ten wykrzyknik EHR i lekko się żarzy ten wielki wykrzyknik na desce rozdzielczej razem z kontrolką lądowania  ), jak odblokuję to po paru sekundach znowu się zablokuje . Mierzyłem ładowanie to ma 14.5 na wolnych obrotach i 14.7 -14.8 na wysokich. wydaje się dobre. Niewiem co jest grane. POMÓŻCIE bo mnie zaraz trafi...
       
      Nagrałem filmik i tam widać co się dzieje ZOBACZCIE...
      https://youtu.be/JWemIxcpDXY
    • Przez KubaMF
      Witam, po dłuższym czasie jednak rezygnujemy z poszukiwań zetora i ursusa. Dużo poczytaliśmy na temat wyżej wymienionych casów i fergusonów. I teraz jednak będziemy celować w te modele. I tu moje pytanie co waszym zdaniem będzie lepsze ? Budżet 75000-80000 zł, areał 20 ha z tendencją wzrostową. Ciekawi mnie głównie case, skrzynia jest bardzo fajna bo nie jakoś bardzo rozbudowania jak w mf i myślę że tym samym jest mniej awaryjna. Najbardziej ciekawi mnie silnik bo w każdym mx-ie jest ten sam silnik tam sama pojemność itp. Więc tu moje pytanie na jakieś podstawię jest tutaj zwiększana moc z każdym modelem, dawka paliwa ? Jak oceniacie która marka jest bardziej przyjemniejsza w jakiś naprawach, już przerabiałem tryliard razy który się bardziej psuje ale ja jestem zdanie że wszystko co by nie było się psuje, więc pytam się o koszty takie mniej więcej  Wiadomo że będzie głównym ciągnikiem i przeważnie to jakieś ciężkie prace. Dziękuje za pomoc w wyborze 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v