Skocz do zawartości

[MTZ 82] Pękające tuleje i półosie przedniego napędu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jak do przodu ciagnie a do tylu nie to nie zalacza ci sie 3 stopien napedu najpierw wyreguluj dzwigienke ta co wlaczasz przedni naped. Mialem to samo ale u mnie jednego duzego segera nie bylo w skrzynce rozdzielczej i caly meczanizm przesunol sie do tylu i nie moglo sie zazebic na stale. A jak chcesz ta tuleje to zadzwon do agrorolnik w parczewie kontakt znajdziesz w internecie. Maja tam wszystko do mtz

Edytowane przez robi57362
Opublikowano (edytowane)

W przednim moście ( krzyżakowy ) pojawił się wyciek oleju. Puścił uszczelniacz przy tym podwójnym krzyżaku idącym do zwolnicy, sama zwolnica szczelna. Trudno ściągnąć zwolnicę?

Naprawiał to ktoś? Jakieś sugestie/porady? 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez radzik445
Opublikowano

Msm nowa przystawke do skrzyni wszystko ladnie pracowalo az mi sie dźwignia zablokowala od zalanczania jak wjade na pole to poruszam walem przegubowym i mlotkiem wpukuje za dźwignie dlaczego tak ciezko to chodzi nagle jakby sie coś zapieklo oczywiscie rozmontwalem dźwignie i w środku jakby coś hamuje

Opublikowano

Wywal wałki i sprężyny od automatu i będzie chodziło jak złoto. Miałem z tym samym problem. Żle się załączało stały bo trzeba było wpierw zazębić automat. Źle się wyłączało bo łapało na automacie.

Opublikowano (edytowane)

Jak rozbierzesz skrzynke rozdzielcza to zobaczysz 8 walkow 16 popychaczy i 16 sprezynek to wyrzucisz i automatu juz nie masz. Ogolnie jak dla mnie to wyglada to skonplikowanie ale tylko w katalogupost-126979-0-79314700-1487618259_thumb.png
Wywalasz czesci numer 26 27 28 i 30

Edytowane przez robi57362
Opublikowano

A no co ty. Upierdliwe to jest gdy masz to zamontowane. Bez tego można elegancko w czasie jazdy włączać napęd i rozłączać  gdy koła nie buksują tylne a jeśli wciskasz sprzęgło, załączasz i but. 

Z tym żeby stały załączyć czy wyłączyć zawsze przepychasz się wpierw przez automat a że za każdy odpowiada inne sprzęgło kłowe to spasuje lub nie i szarpiesz się z wajchą jak wściekły.

Opublikowano

Ja zarzucam automat gdy cofam, jak zaczną koła ślizgac to wskakuje. Może za mało jeżdżę i nie zauważyłem niedogodności. Normalnie cały czas na automacie, a do tyłu mam sprzęt podniesiony, także uciąg jest zapewniony. Ojciec jak jezdzi to na kazdym uwrociu wyłącza i potem włącza. A ja to jeszcze specjalnie takiemu jednemu za miedzą wsteczny i max skręt na napędzie :D

Opublikowano

Przystawke kupilem 500mtg temu cała juz zlozona bo w obudowie łożysko bylo luźne rozebralem ten zestawik kulek już nie bylo sam brokat jak dobrze że to wywaliłem teraz elegancko lekko mi chodzi tylko kwestia załanczania bo sprężyne od dźwigni mam wywaloną i jak wyłączam napęd to poprostu dusze dxwignie w dół jak to powinno wygladac bo ktos mi gadal że jakas kulka powinna być w dźwigni

Opublikowano

W dźwigni starego typu nie ma kulek. Pręt ma dwa haczyki do zazębiania i tyle. 

Dźwignia nowszego typu... pręt przechodzi przez tulejkę w której jest zatrzask jak w skrzyni biegów na wodziku a sam pręt ma trzy nacięcia.

 

Opublikowano

Jest coś, czego nie wiesz o MTZ-ach, seweryn?  :)

 

 

Więc jeżeli u mnie lekko wchodzi napęd i nawet bez sprzęgła bez zgrzytu, to znaczyłoby, że nie mam tego automatu?

Znajomy narzeka, że ciężko się u niego napęd załącza, ale on ma na 100% to, bo MTZ orginał.

Opublikowano

To nie znaczy ze tego nie masz u mnie tez chodzi lekko i plynnie. Chcesz zobaczyc czy masz automat podnies jedno kolo wlacz naped na automat i pokrec kolem do przodu ma sie krecic a do tylu nie a jak bedzie sztywno to nie masz automatu

Opublikowano

Jest coś, czego nie wiesz o MTZ-ach, seweryn?  :)

 

 

Więc jeżeli u mnie lekko wchodzi napęd i nawet bez sprzęgła bez zgrzytu, to znaczyłoby, że nie mam tego automatu?

Znajomy narzeka, że ciężko się u niego napęd załącza, ale on ma na 100% to, bo MTZ orginał.

Heh... nie wiem wszystkiego niestety.

Przedni napęd dobrze w miarę się załącza z automatem gdy stoi na oponach przy których tylne lekko pchają przednie. Żeby w ogóle ten napęd automatyczny działał tak musi być. Ale taki układ jest paskudny, sprzeczny z zasadami. Zakładając opony tak by przód pokonywał drogę równą lub większą do 5% niż tył z załączaniem i wyłączaniem napędu zaczynają się jaja. Wtedy ten automat zaczyna przeszkadzać i dla tego u mnie wyleciał.

 

Posmarowałem przy montażu te co wymieniałem i koniec. Olał to po prostu. Dwa w ogóle nie mają kalamitek i hulają bezawaryjnie.

Opublikowano

U mnie poprzedni właściciel założył oba nowe wały, ja przez kilka lat tylko raz polałem przeguby olejem, pojeździłem, wytarłem szmatą dookoła. Prościej się nie da.

Jak siadają przeguby, to może źle coś spasowane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez flatron1984
      Witam
      Potrzebuję kosiarkę spalinową z napędem do 1000zł. W marketach znalazłem takie, tylko mógłby ktoś z forumowiczów doradzić którą warto kupić?
      1. https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artykuly/maszyny-ogrodnicze/kosiarki-i-traktorki/kosiarki-spalinowe-z-napedem/kosiarka-spalinowa-z-napedem-macallister-b-s-500e-46-cm.html
      2. https://www.bricoman.pl/otoczenie-domu/sprzet-moto-i-narzedzia-ogrodowe/spalinowe/kosiarka-spalinowa-nac-b-s450-naped
      3. https://m.leroymerlin.pl/maszyny-ogrodnicze/kosiarki-traktorki-kosy/kosiarki-spalinowe/kosiarka-spalinowa-dym1826cq-3kw-159cm3-sterwins,p258725,l73.html
      Tak na moje to chyba ta z Leroy wypada najlepiej, 3 lata gwarancji, funkcja ułatwionego rozruchu, regulacja prędkości napędu... ale może macie inne zdanie i doradzicie.
      Pozdrawiam
    • Przez miles3147
      Witam. Czy ktoś ma jakiś sprawdzony sposób na przesmarowanie krzyżaków w przednim napędzie? Do jednego może i jakoś jest dostęp ale do drugiego w żaden sposób.
    • Przez CaseMX120Power
      Witam. Mam problem z przednim napędem w moim Case MX 120. Napęd działa tylko że na skręconych kołach coś lekko blokuje koła i słychać buczenie, trzeszczenie nie wiem jak to opisać. Satelity w kołach jak nowe. przekładnie zalałem nowym olejem. Co moze byc przyczyną?
    • Przez michnik12
      Witam . Problem dotyczy tego że gdy włączam przedni napęd w ciągnik ten wogule nie ciągnie na przednie koła . 
    • Przez Krzysw5
      Witam wszystkich,
      Ciągnik Renault 103.54, od jakiegoś czasu przy załączonym przednim napędzie oraz przy skręcie słychać jakby trzaski wydobywające się z napędu. Widać nawet po  przednich  kołach, tak jakby trochę stopniowały. . Rozebrałem przedni most, wszystko wygląda ok, nie ma śladów żeby coś przeskakiwało na trybach. Zwolnice planetarne w porządku, koło talerzowe z wałkiem atakującym również, zęby jak nowe. Na satelitach w mechaniźmie różnicowym również nic nie widać - tryby jakby nowe. Dziś zdjąłem przystawkę, sądząc że tam coś znajdę, ale tryby też w dobrym stanie, jedynie wzdłużny luz na ośce. 
      W przednim moście zauważyłem też poluzowane śruby koła talerzowego, tzn odkręciłem je ręką, ale nie były na tyle luźne, żeby koło latało i jeździło po zębach, ruszało się jedynie 2 mm tam i z powrotem  ze względu na to, że otwory są większe od śrub.
      Czy ktoś może miał już taki problem. Renówka służy mi już kilka lat i jeżeli chodzi o napęd to nigdy nie było nic słychać.
      W tej chwili jest wszystko rozebranie i nie wiem czy składać, czy ewentualnie coś wymienić.
        
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v