Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
paktofonikas1987

Diagnioza silnika w 7211

Polecane posty

Objawy sa takie:

Metaliczne stukanie w górnej czesci silnika,

Przedmuch spod wlewu oleju

Dmucha z tej rurki pioneowej przy silniku (nie kojarze fachowej nazwy)

 

Czego można sie spodziewac ze co mu dolega?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    17

Dmucha z odmy :D Jak ma przedmucha to raczej pierścionki ;) A co do stukania to nie wiem co może być :D A to sie dzieje nie zależnie od obrotów silnika??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierścionki ew cos z głowica. Cały czas coś stuka. Podejrzewam coś z rozrzadem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tommy66692    17

Że z tego ma przedmuch...A że rozrząd to chyba też nie może stukać ;) Nie wiem jak to z tym rozrządem niech się wypowiedzą inni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uszzcelka jest do d*py to rozrzad może stukac. A tymi zedmuchami to tez myslalem ze to wina pierscieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miko    0

W pewnym 7211 dmuchał odkąd ja go pamiętam czyli ok.10 lat temu i chodzi do dziś, więc to nic strasznego chyba ;) U mnie też dmucha i to jak jest zimny bardzo ale ja się tym nie przejmuję :D Klient mi mechanik gadał, że to pierścionki za to odpowiadają ale nie ręcze za tą opinię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    17

Zależy jak dmucha ;) Bo jak "wieje" to chyba trzeba zmienić pierścienie.A leciutkie dmuchanie to jest norma w każdym zetorze tego typu. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dmucha dosc mocno:( Kiedys tak nei dmuchal:( CHyab trzeba bedzie remont silnika robic;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prezesmax    1

a moze zawory są źle ustawione i przez nie dmucha i walą a najprawdopodobniej to że dmucha to pierścienie olejowe a nie przegrzałeś go kiedyś albo nie spad Ci przewód od kolektora sącego i nie Zasało piachu ??


Zetor i tylko Zetor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
Objawy sa takie:

Metaliczne stukanie w górnej czesci silnika,

Przedmuch spod wlewu oleju

Dmucha z tej rurki pioneowej przy silniku (nie kojarze fachowej nazwy)

 

Czego można sie spodziewac ze co mu dolega?

Dwa tygodnie temu w 5211, w celu naprawy głównej był rozbierany silnik. Też miał przedmuchy i od dawna metaliczne stuki. Pierścienie olejowe stały i mocno poluzowała się przeciwwaga na wale. Mechanik powiedział , że to często się trafia w tych silnikach z dużym przebiegiem. Tuleje miały mały próg ale wymieniliśmy kpl. naprawczy , panewki , napawaliśmy i dopasowaliśmy przeciwwagę i na tym skończył się remont. Ten stuk u góry silnika ustał. Więc zdejmuj misę i patrz, bo silnik się rozpadnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A duzo Z tym bylo roboty i jaki koszt tej imprezy?

 

A tak wogole to czy Ty nie kupiles ode mnie kirowca?

 

a moze zawory są źle ustawione i przez nie dmucha i walą a najprawdopodobniej to że dmucha to pierścienie olejowe a nie przegrzałeś go kiedyś albo nie spad Ci przewód od kolektora sącego i nie Zasało piachu ??

 

 

Z tego co woem to byl przegrzany jak pekł dolny waz od chlodnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
A duzo Z tym bylo roboty i jaki koszt tej imprezy?

 

A tak wogole to czy Ty nie kupiles ode mnie kirowca?

Stoi jeszcze? Napęd na rozrusznik już zrobiłem ale przyszły chłody i jak go założyć w taki mróz.

Co do zetorka to w Agromie są zestawy oryginały w promocyjnej cenie, chyba po 135,-. Części plus końcówki wtryskiwaczy i dopasowanie przeciwwagi kosztowało poniżej tysiąca, a za robociznę znajomy mechanik wziął śmieszne pieniądze. Panewki pasują od 60-tki ale zakładałem oryginały Jeśli był przegrzany to stuki mogą być od zacierania się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stoi stoi. Myslalem ze juz zapomniales o nim.Chyba trzeba dzwonic do mechanika niech sie szykuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Prosta robota, mi w dwa dni rozebrał i złożył, wału nie ruszałem, nie było takiej potrzeby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
Wiec jezdzxic z tym to dosc ryzykowna sprawa co?

Raczej tak, bo jeśli stuka ta przeciwwaga i odpadnie(trzymają ją dwie śrubki), to szkody narobi. Wiesz możesz odkręcić mise i ręka wyczujesz , która przeciwwaga luźna. Zamiast zetorkiem pojeździsz trochę władymircem - będzie jakaś odmiana ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kostek    3

w zetorach tak jest ;) wujek miał tez podobna sytacje zjechał raz z pola bo coś stukał jak sie zrobiuł zimny nic tak nie było ale jak sie rozgrzał znowu zadzwonił do mechanika co moze byc wina powiedział ze moze byc wiele przyczyn az pewnego dnia sie zatrzymał skonczył swój zywot na 2 tłokach :D wiec kapitalka była a przedmuch był z kazdej strony jak raz skad nim jechał to smuga dymu :/ ale było mineło :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To bede mechanika zamawiał jak najszybciej. Władymircem? Podziekowal za niego- wieje z kazdej strony. Niech stoi i odpczywa do wiosny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
U mnie też lekko stuka ale to już tak chodzi ponad 1000mth i nic się nie dzieje

W moim te stukanie też było od co najminej 2 lat, takie jakby tulejka w korbowodzie wypracowana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
I 2 lata z takimi stukami jezdziles?

Nie były specjalnie dokuczliwe, czy zimny, czy gorący było tak samo, żadnego wpływu na moc. Sugerowało luz w główce korbowodu. Może u Ciebie są dużo mocniejsze, jak był przygrzany to może ostro stukać na zacierającym się tłoku, nie wszystkie przypadki się powtarzają. Dźwięki w silniku czasami dziwnie się rozchodzą, jak masz słuchawki lekarskie(stetoskop) to osłuchaj dobrze. Mniej więcej ocenisz na którym cylindrze, u góry czy u dołu silnika. Mechanik wymieniając tuleje mówił, że jeszcze z 10 lat by pochodził na nich po wymianie pierścieni. Największe zużycie tulei było na cylindrze najbardziej oddalonym od filtra i ze względu na nierównomierne zużycie poszły całe zestawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8
Największe zużycie tulei było na cylindrze najbardziej oddalonym od filtra i ze względu na nierównomierne zużycie poszły całe zestawy.

Jak widze to "standard" w tych modelach po przegrzaniu :rolleyes: Mój ex 7211 wysypał się identycznie jak tu opisujecie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lepez
      Witam mam problem ze swoim zetorem. Zimny nie ma sily przewalic. Nawet zakrecic. Jak odpale z pociagu to pozniej odpala bez problemu
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
×