Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja tam w to nie wierze i tyle ,nasłuchałem się nie takich historii ...sam wleje a potem plecie co do głowy przyjdzie.Robisz gościowi traktor z tego co masz pod warsztatem ,bo nie ma grosza i beczy żeby go poratować bo tu dziura w tulei itp. a potem kolo chodzi i gada że dał nowe części .

Opublikowano (edytowane)

W reno nie będę wnikał. Ciągnika nie znam. Osobiście znam tylko motocykle które mają wspólny olej z silnikiem i stary moris. Każdy inny ciągnik ma mechanizmy przekładniowe zalane olejem do tego stworzonym. Tym bardziej jeśli instrukcja wyraźnie pisze jaki ma być. Osobiście nie widzę sensu istnienia tego tematu.

Edytowane przez seweryn20
Gość Profil usunięty
Opublikowano
Jest sporo ciągników co mają identyczny olej zalecany i do silnika i do skrzyni więc nie taki do końca kretynizm...

Człowieku nie mieszaj, teraz są inne oleje, samo robienie wody z mózgu właścicielowi nowego ciągnika było kretynizmem, a jak by skrzynia się rozleciała nawet nie z winy oleju, tylko bubli jaki kiedyś potrafili zrobić, to taki kretyn zabrał by gwarancję bo zły olej wlałeś. ;[

Opublikowano

Ale co ja mieszam? Pisze tylko że w tamtych czasach wspólny olej to nie była rzadkość, na desce mojego MF-a z 1980r jest naklejka zalecająca MF-Super-Tractor-Uniwersal-Oil do skrzyni jak i silnika, w renault też mam zalecane stou mc 10w30, nie jeden mechanik był w szoku ale fabryka taki zalecała i koniec. A hipol czy superol o parametrach kujawskiego zalecali bo w naszym kraju nie było nic innego

Opublikowano

A czytałeś specyfikację oleju MF-Super-Tractor-Uniwersal-Oil? On został do tego stworzony. Poczytaj sobie o superolu i napisz czy zostało przewidziane jego użycie jako hydraulicznego czy przekładniowego. Tu kolega Mat ma rację bo mieszasz. Wyraźnie padło pytanie hipol czy superol.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak może mechanik gwarancyjny zalecać olej silnikowy do przekładni zamiast przekładniowego w nowym ciągniku jak zalecenia producenta były jasne.

Opublikowano (edytowane)

Sprecyzował bym to bardziej. Jak można zalecić superol do skrzyni biegów? To tylko i wyłącznie olej silnikowy.

A sprecyzował dla tego bo są silniki które mają wspólny olej w silniku i skrzyni. Ale jest on do tego stworzony.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Ja leje do ciapka co popadnie i smiga byle nie czerwony ATF :D ( oczywiście do skrzyni ) bo cieknie i troszkę do zimy musi się przemęczyć później hipol

Opublikowano

Wątpię czy zalany nowy superol zrobił by krzywdę tak zaawansowanej technologicznie skrzyni jaką ma C360... W silniku taż posiada koła zębate i łożyska kulkowe i jakoś nic się z nimi nie dzieje a przecież dodatkowo są narażone na działanie syfów z produktów spalania.... Nawet honda dawniej lała do skrzyń swoich aut zwykłe 10w40 i samochody śmigały, łada też zalecała to co i w silniku .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Przecież oznaczenie takie jak 10w 40 to tylko lepkość, do tego masz jeszcze określaną gęstość no i podstawa- dodatki uszlachetniające dzięki którym oleje dostosowane są do innych celów.

 

Oleje jeszcze nie są tak drogie by zaraz kombinować, zwłaszcza takie jak wspomniany Superol i Hipol

Opublikowano (edytowane)

A czasami MTZ z czasów PRL nie miały w skrzyni albo hydraulice superolu jako polskiego zamiennika oleju? Coś mi sie tak zdaje ze tak było.

Zresztą do MTZ czy Ursusa to wszystko jedno co sie wleje. Wazne żeby coś smarowało.

Edytowane przez ochen
Opublikowano

Tylko dlaczego zaraz superolem?? Przeciez sa inne geste oleje.

Superol mam ale stosuje go do smarowania lin stalowych bo do niczego innego sie nie nadaje, po nieznacznym rozgrzaniu nad kuchenka jest calkowicie rzadki jak woda.

Opublikowano (edytowane)

Jaka na przykład był zalany 30 lat temu po przeglądzie superolem i do dzisiaj może tam być zalany superol z hipole a nic jeszcze w skrzyni nie było robione od nowości także też w podnośniku i podnosi dobrze. to znaczy że superol nie zrobi nic skrzyni ?

Edytowane przez Rafallll360
Opublikowano

człowieku spuść ten olej bo Ty sam nie wiesz co tam zalałeś i co dolewałeś przez te 30 lat ,zalej olej przekładniowy i jak chodziło to będzie chodzić ...HIPOL spokojnie wystarczy ,nie ma co wydziwiać w takim ciągniku .

Opublikowano

Olej w ciągniku był na pewno wymieniany kilkanaście razy tylko nie wiem czym był zalany ostatnim razem,może to być hipol albo superol wymieszany z hipolem .Jest to wielka zagadka co w niej jest nalane.Jaki był by koszt 32 litrów hipola i jak wymienić filtr oleju hydraulicznego i gdzie on jest ?????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Zeby chodziło leciutko wystarczy załozyc przedłouzke do tego co wychodzi od silnika
      i załozyc łancuch jutro przesle zdjecia
    • Przez silver90
      Witam mam pytanie czy ktoś z was wlewał do ursusa c360 do skrzyni olej Jasol utto 10w30. Chciałbym go tym zalać żebym mógł wywracać  przyczepy nim i moim drugim ciągnikiem który chodzi na tym właśnie oleju. Co wy o tym sądzicie? Proszę o odpowiedzi. 
    • Przez Davidastra
      Witam panów mam następujący problem w moim 3p podczes pracy z womem np . prasą czy rotacyjna powyżej 1000 - 1200 obrotów silnika słychać dziwny odgłos przypomina odgłos pracujących bębnów kosiarki rotacyjnej no może jest troche tępszym odgłosem .Tylko podczas cięższej pracy WOM - em Kolega stwierdził że tak ma ten typ Ale mi się to niepodoba Dodam że wszystko sprawnie działa i lekko wskakuje WOM .
    • Przez Facundoo
      Witam. Panowie potrzebuje porady. Zrobiłem remont kapitalny skrzyni biegów w swoim 3P. Remont robiłem sam, wymienione zostały wszystkie koła zębate,wałek głowny i pośredni oraz oba wałki sprzęgłowe i wszystkie łożyska. Części pochodziły z czasów PRL. Po złożeniu wszystkiego pojawił się problem stuków na biegu jałowym. Obstawiałem,ze problem był w kole podwójnym od wstecznego biegu, rozjechałem ciągnik,wymieniłem to koło ale problem pozostał. Pytanie do was, miał ktoś może podobny problem i jak go rozwiązał? Tylko nie piszczcie, że łożyska sie rozleciały,albo igiełki na wałku sprzegłowym itd bo nie w tym jest rzecz. NA biegu jałowym oprócz wałka sprzęgłowego 1 stopnia pracują jeszcze koło stałego zazębienia, oraz dolna 2 z kołem podwójnym od wstecznego biegu. Koło podwójne wykluczam bo wymieniłem i nic to nie dało. Zostaja 2 koła i wałek. Ktoś miał podobnie ?
    • Przez kacperdw
      Witajcie,
      Mam problem ze skrzynią biegów w ciągniku ursus c360. 
      Początkowo myślałem że to wina łożysk ale gdy wymieniłem wszystkie łożyska w skrzyni to pojawiło się głośnie grzechotanie. Wszystkie łożyska wydawały się być w niezłym stanie, z wyjątkiem łożysk na trybach biegu wstecznego. Myśle że grzechotanie pojawiło się w momencie wyeliminowania luzów między trybami (po wymianie łożysk). 
      Następnie, aby nie rozbierać skrzyni w nieskończości, postanowiłem wymienić wszystkie wałki i tryby w skrzyni. Zgrzytanie zostało. Pojawia się ono na biegu jałowym a ustaje w momencie wciśnięcia sprzęgła. Po uruchomieniu skrzyni da się wyczuć (przykładając rękę do obudowy), że drgania pojawiają sie w okolicach trybów biegu wstecznego.
      Wszystkie części są nowe i oryginalne firmy ursus.
      Proszę o nakierowanie na ewentualną przyczynę hałasu, szczególnie tych którzy uporali się z podanym problemem.  
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v