Skocz do zawartości
saj

Problemy z orbitrolem mtrz

Polecane posty

saj    0

Witam mam taki problem z wspomaganiem na orbitrolu, podczas jazdy czy to na wolnym biegu czy na 9 max to cały czas musze gonic kierownicą w lewo czy może to być wina orbitrola?? Wie ktoś co to może być??

Edytowano przez saj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Może być orbitrolem, luzami w układzie kierowniczym i geometrią kół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem wynika z tego iż jest zastosowany jeden silownik a po obydwóch stronach tłoczyska w siłowniku jest różna pojemność oleju Dla przykładu wykonaj pełny skręt w jedną stronę i policz obroty kierownicą następnie w drugą za każdym razem będzie różnica. mniejsza liczba obrotów jest gdy siłownik się skraca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

saj    0

Yhm nom racja ostatnio właśnie liczyłem. To wina siłownika tak miał by być inny czy to już tak musi być??

 

Problem wynika z tego iż jest zastosowany jeden silownik a po obydwóch stronach tłoczyska w siłowniku jest różna pojemność oleju Dla przykładu wykonaj pełny skręt w jedną stronę i policz obroty kierownicą następnie w drugą za każdym razem będzie różnica. mniejsza liczba obrotów jest gdy siłownik się skraca.

 

Tylko wiesz co jest w tym dziwne jak okręciłem tłok w drugą strone to tak samo robił a teoretycznie z tego co piszesz o tej pojemności nie powinien co nie??

Edytowano przez saj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Tak jak kolega wspomniał na początku za gonienie ciągnika po drodze mogą być odpowiedzialne luzy w układzie kierowniczym, zła zbieżność, przeciek oleju z jednej strony tłoka na drugą, zapowietrzony układ lub nieszczęśliwie skonfigurowany układ kierowniczy. Różnice w pojemności tłoka po jego obu stronach nie mają tu nic do rzeczy.

Jeśli ucieka ci kierownica na jedną stronę skupił bym się na przeciekach.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

To nie jest że ucieka tylko to jest na zasadzie żę traktor śmiga a ja kierownicą cały czas delikatnie kręce w lewo by kontrować to luzy by coś do tego miały?? Zapowietrzony układ a sam się nie odpowietrzy?? Czyli co myśłisz że olej przesiąka w środku i nie trzyma się tam gdzie ma tak ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odwracanie siłownika nić nie zmieni po prostu żeby siłownik wysunąć potrzeba więcej oleju a wciągnąć mniej i tego nie zmienisz Tak czy inaczej żeby skręcić w lewo siłownik wciągasz a w prawo wysuwasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

Czyli obojętnie co bym nie robił to tak wciąż będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Nie bedzie, bo powinien jechac jak pociag po torach i jest tak jak powiedzial @seweryn20 tloczysko moze miec przeciek(uszczelniacze) albo orbitrol szaleje. Zacznij sprawdzac najtansze rzeczy czyli zbieznosc, tloczysko dopiero potem orbitrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Junkers ma rację a ja już to raz napisałem. Nie ma najmniejszego znaczenia różnica pojemności po oby stronach siłownika. Ma jechać prosto i tyle. Coś masz nie tak. Na moje oko ta jakaś nieszczelność. Możliwe że na tłoczysku siłownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

Ok ok miałeś racje seweryn20. Wziołem ruchola do góry znaczy przednią oś i go odpaliłem i się okazało że koła się powoli skręcają jak się da więcej gazu to mocniej więc już wiem że na 90% to tłok i chyba nieszczelność w nim. Dzięi za odpowiedzi postaram się to ogarnąc i dam znać co i jak Dzięki wielkie

 

A orbitrol tak sprawdziłem na oko więc równo podaje olej tak na oko ale wiecie na oko to taki jeden umarł he he

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Sprawdzić tłok prosta sprawa. Ustaw go w granicznym położeniu, odkręć węża z tej strony po której nie ma oleju, zapal silnik i kręć kierownicą tak by ciśnienie działało na przykręconego węża. jak jest przeciek na tłoczysku to z odkręconego króćca poleci olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

Jednak tłok. Wymieniłm uszczelniacze i jest teraz gut. Dzięi za pomoc wszystkim .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mszk8    26
Napisano (edytowany)

muszę odgrzać tego kotleta... ten sam problem mam w 3p, gość w serwisie, powiedział że kolumna kierownicza za mocno dociska na gniazdo w orbitrolu może to coś mieć do tego, mam niby wysłać go do sprawdzenia... ?, tyle że mnie ściąga w lewo, a wymijać się z pędzącą scanią to jest hardkor... czekam na szybkie odpowiedzi...

 

edit: https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/Wspomaganie-kierownicy-C360-3P-cylinder-poprzeczny/3760 to te bydle...

Edytowano przez mszk8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mszk8    26

To jak z tym orbitrolem, czy to że kolumna za mocno dociska w gniazdo ma coś do rzeczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    23
Napisano (edytowany)

Miałem tak w c360 wałek dociskal orbitrol to się układ zapowietrzał i kierowanie było nie precyzyjne i problematyczne, zostały podłożone podkładki na próbę i jak ręką odjął .

Edytowano przez robert983

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mszk8    26

Ja założyłem podkładki i nic nie pomogło... biorę się za siłownik...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez c385
      Pierwszy problem to bardzo ciężko chodząca prasa bo c385 nie daje sobie z nią rady i muszę jeździć 2 terenową.
      Drugi to to że słomę czy siano wywala ponad pasy i nabija się pod te 2 wałki na klapie na dole i pod listwę po między nimi, która rozdziela pasy.
      Proszę pomóżcie bo nie mogę sobie z tym poradzić.
    • Przez DominikG
      Witam chciałem się zapytać jak ustawić nawiew czy tam coś co jest żeby powietrze wydmuchiwane było zimne i jak ustawić żeby leciało ciepłe.Mój pronar 82SA jest z 2002 roku (ale od nowości go niemam (kupiłem w lutym) i on ma od nowości tą maskę nowego typu i napęd nowego typu). Drugi problem to jest z siedzeniem , ponieważ jest ono przechylone w prawo i niewiem jak to naprostować czy co zrobić . Proszę o szczere i pomocne odpowiedzi . Dziękuję z góry
    • Przez MasseyFerguson3085
      Witam
      szykam po forum odpowiedzi na moje pytanie ale jak dotąd nic nieznalazłem wiąc zakladam nowy post i mam nadzieję że nie było juz takiego.
      chodzi o to że padła mi pompa chydrauliki, złamał się tryb w pompie i ja zablokowało. pompa nie nadaje się już do niczego więc kupiłem nową,
      ale nie oryginalą tylko zamiennik. po zamontowaniu nowej pompy i odpaleniu ciągnika zgasła kontrolka ciśnienia oleju ,załączył się przedmi napęd i blokada mostów, skrzynia przełącza się z zająca na żółwia i działaja pólbiegi. niestety nie działa podnośnik, wspomaganie kierownicy]i nie ma chamulców. dodam jeszcze że w skrzyni jest zalany nowy olej (10w40) i zmieniłem fitry.Nie mam pojęcia co z tym dalej robić poradźcie coś proszę.
    • Przez agasia
      Witam wszystkich,nie wiem czy taki temat już się przewinął,nie mogłam nic znaleźć więc piszę nowy.Sąsiad sprzedał kawałek łąki nowemu z miasta,ten wykopał zbiornik na rowie który odprowadza wodę.Staw jest już 2 lata i mnożą się problemy.Dopiero teraz wystąpił o rozgraniczenie,podpisaliśmy wszyscy protokół,ale teraz okazuje się że zagarnął pod ten staw spory kawałek mojej ziemi.Dodatkowo zalewa nasze łąki bo tak spiętrza wodę,że ta od nas w ogóle ni schodzi.Powinien mieć groblę od mojej granicy 8 m , a nie ma nawet 5 m i dodatkowy przepust wprost na moją drugą łąkę gdzie nie ma rowy tylko zalewa tą łąkę.Gdzie z tym uderzyć i czy jest jakaś szansa ,bo mam obie łąki zalane i nie mogę z nich korzystać Czy mógł kopać ten staw bez wcześniejszego rozgraniczenia?.Pozdrawiam wszystkich i liczę na wsparcie
    • Przez MyszaXD
      Witam wszystkich mam Belarusa 920.4 posiada on mechaniczne właczanie przedniego napędu i od jakiegoś czasu bardzo ciężko włączał się przedni napęd. W sobotę juz nie mogłem go włączyć w ogóle szarpałem i nic a wiecie nie chcę czegoś urwać. Pozdrawiam i z góry dziękuję.
×