Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

temat zakładam ponieważ nigdzie nie ma o tym jakiejkolwiek nawet najmniejszej wzmianki, chodzi o szpilki(sztyfty) mocowania rozrusznika do obudowy koła zamachowego + oczywiście do tego nakrętki. Potrzebuje 3 sztuki tego i 7 na zapas, ponieważ nigdzie tego nie można zdobyć, 8 sklepów otwiera ręce w niebo <.<

Tam są angielkie gwinty calowe wg. katalogu (Bolt, 5/8" BSF x 1.6").

Co wy na to??

Opublikowano

Wątpię aby tokarz miał narzynki calowe, a wiercić gwintownikami w żeliwnym kadłubie za bardzo mi się nie widzi, właśnie wpadłem na pomysł że mogą mieć takie szpilki w sklepie pks Kutno, ale wątpię aby tam były.

Opublikowano

Dzwoniłem do hurtowni z częściami do autobusów, tam mówią że są normalne gwinty(ale nie są) poza tym i tak tych szpilek nie mają.

 

@Balcerek1 tylko skąd wziąć gwintownik calowy żeby szpila w obudowę zamachu pasowała, od strony rozrusznika to wiadomo że na metryczny trzeba zrobić, bo skąd ja niby dorwę nakrętki calowe :blink:

Pozostaje mi spytać się tokarzy co oni na to jak @tomasz mówił, może cudem by mieli narzynki calowe, wszak na allegro są te 3/8" to może mają na warsztacie.

Opublikowano

Dzwoniłem do hurtowni z częściami do autobusów, tam mówią że są normalne gwinty(ale nie są) poza tym i tak tych szpilek nie mają.

 

@Balcerek1 tylko skąd wziąć gwintownik calowy żeby szpila w obudowę zamachu pasowała, od strony rozrusznika to wiadomo że na metryczny trzeba zrobić, bo skąd ja niby dorwę nakrętki calowe :blink:

Pozostaje mi spytać się tokarzy co oni na to jak @tomasz mówił, może cudem by mieli narzynki calowe, wszak na allegro są te 3/8" to może mają na warsztacie.

Metryczny gwintownik 12 a mnie calowy.Po co calowy prze gwintować na zwykła 12 i po kłopocie.

Opublikowano

Nie, 12 by nie weszła w dziury rozrusznika. Szpilka mówiąc po metrycznemu jest niewiele mniejsza od fi-10. A szpilka w obudowie zamachu musi mieć swoją część calową.

Opublikowano

Pisałem wcześniej ale nie za kumałeś o co biega. Gwintownik 12 metryczny prze gwintować w obudowie szpilki 12 stoczyć kawałkiem i narznąć na 10.A jak masz narzynkę 10 to kontówką opierdzielić i nagwintować na 10 i po kłopocie.

Opublikowano (edytowane)

Mam do wymiany wirnik rozrusznika, czy ktoś wymieniał w swoim kombajnie? Znalazłem za 130 zł na allegro, ale nie wiem, co on jest wart. Mógłby ktoś coś doradzić? 

Edytowane przez stasiek_1
Opublikowano

W rozruszniku w bizonie kiedy próbuje go odpalić w cięższych warunkach (zima) pali mi szczotki i tą bierznie po której się poruszaja po wirniku. W tamtym roku wymieniłem szczotki i  wirnik na nowy a teraz znów to samo. Wydaje się że przyciski szczotek mocno trzymają. Myślałem nad tym czy nie ma za ciężko kręcić w minusowych temp. ale przecież autosany palą cały rok. Jakieś pomysły?

Opublikowano

Nie mam fachowej wiedzy ale nadal nie rozumiem potrzeby toczenia nowego komutator. W porownaniu ze starymi lub z innych rozrusznikow wyglada tak samo. A co do stojana to mam rozrusznik ursusa 385 wiec zamienie go bo jest ten sam.

Opublikowano

Chcesz rozrusznik uruchomić bez obciążenia? Ok, działaj. A i już możesz nowego zamawiać. I elektryka sobie poszukaj. Nie wierzę w to co napiszę ale... @Elektrotechnik wróć! Bo już ręce opadają...

Opublikowano

Nie zauważyłem że to napisał jakoś. Rozrusznik to silnik szeregowy bez obciążenia jego obroty będą rosły w nieskończoność(przynajmniej teoretycznie), co doprowadzi do jego uszkodzenia. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Sprzedam kombajn Bizon Super Z056. Maszyna w dobrym stanie technicznym. Pracował na 10 ha, bez zarobków. Nie myty na zimę. Zawsze garażowany. Dwa lata temu wymieniłem przekładnie jazdy, a w hederze ślimak, podłogę, kosę i bagnety. Młóci i czyści bez zarzutów. Po zimie silnik pali od pierwszego obrotu. Opony w bardzo dobrym stanie. Są przecieki na główkach rozdzielaczy. Do kombajnu dokładam pasy, pompę hydrauliczną, inne drobne części, dwie kosy, instrukcję obsługi, napraw i katalog części. Cena 11000 do negocjacji. Nie wystawiam faktury VAT. Nie dysponuję transportem. Miejscowość Daszyna, powiat Łęczyca, województwo łódzkie.  Data dodania 18. 06. 2018
       
       
       
       




    • Przez StawiaR
      Witam, mam do wyboru te dwa kombajny i jestem w kropce. Który według was powinienem wybrać? Bizon z 1986 r (na szerokich kołach) posiada sieczkarnie a dronningborg z 1988r bez sieczkarni.
    • Przez Renault145
      https://m.olx.pl/oferta/bizon-zo56-CID757-IDyYR2O.html?backUrl=%2Fajax%2Fmojolx%2Fdetails%2F516899010%2F
    • Przez hurlimannD70
      Kupiłem cały bęben młocarni do bizona czyli z cepami ale bez osi. Jest to nowy oryginalny produkt z fmż Płock. Leżał w stodole 30 lat , zastanawiam się czy dawać go do wyważenia . Na jednej ze środkowych tarcz przykręcone są blaszki jest ich chyba 5 sztuk w kupie. Wygląda jak by był kiedyś w fabryce wyważany ale nie jestem pewien. A do wyważenia musze jechać ponad 250km . Czy takie bębny składane w fabryce były sprzedawane wyważane ?? Czy ktoś mi podpowie ?
    • Przez Lukecki
      Witam użytkowników, 
      Zakładam temat, gdyż chcę się trochę dowiedzieć o tym kombajnie, jednak w internecie nie mogę znaleźć jakichkolwiek rzetelnych informacji. Słyszałem o mankamencie w postaci zagrzewania się silnika w czasie pracy, chciałbym się dowiedzieć jak często to się zdarza.  Również chce zaczerpnąć nieco informacji o typowych usterkach. Z góry dziękuję za info i pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v