Skocz do zawartości

"plusy i minusy naszych ciągników-ale tak bez mydła ;) "


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w pronarach czy mtz bardzo latwo mozna przegiac w swoja strone dzwignie od hydrauliki i operowac tym bez odrywania sie z fotela, a jezeli komus to za malo to zawsze moze ja troche przedluzyc...

Opublikowano

pronar 1523a

 

- awaryjny

- niewygodne siedzenie

- bez klimy nie da sie wysiedzieć ( w lato )

- często psują się hamulce

- często pali sie sprzęgło

 

+ mocny ( 150 KM )

+ lekko się prowadzi

+ w miarę mało pali jak na te moc

+ zwrotny

+ wygodny dostęp to obsługi podnośnika i zmiany biegów :rolleyes:

Opublikowano

W moim NH (TS 115A) mogę wyróżnić takie małe minusy:

- brak resowanej przedniej osi (opcja za dodatkową opłatą)

- przy zejściu ze siedzenia operatora (bez zaciagnięcia ręcznego) ciągnik zaczyna wydawać przeraźliwy pisk

- wajcha kierunkowskazów nie wraca do pozycji neutralnej z ruchem kierownicy (20s i przeraźliwy pisk)

- brak ogrzewania tylnej szyby (w porze zimowej berzdo potrzebne)

- lampki kontrolne świecą troszkę za słabo :rolleyes:

 

Za to plusów więcej:

+ przestronna kabina, cicha, komfortowa, 4-słupkowa, szerokie wejście

+ wygodne (pływające) siedzisko pasażera (GRAMMER)

+ dobrze ścięta maska, która pozwala na większą widoczność w czasie pracy

+ 10 halogenów roboczych (!) co daje potężne światło w nocy (dosłownie jak w dzień)

+ skrzynia biegów 16x16 przełączana pod obciążeniem (Power Shuttle)

+ Zmina kierunku jazdy bez użycia sprzęgła (Power Shift)

+ wyprowadzone na zewnątrz bieguny akumulatorów (pomocne przy rozruchu jeżeli zajdzie taka potrzeba)

+ strowanie TUZem i WOMem na błotnikach (po prawej i po lewej stronie) :)

Opublikowano

ale chyba tak :rolleyes:

z reszta wszystkie te plusy i minusy jakies takie bez pomyslu np. brak resorowanej osi - jak sobie nie zamowiles to co narzekasz??? gdyby nie byla wogole dostepna, a chcialbys wziasc to rozumiem,

albo taki plus: skrzynia 16x16 - co ty myslisz, ze wszyscy tylko na c-360 jezdza? powiedz mi co w 16 biegach jest fajnego, przynajmniej z 25, lub bezstopniowo

natomiast przedstawienie pronara 1523a bardzo mi sie podobalo :)

Opublikowano

mf255

jeśli nie działa wam wskaźnik paliwa i przypadkiem braknie paliwka to kaplica.Bardzo ciężko się odpowietrza przy słabym akumulatorze nie realne nie raz rozgrzały mi sie przewody zasilające to jedna z nie wymienionych wad :rolleyes:

Opublikowano
mf255

jeśli nie działa wam wskaźnik paliwa i przypadkiem braknie paliwka to kaplica.Bardzo ciężko się odpowietrza przy słabym akumulatorze nie realne nie raz rozgrzały mi sie przewody zasilające to jedna z nie wymienionych wad :rolleyes:

to ty odpowietrzasz go kręcąc ?? jak tak to poco przecież są odpowietrzniki na filtrze i na pompie i wystarczy tylko pompką pompować

Gość Profil usunięty
Opublikowano
to ty odpowietrzasz go kręcąc ?? jak tak to poco przecież są odpowietrzniki na filtrze i na pompie i wystarczy tylko pompką pompować

Wiesz co piszesz? Nie ma gorszego ciągnika do odpowietrzenia niż mf 255. Ja na szczęście mam pompę tłoczkową i odpowietrza się jak c 360. Jak sobie przypomnę tą robotę perzy odpowietrzaniu to mi sie źle robi...Szczególnie, że jak zapali i wygląda, że chodzi dobrze ale pod obciążeniem i tak zdycha bo pompa nie podaje. Kiedyś dwa tygodnie z nim walczyliśmy...

 

Pompką to wystarczy podpompować , ale w c 360.

Opublikowano
mf255

jeśli nie działa wam wskaźnik paliwa i przypadkiem braknie paliwka to kaplica.Bardzo ciężko się odpowietrza przy słabym akumulatorze nie realne nie raz rozgrzały mi sie przewody zasilające to jedna z nie wymienionych wad :rolleyes:

 

wskaźnik ma ten minus, że w baku pływak porusza blaszką, a ta blaszka "jeździ" po cienkich drucikach. Jak widomo jak coś trze to się przeciera, więc należy zdjąć maskę, wyjąć cały pływak z baku i te druciki, które się przetarły skręcić palcami jak to sie robi z drucikami. Złożyć do kupy i powinno działać :)

 

PS. Sory za OT

Opublikowano

E nie ma dramatu, chyba że filtr paliwa zabity albo gdzieś łapie powietrze. Najlepiej poluzować rurke od jednego wtrysku, pokręcić aż sie spuści, potem zazwyczaj pójdzie z jednego garka ta-tak ta-tak ta-tak i załapią dwa pozostałe chyba ze aku wcześniej padnie to lina i chodzi :rolleyes:

 

Za to nie jak mu sie paliwo kończy to nie gaśnie znienacka tylko zaczyna inaczej pracować, więc wystarczy w pore go zgasić i nie trzeba odpowietrzać.

Opublikowano

@mirasek a 4255 co zrobisz jak sam nie zechce odpalić :rolleyes: z zaciagania nici , ja sam troszke się bałem jak bedzie z odpowietrzaniem 4270 po przebojach z MF 255 ale nawet jak wyjołem wtryski i filtry to spoko dobrze że pompa się sama odpowietrza

Opublikowano

@maniek1480

jakie awarie miales w swoim pronarze??

jezeli mowisz ze masz niewygodne siedzenie to przeciez miales mozliwosc kupinia pronara z fotelem grammera, podobnie mogles zrobic z klima. wiec teraz przyznaj sie ze chciales kupic tanio duzy i mocny ciagnik i szkodawales kasy na te 2 rzeczy!

a jezeli chodzi o hamulce lub palace sie sprzeglo to do tej pory nie mialem z tym zadnych problemow wiec kompletnie nie wiem o czym piszesz...

Opublikowano

@piootr

Jeszcze nie wiem, pewnie znajde jakiś patent ale póki co wskaźnik i kontrolka działa więc przypadkowo nie wysusze zbiornika. Przy wymianie filtra podpompowałem ręcznie i nie było problemu.

Opublikowano
a jezeli chodzi o hamulce lub palace sie sprzeglo to do tej pory nie mialem z tym zadnych problemow wiec kompletnie nie wiem o czym piszesz...

to widocznie nie zaczepiasz odpowiednio duzych maszyn do niego, suche sprzeglo bedzie smierdziec przy tym ciagniku, a hamulce sa slabe i mocno awaryjne, wiec nie mow, ze sa to podzespoly jak w jd :rolleyes:

Opublikowano

ciagam im 4 metrowy ciezki zestaw uprawowo siewny i plug 5*50 i uwierz mi, ze nigdy nie smierdzialo mi sprzeglo. a jezeli chodzi o hamulce to w sumie nie latam tym ciagnikiem w trasy bo jest za wolny (v max 32 km/h) ale jak na takie krotkie wypady to do tej pory mnie nie zawiodly.

nie mowie ze pronar ma podzespolu jak jd czy cos podobnego ale nie robcie z tego najgorszej maszyny zwlaszcza ze duzo osob nigdy tym nie jezdzilo tylko nasluchali sie bajek od sasiadow itp

Opublikowano

Hehe z tymi sprzęglami to już kilkakrotnie słyszałem, ale jak sie jeżdzi na poł sprzegła to musi sie spalić. Ja w moim mtz który pracuje z turem pierwsza REGULACJE robiłem po 10 latach i jakoś sie nic nie pali. A sąsiad non stop co roku nowa tarcza, poprostu nie umieją wyregulować albo tak jak pisałem wyżej na poł sprzegła jezdza.

Opublikowano

Niektórzy z was to od tematu odbiegają i same plusy piszą...

Ja wam napiszę minusy w U3512, a więc...

-przy obrotach 1800-1900 na 1 polowej jak ma ciężko jakis niepokojący dźwięk, jakby blacha świergotała

-wąskie opony

-dosyć głośna kabina

-przełącznik pod siedzeniem od hydrauliki ręką się nie zmieni (młotkiem coś zdziała)

-lusterka powinny być zabezpieczone od uderzenia

-blokada tylnego mostu (ciężko ją utrzymać)

-pokrętło od regulacji wieszaka w podnośniku ciężko pracuje gby jest obciązone

-nie mam TUR`a, ale pracowałem innym U3512 zładowaczem i bardzo ciężko jest kierować nim podczas pracy

-podczas wymiany np. paska od wentylatora albo cokolwiek przy silniku jest utrudnione działanie rąk(prawie jak czołg)

Ups, trochę minusów dostał, ale i tak jest dobry... Żaden traktor nie jest doskonały. Pozzdro!

Opublikowano
-podczas wymiany np. paska od wentylatora albo cokolwiek przy silniku jest utrudnione działanie rąk(prawie jak czołg)

Z tym to przesadzasz, pasek zmienia sie banalnie tylko trza umić :rolleyes: Niepokojące dźwięki pod obciążeniem czy ciężko pracujący rozdzielacz to raczej jednostkowy przypadek a nie wada serii :)

Opublikowano

Czy ja wiem... rozmawiałem z ludźmi na ten temat, jak również z mechanikami to ten rozdzielacz jest często awaryjny nie tylko i u mnie. Miałem awarię alternatora to ile trzeba było się natrudzić by go zdemontować. Blachy od maski odkręcić to jest mały problem, nie powiem...

Opublikowano

Alternator w 3512 jest tak samo jak w MF 255 (napędzany od sprężarki)? Jeśli tak to wystarczy odkręcić osłone paska, 3 śruby mocujące, odłączyć kable i alternator wyjęty. Dostęp do śrub przeciętny ale jak sie ma odpowiednie klucze to można go wyjąć w 5 minut :rolleyes:

Opublikowano
Wiesz co piszesz? Nie ma gorszego ciągnika do odpowietrzenia niż mf 255. Ja na szczęście mam pompę tłoczkową i odpowietrza się jak c 360. Jak sobie przypomnę tą robotę perzy odpowietrzaniu to mi sie źle robi...Szczególnie, że jak zapali i wygląda, że chodzi dobrze ale pod obciążeniem i tak zdycha bo pompa nie podaje. Kiedyś dwa tygodnie z nim walczyliśmy...

 

Pompką to wystarczy podpompować , ale w c 360.

może sie pomyliłem, jeśli tak to wybaczcie, ale powiedz mi czym sie różni układ paliwowy w mf 255 i w 3p bo silniki są takie same

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v