Skocz do zawartości

Polecane posty

czartoryski    2

witam

Mam mały problem z massey ferguson 3075 a mianowicie taki że nie wyłącza sie przedni napęd według mnie problem tkwi w sterowaniu elektrozaworu, moje pytanie jest takie na skrzyni biegów z boku obok filtraa hydrauliki znajdują nie elektrozawory tylko nie wiem który jest od czego może ma ktoś informacje który za co odpowiada i jakie napięcie powinno sie pojawić przy wyłączonym napedzie ( ustaliłem że jak nie ma napięcia to przedni napęd jest włączony a jak jest to wyłączony )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lukash3060    105

Może sie po prostu przycioł ;) Rozkręć wyczyść ( w temacie który podał kolega chyba jest inf. który zawór od czego) bo jak jest zabrudzony też nie dizała poprawnie. Sprawdź czy działa ( doprowadź sobie zasilanie jednym kabelkiem a drugi daj od elektrozaworu i po złączeniu będzie wiadomo czy działa czy nie :) ) Jak to nie elektrozawór to mogą być inne rzeczy typu wyrobione blaszki we właczniku lub brak zasilania ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey1989    0

Witam wszystkich użytkowników Masseya. Jestem nowy na forum, ale śledzę to forum od kilku miesięcy. Widzę, że jest tu kilku bardzo kumatych użytkowników, którzy dobrze się znają na Fergusonach typu 30xx. Otóż chciałem się podłączyć do tematu, ponieważ u mnie wystąpił podobny problem. Otóż po uruchomieniu ciągnika (MF 3070) nie załącza mi się również wogóle przedni napęd. Po wciśnięciu sprzęgła zapalają się wszystkie kontrolki oprócz napędu i po uruchomieniu napędu brak. Co gorsza jak włączę skrzynie na zająca i jadę np biegiem 1A na zającu to sam przerzuca mi biegi na żółwia. Jest zgrzyt i skrzynia przełącza się na te biegi pełzające. Jak mi się przełączy na żółwia to potem gasną mi te kontrolki przy dźwigniach zmiany biegów, nie działa blokada, nie działą wom. Czasem jest tak że nie zgasną i mogę przebić na zająca ale potem znowu sam mi przerzuca. Pomóżcie bo sam nie wiem od czego zacząć. Ciągnik mam około 2 lat ale ten problem pojawił się od tej wiosny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czartoryski    2

witam

właśnie sprawdziłem przełącznik jest dobry po włączeniu zapala sie kontrolka po wyłączeniu gaśnie więc przełącznik jest ok wychodzi na to że drugi elektrozawór od dołu jest od przedniego napędu nie ma na nim cały czas napięcia (przełącznik działa kontrolka zaświeca się i gaśnie) napęd cały czas załączony, w informacjach o podobnych tematach jest mowa że jak nie będzie napięcia to napęd jest załączony gdy pojawi się napięcie napęd się wyłącza, tylko nie jestem do końca pewny czy to drugi elektrozawór od dołu ? do elektrozaworu dochodzą dwa przewody czarny i żółty czarny będzie masa żółty plus może by tak dać napięcie prosto z akumulatora i zobaczyć czy się wyłączy ? chciałem zamienić wtyczki naprzykład z wałkem przekaźnika ale nie starczy przewodu,

 

przypomnę problem polega na tym że przedni napęd sie nie wyłącza załączony jest cały czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzioman18    21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

@ Massey1989 To cos z komputerem raczej. Przejżyj styki popraw kable bo to autotronic cos wariuje. To jest niebezpieczne przy szybkiej jeździe bo można skasować skrzynię :) Popatrz kabelki, bezpieczniki może po prostu czasem gubi napiecie i sie resetuje ? Nie wiem jak i co dokładnie tam sie dzieje ale wina raczej komputera skoro nie działa tyle funkcji i każda jest z nim powiązana :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzioman18    21

jak by co to pisz na gg, ja przerabiałem ten sam problem, myśle że jakoś ci pomoge. w moim przypadku winne były pierścienie na wałku w koszu który załącza przedni napęd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey1989    0

No właśnie przejrzałem już wszystkie wtyczki, Myślałem nawet o odłączeniu tej funkcj przełączającej na żółwia ale nie wiem jak. Muszę jeszcze dla pewności wymienić filtr hydrauliki i może czujnik od ciśnienia, bo może on coś wariuje, choć wątpię w to. No nic, jeśli to komp to spory wydatek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Piszesz że "po wciśnięciu sprzęgła zapalają sie wszytkie kontrolki " ale nie napęd. Powinna zaświecić sie tylko od cisnienia i od napędu :) A swiecą Ci inne po wcisnięciu sprzęgła ? Nie mówię tu o włączeniu zapłonu tylko o tych 2 co wymieniłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Sprawdzałeś czy napęd się wyłączy po daniu na elektrozawór napiecia ? jak się rozłaczy to wiadomo na 100% że wina tylko elektroniki wtedy trzeba patrzec kabelki . Mam schematy jak coś wyślę na gg :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey1989    0

No ale właśnie problem z tym, że lampka się nie świeci od napędu i napęd też nie działa, bo sprawdzałem i ciągnie tylko tył. I w dodatku te biegi mi tak skaczą z zająca na żółwia same i odwrotnie. No sam już nie wiem co począć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Tak jak Ci mówię odłącz elektrozawór odpowiedzialny za napęd. Podłacz do niego kabel jakiś dłuższy drugi podłacz od napięcia tam od rozrusznika i w srodku w traktorze będziesz siedział to je ze sobą złącz i zobacz czy ciagnie czy nie. Ale to raczej wina elektryki a konkretniej pewnie komputera. Zobacz bezpieczniki moze tam co nie łączy, może komputer masę gubi bo jak nie masz masy to też wiele nie zdziałasz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Pod kabiną tam co on jest to jest przykręcona hmm na prawo od niego będzie widać bynajmniej u mnie tu jest :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czartoryski    2

Sprawdzałem wczoraj nie wychodzi sygnał na elektrozawór z komputera sygnał z włącznika przedniegoi napędu jest ok w takim wypadku pewnie problem jest z komputerem tym pod schodkami z prawej strony, macie może kogoś sprawdzonego kto podjoł by sie naprawy komputera ? ciekawe jaki to koszt ? w sumie mozna by doprowadzić napięcie bezpośrednio i przełącznik w kabinie też by działało ale nie ma to jak wszystko w orginale

 

Do LUKASZ 3060 troszke żle podpowiadasz koledze MASSEY 1989 jak odepniesz wtyczke od elektrozaworu od przedniego napędu to wtedy naped będzie cały czas załączony rozłączenie napedu polega na pojawienu sie napiecia na elektrozawór bynajmiej tak u mnie jest i mam problem bo tego napiecia cały czas nie ma i napęd jest cały czas załączony troche strch szybko jeździć szosą może coś sie uszkodzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Masz rację :) Pogubiłem sie trochę ale efekt i tak by miał bo by przestał ciągnąć ;) . Orginalnie to by Ci rozłączył po 14 km/h a tak już trzeba sie pilnować i przeróbka nie tylko samego 4x4 ale blokada też bo są powiazane ze sobą.Naprawa komp. wcześniej ktoś się reklamował chyba na poprzedniej stronie lub w innym temacie ale świeży post. Jak nie scieżka w komputerze to może w stykach juz luźno jest ewentualnie kabel zaśniedział w obudowie bo takie rzeczy też podobno bywają ( znajomy robi te ciagniki i mówił ze i to juz przerabiał). Sprawdź na komputerze czy ze ścieżki wgl daje sygnał czy gubi go w komputerze i czy przed nim zaraz na styczce jest :)

http://naforum.zapodaj.net/ccc767cb0374.jpg.html - Schemat Autotronic :)

Edytowano przez Lukash3060

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czartoryski    2

witam

Znalazłem jeszcze coś na jednym z forum urzytkownik RAFIK 256 http://www.agrofoto.pl/forum/topic/59928-przedni-naped-massey-ferguson-3060/ napisał że na postoju nigdy nie pojawi sie napięcie na elektrozaworze pojawia sie jak ciągnik będzie jechał więc moja diagnoza uszkodzonego komputera moży byc błędna ( mam nadzieję) rafik wspomina o uszkodzonym czujniku prędkości który daje sygnał że ciagnik ruszuł z miejsca dzisij jeszcze podziałam sprawdze co się dzieje z zasilaniem elektrozaworu jak ciągnik jedzie

 

I teraz pytanie gdzie jest czujnik prędkości bo pasowało by to sprawdzić a dopiero czepiac się kompa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Czujnik chyba po lewej stronie pod kabiną jest :) Gdzieś było napisane gdzie on się dokładnie znajduje ale to długie szukanie :) Musisz szukać zawsze na coś trafisz a jak nie to nic innego tylko mechanika zawołać i jeśli się zna to od razu zdiagnozuje i zrobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×