Skocz do zawartości

Polecane posty

Adan1    0

Co zrobić jeśli przedni napęd się nie rozłącza.Nie jest to elektromagnes bo sprawdzałem .Prosze o szybką odpowiedż

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel1992mf    9

W seri 30xx przedni napęd jest załączony gdy niema napięcia na elektrozaworze, więc jeśli silnik jest wyłączony to przdni napęd jest włączony.

Myśle że nie daje napięcia na elektrozawór kidy naciśniesz przycisk żeby rozłączyć napęd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lukash3060    105

A może po prostu nie wcisnąłeś hamulca i dlatego nie mozesz go rozłączyć... długo go masz ?

Przedni napęd ze względów bezpieczeństwa można wyłączyć po każdym odpaleniu dopiero po użyciu hamulca ( wciśnięcia pedałów), tak jak koledzy wyżej mówią jeśli nie dochodzi napiecie też się nie wyłącza.

Jeszcze może być wina małego ciśnienia że nie daje rady go rozłączyć pompa :)

Chyba że mimo użycia hamulca on się nie rozłącza to sprawdź kable, styki, może też być przy hamulcu czujnik walnięty i sygnału nie daje że już użyty, Ciekawe czy powyzej 14 km/h rozłączy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pisklaczun    86

na sam początek proponuję sprawdzić bezpiecznik czy się nie spalił, u mnie tak było, że bezpiecznik się przepalił i napęd cały czas był załączony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Bezpiecznik jest ale ogólnie od Autotronic'a a nie konkretnie od napędu więc i inne funkcje nie będą działały jak by co :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pisklaczun    86

jest od napędu w skrzynce bezpiecznikowej przy kierownicy, u mnie się przepalił i nie chciał rozłączać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

No jest jest ale to nie tylko napęd ale i cały autotronic :) on ma 25A i odpowiada za :

- przełączanie żółw/zając

- blokada

- wom i hamulec wom

- biegi pełzajace

- kontrolka niskiego ciśnienia skrzyni i czujniki podnośnika ( ciągniki z Autotronic'em)

- kontrola Speedshift

- wewnętrzne gniazda zasilające

- monitor w ciągniku ( zapewnie chodzi tu o Datatronic)

- zawieszenie pneumatyczne fotela

Dane wyciągnięte z instrukcji - konkretnie z opisu bezpieczników :) innego od 4WD nie znalazłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzioman18    21

mi w 3070 też przedni napęd sie nie rozłaczał, przyczyną były 2 pierścienie które znajdują sie na wałku który wchodzi w skrzynie biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adan1    0

Dzięki za odpowiedzi.Już doszłem to był autotronic pod podłoga jest padnęty. Mam pytanie gdzie można by go kupić.Prosiłbym o linki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Ał... :) Trochę dołożysz... a używka może by się znalazła :) Poszukaj na allegro czy innych takich cześci do MF i jak będą mieli cały ciagnik to i moduł autotronic też pewnie będzie :) Można kombinować na przekaźniki ale to już nie to i niebezpieczne ( widziałem 3690 tak zrobionego i chodził ale czy wszystko działało jak z komputerem to już nie wiem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adan1    0

Może być używany ale prosiłbym o tani komputer jak możecie to podajcie numer katalogowy tego komputera mf 3060

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Ja mam Na przekaznikach Mf 6120 dynashift i 3095 dynashift, jedyne co moze byc w tym nie bezpieczne to to ze jakbys przypadkowo sobie przelaczyl skrzynie na wolniejsza podczas jazdy, ale akurat w skrzyni dynashift to nie dotyczy, Jesli sie zdecydujesz na przekazniki to dojdzie CI tylko jeden przycisk ( zmiana zakresow zolw/zajac) i podczas hamowania nie bedize Ci sie zalaczal 4X4, druga sprawa blokada mechanizmu roznicowego nie bedzie Ci sie rozlaczac gdy np. podniesiesz podnosnik czy nacisniesz hamulec. Generalnie nie namawiam ani nie odradzam tego. Wybor nalezy do Ciebie. Mnie koszty przerobek wyniosly 800-900 zl od sztuki, a koszt naprawy moduly z tego co pisza to koszt okolo 2000zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

sprawdź najpierw czujnik prędkości jazdy... Nie wiem jak i kto sprawdzał Ci ten moduł ale mam nadzieje że wiesz że na cewce zaworu od przedniego napędu NIGDY nie pojawi się napięcie w czasie kiedy ciągnik stoi w miejscu. Nawet kiedy kontrolka sygnalizuje wyłączenie napędu, na postoju jest on zawsze włączony. To tak na wszelki wypadek gdybyś niepotrzebnie zaczął grzebać w instalacji... Z doświadczenia wiem że takie rzeczy powodują opiłki złapane przez koło talerzowe "mostkujące" czujnik.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Kolega wyżej wie co mówi bo mechanik z tego co czytałem :) Dużo ciekawych rzeczy na forum wniósł i cieszę się że znów się udziela :) A z tymi przkeaźnikami to dla jednego dobrze a dla drugiego nie :) Zrobisz sobie przełącznik np. na dźwigni ( każdy uważa ze najwygodniejsze miejsce) a potem niechcący cyk i... wiadomo co potem :) Najlepiej jak jest tak jak w orginale, dołożyć sie dołoży pieniędzy nie mało ale znów masz pare dobrych lat z głowy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Scoti
      Witam mam problem z obrotomierzem a mianowicie nie działa i nie liczy motogodzin. Prąd dostaje wiec w czym moze leżeć problem jest jakiś czujnik obrotomierza czy coś takiego ? 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez damianXXL
      Witam.
      Mam zapytanie do posiadaczy mfa 3060. Chodzi mi o kontrolkę 'zająca' na zegarze. Nie świeci od początku zakupu. Wszystko inne świeci. 
      do czego ten zając jest podłaćzony? półbiegi moze? Demontowałem zegary, wszystkie żaróweczki sprawne. Podajćc prąd bezposrednio na kontrolkę zająca- świeci, w ciągniku już nie. Pomożecie?
    • Przez Damian4x4
      Witam
      Mam problem w mf 6460 (perkins) wyskakuje mi błąd od wałka t1.42
      Nieraz przepracuje na WOM parę godzin bez problemu. A czasem zaraz po odpaleniu wyskakuje błąd i oczywiście mruga kontrolka.
      Jakieś podpowiedzi?
       
       
    • Przez drogerhas
      Witam mam wielki dylemat na temat wyboru ciągnika. Posiadam gospodarstwo o pow. 15ha i zajmuję się hodowlą bydła mlecznego i w tej chwili mam 3 ciągniki: Ursus c-330, Ursus c-360 i Ursus c-385, który złożony z Ursusa i Zetora trochę tego i trochę tego taki już po prostu kupiłem. I właśnie z tym c-385 mam problem, posiada on przedni napęd, elektryka sprawna, 87km, 2 wyjścia hydrauliczne i  reszta standardowo, nie jest on w najgorszym stanie z zewnątrz bo pomalowany i w kabinie nie jest najgorzej. I właśnie chcę się jego pozbyć, bo kupiłem go od handlarza i to był mój bardzo wielki błąd. Handlarz zrobił go tak aby tylko go sprzedać: pomalował bez podkładu, silnik w nie najlepszym stanie(wiem że dużo nie wytrzyma), hydraulika się psuje, pompa paliwa do wymiany. Choć mam go od wielu lat dopiero teraz pomyślałem  o tym tylko zastanawiam się co lepiej? Sprzedać go i kupić inny za podobne pieniądze czy też do poczciwej sześćdziesiątki wstawić przedni napęd i wspomaganie? Dodam też że sześćdziesiątka ma swoje podzespoły w bardzo dobrym stanie oprócz hydrauliki ale to się zrobi. C-360 robiłem do tej pory większość prac polowych c-385 tylko orałem, kultywatorowałem i belowałem. Jakbym wstawił przedni napęd te obowiązki przejęłaby 360, dodam też że mam podłączonego do niej tura zwykłego dwusekcyjnego i w przyszłości planuję zakup nie za dużego pługa 3 obrotowy. I co Panowie zrobiliby na moim miejscu? Sprzedać ursusa c-385 i kupić jakiś z napędem 4x4 o podobnej kwocie(więcj niż 24 000 nie wyciągnę w takim stanie) czy też może go naprawić a może sprzedać i udoskonalić poczciwą sześćdziesiątkę? Z góry dziękuję za podpowiedzi.
×