Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Testy elektronicznego sterowania tylnym układem zawieszenia narzędzia pod nazwą HPS veris w Zetor Proxima 85. Moduł sprawdzi się jednak z powodzeniem w innych ciągnikach tego producenta.

 

http://www.youtube.com/watch?v=_RLhX1x1UvQ

 

Możliwości na dzień dzisiejszy:

 

-regulacja wysokości podnoszenia,

-regulacja wysokości opuszczania,

-blokada w czasie transportu,

-przełącznik podnieś/opuść,

-dynamiczna zmiana wysokości pozycji dolnej przy pomocy pokrętła,

-zmiana wysokości pozycji górnej możliwa tylko przed podniesieniem narzędzia przy pomocy pokrętła,

-sygnalizacja pozycji (dioda zielona świeci),

-sygnalizacja podnoszenia/opuszczania (dioda zielona miga),

-sygnalizacja błędów działania (dioda czerwona wyświetla kod błędu),

-możliwość podłączenia przycisków na błotniku,

-przystosowany do sterowania napędem elektrycznym lub elektro-rozdzielaczem.

 

Dodatkowo urządzenie posiada 5 potencjometrów do kalibracji w czasie montażu.

Czekam na wasze uwagi, pytania i spostrzeżenia (opinie).

 

Pozdrawiam

RAPITRONICS

Opublikowano

Czy dobrze rozumiem, że ten sterownik jest Waszą konstrukcją ?

Jeśli tak to jestem pod wrażeniem :)

 

Jaki koszt takiej zabawki i czy jest szansa na obsługę innych ciągników ?

Ja mam Claasa Aresa 696 i mam trochę trafiony komputer sterujący pracą podnośnika jeśli byłaby możliwość podłączenia takiego do mojego ciągnika to kupuję od ręki :)

Opublikowano

Zgadza się sterownik jest mojego pomysłu, projektu i wykonania :)

 

Sterownik pasuje do większości ciągników z ręcznym sterowaniem TUZ a jak wnioskuję masz podnośnik na elektro-rozdzielaczu to tym bardziej. Z tym, że mój sterownik nie jest przystosowany do podłączenia oryginalnych czujników EHR-u (co najwyżej czujnik położenia ramion jeśli sygnał będzie kompatybilny). Wymagało by to małych modernizacji programowych mojego sterownika ale jest do zrobienia. W tym przypadku cena byłaby ustalana indywidualnie. Po szczegółowe info pisz na adres: rpietrzkowski@yahoo.co.uk

Opublikowano

Zgłoś się do Lubelskiego Ursusa, może montowali by fabrycznie Twoje urządzenie

Czy w razie awarii sterownika, jest możliwe przejście na stare ręczne sterowanie?

 

Jakie jeszcze ciekawe urządzenia stworzyłeś?

Opublikowano

Czy montaż takiego sterownika sprowadza się tylko do jego podłączenia do ciągnika, czy trzeba też coś regulować (np. czułość czujników, czy owych potencjometrów)? Czy możliwa jest też regulacja szybkości opuszczania ramion podnośnika (szczególnie przydatna by była w przypadku ciężkich maszyn), której jak wiemy, zetory z podnośnikami tej starszej wersji (w tych nowych zetorach są to podnośniki MITA, które już ową regulację posiadają) nie mają lub po prostu ona nie działa?

Opublikowano (edytowane)

Przepraszam za długie milczenie ale powiadomienia z tego forum nie działają chyba tak jak powinny.

 

Na początek link do artykułu na agrofoto.pl:

http://www.agrofoto.pl...niku,44284.html

 

A teraz odpowiadając na pytania.

1. Jeśli chodzi o koszt to ograniczam się do wykonywania na zamówienie tylko części sterującej czyli panel sterowania + sterownik + przewody bez siłownika elektrycznego. Cena za taki zestaw (jako że jest to cały czas prototyp) kształtuje się sporo poniżej 1000PLN. Do tego należy doliczyć koszt napędu elektrycznego. Będzie on mniejszy gdy jesteśmy w stanie samemu coś zrobić z przysłowiowych części, które są "pod ręką" (opcja dla majsterkowiczów) lub trochę wyższy jeśli użyjemy fabrycznych elektrycznych siłowników liniowych. Jak widać takie podejście daje potencjalnemu odbiorcy maksymalnie obniżyć koszt całej instalacji bo nie "wciskam" zestawu za większe pieniędze z siłownikiem. Z tego powodu mimo że sterownik można zamontować samodzielnie (taki był główny zamysł projektu) dodatkowo zawiera 5 potencjometrów którymi kalibrujemy urządzenie po jego zamontowaniu (kalibracja jest potrzebna ze względu na potencjalnie różne silniki elektryczne których każdy użyje do napędu).

 

2. Proxima 6441 również powinna dać się przystosować do tego urządzenia.

 

3. Ręczne sterowanie jest możliwe (i wiąże się jedynie z podpięciem oryginalnej dźwigni podnośnika a rozłączeniem napędu elektrycznego)

 

4. W obecnej wersji nie ma możliwości regulacji prędkości opuszczania (dlatego zestaw dedykowany jest głównie dla ciągników małej i średniej mocy). Niedługo powinna się pojawić ulepszona wersja (ale też droższa) z kontrolą prędkości opuszczania. W ten sposób można będzie wybrać najlepszą dla siebie opcję.

 

5. Odnośnie innych urządzeń w opracowaniu już niedługo zaprezentuję zupełnie nowe podejście do monitorowania ale i sterowania pracą maszyn rolniczych! (muszę tylko wcześniej się obronic i skończyć te studia). Jeśli chcecie dowiedzieć się o tym w pierwszej kolejności zapraszam do subskrypcji mojego kanału

YouTube farmin-poland.Tv

 

Już niedługo najnowsze rozwiązania dla maszyn rolniczych z górnej półki od wiodących producentów będą dostępne również dla maszyn małych i średnich gospodarstw rolnych.

 

Nadchodzi rewolucja...

 

Pozdrawiam

RAPITRONICS

Edytowane przez mechatronik
Opublikowano

Czy siłownik od napędu otwierania bram będzie odpowiedni do tego zestawu?

Podaj konkretną cenę, bo dla mnie sporo poniżej 1000zł może to być 700zł, dla kogoś innego 800zł, a dla Ciebie np.990zł.

Opublikowano

Siłownik elektryczny jaki zalecam do tego zestawu powinien mieć wbudowany potencjometr od położenia. Można jednak użyć innego siłownika bez czujnika położenia ale wtedy trzeba założyć taki czujnik na dźwigni podnośnika. Więc co do siłownika od napędu bram to na "upartego" się nada ale i tak trzeba będzie założyć czujnik. Dodatkowo tego typu siłowniki z racji tego że mają bardzo dużą siłę (w stosunku do tej jaka faktycznie jest potrzebna czyli ok. 200-300N) są wolne ale jeśli nie stanowi to problemu to ok. Z drugiej strony ponieważ taki system zakładany jest z myślą o długim jego użytkowaniu myślę, że warto dołożyć trochę więcej PLN do gotowych fabrycznych rozwiązań. Ja polecam siłowniki jak poniżej głównie dlatego, że są dostępne od ręki i nie potrzebne jest już nic więcej bo mają wbudowany czujnik (nie wspominając o gwarancji producenta):

 

w wersji 100mm skoku

Siłownik elektryczny liniowy Transmotec DLA-12-10-A-100-POT-IP65 12V/DC3,7A 250N >>> www.conrad.pl

 

lub w wersji 200mm skoku

Siłownik elektryczny liniowy Transmotec DLA-12-10-A-200-POT-IP65 12V/DC3,7A 250N >>> www.conrad.pl

 

Dłuższy czy krótszy siłownik to zależy tylko od tego jak zostanie zamocowany (tak aby nie brakło zakresu) bo różnica w cenie jest niewielka.

 

Odpowiadając na ostatnie pytanie na dzień dzisiejszy zestaw (panel sterowania + sterownik + przewody) mogę wykonać właśnie w cenie 700zł.

 

Pozdrawiam

RAPITRONICS

Opublikowano

Kolego, a jeżeli w swojej Proxie (podnośnik Mita), mam zewnętrzne sterowanie Tuz-em? Obejdziesz to jakoś (chodzi mi o pozostawienie mechanicznej regulacji zewnętrznej).

Jaka by była cena całego kompletu z siłownikiem i założeniem. ?

Opublikowano

Koledze chodzi o to żeby był EHR i mozliwość sterowania podnosnikiem z zewnątrz mechanicznie,czyli jest połączona dźwignia z rozdzielaczem,do którego idzie też dźwignia z ciągnika :)

1:38
Opublikowano (edytowane)

Jesli chodzi o mechaniczne sterowanie z zewnątrz to nie widzę narazie możliwości sterowania przez HPS-a i z dźwigni jednocześnie. Ale mechaniczną dźwignię można zawsze zastąpić przyciskami na błotniku bo sterownik ma możliwość ich podpięcia (też wygodnie).

 

Przy okazji zamieściłem film z instrukcją prawidłowego montażu napędu HPS-a w Zetorach PROXIMA (i pozostałych z tym podnośnikiem). Przekonajcie się sami jak prosty jest montaż (czas to ok. 20min) a przywrócenie podnośnika do oryginalnego stanu to zaledwie odkręcenie dwóch śrub M12 i odłożenie uchwytu.

 

http://www.youtube.com/watch?v=jI_YBbBeYL4

 

 

YouTube farmin-poland.Tv

 

 

Pozdrawiam

RAPITRONICS

Edytowane przez mechatronik
Opublikowano

Ty to jesteś geniusz normalnie.

Można to zaadaptować do c-360? jaki musiał by być skok siłownika. Rozumiem ze 700 to za moduł tylko? + do tego sterowanie z błotników?

Myślę że gdybyś znormalizował mocowania (plug & play, - tak jak ktoś wymyślił wspomaganie do konkretnych ciągników MF, c360 itp) to sprzedawałbyś jak świeże bułeczki.

Głowę masz nie od parady na karku, więc życzę jeszcze więcej takich pomysłów.

Opublikowano

Zgadza się 700PLN kompletny sterownik z możliwością sterowania z błotników. Można to założyć do c360 dlatego niedługo wrzucę film pkazujący jak zrobił to kumpel w swojej 360. Z tym, że on zrobił własny napęd bez fabrycznych siłowników liniowych.

 

Jeśli chodzi o skok siłownika to może być większy bo mamy możliwość ograniczenia jego ruchu bezpośrednio w sterowniku.

 

 

 

YouTube farmin-poland.Tv

 

 

Pozdrawiam

RAPITRONICS

Opublikowano

obejrzałem filmy na YouTube i jestem zainteresowany założeniem takiego sterowania do mojego lampka mam jeszcze pytanie czy jest możliwe sterowanie dźwignią w kabinie w czasie kiedy ten siłownik jest przymocowany czy tylko kiedy jest odłączony i jaki koszt całego zestawu razem z siłownikiem

Opublikowano

Dla mnie tu brakuje informacji zwrotnej z podnośnika. Chodzi mi o np orkę na ziemi o róznej struktórze. Z mechanicznym podnośnikiem musimy np pilnowac głebokosci pracy pługa. Czujniki w układzie ehr pomogą to zrobić elektronice. Dla mnie taki dodatek jest ważniejszy niż regulacja prędkości działania,którą te ciagniki i tak mają regulowaną.

Opublikowano (edytowane)

Właśnie, że jesteś w błędzie. Zetory ze starszym podnośnikiem (tak z roczników od 2010 w dół) mają pseudo regulację prędkości działania, która tak naprawdę nie działa. A głębokość pracy w pługu przeważnie ustawię raz i jej nie zmieniam. W podnośniku mechanicznym jest przecież regulacja siłowa i mieszana, która to dostosowuje głębokość pracy pługa od zwięzłości gleby i powiem ci, że spełnia ona swe zadanie znakomicie. Dlatego więc dla mnie i pewnie dla wielu innych użytkowników Zetorów z podnośnikiem starej generacji o wiele bardziej ważniejsza jest regulacja owej prędkości działania.

Edytowane przez lukasz56612

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v