Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie napiszę CI co masz zrobić, mogę napisać jedynie co ja bym zrobił - kupił Agro UTTO z Orlenu (cena ok 9-10 zł/l pojemnij 20l, z beczki taniej ) i miał jeden olej w skrzyni i hydraulice. Agrol U nie wiele tańszya ale wystarczający do twojego ciągnika.

Opublikowano

u nas w hurtowni  olejów STOU 10W40 z Lotosu za bańkę 20 litrową cena  około 210 zł ,więc  przy takiej cenie (jeśli wierzyć temu co podaje producent w karcie charakterystyki ) nie ma co się nawet zastanawiać nad Agrolem U . Po drugie przeszedłem ze względu na pracę ciągnika  w zimie z wycinakiem i uwierzcie jest różnica w porównaniu z Hipolem 80W (niby rzadszy od typowego 80W90 )

Opublikowano

Witam kupiłem Zetora 8145chcę wymienić wszystkie oleje i nie mam zielonego pojęcia  gdzie i jaki olej lać .bardzo proszę  o pomoc

Opublikowano

Lanie oleju STOU do skrzyni jest nieopłacalne.

Agrol U z Lotosu idzie wyrwać za 200, Agro UTTO  z Orlenu podobnie.

STOU na 20l na pewno z 20 zł drożej.

3 godziny temu, mark1 napisał:

Witam kupiłem Zetora 8145chcę wymienić wszystkie oleje i nie mam zielonego pojęcia  gdzie i jaki olej lać .bardzo proszę  o pomoc

Hipol 6 tylko z Orlenu nie żadne Adwy lub inne przeszczepy.

Potaniał sporo od pół roku idzie wyrwać za 190zł /20l.

Opublikowano
10 godzin temu, jacek1296 napisał:

Nie no faktycznie, jak nie wlejesz stou to oszczędzisz majątek. Żal takich ludzi.

Ciebie żal chłopcze. Siędzę w temacie dłużej, jak ty może masz lat.

Chcesz lać olej silnikowo hydrauliczno-przekładniowy do skrzynii i do tego przepłacać to śmiało.

Wszyscy od tego odchodzą tylko Zetor zaszczepił chłopstwu to STOU a Ci się cieszą i przepłacają.

Oleje STOU mają uzasadnienie tylko w dużych firmach za sprzętem np. budowlanym do tego nie najnowszym( chodzi o silniki i normy spalin), gdzie kupują całe beczki i zalewają wszystko jednym olejem, żeby sie pracownikom nie popier... przy dolewaniu.

Opublikowano

Mam pytanie do znawców . Czy do przekładni w maszynie rolniczej , w której jest hipol , można dolać transol ? Obydwa niby przekładniowe .

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi np.o kosiarkę rotacyją lub agregat uprawowy aktywny i zalane tam Hipolem 85W/140 to Transola 320 jak masz można spokojnie dolać.

Dnia 19.03.2018 o 13:02, rafal4610 napisał:

ja bym zamiast Hipolu wlał właśnie STOU lub UTTO. Lepiej wlac coś lepszego, przecież w tym Zetorze są te mikropompki czy coś. Jest też wzmacniacz i ja bym nie oszczędzał.

Oleje STOU i UTTO nie są wcale lepsze jako oleje przekładniowe niż Hipol 6 Orlen.

Tak w zetorach nie są, jak piszesz, a jest mikropompka jedna i miałem już z nią przyjemność z byłym 1014 , 

Hipol 6 miał oficjalne dopuszczenie Zetora jako olej rekomendowany.

Mam na firmowym kompie skana dopuszczenia to może jutro wstawię, ale jeśli uważacie że wiecie lepiej od inżynierów z Czech i fabrykę chcecie poprawiać, wasze prawo.

Edytowane przez jarecki82
Opublikowano

ja nie mówie, że wiem lepiej. Po prostu mam UTTO w swoim traktorze i chwale ten olej :) Kolega ma starego Deutza 4006 i miał w skrzyni Hipol 6 to nie mógł podnieśc opryskiwacza bez przygazówki. Teraz ma STOU i podnosi na małych obrotach, więc on jest z tego oleju zadowolony.

Opublikowano

kolego jarecki 82 ,może byś uzasadnił swoją tezę bo  na razie nie podałeś żadnych merytorycznych uzasadnień oprócz tego,że STOU jest o złotówkę droższy od najsłabszych olei typu Hipol

Opublikowano

A jaką tezę mam udowadniać. Część forumowiczów twierdzi że najlepszym olejem do skrzyni biegów traktora konstrukcji lat 70 jest olej silnikowo-hydrauliczno-przekladniowy o którym parę lat temu nawet nie słyszeli.

Ja twierdzę że w zupełności wystarczy tańszy olej hydrauliczno-przekladniowy wysokiej jakości, który zatwierdził producent traktora, czyli Hipol 6 Orlen.

Wolny kraj, nie moje pieniądze. Każdy niech robi co mu pasuje. Chce ktoś lać droższe STOU. Śmiało.

 

Opublikowano (edytowane)

 Kiedyś do 7211 też producent zalecał olej Superol co nie znaczy ,że powinno się go teraz lać choćby ze względu na wygląd wnętrza silnika . Mając do wyboru dużo lepsze oleje w rozsądnej cenie  nie wiem czy ktoś  jeszcze leje takie badziewie do zdrowego silnika?

W zimie taki Hipol ( mówię o prawdziwym Hipolu a nie podróbach )  to więcej wad niż zalet  i z tego chociażby względu wolę jeździć na STOU.

STOU ,Kolego , ma lepsze właściwości niż Hipol -poczytaj kartę charakterystki

Edytowane przez DarekD
Opublikowano
6 godzin temu, rafal4610 napisał:

ja nie mówie, że wiem lepiej. Po prostu mam UTTO w swoim traktorze i chwale ten olej :) Kolega ma starego Deutza 4006 i miał w skrzyni Hipol 6 to nie mógł podnieśc opryskiwacza bez przygazówki. Teraz ma STOU i podnosi na małych obrotach, więc on jest z tego oleju zadowolony.

Po pierwsze. Czy miał oryginał czy kupiony luzem z beczki po 6,50 za litr GL-4 80W  innego pomniejszego polkiego producenta Made in Stodoła bo takich sie ostatnio namnożyło np. Omega Oil, Chemnaft,Adwa itp. które przy oryginalnym Hipol 6 nawet nie powinny stać.

Po drugie. Jeśli lepiej mu podnosi na Stou, domyślam się że 10W/40 znaczy ma podjechaną pompę i na rozgrzanym oleju lepiej podnosi na Stou który ma wyższą lepkość wysokotemperaturową, ale idąc tym tokiem najlepiej wlać Hipola 15F lub nawet 85W/140( nominalnie do zwolnic) i wtedy na rozgrzanym nie będzie już żadnego problemu.

Po trzecie.  Jeśli mu na gęściejszym Stou lepiej podnosi to w porządku i niech nie zmienia na rzadszy.

3 godziny temu, DarekD napisał:

 Kiedyś do 7211 też producent zalecał olej Superol co nie znaczy ,że powinno się go teraz lać choćby ze względu na wygląd wnętrza silnika . Mając do wyboru dużo lepsze oleje w rozsądnej cenie  nie wiem czy ktoś  jeszcze leje takie badziewie do zdrowego silnika?

W zimie taki Hipol ( mówię o prawdziwym Hipolu a nie podróbach )  to więcej wad niż zalet  i z tego chociażby względu wolę jeździć na STOU.

STOU ,Kolego , ma lepsze właściwości niż Hipol -poczytaj kartę charakterystki

Zgadzam się w 100 % sam w swoich przeszedłem parę lat temu z CC na Platinum Ultor CG-4(taki orlenowski zamiennik Turdusa) i przy zdrowym silniku polecam każdemu.

Tyle że to ma uzasadnienie ekonomiczne. Lepsze parametry, dłuższy możliwy interwał wymiany, stosunkowo niewielka różnica w cenie.

W zimie Hipol 6 przy temperaturze płynięcia poniżej -30 w zupełności spełnia swoją funkcję.

Kart charakterystyki nie muszę czytać bo to dokument bardziej do spraw BHP ( jak tam działa na szczury, czy jest szkodliwy na skórę itp)

O paramertach producenci najczęściej informują w innych dokumentach, zwanych najczęściej PDS.

Jeśli naprawdę ktoś jest mimo wszystko uprzedzony do nazwy Hipol to zamiast Stou, a chce mieć max. ochronę i dobre samopoczycie przed snem to polecam do skrzynii   Platinum Multi Utto 10W/30.

Sprzedaję to do kilkuletnich JD jako pełnowartościowy zamiennik fabrycznie zalanego Shella Spiraxa

Dziękuję za polemikę, każdy niech robi jak uważa przekonanych nie przekonam, ale pewnie kilku osobom pomogłem, dzieląc się wiedzą i wieloletnim doświadczeniem zawodowym.

 

Opublikowano
21 godzin temu, jarecki82 napisał:

W zimie Hipol 6 przy temperaturze płynięcia poniżej -30 w zupełności spełnia swoją funkcję.

Może w sześćdziesiątce.  Temperatura płynięcia to nie jest najważniejszy parametr.

W ciężkiej serii ursusa i zetora problemy pojawiały się już koło 0 stopni z hydrauliką wewnętrzną. Olej jest zbyt gęsty, jak się rozgrzeje to jest ok.

Hipol to olej typowo przekładniowy i słabo nadaje się do hydrauliki chyba, że do czego prymitywnego typu ciapek czy sześćdziesiątka.

Opublikowano (edytowane)

Hipoli było ponad 10 rodzajów. O jakich problemach przy 0 stopni bajasz, widziałeś może w życiu jeden najbardziej popularny 80W/90 lany z beczki od producenta-prywaciarza-partacza i wprowadzasz ludzi w błąd.

Ja te oleje widzę przy sprzedaży i z własnego doświadczenia i przy temp. blisko 0 nie poznałbyś który to Hipol 6, który  UTTO, a który AGROL U wylewając z bańki. Tak są podobne.Bo to wszystko oleje HYDRAULICZNO-PRZEKŁADNIOWE !!!  Tak ciężko to niektórym zrozumieć.

Dla olejowych ekspertów z wiedzą wprost z Google i Wikipedii  jakich tu widzę nie brakuje-prezent.

Aprobata Zetora  Proximy i Proximy Plus dla ...  Hipola 6:DAprobaty zetor.pdf

Chociaż zaraz następny mądry napisze że Hipol jest beznadziejny i on wie lepiej niż badania w laboratoriach producentów traktorówxD

 

Edytowane przez jarecki82
Opublikowano

Panie znaffffco nie napisałem, że hipol 6 jest zły tylko, że są inne lepsze oleje.

Tak sam jak prawie każdy handlorz powie, ze do hydrauliki w JCB najlepszy będzie olej hydrauliczny 46 a zimą kierownica nie można skręcić bo olej za gęsty. Producent zaleca 46 do krajów z ciepłym klimatem a poniżej 0 stopni musi być 32.

I też uważam, że orlen czy lotos robią dobre oleje bo maja aprobaty mercedesa czy zf.

Opublikowano

Dobry olej to dobrze dobrany, sprawdzonego producenta. 

Jak dobrać? - sprawdzić w instrukcji

Jaki producent - sprawdzony.

Wg. mnie, lepiej tańszy olej, a częściej wymieniać niż droższy i przeciągać terminy. 

W przypadku ciągników o prostej budowie, typu 60-tka itp to dyskusja o UTTO, STOU itp jest co najmniej śmieszna.

Opublikowano
23 godziny temu, Arek napisał:

Panie znaffffco nie napisałem, że hipol 6 jest zły tylko, że są inne lepsze oleje.
...
I też uważam, że orlen czy lotos robią dobre oleje bo maja aprobaty mercedesa czy zf.

tak na szybko - skrzynia w zetorku 10145 i C330M, co wybrać "Hipol6" czy "lotos agrol u"??? Jeden do obu.
Bo ten pierwszy strasznie gęsty jak idzie zimą podjechać kogoś wyciągnąć to nie wcisnąć sprzęgła przy uruchamianiu to akku idzie załatwić no i trochę trza poczekać aż silnik pochodzi żeby puścić sprzęgło. Znowuż latem nie wiem czy nie za rzadki tzn czy odprowadzi temperaturę z pracującej skrzyni w orce na ciężkiej ziemi (chłodnica oczywiście jest i to nawet nowa).

Opublikowano

W zetorze 12145 miałem hipol 6, później był zmieniony na agrol u. Ten drugi bez porównania lepszy, zimą bez problemów wszystko działało po chwili, latem też nie zauważyłem problemów. Na hipolu zimą zanim olej się rozgrzał to napęd nie chciał się włączać i zając też nie działał jak należy.

Opublikowano

no u mnie jedynie taką manżetę czy jak to się zwie przy przednim napędzie wywaliło odkąd zalany agrolem (ciśnienie spada przy załączeniu przedniego napędu i nie jest to chwilowe jak było kiedyś). Przyczyny nie znam ale znów muszę rozkręcić przystawkę przedniego napędu ;( a nie bardzo mi się chce. No chyba że jest jakiś inny powód że tam spiernicza ciśnienie a wiem to stąd że wpięty jest manometr i cały czas patrzę na te ciśnienie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v