Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Kupiłem U-902 - tak ma przynajmniej w dowodzie wbite ;) ... ale... raczej składak... Niby ma wyjście ze skrzyni na wałek przedniego napędu, nowszy typ silnika i zaczepy ale bez hitcha... Ale jest pewien probelm... tak w połowie obrotomierza kabina łapie straszne wibracje - takie buczenie z brzęczeniem... ale jak wyjdę z ciągnika i ręcznie dodam gazu to specjalnie nic wiele od silnika nie słychać... Co to może być... gumowe łączniki pod kabiną? Niby kupiłem nowe i jadą już chyba... Zobaczę co sie stanie jak wymienię... Miał ktoś taki przypadek? Pozdrawiam!

Opublikowano

one nie muszą się wycierać ze starości te gumy się zużyją i nie mają już tych samych parametrów tłumiących drgania, też bym stawiał na te gumy, na pewno się polepszy

Opublikowano

mam jeszcze pytanie... wymieniłem łączniki i jest lepiej... :) Ale oczywiście pewien procent wibracji jest normalny w takim ciągniku...?? mam racje? nigdy nie siedzialem w pełni sprawnym w c-385... bo kabina nadal wibruje ale w sposób już rozsądny... ale ma nadal silnie wyczuwalne wibracje...

Opublikowano

Wejdź na pierwszy stopień schodków, złap się za poręcze kabiny i spróbuj zatrząść kabiną( możesz podskakiwać na schodkach)- jeśli cały ciągnik trzęsie się razem z kabiną to poduszki są za twarde lub za bardzo skręcone.

Z doświadczenia wiem, że drgania w tym modelu są częstą przypadłością( choć nie we wszystkich są tak mocno odczuwalne).

Opublikowano

OK :) a jak mocno mają być skręcone poduszki? ;) ja skręciłem do oporu... na max...bo w poduszce jest metalowa tuleja która ogranicza możliwość zbyt mocnego skręcenia.... tak mi sie wydaje przynajmniej ... jutro sprubuje całkiem odkręcić poduszki.. kabina będzie sie trzymać jedynie dzięki własnej masie... zobaczymy co się stanie...

Opublikowano

Hmmm.. jeżeli dobrze rozumiem konstrukcję poduszek kabiny, to przykręca się je do wsporników na sztywno a amortyzować ma guma pomiędzy mocowaniami- czyli tuleją i kołnierzem. ;)

Sprawdź jeszcze czy kabina nie jest nigdzie zarwana i nie dotyka do którejś obudowy.

Poza tym, czterocylindrówki z natury kulturą pracy silnika nie grzeszą :)

Opublikowano

Kurde... nic nie pomaga... nowe gumy a wibruje bez zmian... może to mechanizm wyrównowarzający? Ale na zewnątrz nic nie słychać... silnik nie dostaje wibracji tylko kabina... A może to coś w pompie wtryskowej?

Opublikowano

Mechanizm wyrównoważający w 902 nie występuje. Można go spotkać dopiero w późniejszych 912.

Jeśli drży tylko kabina to coś musi być za sztywno z nią połączone.

Kabina nie jest jakoś przekrzywiona- tzn., opiera się równo na wszystkich poduszkach? Żadna dźwignia, pedał itp. nie trze mocno o kabinę? I ponawiam pytanie z poprzedniego postu- sprawdziłeś dobrze, czy kabina nie opiera się na którejś obudowie (np.: skrzyni biegów)?

Opublikowano

Witam!

Sprawdzałem wszystko i raczej nic nie dotyka kabiny... gumy nowe, a dalej w przedziele ok 1100-1400 obr. ma silne wibracje... poprzedni właściciel twierdzi ze "te typy tak mają" ale sądze ze coś nie tak jest... może pompa paliwowa coś źle ustawiona jest, albo z regulatorem obrotów jest coś nie tak...? Ma ktoś jakieś pomysły?

 

Dzięki i pozdrawiam!

Gość Profil usunięty
Opublikowano

u mnie jest podobnie ale trochę inaczej, kabina aż tak bardzo nie drży tylko podczas pracy słychać straszne dudnienie w środku przy dłuższej pracy trzeba zakładać nauszniki ochronne bo nie idzie wytrzymać myślę wstawić te łączniki gumowe od zetora bo są z miększej gumy tylko czy to coś da bo one nie są tanie. kiedyś myślałem żeby zamiast tych gum wstawić sprężyny tylko było by już trochę kombinowania

Opublikowano

@ nerdy, zamiast traktować wszystko tak hipotetycznie, to może warto pojechac od jakiegoś sąsiada, który ma ursusa 4cyl i pozwolić mu sie przejechać Twoim, niech oceni, potem ty wejdź na chwie do jego traktora i będziesz miał jakies porównanie. Bo tak to Ty nigdy nie bedziesz wiedział, czy tak ma być, czy rzeczywiście jest jakaś wada.

 

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie takiego ursusa albo podobnego ma przynajmniej co 3 czy co 4 gospodarz, wiec nie tak trudno sie z kimś umówić na próbe.

Opublikowano (edytowane)

Kurde... nic nie pomaga... nowe gumy a wibruje bez zmian... może to mechanizm wyrównowarzający? Ale na zewnątrz nic nie słychać... silnik nie dostaje wibracji tylko kabina... A może to coś w pompie wtryskowej?

problem leży w twardości nowych poduszek !!!! Kup oryginalne zetorowskie !!! Przerabiałem ten sam problem u siebie .Kupiłem pierwszą lepszą , zapewne polskie zamienniki i po założeniu kabina twardo stała , od razu pojawiły się wibracje i dudnienie , a wymieniłem tylko jedną . Zrobiłem test ze schodkami na tej jednej (nowej) kabina jak przyspawana . Zamówiłem w serwisie Zetora oryginał i problem wibracji zupełnie zniknął a kabina chodzi jak galareta. Poduszki są takie same w Zetorach i polskich ciężkich Ursusach .

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

A mam pytanie.. bo u mnie też występuje problem z tymi wibracjami w kabinie..:/

DarekD mógłbyś podać jakieś namiary gdzie ewentualnie można by było zamówić takie poduszki..? Bo w moich stronach to ciężko sie dogadać..:/ tylko te zamienniki wciskają..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pronarek
      potrzebuje kabine do c-360 i nie wiem jaka kabnie wybrac narazie nie bede jej kupywał ale warto sie rozejrzec temat zakładam dla wszystkich rodzajów kabin a ze ja potzrbuje do ursusa to zakładam to w dziale ursus ale jak bedzie wiele innych kabin to sie to gdzies przeniesie z góry za pomoc dziekuje
    • Przez DK94
      Witajcie kilka dni temu w końcu udało mi się kupić orurowanie na kabinę "orzech", http://www.agrofoto....599-orurowanie/ poszukuję wszelkich rysunków, planów i informacji na temat orurowania. Brakująca rurka z przodu już wspawana, całość jest za miniowana i czekam teraz na czerwony lakier.
       

       

       

       
      Co do tego mocowania to go jeszcze nie malowałem, bo trzeba go naprawić, ponieważ ktoś odciął dziurę na 3 śrubę. Jeśli ktoś by chciał sprzedać mocowania przy błotnikach do zwolnic to proszę o kontakt, albo może mi zrobić dokładne zdjęcia ich.
       
      Śruby pomiędzy silnikiem a skrzynią mają normalny gwint czy drobny, muszę kupić dłuższe. Czy śruby imbusowe będą lepsze od tych na klucz (pod względem twardości).
       
      PS proszę moderatora o przestawienie tematu do działu "Nadwozie".
    • Przez artur1980
      Witam gdzie moge dostac amory do kabiny 133.14 bo moje juz padly
       
    • Przez armo
      witam szanownych forumowiczów
      jak w temacie chodzi o mf 3060, dolne przednie słupki kabiny niestety zaczęły od pewnego czasu puchnąć pod uszczelkami szyby, koniecznie muszę wyciągnąć przednią szybę i doprowadzić słupki do porządki póki jest jeszcze co. Czy może ktoś próbował dokonywać takiej operacji? Szyba jest dzielona (duża górna część oraz dwie wąskie dolne części ), uszczelki są twarde (nie wiem czy od nowości takie są czy ze starości). Proszę o odpowiedź jak się zabrać do tej operacji, czy wymaga to poważnej demolki czy są jakieś sposoby na ułatwienie tej operacji.
      pozdrawiam wszystkich
    • Przez Klaku
      Witam, mam zamiar założyć kabinę do Zetora 3011. Mam ją lecz jest ona bez daszku a wygląda mniej więcej tak : http://img10.tablica.pl/images_tablicapl/73852227_1_644x461_kabina-c330-c360-chelm_rev001.jpg
       
      I chce zapytać czy macie jakiś pomysł jak ten daszek zrobić ? Za pomoc od razu z góry dzięki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v