Skocz do zawartości

Polecane posty

armo    0

witam szanownych forumowiczów

jak w temacie chodzi o mf 3060, dolne przednie słupki kabiny niestety zaczęły od pewnego czasu puchnąć pod uszczelkami szyby, koniecznie muszę wyciągnąć przednią szybę i doprowadzić słupki do porządki póki jest jeszcze co. Czy może ktoś próbował dokonywać takiej operacji? Szyba jest dzielona (duża górna część oraz dwie wąskie dolne części ), uszczelki są twarde (nie wiem czy od nowości takie są czy ze starości). Proszę o odpowiedź jak się zabrać do tej operacji, czy wymaga to poważnej demolki czy są jakieś sposoby na ułatwienie tej operacji.

pozdrawiam wszystkich

Edytowano przez armo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gospodarz97    109

Wyjmij szyby, wywal uszczelki i kup nowe, dobrze wysusz zardzewniałe miejsce, zaszpachluj, zamaluj, wstaw szyby oraz nowe uszczelki i po problemie. :P

Edytowano przez gospodarz97

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Dużo roboty przy tym ale dla chcącego nic trudnego :) Te kabiny to częsny problem że rdza bierze nawet patrząc po aukcjach dużo się trafia takich. U mnie na razie nie widać żeby coś się działo ale myślę że już nie długo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

armo    0

dzięki koledzy, ale chodzi mi głównie o rady osób które mają tą operację za sobą i mogą poradzić jakie elementy trzeba zdemontować, w którą stronę wypychać szybę itp., czy orientujecie się gdzie można dostać takie uszczelki do szyb?

Edytowano przez armo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Uszczelki kupisz w sklepie gdzie sprzedają szyby do ciągników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

jestem po operacji wyciągnięcia szyby, jakby by ktoś potrzebował to idzie to tak:

- zdemontować osłony silnika łącznie z górną

- zdemontować rurę wydechu (komin)

- zdemontować osłonę tablicy kontrolek

- wypchnąć wewnętrzną cześć uszczelki na zewnątrz zaczynając od górnej części (ja użyłem klinów do paneli - powbijałem je między kabinę a uszczelkę po czym zacząłem wypychać szybę na zewnątrz zaczynając od górnej części)

- w 2 osoby wyjąć szybę i przemieścić nad silnikiem

 

teraz pozostaje przegląd uszczelki, zastanawiam się czy nie zostawić starej, napoić jakimś olejem silikonowym i zamontować uszczelniając powierzchnię silikonem, no i oczywiście czeka mnie czyszczenie ramy okna kabiny, w jednym miejscu małe spawanie (jak zabezpieczacie Wasze maszyny podczas spawania - myślałem o zdjęciu obu klem, ale boję się dodatkowo o sterownik autotronica - ma ktoś jakieś doświadczenia ze spawaniem na ciągniku ???) oraz malowanie ramy, mam nadzieję że będzie spokój z wodą w środku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×