Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Andzej125

john deere 115M vs kubota m108s

Polecane posty

Andzej125    0

Witam

Zastanawiam się nad zakupem nowego ciągnika i zastanawiam się który z tych dwóch wybrać. Mam 60 ha a ciągnik głównie wykorzystywałbym do pracy w polu. Chciałbym się zapytać ile palą te ciągniki w orce na ha? Czy części do tych ciągników są drogie? Który polecacie? Jakie są wasze spostrzeżenia? Wielkie dzięki za każdą informacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    105

Miałem okazje jeździć 115M w kabinie oczywiście super, Miękki przód bajka wszystko solidne i dopracowane (wskaźnik spalania paliwa i licznik ha w standardzie) o zaletach skrzyni pisać nie trzeba, tylko przerażał mnie ogrom maski która zasłaniała naprawdę kawał świata, (6030 ma smuklejszą maskę) a to wszystko przez DPF pod maską.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Igor110    54

nom ja ci polecam JD 6115m :) a z tą maską dobrze zrobili a zwłaszcza do obciążnika :) jeździłem 6430 z takim obciążnikiem samorobką na tuz-ie ti jak sie zrobi ciemno tto masakra trzeba obciążnik prawie do samej ziemi opuszczaś żeby było widać te światła a tak teraz z tą maską można do samej góry i wszystki widzisz :)

nie wiem jak kubota ale ten nowy JD ma ten filtr cząstek stałych

ps.nie mam pojęcia do czego on jest może mi ktoś wytłumaczyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

katator    115

Igor zawsze mozna dołożyć reflektory h4 na ramie kabiny i nie będzie problemu że coś światło zasłania. :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    21

Miał ktoś okazje jeździć Kubota M110GX z powyższych agrofotowiczów? Bo powiem wam Kubota w tej serii naprawdę zrobiła wielki postęp

Edytowano przez krowka62

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Postęp moze i zrobiła.Ale czy jest tam coś lepszego czego nie ma jd?

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    21

Żaden producent wielkiej rewolucji nie zrobi, raczej ewolucję. Kubota ma doskonały skręt co zapewnia Bi+Speed Turn. System zarządzania mocą silnika, który możemy według potrzeb aktywować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Ten system skrętu jak dla mnie jest wielce dyskusyjny. Może i zapewnia zwrotność ale na twardszych podłożach szybko zniszczy drogie opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    21

Nie tyle co zniszczy a raczej przyspieszy ich zużycie. W przypadku pracy na łąkach darń jest uszkadzana. Nie ma rozwiązań idealnych. Bi- Speed Turn jest funkcją która może być aktywowana przez operatora. Normalnie promień skrętu jest porównywalny z innymi markami choć zastosowanie przekładni stożkowej ma zasadniczą zalety - nie występują tutaj krzyżaki, które z czasem ulegają zużyciu. Przekładnia ta zatopiona jest w kąpieli olejowej i pozwala na pracę na pełnym skręcie i pod dużym obciążeniem bez ryzyka uszkodzenia przedniego mostu. A w pracy skręt ma zasadnicze znaczenie na uwrociach - przyspiesza prace z maszynami zawieszanymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Bi speed turn wymusił zastosowanie takiej przekładni. Układ napędowy przy użyciu tego "dobrodziejstwa" zwłaszcza na twardym podłożu poddawany jest dużym obciążeniom. Krzyżaki, które w innych ciągnikach działają bardzo długo pomimo, że nie wielu je smaruje. W tym przypadku uległy by szybkiemu zniszczeniu. Dla mnie to przerost formy nad treścią. Podobny efekt łatwo można osiągnąć przyhamowując jedno z tylnych kół. Obciążenia układu napędowego będą mniejsze.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    21

Raczej nikt poważny nie będzie tego stosował na twardym podłożu - chyba że faktycznie chce zniszczyć sobie przedwcześnie opony i poddawać dużym obciążeniom układ napędowy szczególności przedni most. Na uwrociach przy pracy z ładowaczem na nieutwardzonym podłożu zda egzamin. Ogólnie Bi Speed Turn zadziała jeżeli maksymalnie skręcimy przednie koła wtedy przednie koła zaczną się szybciej kręcić o około 60% zacieśniając skręt.

 

A co do użycia pedału hamulca do szybkich nawrotów, jest to może jakaś alternatywa. Ale jeżeli w czasie orki pługiem obrotowym ileś tam razy nawraca się w miejscu to oprócz obsługi rewersu, gazu, podnośnika, układu hydrualicznego (obrót pługa) miałbym jeszcze obsługiwać, zacieśniać skręt za pomocą hamulca przy włączonym napędzie na 4 koła to mi to nie odpowiada. Nie wspomnę też o zużyciu tarcz hamulcowych z tego powodu.

 

Inni producenci też stosują ten rodzaj napędu między innymi John Deere ze względu zapewne na hermetyczność przedniego mostu - brak krzyżaków, które w wodzie raczej w błocie napewno długo by nie pociągły. Filmik poniżej

 

Nie wspomniałem także o zwiekszonym prześwicie

 

http://www.youtube.com/watch?v=q406ZlgFOnU

Edytowano przez krowka62

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

NIe używać na twardym, darń też się zniszczy, wyżwirowane podwórko szybko zostanie spulchnione, uprawione pole na uwrociach poorane. To gdzie tego używać? W powietrzu. Już pomijam fakt, że większość prac z ładowaczem wykonuje się na podwórkach, w oborach, stodołach. Gdzie podłoże jest twarde. Kazdemu użytkowi zależy, aby na podwórku był pożądek bo jak się je kołami poorze to potem masa błota. Więc po co ludzie mają płacić za coś co będzie im praktycznie nie potrzebne, lub używanie tego zostanie okupione większymi stratami niż pożytkiem.

W małym ciagniku jd zastosował tą oś ze względu na prześwit. Co do szczelności to argument chybiony chyba, że w takim środowisku. Jak już pisałem olbrzymia większość producentów w tym jd używa w dużych i średnich ciągnikach normalnych osi i służą one długie lata bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    21

Mnie taki system odpowiada w szczególności na uwrociach. W szczególności kiedy większość pól u mnie jest w tzw klinie bądź mam pola w kształcie rombu czy trapezu. Z tego powodu także kupiłem sobie pług obrotowy by szybciej wykonywać swoje prace.

System zacieśniania skrętu aktywuje się przyciskiem na konsoli - nie jest on załączony na stałe.

 

Ps. Ja już w swoim MF 3080 po 6tyś h wymieniałem, krzyżaki znajomy po 2 tyś h w Claasie Arion 610 - może jakieś wadliwe były.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×