Skocz do zawartości
Grabarz97

Case MX 100C problem z biegiem 4A

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Grabarz97    0

Witam nie dawno kupiłem Case MX 100C i mam mały problem ze skrzynią biegów. Mój problem polega na tym ze kiedy przerzucam półbiegi na biegu czwartym i gdy już na 4B mam max obrotów i wrzucam 4A ciągnik spada z obrotów i strasznie go muli ale powoli sie rozpędza do 40 km/h. Jeśli wiecie dlaczego tak sie dzieje to pomóżcie;)

 

Ps. Mam skrzynię PowerShift z elektrycznymi półbiegami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Z tego co napisałeś wywnioskowałem że na 4 grupie biegów i z 3 na 4 półbieg przełączając ciągnik zaczyna mulić i powoli się rozpędzać. Przed zmianą z 3 na 4 półbieg przytrzymaj z 1,5s przycisk z przodu gałki od piegów i równocześnie zmieniaj półbieg. A szarpie przy przełączaniu? Może to po prostu wina silnika. Może jest czymś zamulony i nie bardzo ma siłę sie rozpędzać na najwyższym przełożeniu. mx 100C posiada turbo? Jeśli tak to zobacz czy działa poprawnie tzn. czy sie załącza od razu po włączeniu ciągnika czy dopiero przy wyższych obrotach silnika. Może być tak że ona włączając sie za wcześnie zamula ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    39

MX100c posiada turbo. Wytłumacz jak turbo może się za wcześnie "załączać"? Sprawność turbo ocenia się w inny sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ziel    26

Turbo sprężarka ma sprzęgło . Po włączeniu silnika sprzęgło jest rozłączone, gdy dodamy gazu i obroty wzrosną coś koło 1200obr/min to wtedy sprzęgło sprzęga turbine napędzaną spalinami z turbiną generującą ciśnienie powietrza, a dzieje sie to za sprawą linki dochodzącej do turbo sprężarki od silnika. Turbo jest nieaktywne na niskich obrotach z powodu zbyt dużego obciążenia silnika co powoduje wolne wchodzenie na obroty.

 

 

W starszych tybach turbo sprężarek nie było sprzęgła np w starszych ciągnikach mtz. Miałem taki ciągnik i ciężko było mu wbić sie do 1200obr po przekroczeniu tych obrotów silnik gwałtownie dostawał powera. A gdy masz sprzęgło w sprężarce silnik nie ma obciążenia na niskich obrotach co pozwala mu na szybszy przyrost mocy. Sprężarka nic nie daje na niskich obrotach nawet wręcz przeciwnie zamula ciągnik.

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabarz97    0

Przy zmianie biegów nic nie szarpie, a turbina włącza się tak od 1200-1400 obr/min. Winę silnika chyba jest nie możliwa gdyż silnik ma niecałe 4000 motogodzin więc sądzę ze nie ma nić z tym wspólnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

masz tak tylko na 4 grupie przełączjąc z 3 na 4 półbieg czy na 1,2,3 grupie tez?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Turbo sprężarka ma sprzęgło . Po włączeniu silnika sprzęgło jest rozłączone, gdy dodamy gazu i obroty wzrosną coś koło 1200obr/min to wtedy sprzęgło sprzęga turbine napędzaną spalinami z turbiną generującą ciśnienie powietrza, a dzieje sie to za sprawą linki dochodzącej do turbo sprężarki od silnika. Turbo jest nieaktywne na niskich obrotach z powodu zbyt dużego obciążenia silnika co powoduje wolne wchodzenie na obroty

 

Poczytaj trochę na temat dzialania turbosprezarki bo piszesz takie glupoty az przykro. Tam jest najprostsze turbo na swiecie wyposażone jedynie w zawór upustowy. Nie ma zadnej linki i zadnego sprzegla.

 

A nawiazujac do tematu to należało by sprawdzic cisnienie czwartego polbiegu oraz dzialanie elektrozaworu polbiegow. Masz tam dwa można by je zamienic miejscami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabarz97    0

Mam tylko tak na 4 grupie przełączając z 3 na 4 półbiegu. A możesz mi powiedzieć co mam zrobić aby sprawdzić cisnienie 4 półbiegu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

koło akumulatorów masz rozdzielacz Powershift i są tam cztery wkręcane korki na imbus, które trzeba odkręcić i wpiąć ciśnieniomierz powinno być 19-21bar na każdym. Dziwne że tylko na 4 biegu tak masz albo na innych biegach tego nie odczuwasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casemx110    0

Witam kolegów, trochę odgrzeję kotleta, nie chcę zakładać nowego tematu.

Problem dotyczy ciągnika Case MX 135 z pół automatyczną skrzynią (4 mechaniczne oraz 4 półbiegi na każdym biegu mechanicznym)

Ciągnik był prowadzony nagle rozłączyła się skrzynia biegów i nie działał skręt kół przednich, można powiedzieć że hydraulika umarła.

Przy próbie naprawy zostało zwiększone ciśnienie na zaworze (na górze skrzyni biegów pod podłogą gdzie normalnie trzyma się stopy)

Odżył skręt kół przednich oraz skrzynia pracuje jedynie na 4 półbiegu (normalnie). Zostały wymienione elektrozawory od biegów (prawa strona za schodkami nad akumulatorem, nic to nie zmieniło, sygnał dochodzący został sprawdzony (4 półbieg [1 0], 3 półbieg [1 1], 2 półbieg [0 1], pierwszy półbieg [0 0], w trakcie jazdy można zmienić z półbiegu 4 na 3 ale wtedy czuć że jak gdyby jechał prędkością 3 półbiegu ale dalej czuć w postaci oporu na silniku że 4 półbieg jest załączony, idąc dalej na 2 półbiegu silnik jest bardzo obciążony na 1 gaśnie (w zależności od ustawionej dawki paliwa pedałem gazu).

 

Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie co mogło spowodować tą usterkę proszę o pomoc

wyczytałem że mogły przewinąć się mandżety w skrzyni biegów i podają cały czas ciśnienie na 4 pół bieg, nie wiem na ile w tym jest prawdy.

Za wszelaką chęć pomocy z góry b. serdecznie dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafik    5

Witam. Odgrzeję mielonego :)

Jak kolego poradziłeś sobie z tym problemem, mam cos podobnego w Case MX100c. Podczas pracy, zwłaszcza jak jest gorąco rozłacza mi wszystko. Po zgaszeniu i odpaleniu wraca do normy, ale czasami nie na długo. Ciągnik używam głownie do tura i oprysków tak, że nie pracuje jak wół. Proszę o pomoc. Wysłałem wiadomość na PW i gg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

ale co rozłącza, jazdę przód/tył, podnośnik, wyjścia hydrauliczne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafik    5

Dopiero dzisiaj miałem czas wejść na forum.

Rozłącza dosłownie wszystko, nie jedzie, układ kierowniczy nie działa, wałek, hydraulika też. Silnik chodzi normalnie a na pulpicie nie świecą się żadne kontrolki, na EHR też 0. Zgaszę, odpalę dalej chodzi normalnie, tylko loteria jak długo, czasami minutę, czasami pół godziny, boję się w pole jechać, ostatnio zrobił mi tak na drodze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

hmm jak traci się wszystko na raz to raczej obstawiałbym problem z pompą hydrauliczną bo tam jest o zmiennej geometrii. W MX-ach układ hydrauliczny jest w zasadzie w pełni mechaniczy nie ma tam jakiś zabezpieczeń elektronicznych czy elektrozaworów odcinających ciśnienie. Ewentualnie coś się dzieje z zaworem priorytetowym tym pod kabiną bo tam trafia najpierw ciśnienie z pompy ale to wątpliwa przyczyna. Trzeba by przyjrzeć się tej pompie czy z nią wszystko w porządku jak boisz się samemu to daj do sprawdzenia do jakiegoś zakładu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafik    5

Czyli pompa jest o zmiennej wydajności. Jak rozumiem coś steruje wydajnością pompy i możliwe, że nie działa należycie. Nie wiem czy to może być wspólny problem, mam opryskiwacz z hydraulicznym skrętem zasilany z hydrauliki ciągnika. Czasami w polu na uwrociach kiedy skręt się załączy to pompa prawie dławi silnik i muszę wysprzęglić żeby nie zgasł. Myślałem, że po prostu silnik mi niedomaga na wolnych obrotach, a to może wina pompy. Dzięki koledzy za porady, spróbuje sam się za to wziąć. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

Tak, do pompy a właściwie do kompensatora w niej idzie sygnał ze wszystkich odbiorników i jak jest zapotrzebowanie czyli jak np wywracamy przyczepe czy podnosimy maszynę to w pompie wychyla się mocniej talerz i wzrasta wydajność pompy, jak nie ma zapotrzebowania to pompa pracuje na minimalnej wydajności. Co prawda jest to pompa tłoczkowa ale z tego co wiem nie jest jakoś szalenie skomplikowana. Może byc też problem z tym sygnałem ale raczej nie powinno wszystko paść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafik    5

Witam kolegów, słówko na zakończenie mojej męki z MX100C.

Ciągnik już chodzi, albo dopiero chodzi :) Z braku czasu i fachowców postał sobie trochę. Przy okazji remontu hydrauliki wymieniłem tłumik drgań bo hałasował, ale do rzeczy. Najpierw poczyściłem trochę zaworów, podstawę filtra hydrauliki i nic, potem rozebrałem pompę (Vickers) i okazało się, że niezbyt ciekawie wygląda w środku. Oddałem ją do regeneracji w firmie Hydro Dyna niedaleko Środy Śląskiej. Wymienili co trzeba ale pompa dalej fiksowała. Przyczyną była płyta sterująca wydajnością w środku pompy (podobno). Po zrobieniu tej płyty pompa została zamontowana i ciągnik ożył. Teraz jedynie mam mały problem z odpalaniem, gdyż pompa daje duże obciążenie przy rozruchu, ale jak odpali to chodzi wszystko jak należy. Pewnie jakieś regulacje jeszcze mnie czekają, ale dobrze że ciągnik chodzi. 

Pozdrawiam.

 

P.S

Pifko dla kolegi grego za dobry nos :)

Edytowano przez Rafik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casemx110    0

Tak jak piszesz, przerabiałem to samo w sierpniu u siebie, pompa po regeneracji a przestawał jeździć, tzn kompletny brak ciśnienia w układzie, powodem było sterowanie pompy (zacinał się kompensator na zerowej wydajności) dodam jeszcze że ktoś wcześniej wykazał się niesamowitą inteligencja i wyrzucił sitko z kolanka przed kompensatorem....  :o na efekty nie trzeba było długo czekać... wynikiem był zakup nowej pompy i teraz wszystko hula jak fabryka wymyśliła.

 

Co do regulacji to z tyłu na skrzyni jest rozdzielacz z punktami pomiarowymi, jest tam wkrętka z podpisem REG powinno być w przedziale 19-21 bar (oczywiście na rozgrzanym oleju  i 1500 rpm)

a co do trudnego rozruchu to nie za bardzo jest co zrobić ponieważ podczas wyłączenia silnika pompa jest przesterowana na maksymalną wydajność i taka jest podczas uruchamiania, dopiero po podaniu ciśnienia na zawór priorytetowy ustalane jest ciśnienie stand-by-owe  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafik    5

Jak to mówił Pawlak, mądrego warto posłuchać :). Faktycznie jak rozebrałem te pompę, to po wstępnej analizie co z czym się je tez doszedłem do wniosku, że ona jest na max wydajności zanim jej zawór nie przestawi ciśnieniem z LS-a. W każdym razie i tak wezmę znajomego w tej chwili hydraulika z manometrami, niech pomierzy co się da. Gość nigdy Case nie robił, ale jest obryty w koparkach i daje radę.

Dzięki wszystkim za pomoc, Wesołych Świąt, i żeby - jak to miastowe mówią - księżycówkę pić a w polu niech samo rośnie :)

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

z tego co wiem to pierwsze co przy oględzinach i regeneracji pomp tłoczkowych to jest ten talerz i często jego wymiana pomaga. Dziwne, że jej nie wymieniono na samym początku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafik    5

Może dlatego, że elementy tłoczące były bardzo zużyte i ktoś zaczął od wymiany właśnie tego. Potem pompa była sprawdzana na stanowisku i fiksowała, dlatego wymieniono resztę a ja pompę odebrałem zrobioną na cito, gotową do zamontowania i z gwarancją. Fakt, że ta dodatkowa robota wydłużyła czas regeneracji, ale nic nie dopłaciłem.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
musi3dd    0

Case mx100c - nie działała hydraulika - 0 jazdy, 0 skręcania , nic kompletnie

Była rozbierana skrzynia i wymienione zużyte tarczki, pompa hydrauliki zregenerowana( tłoczki były zatarte)

Pompa gerotorowa była sprawdzana, hydraulik mówił ze do regeneracji ale kolega który naprawiał powiedział ze nie jest najgorzej i wstawilismy ja bez regeneracji.

Olej i filter wymienione

 

Objawy jakie teraz wystepuja:

 

1. Pompa hydrauliki wyje

2. gdy załączam hydraulike w ciągniku zapala sie kontrolka zapchanego filtra a teraz to juz cały czas sie pali

3. gdy przełączam z 2 na 3 półbieg ciągnik bardzo powoli się rozpędza do zadanej prędkości

Czy to może być wina tej pompy gerotorowej.

Proszę o porade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

do pomiaru ciśnienia. Wygląda na to, że pompa tłoczkowa nie jest zasilana dostatecznie w olej. Możliwe, że zatkany filtr lub pompa zasilająca zepsuta. Zakładam, że kolega jest dobrym mechanikiem więc pomijam możliwość zostawienia np. kawałka szmaty w układzie lub nie dokręcenia jakiegoś przewodu hydraulicznego. Chociaż moje założenie może być błędne bo kolega jak by był dobrym mechanikiem to przed rozebraniem sprawdził by wszystkie ciśnienia i wiedział by co dolega hydraulice. Dalsza używanie ciągnika skończy się na ponownej wymianie tarczek i pompy tłoczkowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Mi tez wyje pompa w mx 135 do momentu dobrego rozgrzania sie oleju. Ale u mnie rewers i polbiegi działają bez zarzutu podejzewam zbyt wysokie ciśnienie w hydraulice ale muszę kupić przyrząd do pomiaru. Kiedyś ciekł mi olej z rozdzielacza i "mechanik" po dokręcał wszystko co sie dało, olej nie cieknie ale wydaje mi sie że jest tam jakaś regulacja ciśnienia na nim i ona też została dokręcona przed majstrowaniem z rozdzielaczem nic nie wyło. Chodzi mi o rozdzielacz który leży z przodu na skrzyni.

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

to, że ci tak wyje to może być też wina kompensatora. Jak ciągnik zapala to tarczka na tłoczkach wychyla się maksymalnie dając maksymalną wydajność, lecz po chwili jesli nie ma zapotrzebowania na olej w hydraulice tarcza powinna się cofnąć, oczywiście to tylko przypuszczenia bo może być i co innego. Pompa tak długo nie powinna wyć, oczywiście da się to pomierzyć ale trzeba do tego naprawdę kumatego gościa i przyrządu, bo hydraulika w tych cięgnikach jest dość skomplikowna przez tą pompę o zmiennej geometrii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TrAkToReK
      Witam
      Tak jak w temacie. Czy to dobry sprzęt ten CASE??? Chce go kupić ponieważ ma dość ładny wygląd i można go używanego za ładne pieniądze, chce aby ciągnik miał MAX 95 KM. I uprzedzam kosztował MAX 60 tys. ZŁ Ile pali bo miałem Ursusa 914 i to była wielka cysterna B)
       
      Pozdrawiam
       
      (Z góry THX)
    • Przez international856XL
      Witam wszystkich zakladam ten temat ponieważ chcialbym sie cos dowiedziec na temt ciagnika international 856XL.
      Ostatnio sobie takowy kupiłem.Czy moglibyscie sie podzielic opiniami na temat tego ciagnika..?A dodatkowo mam kilka pytan do was..
      -jaki olej stosuje sie w tych ciagnikach
      -przymierzam sie do zakupu pługa obotowego i mam dylemat jaki wybrac 3 lub 4 skibowy..tylko pytanie czy z 4 skibowym da sobie rade czy to nie bedzie zbyt duze obicazenie
      -ile pali to stworzenie :lol:
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez Marcin34
      Jak rozebrac elektrozawor od jazdy przód tyl
    • Przez koda92
      Witam 
      Co może oznaczać błąd L 5 w Case MXM 140? W książce serwisowej ten błąd oznacza niby '' Próg zadziałania potencjometru przedniej osi jest niższy niż ustawiony poziom'' ale ja nie mam zawieszanej przedniej osi. Mam zwykłą mechaniczną oś. Miga już od dłuższego czasu i nie wiem co z tym zrobić. 
       
      Pozdrawiam

      Skoro nikt nie wie o co chodzi z tym błędem to może ktoś wie jaką temperaturę silnika powinien pokazywać wskaźnik ( ile kresek)? Pokazywało mi 3 kreski i bez obciążenia szybko spadało do 1. Wymieniłem termostaty i teraz pokazuje 5 kresek i tyle jest nawet bez obciążenia. Czy to jest dobra temperatura czy może czujnik temperatury jest wadliwy?
×