Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam nie dawno kupiłem Case MX 100C i mam mały problem ze skrzynią biegów. Mój problem polega na tym ze kiedy przerzucam półbiegi na biegu czwartym i gdy już na 4B mam max obrotów i wrzucam 4A ciągnik spada z obrotów i strasznie go muli ale powoli sie rozpędza do 40 km/h. Jeśli wiecie dlaczego tak sie dzieje to pomóżcie;)

 

Ps. Mam skrzynię PowerShift z elektrycznymi półbiegami.

Opublikowano

Przy zmianie biegów nic nie szarpie, a turbina włącza się tak od 1200-1400 obr/min. Winę silnika chyba jest nie możliwa gdyż silnik ma niecałe 4000 motogodzin więc sądzę ze nie ma nić z tym wspólnego.

Opublikowano

Turbo sprężarka ma sprzęgło . Po włączeniu silnika sprzęgło jest rozłączone, gdy dodamy gazu i obroty wzrosną coś koło 1200obr/min to wtedy sprzęgło sprzęga turbine napędzaną spalinami z turbiną generującą ciśnienie powietrza, a dzieje sie to za sprawą linki dochodzącej do turbo sprężarki od silnika. Turbo jest nieaktywne na niskich obrotach z powodu zbyt dużego obciążenia silnika co powoduje wolne wchodzenie na obroty

 

Poczytaj trochę na temat dzialania turbosprezarki bo piszesz takie glupoty az przykro. Tam jest najprostsze turbo na swiecie wyposażone jedynie w zawór upustowy. Nie ma zadnej linki i zadnego sprzegla.

 

A nawiazujac do tematu to należało by sprawdzic cisnienie czwartego polbiegu oraz dzialanie elektrozaworu polbiegow. Masz tam dwa można by je zamienic miejscami.

Opublikowano

koło akumulatorów masz rozdzielacz Powershift i są tam cztery wkręcane korki na imbus, które trzeba odkręcić i wpiąć ciśnieniomierz powinno być 19-21bar na każdym. Dziwne że tylko na 4 biegu tak masz albo na innych biegach tego nie odczuwasz

Opublikowano

Witam kolegów, trochę odgrzeję kotleta, nie chcę zakładać nowego tematu.

Problem dotyczy ciągnika Case MX 135 z pół automatyczną skrzynią (4 mechaniczne oraz 4 półbiegi na każdym biegu mechanicznym)

Ciągnik był prowadzony nagle rozłączyła się skrzynia biegów i nie działał skręt kół przednich, można powiedzieć że hydraulika umarła.

Przy próbie naprawy zostało zwiększone ciśnienie na zaworze (na górze skrzyni biegów pod podłogą gdzie normalnie trzyma się stopy)

Odżył skręt kół przednich oraz skrzynia pracuje jedynie na 4 półbiegu (normalnie). Zostały wymienione elektrozawory od biegów (prawa strona za schodkami nad akumulatorem, nic to nie zmieniło, sygnał dochodzący został sprawdzony (4 półbieg [1 0], 3 półbieg [1 1], 2 półbieg [0 1], pierwszy półbieg [0 0], w trakcie jazdy można zmienić z półbiegu 4 na 3 ale wtedy czuć że jak gdyby jechał prędkością 3 półbiegu ale dalej czuć w postaci oporu na silniku że 4 półbieg jest załączony, idąc dalej na 2 półbiegu silnik jest bardzo obciążony na 1 gaśnie (w zależności od ustawionej dawki paliwa pedałem gazu).

 

Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie co mogło spowodować tą usterkę proszę o pomoc

wyczytałem że mogły przewinąć się mandżety w skrzyni biegów i podają cały czas ciśnienie na 4 pół bieg, nie wiem na ile w tym jest prawdy.

Za wszelaką chęć pomocy z góry b. serdecznie dziękuję

Opublikowano

Witam. Odgrzeję mielonego :)

Jak kolego poradziłeś sobie z tym problemem, mam cos podobnego w Case MX100c. Podczas pracy, zwłaszcza jak jest gorąco rozłacza mi wszystko. Po zgaszeniu i odpaleniu wraca do normy, ale czasami nie na długo. Ciągnik używam głownie do tura i oprysków tak, że nie pracuje jak wół. Proszę o pomoc. Wysłałem wiadomość na PW i gg.

Opublikowano

Dopiero dzisiaj miałem czas wejść na forum.

Rozłącza dosłownie wszystko, nie jedzie, układ kierowniczy nie działa, wałek, hydraulika też. Silnik chodzi normalnie a na pulpicie nie świecą się żadne kontrolki, na EHR też 0. Zgaszę, odpalę dalej chodzi normalnie, tylko loteria jak długo, czasami minutę, czasami pół godziny, boję się w pole jechać, ostatnio zrobił mi tak na drodze.

Opublikowano

hmm jak traci się wszystko na raz to raczej obstawiałbym problem z pompą hydrauliczną bo tam jest o zmiennej geometrii. W MX-ach układ hydrauliczny jest w zasadzie w pełni mechaniczy nie ma tam jakiś zabezpieczeń elektronicznych czy elektrozaworów odcinających ciśnienie. Ewentualnie coś się dzieje z zaworem priorytetowym tym pod kabiną bo tam trafia najpierw ciśnienie z pompy ale to wątpliwa przyczyna. Trzeba by przyjrzeć się tej pompie czy z nią wszystko w porządku jak boisz się samemu to daj do sprawdzenia do jakiegoś zakładu.

Opublikowano

Czyli pompa jest o zmiennej wydajności. Jak rozumiem coś steruje wydajnością pompy i możliwe, że nie działa należycie. Nie wiem czy to może być wspólny problem, mam opryskiwacz z hydraulicznym skrętem zasilany z hydrauliki ciągnika. Czasami w polu na uwrociach kiedy skręt się załączy to pompa prawie dławi silnik i muszę wysprzęglić żeby nie zgasł. Myślałem, że po prostu silnik mi niedomaga na wolnych obrotach, a to może wina pompy. Dzięki koledzy za porady, spróbuje sam się za to wziąć. Pozdrawiam

Opublikowano

Tak, do pompy a właściwie do kompensatora w niej idzie sygnał ze wszystkich odbiorników i jak jest zapotrzebowanie czyli jak np wywracamy przyczepe czy podnosimy maszynę to w pompie wychyla się mocniej talerz i wzrasta wydajność pompy, jak nie ma zapotrzebowania to pompa pracuje na minimalnej wydajności. Co prawda jest to pompa tłoczkowa ale z tego co wiem nie jest jakoś szalenie skomplikowana. Może byc też problem z tym sygnałem ale raczej nie powinno wszystko paść.

Opublikowano (edytowane)

Witam kolegów, słówko na zakończenie mojej męki z MX100C.

Ciągnik już chodzi, albo dopiero chodzi :) Z braku czasu i fachowców postał sobie trochę. Przy okazji remontu hydrauliki wymieniłem tłumik drgań bo hałasował, ale do rzeczy. Najpierw poczyściłem trochę zaworów, podstawę filtra hydrauliki i nic, potem rozebrałem pompę (Vickers) i okazało się, że niezbyt ciekawie wygląda w środku. Oddałem ją do regeneracji w firmie Hydro Dyna niedaleko Środy Śląskiej. Wymienili co trzeba ale pompa dalej fiksowała. Przyczyną była płyta sterująca wydajnością w środku pompy (podobno). Po zrobieniu tej płyty pompa została zamontowana i ciągnik ożył. Teraz jedynie mam mały problem z odpalaniem, gdyż pompa daje duże obciążenie przy rozruchu, ale jak odpali to chodzi wszystko jak należy. Pewnie jakieś regulacje jeszcze mnie czekają, ale dobrze że ciągnik chodzi. 

Pozdrawiam.

 

P.S

Pifko dla kolegi grego za dobry nos :)

Edytowane przez Rafik
Opublikowano

Tak jak piszesz, przerabiałem to samo w sierpniu u siebie, pompa po regeneracji a przestawał jeździć, tzn kompletny brak ciśnienia w układzie, powodem było sterowanie pompy (zacinał się kompensator na zerowej wydajności) dodam jeszcze że ktoś wcześniej wykazał się niesamowitą inteligencja i wyrzucił sitko z kolanka przed kompensatorem....  :o na efekty nie trzeba było długo czekać... wynikiem był zakup nowej pompy i teraz wszystko hula jak fabryka wymyśliła.

 

Co do regulacji to z tyłu na skrzyni jest rozdzielacz z punktami pomiarowymi, jest tam wkrętka z podpisem REG powinno być w przedziale 19-21 bar (oczywiście na rozgrzanym oleju  i 1500 rpm)

a co do trudnego rozruchu to nie za bardzo jest co zrobić ponieważ podczas wyłączenia silnika pompa jest przesterowana na maksymalną wydajność i taka jest podczas uruchamiania, dopiero po podaniu ciśnienia na zawór priorytetowy ustalane jest ciśnienie stand-by-owe  

Opublikowano

Jak to mówił Pawlak, mądrego warto posłuchać :). Faktycznie jak rozebrałem te pompę, to po wstępnej analizie co z czym się je tez doszedłem do wniosku, że ona jest na max wydajności zanim jej zawór nie przestawi ciśnieniem z LS-a. W każdym razie i tak wezmę znajomego w tej chwili hydraulika z manometrami, niech pomierzy co się da. Gość nigdy Case nie robił, ale jest obryty w koparkach i daje radę.

Dzięki wszystkim za pomoc, Wesołych Świąt, i żeby - jak to miastowe mówią - księżycówkę pić a w polu niech samo rośnie :)

Pozdrawiam.

Opublikowano

z tego co wiem to pierwsze co przy oględzinach i regeneracji pomp tłoczkowych to jest ten talerz i często jego wymiana pomaga. Dziwne, że jej nie wymieniono na samym początku.

Opublikowano

Może dlatego, że elementy tłoczące były bardzo zużyte i ktoś zaczął od wymiany właśnie tego. Potem pompa była sprawdzana na stanowisku i fiksowała, dlatego wymieniono resztę a ja pompę odebrałem zrobioną na cito, gotową do zamontowania i z gwarancją. Fakt, że ta dodatkowa robota wydłużyła czas regeneracji, ale nic nie dopłaciłem.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Case mx100c - nie działała hydraulika - 0 jazdy, 0 skręcania , nic kompletnie

Była rozbierana skrzynia i wymienione zużyte tarczki, pompa hydrauliki zregenerowana( tłoczki były zatarte)

Pompa gerotorowa była sprawdzana, hydraulik mówił ze do regeneracji ale kolega który naprawiał powiedział ze nie jest najgorzej i wstawilismy ja bez regeneracji.

Olej i filter wymienione

 

Objawy jakie teraz wystepuja:

 

1. Pompa hydrauliki wyje

2. gdy załączam hydraulike w ciągniku zapala sie kontrolka zapchanego filtra a teraz to juz cały czas sie pali

3. gdy przełączam z 2 na 3 półbieg ciągnik bardzo powoli się rozpędza do zadanej prędkości

Czy to może być wina tej pompy gerotorowej.

Proszę o porade

Opublikowano

do pomiaru ciśnienia. Wygląda na to, że pompa tłoczkowa nie jest zasilana dostatecznie w olej. Możliwe, że zatkany filtr lub pompa zasilająca zepsuta. Zakładam, że kolega jest dobrym mechanikiem więc pomijam możliwość zostawienia np. kawałka szmaty w układzie lub nie dokręcenia jakiegoś przewodu hydraulicznego. Chociaż moje założenie może być błędne bo kolega jak by był dobrym mechanikiem to przed rozebraniem sprawdził by wszystkie ciśnienia i wiedział by co dolega hydraulice. Dalsza używanie ciągnika skończy się na ponownej wymianie tarczek i pompy tłoczkowej.

Opublikowano (edytowane)

Mi tez wyje pompa w mx 135 do momentu dobrego rozgrzania sie oleju. Ale u mnie rewers i polbiegi działają bez zarzutu podejzewam zbyt wysokie ciśnienie w hydraulice ale muszę kupić przyrząd do pomiaru. Kiedyś ciekł mi olej z rozdzielacza i "mechanik" po dokręcał wszystko co sie dało, olej nie cieknie ale wydaje mi sie że jest tam jakaś regulacja ciśnienia na nim i ona też została dokręcona przed majstrowaniem z rozdzielaczem nic nie wyło. Chodzi mi o rozdzielacz który leży z przodu na skrzyni.

Edytowane przez Ziel
Opublikowano

to, że ci tak wyje to może być też wina kompensatora. Jak ciągnik zapala to tarczka na tłoczkach wychyla się maksymalnie dając maksymalną wydajność, lecz po chwili jesli nie ma zapotrzebowania na olej w hydraulice tarcza powinna się cofnąć, oczywiście to tylko przypuszczenia bo może być i co innego. Pompa tak długo nie powinna wyć, oczywiście da się to pomierzyć ale trzeba do tego naprawdę kumatego gościa i przyrządu, bo hydraulika w tych cięgnikach jest dość skomplikowna przez tą pompę o zmiennej geometrii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v