Skocz do zawartości

Polecane posty

marluk    29

Jaki jest mniej wiecej koszt budowy chlodni na okolo 50 ton? chodzi o przechowywanie owocow miekkich na niedlugi czas. okolo tygodnia, moze dwoch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldemaros    10

musisz policzyc plyte warstwowa.agregat.policz kubature bo cena agregatu zalezy od m3.czy sam to zrobisz czy ktos.robiac sam zaoszczedzisz z 60%.jakie owoce zamierzasz prezchowywac?z jakiego jestes regionu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    29

@waldemaros

 

owoce to truskawka, malina, porzeczka ale glownie malina. kubatura to nie wiem jaka, chce tam zmiescic 50 ton owocow i chce zeby zamknelo sie to w jak najmniejszych kosztach. region to poludniowa Lubelszczyzna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

waldemaros    10

w sandomierzu jest firma ktora sie tym zajmuje tzn stawia chlodnie pod zamowienie.bedziesz stawial w od podstaw czy adoptowal istniejacy budynek?jaka przewidujesz cene truskawki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    29

ciezko przewiedziec ale mysle ze znacznie nizsza niz w ubieglym. no wlasnie nie wiem co sie lepiej oplaca i chce sie tego dowiedziec ale wiedze ze tu raczej nie ma nikogo takiego co by mi mniej wiecej powiedzial o kosztach czegos takiego. ja chce tylko moc przechowac 50 ton owocu na okres maksymalnie kilku tygodni, zadnych wiecej wymagan i chce zeby to bylo jak najtaniej. nie wazne jak kubatura jaki agregat, moge nawet przystosowac istniejacy budynek ktory jest obora, wazne zeby nie bylo to mocno kosztowne. wie ktos ile to moze mniej wiecej kosztowac? wiadomo ze ciezko to okreslic ale tak mniej wiecej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldemaros    10

szkielet.ale o to juz musisz pytac firme co sie tym zajmuje tzn za ile ci wyspawa i po skalda w calosc

 

a najlepiej przerob chlewnie czy obore budynek juz jest tylko wypianuj wstaw dobre drzwi i agregat.malym kosztem bedzie ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TOMI697    0

Adaptowany budynek lepiej ocieplić płytą od wewnątrz czy zrobić natrysk PUR ? co lepiej izoluje, co jest bardziej szczelne i praktyczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    29

szkielet.ale o to juz musisz pytac firme co sie tym zajmuje tzn za ile ci wyspawa i po skalda w calosc

 

a najlepiej przerob chlewnie czy obore budynek juz jest tylko wypianuj wstaw dobre drzwi i agregat.malym kosztem bedzie ok

 

no dobra, ale ile cos takiego moze kosztowac? ile trzeba wlozyc i na co zeby przerobic to na chlodnie? obora jest mala, ma okolo 12m dlugosci 7 szerokosci i 4m wysokosci (tak mniej wiecej 350m3 ) ma 2 drzwi i wylany beton na spodzie.

Edytowano przez marluk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldemaros    10

daj piane np 8cm co zastepuje 12cm styropianu.piana nie skrapla sie.koszt piany to jakies 8zl cm.bedziesz mial 250m2 do ocieplenia.250x64=16000 za piane plus agregat 30tys plus drzwi z plyty jakies 3tysczyli w 50tys sie zmiescisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    484

Masz namiar na firmę z twojego rejonu http://www.vrg-chlodnictwo.pl/kontakt. Myślę że chłopaki wytłumaczą Ci że nie dotknąłeś najważniejszych problemów w tym o co pytasz. Obsługują teren między innymi teren Powiśla, Rzeczy nowe i używka.

A przyłącze energetyczne, odpowiednie do potrzeb maszynowni masz?

Edytowano przez mirro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KingaKu    0

w sandomierzu jest firma ktora sie tym zajmuje tzn stawia chlodnie pod zamowienie.bedziesz stawial w od podstaw czy adoptowal istniejacy budynek?jaka przewidujesz cene truskawki?

Witam czy mogę prosić o jakies namiary na tą firmę?


ogrodniczka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kuba18l
      Witam Poszukuje firmy która wybuduje budynek inwentarski obora dla bydła opasowego , mam to dotowane przez PROW , teraz  jestem na etapie poszukiwania firmy która zrobi mi to od podstaw od robót ziemnych po dach i sanitarkę , elektrykę oraz wyposażenie , firmy które są zainteresowane dostaną szczegółowe dane oraz projekt to zapoznania z budynkiem budowę mam wycenioną przez kosztorys który musiał być złożony do agencji jest wyceniony na 800000 tys brutto . Pozdrawiam
    • Przez Stefannn
      Witam.Przymierzamy się do budowy przechowalni na warzywa z płyty warstwowej kladzionej na konstrukcje stalową.Płyta warstwowa z rdzeniem poliuretanowym 100mm,to wydatek ok.60-80zł/m2 oczywiście mówimy o płycie I gatunku.Płyta II gatunku o tych samych parametrach kosztuje ok.36zł/m2 a jedyne czym się różnią to ich długość.Moje pytanie brzmi czy nie ma jakiś problemów w obkladaniu konstrukcji takimi 1-1,5m kawałkami.Na 1000m2 jest to dość duża oszczędność.
    • Przez cycu12
      Witam! w związku z nadchodzącym naborem na modernizację budynków inwentarskich chcę rozbudować oborę na opasy, jednak mam dylemat który system wybrać na głębokiej czy ruszta. Budynek jakim dysponuję to obora z lat 80 uwięziowa po bydle mlecznym, o wymiarach 11x25 z dwoma rzędami uwięzi oraz stołem po środku, w odległości 2,9m od ścian znajdują się słupy podporowe, 2 sztuki z każdej strony o średnicy 40cm, a odległość od słupa do barierki wynosi 40 cm czyli razem 80cm. stół paszowy ok. 3,5m. Za budynkiem są 2 gnojowniki z przejazdem po środku, długie na ok. 11m szerokie na ok. 3,5m każdy, głębokie na ok. 1,5m, a pod przejazdem między gnojownikami mieści się aktualny zbiornik na gnojowicę, i na miejscu tych gnojowników miała by być dobudowana dalsza część obory. Obora ma być do 60DJP czyli ok. 80 szt. jak bym dobrze pokombinował.
      i teraz pierwszy rozważany system to głęboka ściółka: musiał bym zejść z podłogą na części gnojowej do ok. 50cm, system w miarę tani ale w porównaniu do ruszt więcej pracy: prasowanie słomy, zwózka, ścielenie, wywóz obornika, oraz co chyba najgorsze przepędzanie bydła co 2 mies. na czas wywozu obornika. dodam że ciężko u mnie z miejscem bo mieszkam w centrum wioski więc bydło musiałbym wypędzać na stół paszowy. do tego dochodzą stopnie, musiał bym zrobić ze 2 stopnie, najlepiej po 40 cm. długości wtedy kończyły by się równo ze słupami. równie problematyczny byłby wywóz obornika, na ciągnik z ładowaczem pozostaje mi 2,9m więc musiał bym się nieźle gimnastykować, a ze stopni obornik bym musiał chyba widłami zrzucać, bo słupy są ok. 8m. od siebie więc ciężko między nie wjechać, tym bardziej że będą tam stopnie. ogólnie koncepcja tania ale trochę roboty jednak będzie.
      natomiast drugi rozważany przeze mnie system to ruszta: musiał bym zejść z głębokością na kanały... no właśnie, ile? i na jaki okres by mi starczyło zmagazynować gnojowicę? przypomnę że gnojowniki już są na głębokość 1,5m. a zbiornik pod przejazdem pomiędzy gnojownikami mógłby również dalej służyć jako zbiornik na gnojowicę (przy głębokiej bym go zasypał). w zewnętrzny zbiornik nie chcę się pchać bo po prostu nie mam miejsca. i teraz ruszta byłyby wyżej, bo starczyło by jakieś 20cm. poniżej stołu paszowego, wszystko byłoby na równym, bez żadnych schodków, słomy nie trzeba prasować, wgl. nie trzeba w prasę inwestować, zamiast tego mógłbym kupić jaguara na kuku oraz trawy i dodatkowo na usługi jechać, ale musiał bym dokupić porządny wóz asenizacyjny. ogólnie roboty byłoby dużo mniej, jednak koszty budowy na pewno by się zwiększyły, i tu pytanie o ile mniej więcej? ogólnie prosił bym o wypowiedzi użytkowników obu systemów, mam nadzieję że dosyć dobrze opisałem sytuację więc myślę że dacie rady postawić się w mojej sytuacji. chciałbym też wiedzieć jak z chorobami na rusztach? czy nie przewieje bydła w takie mrozy jak teraz, od dołu spod rusztów? jak z bezpieczeństwem? (niby na rusztach gorzej z racicami ale na głębokiej znowu te schodki) oraz ogólnie jak wygląda dobrostan, przyrosty (ponoć też jest różnica pomiędzy tymi systemami).
      Zapraszam do dyskusji i wyrażania opinii! Pozdrawiam!
    • Przez MaciejEs
      Witam,
      ​Ile będą kosztować ruszta w oborze na 40 krów mlecznych + młodzież?
    • Przez Sylwekx25
      Witam przyszedł czas na podjęcie decyzji w sprawie zwiększenia pogłowia krów mlecznych. Obecnie utrzymuje 27 sztuk krów dojnych plus 6 sztuk jałówek na wymianę. Utrzymuje je w dwóch budynkach nowszym i starszym. Przechodząc do sedna tematu mam w planach zwiększenie stada krów dojnych o 20 sztuk i tutaj różnie nad tym rozważam , czy budować nową oborę na 50 sztuk a młodzież utrzymywać w nowszym budynku ( zadawanie paszy ręcznie ale łatwiejsze niż w tym starszym , wyciąg linowy do obornika) czy zmodernizować stodołę na oborę na te 20 stanowisk , resztę dojnych trzymać jak dotychczas w nowszym budynku a młodzież w tym starym. Zdaję sobie sprawę ,że przy opcji nr 2 pracy sobie praktycznie nic nie ulżę a nawet zwiększę bo powstały by w sumie 3 budynki z bydłem do oporządzenia , Budowa nowej to jednak większe koszty ale ulżenie sobie w ręcznej pracy co nie oszukujmy się też jest ważne. Reasumując każda z tych dwóch opcji ma swoje plusy i minusy ,pozostaje wybrać najlepszą , dlatego proszę was o porady , sugestię , być może któryś z kolegów miał podobny dylemat , może doradzicie jeszcze coś innego będę wdzięczny za wszelkie pomocne odpowiedzi. Na zakończenie jeszcze krótka charakterystyka tej stodoły:
      ściany murowane z pustaków cementowych i żużlowych
      filary z cegły silikatowej
      11 metrów długości w szczycie z możliwością dobudowy w przód działki.
      20 metrów szerokości niestety bez możliwości dobudowy w bok działki
      więźba dachowa płatwiowo-kleszczowa pokrycie eternit.
       
      Jeśli chodzi o budowę nowej obory to miałby to być system uwięziowy na około 50 stanowisk.
      Czekam na odpowiedzi. Pozdrawiam.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.