Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam.Mam problem z odpalaniem jumza :D przed zimą kupiliśmy mu nowy rozrusznik szybkoobrotowy i nie ma prawie reakcji. Rozrusznik szybko kręci ale nie chce załapać silnik. Mam zamiar wstawić przełącznik 12/24 i wstawić stacyjkę od C-360 żeby było lepiej. I co tu zrobić?? ;)

Opublikowano

Witam.Mam problem z odpalaniem jumza ;) przed zimą kupiliśmy mu nowy rozrusznik szybkoobrotowy i nie ma prawie reakcji. Rozrusznik szybko kręci ale nie chce załapać silnik. Mam zamiar wstawić przełącznik 12/24 i wstawić stacyjkę od C-360 żeby było lepiej. I co tu zrobić?? :D

A mówiłem ze te szybkoobrotowe to nie taki szał... wiadomo róznica jest, ale nie zawsze spełni oczekiwanie...

czytałes cały temat? jak kręci a nie pali to to samo co u mnie było...

 

 

Jak zapali to niebieski dym?

Opublikowano

Aha mówisz żeby z zapłonem się pobawić. Hmm może to dobry pomysł ;) No a u mnie chodzi on 17lat to może coś z głowicą już nie tak?? Bo ja mam ciągłe problemy z MF-em 255 na wiosne tamtego roku była głowica robiona i po tym palił na dotyk. Teraz na jesień to bez grzałki ani rusz. Jak rozebraliśmy znów to głowice trzeba było 2 raz oddawać do naprawy ;/

Opublikowano

mam pytanie czy da się założyć świece zarowe do mtz 82 bo ta łomieniowa u mnie jej nie ma a

jakoś 4 lata temu kupiłem mtz i nigdy nie był odpaleny zimą zięc nie była potrzebna ale teraz tura zarzuciłem i przydały by się świece założyć ktoś prubował??

Opublikowano

ja się dołącze do tej rozmowy o odpalaniu mtz zimą .Akurat mam Mtz 82 z 1996r i posiadam go od nowości nigdy nie miał lekko od samego początku dostawał po zaworach i nie powiem na niego złego słowa .A jeżeli chodzi o odpalanie zimą to nikt mi tego nie powie że przy -20 Mtz pali od 3 obrotów wału albo coś takiego chyba że ten traktor stoi w garażu gdzie jest max. -5 :D to wtedy się zgodze :( Ale Jeżeli on stoi na podwórku to jest masakra wiem bo sam już prubowałem palić w takie mrozy mam ten rozrusznik szybkoobrotowy ale i tak masakra ale ja mam na to całkiem dobry sposub i nawet umnie ostatnio było -27 traktor na podwórku i dosyć dobrze zapalił :( . Więc nie piszecie czegoś takiego!! chyba że każdy z was trzyma ciągniki w garażu gdzie jest max-7 no to jeszcze jakoś tam załapie ten MTZ :( :(

Opublikowano

W latach osiemdziesiątych ojciec kupił mowego mtzeta i zimą jeżdził trochę w lesie,jak przyszły mrozy to dwie sześdziesiątki nie mogły go ruszyć z miejsca, taki miał gęsty olej w przekładni.Jak już ruszył to koła się nie kręciły.Wpadliśmy na pomysł żeby odpalać go przez WOM.W mtzcie trzeba włącyć wałek na 1000 obr pod ciągnikiem.C 360 ustawiamy tyłem do ruskiego i łączymy je mocnym przekażnikiem.W sześćdziesiątce jest możliwość włączenia wom przez wsteczny,po wyzerowaniu reduktora.W ruskim musi być włączony wałek tą wajchą w kabinie.Cały pic polega na tym żeby w c360 wcisnąć sprzęgło jak ruski zacznie odpalać,bo może nie wytrzymać. :D

Opublikowano

Grzałka w misę olejowa mi morze być -30 i mtz zapali ale ja do -20 nie używam grzałki ani świecy płomieniowej bo nie działa a i tak ciągnik zapala,trzeba tylko zamknąć tą klapkę od gaszenia i jak zacznie się dymić z wydechu to wtedy otworzyć i po paru obrotach zapala.Jak się mu zamknie dopływ powietrza to wtedy szybciej kreci tak jak by miał dekompresor.I oczywiście rozrusznik szybkoobrotowy,bo inaczej to przy temp około 0 już nie chciał palić i trzeba było go zaciągać.

Opublikowano

Ja też nie mogłem odpalic po dłuższym postoju w garażu,ciągłem z kabiny ta klapke i nic ,dopiero podniosłem maske wsadziłem kumpla do kabiny,klapke dopchłem mocno ręką po 10sek kręceniu i powoli puszczaniu klapki zapalił.linka mi nie dociąga do końca tej klapki i przepuszcza powietrze a wczesniej męczyłem sie z godzine zeby go odpalić.Najlepiej to dobre akumulatory,grzałka i rozrusznik szybkoobrotowy.

Niby Bialoruski ciągnik a na mrozy nie przygotowany.Ciekawe jak tam je zapalają:D

Opublikowano

To jest najlepszy sposub :D ja mam taki palnik co przykrecasz do butli gazowej zwykłej kuchennej i zaczynam grzac miske olejową potem blok ,pompe ,odstojniki , wtryski ,a gdy mam to juz nagrzane to ściągam gume tą co łączy filtr powietrza z tym kolektorem spycham ją całą na kolektor i wtedy robi się taka przerwa a kumpel wsiada do ruska pociąga za linke i obruci z 3 razy wałem i puszcza linke ale dalej go pali wtedy ja mu tylko daje ognia tam gdzie ta guma była od razu zaczyny łapać :D obruci max 3 razy i chodzi :( Muwie wam dobry sposub bo ostatnio jak były te mrozy to paliłem go bez zarzutu w ten właśnie sposub :(

Opublikowano

W instrukcji z 85r jest opisany orginalny podgrzewacz benzynowy jako wyposarzenie dodatkowe.Montowało się go pod miską olejwą a z lewej i prawej trony silnika szły przewody do tej zaślepki i kwadratowej śruby.20 min i 80stopni na kotle :D

Opublikowano

Tak sobie to czytam i jednej rzeczy zrozumieć nie mogę-czy silnik w MTZ-ecie,Białorusie czy jak tam zwał to ten sam silnik co w Farmerze ?-bo jak tak czytam to dochodze do wniosku że to dwie kompletnie różne konstrukcje biggrin.gif -tu pali a tu nie blink.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v