Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

 

 

Potrzebuje kupić zestaw wielozadaniowy. Dla firmy brukarsko-drogowej do wywożenia gruzu i ziemi oraz przywożenia kruszywa.

Ciągnik z przyczepą typu skorupa lub tandem wywrot 3 strony - co lepsze? Do ciągnika potrzebuje pług i solarko-piaskarkę.

Cena kompletnego zestawu do 270 tys zł netto.

 

Myślałem o zestawie JD 5100R i przyczepie budowlanej metaltech typ PBN 10 lub większej (jaką pociągnie z sensownie po drodze).

http://www.metaltech...PBN/PBN-10.html

Proszę o informację czy są lepsi producenci przyczep pod wożenie gruzu. Np wielton?

 

Sprzęty muszą być nowe - dotacja.

 

 

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.

Edytowane przez prezes85
Opublikowano

Do gruzu i ziemi tylko skorupowa, no i oczywiście tandem. A ten ciągnik to przypadkiem nie za mały? Gdzie Ty chcesz tym jeździć tylko po utwardzonych drogach? Nie sądzę. Jakie dofinansowanie? Czemu cena kompletnego zestawu 270tys netto?

Opublikowano (edytowane)

Głównie po utwardzonych. Ewentualnie wjechać w koryto pod droge/chodnik i na działkę gdzie będzie zwałka.

Dofinansowanie z PROW. Tyle nam zostało po zakupie koparko-ładowarki i minikoparki.

Edytowane przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

Ja bym radził kupić sam ciągnik za te 270 tys co masz, a przyczepę kup za 40 tys jakąś używaną 3 stronną na tandemie bardziej uniwersalna bo i palety załadujesz. Potrzebujesz minumum 130KM żeby coś sensownego pociągnąć o ładowności 14 ton.

Opublikowano (edytowane)

Potrzebuje też maszynę do zimowego odśnieżania i będzie za duża taka 130KM.

Za 220-290 tys mam samochód 2 osiowy wywrotkę (cena zależna od marki 220tys iveco a 290 tys man).

Ten 5100R wogóle uciągnie mi tą przyczepę o ładowności 10 ton i wadze pewnie 5 ton? DMC 15 ton?

Edytowane przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano (edytowane)

U nas odśnieżają JD 5080M. Więc i tak JD 5100R będzie już duży.

Edytowane przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie jak kolega davidg2 wyżej pisze. Lepiej kup ciągnik za tą kasę a przyczepę używkę. Bo tym JD 100 konnym to możesz jechać z wozem do lasu po gałęzie a nie na usługach gruz i ziemię wozić.

 

Odnośnie dylematu skorupa czy burta to jednak pozostaję przy skorupie. Burta jest dobra do zboża nie ziemi/gruzu.

 

EDIT: Trochę się przedłużyło odpisywanie i widzę że problem nabrał innych barw. Tak to już jest - odpisałem przed południem, a zatwierdziłem i wysłałem teraz...

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Jak mam za całą kasę kupić sam ciągnik, a zestaw to 300 tys to wole kupić wywrotkę.

 

Nie Cytujemy poprzedniego posta

Edytowane przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

Nie wiem jakie masz potrzeby. Ja też bym wolał kupić solówkę wywrotkę gdyby miała śmigać w terenie, a gdybym miał odśnieżać chodniki w Krakowie też bym kupił ciągnik max 100konny. Nie dasz rady połączyć obu rzeczy. 100 konny ciągnik będzie za mały by wozić gruz patelnią, ale z drugiej str. będzie za duży by odśnieżać chodniki. Dalej musisz sam kombinować albo podać więcej konkretów.

A czy nie urządzało by Cię kupić ciągnik do odśnieżania chodników - max 80 KM i do tego nową patelnie aluminiową (ciężarową nie rolniczą) a ze swojej kasy konia, 5-8 letniego?

Opublikowano

Z taką przyczepą pełną gruzu około 15 ton. Zameczysz go raz dwa. Inaczej jest jak ktos przejedzie raz czy dwa tui i tamw gospodarstwie z takim ładunkiem. Co innego w ruchu drogowym przy podjazdach pod górki itd. Nie wiem jak chcesz tym jeździć jeśli trasy przejazdu będa po 30 km. Jesli będzie to jedyny zestaw w firmie to terminy cię zjedzą. Takimi zabawkami to chodnik możesz najwyżej zbudowac a nie droge. To samo tyczy odśniezania. Jest coraz większa konkurencja i ciągniki zabawki z pługami o szerokości 2m przynajmniej u mnie w gminie nie mają czego szukać. Tylko przyklepują snieg lekkimi pługami i robią wąską droge.

Kup sobie ciężarówke najlepiej z paką z burtami. Sa takie skrzynie z burtami w które można sypac żwir i gruz. Do odsniezania tez będzie lepsza. Jeśli kupisz z płytą czołową. Możesz to zarejestrować jako pojazd specjalistyczny zimowego utrzymania drug. Podatku od środków transportu się nie płaci. Przewieziesz szybciej ładunek na dłuzsze trasy. Możesz wystepowac jako podwykonawca w większych inwestycjach. Z traktorkiem to cię raczej gdzies dalej nie wezmą.

Opublikowano

Z taką przyczepą pełną gruzu około 15 ton. Zameczysz go raz dwa. Inaczej jest jak ktos przejedzie raz czy dwa tui i tamw gospodarstwie z takim ładunkiem. Co innego w ruchu drogowym przy podjazdach pod górki itd. Nie wiem jak chcesz tym jeździć jeśli trasy przejazdu będa po 30 km. Jesli będzie to jedyny zestaw w firmie to terminy cię zjedzą. Takimi zabawkami to chodnik możesz najwyżej zbudowac a nie droge. To samo tyczy odśniezania. Jest coraz większa konkurencja i ciągniki zabawki z pługami o szerokości 2m przynajmniej u mnie w gminie nie mają czego szukać. Tylko przyklepują snieg lekkimi pługami i robią wąską droge.

Kup sobie ciężarówke najlepiej z paką z burtami. Sa takie skrzynie z burtami w które można sypac żwir i gruz. Do odsniezania tez będzie lepsza. Jeśli kupisz z płytą czołową. Możesz to zarejestrować jako pojazd specjalistyczny zimowego utrzymania drug. Podatku od środków transportu się nie płaci. Przewieziesz szybciej ładunek na dłuzsze trasy. Możesz wystepowac jako podwykonawca w większych inwestycjach. Z traktorkiem to cię raczej gdzies dalej nie wezmą.

 

zapomniałeś kolego o jednej istotnej rzeczy. Traktor nie ma tacho więc można jeźdźić całą dobę a taką ciężaróweczką niebardzo:(

Tak przy okazji witam ponownie kolegów. Wróciłem z zagranicznych wojaży, że tak ujmę zarobkowo-rodzinnych:)

Podłączę się do tematu. Kolego kupuj przyczepę skorupową najlepsza będzie z Metaltechu. Osobiście nie mam takowej ale będąc u naszych sąsiadów widziałem je w pracy przy budowie autostrad. Targały na sobie gruz, piach i kamienie ogólnie wszystko co matka ziemia w sobie skryła. Widziałem że ładnie sobie radziły. Myślę że na rynku polskim z polskich producentów tylko MT jest marką na którą można postawić. NIestety (oczywiście nikomu nie umniejszając) Wielton za krótko działa na rynku rolniczym. Poczytaj postu kolegów którzy piszą już o krzywieniu burt, nieszczelności i słabej ramie. To odnosi się głównie do przyczep burtowych ale ma przełożenie na inne wyroby. Rolnictwo to nie samochodówka! Minie jeszcze kupę lat zanim Wielton i inni nauczą się działać na tym specyficznym obszarze. Po drodze jeździsz przepisowo, nie przeladowujesz bo zawsze wisi nad tobą bat (policja, ITD itp) a w rolnictwie normą jest przeładowywanie i warunki terenowe. Metaltech działa już w tym segmencie ponad 20 lat i zna się na robocie napewno lepiej niż inni.

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeśłi kupuje ktos przyczepę 5 t a ładuje 10 to nie dziw że się gnie. Co do tacho to chyba do 50 czy 100 km od miejsca zamieszkania/ bazy nie obowiązuje. Trzeba sprawdzic dokładnie przepisy. Juz było o tym na af. Ciagbniki z przyczepami są dobre jeśli masz z 3 lub 4. Przy większej robocie na dlaszych trasach nie wyrobisz się. zanim ktos zacznie radzić proponuje pomyslec lub popatrzec jak działają takie firmy. Mój znajomy ma żwirownie i widzę co ma i jak robi.

Opublikowano
Dnia 23.03.2013 o 12:39, prezes85 napisał:

Dobrą opcją na żwir, czy gruz będzie skorupowa przyczepa hybrydowa, z lawetą na małe koparki RCM CT1, albo albo tradycyjna skorupowa z blachy trudnościeralnej hardox 500 tuf RCM CT2, 

https://www.rcmc.pl/przyczepy/clever-turtle-ct1 

Ładowność 16500 (22500kg podczas testów)

Są też przyczepy koparkowe RCM PK1.

Użytkownicy zadowoleni, najmocniejsze ramy i blachy na rynku :)

 

Dnia 23.03.2013 o 12:39, prezes85 napisał:

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v